Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ølmage som ikke går bort


Harley Davidson

Anbefalte innlegg

 

 

 

Å spørre om hjelp, for så å avskrive ALT det andre kommer med av råd, burde alene gjøre at du fram til nå burde ha gått ned 2 kg bare i trynet...

 

Faktisk så gikk jeg ned 2 kg 2 uker på rad, altså 4 kg på 2 uker, bare ved å kutte ut 3 x 0,5 liter Battery/Monster og drakk kun vann i stedet.

 

Så det koker ned til så kjedelig ting som tall - går det mer inn en ut, går man opp i vekt...

Takk for positivt innlegg, det hjalp mye!! Jeg har tatt imot mange gode råd. Og vil følge de.. Det er ingen vits i å bli frekk. Men når du tar piller så går du ikke ned i vekt. Slik er det bare. Det kan du lese om. Og du jeg er ikke tjue lenger!

Igjen, min afrikaanalogi....

Og det svaret hjelper ikke meg. Kom med bedre råd.
Ingen svar vil hjelpe deg da du ikke er mottakelig for råd.

Du er her for å få gehør for din unnskyldning om at medisinene dine er skylda for at du har ekstra fett på kroppen.

Hva med å ta litt ansvar for egen helse å se hva folk faktisk har skrevet i tråden?

 

Du er forsåvidt ikke unik i denne sammenhengen, er laget utallige tråder hvor trådstarterene er akkurat som deg så hvorfor jeg egentlig svarer er for meg selv en gåte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Kjære deg, nå har det kommet mye nyttig innspill siden dine senere innlegg og skal ikke gjenta det som er sagt. Men så langt har flere kommet med gode riktige argumenter for hvordan du kan gå ned i vekt, mens du er uenige med samtlige av dem og fokuserer mer på 'problemer' enn løsninger.

 

Du oppgir å spise mye mindre enn det som er normalt, allikevel går vekten ikke ned. Det at du sier du må ned i 1k kal er ikke oppnåelig og skadelig for kropp, nok et bevis på at du har et urealistisk oversyn. Mer matlyst eller ei, kalori inn vs kalori ut.

 

Vær mindre steil og stri og ta til deg råd (først aksepter, og så implementer, to vidt forskjellig og krevende tiltak som ville vært revolusjonerende om du fikk til), eller forbli et evig offer i runddansen og sagaen om jae-ols.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det betyr bare at du har gått ned mesteparten av det du skulle og de siste kiloene er alltid de jævligste. Er mye enklere for en som er stor å gå ned masse i vekt, men så fort du blir normalvektig så blir det vanskeligere, men det betyr ikke at du burde gi opp. Veier du ALT? Veier du oljen du bruker når du steker mat feks? For det er sinnsykt mye kalorier i slikt, er såkalt skjulte kalorier, de finnes overalt.

Veier smøret som brukes ved steking, ja. Olje bruker jeg ikke. Rett og slett fordi det er en mer "komplisert" prosess å veie.

Det å eliminere skjulte kalorier var det aller første jeg startet med (sammen med det å kutte ut alt godteri, brus og juice).

Lenke til kommentar

 

Det betyr bare at du har gått ned mesteparten av det du skulle og de siste kiloene er alltid de jævligste. Er mye enklere for en som er stor å gå ned masse i vekt, men så fort du blir normalvektig så blir det vanskeligere, men det betyr ikke at du burde gi opp. Veier du ALT? Veier du oljen du bruker når du steker mat feks? For det er sinnsykt mye kalorier i slikt, er såkalt skjulte kalorier, de finnes overalt.

Veier smøret som brukes ved steking, ja. Olje bruker jeg ikke. Rett og slett fordi det er en mer "komplisert" prosess å veie.

Det å eliminere skjulte kalorier var det aller første jeg startet med (sammen med det å kutte ut alt godteri, brus og juice).

Du KAN bruke vann til steking, det krever dog at man passer på det man steker hele tida så det ikke setter seg fast i panna.
Lenke til kommentar

Hei

 

Trener styrke 4 ganger i uken og har et kosthold på 1500-2000 kalorier per dag, likevel går jeg ikke ned på fettdepoet over mage og hofte. Iflg målbandet går jeg ned, men det er bare luft. Er 107,5 over magen om kvelden og nede i 103,5 om morgenen. Trener kun styrke, ikke kondisjon..

 

Kan det være feilen?

 

Har ståene arbeid med mye gåing, så jeg får bevegd meg.

 

Hvor er det at det stopper opp?

 

Bruker ingen medisiner av noe slag.

Som treningsnarkoman og en som kjenner mange i bodybuilding miljøet, kan jeg gi deg noen tips.

 

- Kutt ut alt som skyter opp blodsukkeret, du forbrenner ikke fett mens du har høyt blodsukker. Dette inkluderer.

      > Alt med sukker, les bak på matvarer, mange ting kan inneholde sukker som du ikke er klar over. f.eks brød.

      > Tomme kalorier; hvit ris, vanlig pasta. Spis fiberrik fullkornsris og fullkornspasta isteden.

- Kutt ut all alkohol til du når målet ditt. 

- Ikke spis massekarbohydrater eller frukt før du legger deg. Ikke spis ting som gir deg energi når du ikke skal bruke den energien   enkelt og greit. Gjerne spis dagens siste måltid, flere timer før du skal legge deg.

- Jogg på tom mage, også kalt "fasted-cardio", og skaff deg puls-klokke. Sjekk hvor høy puls du burde ha for å forbrenne fett. Det er   mange kalkulatorer på nett som regner ut dette for deg. Enkelt google søk.

- Ikke spis åpenbare usunne ting.

- Dropp melkeprodukter, de er laget for at kalver skal gå fra 40kg til 400kg, så åpenbart ikke laget for vekttap.

 

For å nå målet ditt må du ha stabile rutiner for å ha gjevn og rask forbrenning. Jukser du sakker den ned kjapt igjen. Slutt å føl at du må belønne deg selv hele tiden. Hvis du virkelig ønsker å gå ned i vekt, må du ofre mye "kos", ellers fortjener du det ikke.

 

Følg lista og du når malet ditt med litt disiplin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Kjære deg, nå har det kommet mye nyttig innspill siden dine senere innlegg og skal ikke gjenta det som er sagt. Men så langt har flere kommet med gode riktige argumenter for hvordan du kan gå ned i vekt, mens du er uenige med samtlige av dem og fokuserer mer på 'problemer' enn løsninger.

 

Du oppgir å spise mye mindre enn det som er normalt, allikevel går vekten ikke ned. Det at du sier du må ned i 1k kal er ikke oppnåelig og skadelig for kropp, nok et bevis på at du har et urealistisk oversyn. Mer matlyst eller ei, kalori inn vs kalori ut.

 

Vær mindre steil og stri og ta til deg råd (først aksepter, og så implementer, to vidt forskjellig og krevende tiltak som ville vært revolusjonerende om du fikk til), eller forbli et evig offer i runddansen og sagaen om jae-ols.

 

Jeg har tatt til meg alle svar, og er glad for alle innspill. Jeg er ikke et offer, men jeg har holdt på med slanking i 30 år. Det blir ikke lettere. Det går vel flere kcal inn en ut. Det må være soleklart. Sagaen om jae-ols??

Lenke til kommentar

Jeg er ganske flink til å gå ned i vekt, det beste jeg syns funker mest er som sagt å faste. Ja, du føler deg sulten, jævlig sulten innimellom, men det er en forskjell på en sultfølelse som går vekk når du ignorerer den lenge nok og det å faktisk SULTE, går ganske fort vekk hos meg nå da jeg nekter å høre på de signalene, ikke tro at du SULTER, det er kroppen din som plager deg for at du skal få i deg næring, hvis kroppen fikk bestemme hva du spiste hadde du stappet i deg til du ble feitere og feitere og feitere da vi er biologisk programmert til å stappe i oss mat når det er tilgjengelig så vi ikke sulter når de harde månedene kommer rundt hjørnet (noe som ALDRI skjer hvis du lever i ett land som norge). Vil du forandre på kroppen din på du forandre på hodet ditt først. Enten så bestemmer du over kroppen din og hvordan den ser ut eller så kan du la lyst, grådighet og en sultfølelse som ikke betyr mye bestemme hvordan du skal se ut. 

 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Kjære deg, nå har det kommet mye nyttig innspill siden dine senere innlegg og skal ikke gjenta det som er sagt. Men så langt har flere kommet med gode riktige argumenter for hvordan du kan gå ned i vekt, mens du er uenige med samtlige av dem og fokuserer mer på 'problemer' enn løsninger.

 

Du oppgir å spise mye mindre enn det som er normalt, allikevel går vekten ikke ned. Det at du sier du må ned i 1k kal er ikke oppnåelig og skadelig for kropp, nok et bevis på at du har et urealistisk oversyn. Mer matlyst eller ei, kalori inn vs kalori ut.

 

Vær mindre steil og stri og ta til deg råd (først aksepter, og så implementer, to vidt forskjellig og krevende tiltak som ville vært revolusjonerende om du fikk til), eller forbli et evig offer i runddansen og sagaen om jae-ols.

Jeg har tatt til meg alle svar, og er glad for alle innspill. Jeg er ikke et offer, men jeg har holdt på med slanking i 30 år. Det blir ikke lettere. Det går vel flere kcal inn en ut. Det må være soleklart. Sagaen om jae-ols??

En saga da du sier du har holdt på en liten mannsalder med slanking dog tilsynelatende ingen resultat, og allikevel står stritt på ditt. I beste øyeblikk vil du, men det stopper der, basert på det du sier og spør om. Da er det innlysende å tenke seg at ens metoder ikke fungerer, og prøve ut det som fungerer, men igjen sier du at dette ikke gjelder deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg må ned minst 15 kilo. Jeg er 168 cm og 82 kilo tung. Altså alt for tung. Jeg må trene besatt mye. og spise veldig lite. Må vel ned i 1000 kcal om dag.

Kjære deg, nå har det kommet mye nyttig innspill siden dine senere innlegg og skal ikke gjenta det som er sagt. Men så langt har flere kommet med gode riktige argumenter for hvordan du kan gå ned i vekt, mens du er uenige med samtlige av dem og fokuserer mer på 'problemer' enn løsninger.

 

Du oppgir å spise mye mindre enn det som er normalt, allikevel går vekten ikke ned. Det at du sier du må ned i 1k kal er ikke oppnåelig og skadelig for kropp, nok et bevis på at du har et urealistisk oversyn. Mer matlyst eller ei, kalori inn vs kalori ut.

 

Vær mindre steil og stri og ta til deg råd (først aksepter, og så implementer, to vidt forskjellig og krevende tiltak som ville vært revolusjonerende om du fikk til), eller forbli et evig offer i runddansen og sagaen om jae-ols.

Jeg har tatt til meg alle svar, og er glad for alle innspill. Jeg er ikke et offer, men jeg har holdt på med slanking i 30 år. Det blir ikke lettere. Det går vel flere kcal inn en ut. Det må være soleklart. Sagaen om jae-ols??

En saga da du sier du har holdt på en liten mannsalder med slanking dog tilsynelatende ingen resultat, og allikevel står stritt på ditt. I beste øyeblikk vil du, men det stopper der, basert på det du sier og spør om. Da er det innlysende å tenke seg at ens metoder ikke fungerer, og prøve ut det som fungerer, men igjen sier du at dette ikke gjelder deg.

 

Det gjelder meg som alle andre. Noen får det til og atter andre greier IKKE å gå ned i vekt. Det er ikke trylleformular. Jeg gikk ned over 20 kilo for ca. 20 år siden. Siden har det gått en vei. Gud skal vite at jeg prøver og tar til meg alle tips. Men enkelte går ikke ned i vekt. 

Det blir kalorioverskudd hele tiden. Og du tar grundig feil når du skriver ingen resultat. Se lenger opp i min post. 

Og piller fører til økt matlyst, og da skal du springe mange mil.- Hva er det du mener fungerer? Faste og sulting? 

Lenke til kommentar

Du KAN bruke vann til steking, det krever dog at man passer på det man steker hele tida så det ikke setter seg fast i panna.

Forsåvidt ikke noe stort problem. Grønnsaker svir seg ikke i teflonpanner, ei heller kylling, kalkun, svin, kjøttdeig av samme dyr. Ikke skjer det med fisk heller :) Smør brukes når jeg skal skjeie ut, da det setter en god smak :)

 

Der de fleste unner seg en colaboks, eller en kvikk lunsj når de skal skjeie ut. Så unner jeg meg litt smør til steking, og ris eller pasta.

 

Føler egentlig jeg har veldig god kontroll, både på hvor mye kcal jeg får i meg, og hva slags matvarer jeg får i meg. Det er bare de siste kiloene med fett som sitter hinsides godt fast.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Utover det som er skrevet her angående selve fettet, så merker jeg meg at du nevner "ølmagen" i tittelen din. Det kan også være andre ting enn fett som gjør at du ikke har flat mage. For eksempel kan det å ha anterior pelvic tilt eller lignende gjøre at magen omtrent aldri vil bli flat. Dette er da kroppsholdningen som som endres fordi muskler er stramme og/eller for svake i forhold til andre muskler i kroppen. 

Hvis du skulle ha noe i den duren, så er det vel vanlig at rompe- og hamstringmuslene gjerne er svake, mens fremside lår og hoftebøyeren er stram. 

Andre ting som kan gjøre dette er f.eks. at du er for svak i de indre magemusklene. Søk på "vacuum exercise" på Youtube, så finner du flere som viser hvordan du kan trene disse musklene. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Å spørre om hjelp, for så å avskrive ALT det andre kommer med av råd, burde alene gjøre at du fram til nå burde ha gått ned 2 kg bare i trynet...

 

Faktisk så gikk jeg ned 2 kg 2 uker på rad, altså 4 kg på 2 uker, bare ved å kutte ut 3 x 0,5 liter Battery/Monster og drakk kun vann i stedet.

 

Så det koker ned til så kjedelig ting som tall - går det mer inn en ut, går man opp i vekt...

Takk for positivt innlegg, det hjalp mye!! Jeg har tatt imot mange gode råd. Og vil følge de.. Det er ingen vits i å bli frekk. Men når du tar piller så går du ikke ned i vekt. Slik er det bare. Det kan du lese om. Og du jeg er ikke tjue lenger!
Igjen, min afrikaanalogi....
Og det svaret hjelper ikke meg. Kom med bedre råd.
Ingen svar vil hjelpe deg da du ikke er mottakelig for råd.

Du er her for å få gehør for din unnskyldning om at medisinene dine er skylda for at du har ekstra fett på kroppen.

Hva med å ta litt ansvar for egen helse å se hva folk faktisk har skrevet i tråden?

 

Du er forsåvidt ikke unik i denne sammenhengen, er laget utallige tråder hvor trådstarterene er akkurat som deg så hvorfor jeg egentlig svarer er for meg selv en gåte.

 

t er jo for faen medisinene som har skylda, til og med legen sier det. Du er utrolig arrogant. Jeg gjør en kjempeinnsats for å gå ned i vekt. Så ikke prøv deg! 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Å spørre om hjelp, for så å avskrive ALT det andre kommer med av råd, burde alene gjøre at du fram til nå burde ha gått ned 2 kg bare i trynet...

 

Faktisk så gikk jeg ned 2 kg 2 uker på rad, altså 4 kg på 2 uker, bare ved å kutte ut 3 x 0,5 liter Battery/Monster og drakk kun vann i stedet.

 

Så det koker ned til så kjedelig ting som tall - går det mer inn en ut, går man opp i vekt...

Takk for positivt innlegg, det hjalp mye!! Jeg har tatt imot mange gode råd. Og vil følge de.. Det er ingen vits i å bli frekk. Men når du tar piller så går du ikke ned i vekt. Slik er det bare. Det kan du lese om. Og du jeg er ikke tjue lenger!
Igjen, min afrikaanalogi....
Og det svaret hjelper ikke meg. Kom med bedre råd.
Ingen svar vil hjelpe deg da du ikke er mottakelig for råd.

Du er her for å få gehør for din unnskyldning om at medisinene dine er skylda for at du har ekstra fett på kroppen.

Hva med å ta litt ansvar for egen helse å se hva folk faktisk har skrevet i tråden?

 

Du er forsåvidt ikke unik i denne sammenhengen, er laget utallige tråder hvor trådstarterene er akkurat som deg så hvorfor jeg egentlig svarer er for meg selv en gåte.

t er jo for faen medisinene som har skylda, til og med legen sier det. Du er utrolig arrogant. Jeg gjør en kjempeinnsats for å gå ned i vekt. Så ikke prøv deg!
Er bedre at du får ærlige harde svar på dette fora enn å få delvis sannhet fra fastlegen som har sitt fokus og er ikke allefaggrupperiett. For skulle du noengang kunne klare å komme igang med tiltak trengs det et "tupp i ræva" på godt trøndersk. Nå kjenner jeg deg ikke som person, men basert på det du har presentert og måten i dine tråder, alt fra samlivstråden hvor du vinklet ditt ekteskap som mislykket der din bedre part var skyld, til måten du reflekterer og svarer på treningstips, hvor fokuset er på unnskyldninger enn løsninger (hvor du er offeret og miljøet det skyldige), så ser man et mønster. Du presenterer også feilaktig og urealistisk data, slik som ditt kaloriinntak og at kun sult kan få deg ned i vekt da du "har prøvd alt".

 

Du har det på mange måter godt, men kommer ikke igang, du har ikke hele innsikten og det forblir på godsnakk, praten om hvor vondt man har det eller hvordan man tenker å komme igang uten at det skjer eller resultat, søken etter dulling, forståelse fra andre om egen situasjon. Du er i en sirkel og det er utrygt å tre foten utenfor.

 

Ingen av dine utfordringer er heksekunst eller unikt, basale ting vi alle går gjennom og løser på vårt vis. Tøffe ord ja, men slik er livets harde skole, og du er fremdeles student. Du innser det ikke, disse ordene blir på ny avfeiet, men vær hvertfall obs på at når man er på feil selvforskyldt sti kan man ikke skylde på andre eller søke trøst i det uendelige.

Endret av nacario
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis legen din sier at det er medisinens skyld at du går opp i vekt så er det et av to alternativer.
Nummer en: Han mener du får den mest vanlige bivirikningen som er vannretensjon.
Nummer to: Han er komplett inkompetent og forstår ikke metabolisme eller lipogenese.

Du kommer ingen veier med unnskyldningene dine her, det kan tilbakevises med enkle fakta.
Å påstå at en medisin skal kunne føre til fettakkumulering av tynne lufta kan lite annet enn sammenlignes med alkymi. 
Det er fysisk UMULIG å få mer fettvev uten å spise for mye.

Endret av Dufen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet ikke hva ekte sult er hvis du virkelig vil kalle det å gå 18-24 timer uten å spise å sulte deg selv.  Det er som fattigdom i norge, vi har ikke EKTE fattigdom, vi har relativ fattigdom, vi lever jævla godt her i vesten, så godt at de fleste har glemt hva det vil si å sulte.

Det klarer jeg fint, en av bonusene med feilkobling i hjernen som gjør at metthetsfølsen er ute av drift. En ting jeg gladelig hadde gitt bort til hvem som helst som trenger det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...