Gå til innhold

Slik foretrekker Switch-eiere å spille


Anbefalte innlegg

Hva med alle de som ikke kjøper fordi de kun vil ha stasjonær konsoll uten gimmick? Det hadde ikke vært så vanskelig å lansere en Switch lite uten skjerm og levert med pro-kontroller, et halvt år etter den opprinnelige lanseringa.

Det er fullt mulig å bruke Switch utelukkende som stasjonær konsoll. Det er ingenting som tvinger deg til å bruke den håndholdt. :)

Endret av Nevnarion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg overraska meg selv, men har sikkert spilt ca 80% håndholdt.

 

Dette er min første fullblods håndholdt-konsoll og jeg må si det er sjukt befriende å få fullverdige spillopplevelser på vei til jobb, på sengekanten etc etc.

 

Switch er virkelig blitt et must-have for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke ei løsning å la noe som helst stå i ei dock når man ikke skal ha noen dock.

Hva er forskjellen på en stasjonær konsoll og en konsoll som står i dock 100% av tiden? Ingenting.

 

Jeg har hatt min i dock 100% av tiden og jeg merker ingen forskjell på den og en Wii/Xbox /PlayStation. T

 

Forskjellen er at om man ikke bruker batteri og skjerm på enheten er det ikke noe poeng i betale for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg valgte å stå over Switch, fordi jeg ikke har noen interesse av å spille håndholdt. Som et resultat av at den er håndholdt er kan man ikke utelukke at docking mode en del redusert i forhold til om de hadde lansert en stasjonær konsoll i tillegg. Ser for meg at de kanskje hadde fått til 1080p, eller til og med 1440p, med litt planlegging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg valgte å stå over Switch, fordi jeg ikke har noen interesse av å spille håndholdt. Som et resultat av at den er håndholdt er kan man ikke utelukke at docking mode en del redusert i forhold til om de hadde lansert en stasjonær konsoll i tillegg. Ser for meg at de kanskje hadde fått til 1080p, eller til og med 1440p, med litt planlegging.

Ditt tap. Selv syns jeg de fleste spill ser fine ut på Switch både i håndholdt og docked. Glad for at Nintendo ikke deltar i denne oppløsningsonaniet til de to andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg valgte å stå over Switch, fordi jeg ikke har noen interesse av å spille håndholdt. Som et resultat av at den er håndholdt er kan man ikke utelukke at docking mode en del redusert i forhold til om de hadde lansert en stasjonær konsoll i tillegg. Ser for meg at de kanskje hadde fått til 1080p, eller til og med 1440p, med litt planlegging.

Ditt tap. Selv syns jeg de fleste spill ser fine ut på Switch både i håndholdt og docked. Glad for at Nintendo ikke deltar i denne oppløsningsonaniet til de to andre.

1080p er en meget vanlig oppløsning per i dag. Det gir også best bilde på en TV som har 1080p som grunnoppløsning. Dvs, det er det mindre pixler som sendes til skjermen enn det skjermen støtter, med unntak av det fire ganger så mange, så blir bildet uskarpt. Det er ren fysikk. Du kan ikke vise perfekte pixler i 720p på en 1080p-skjerm. Zelda - WW og TP i HD ser meget bra ut, fordi de kjøres i 1080p, selv om grafikken er forbedret siden orginalene, er det ikke fantastisk, men klarheten gjør spillet penere.

Lenke til kommentar

1080p er en meget vanlig oppløsning per i dag. Det gir også best bilde på en TV som har 1080p som grunnoppløsning. Dvs, det er det mindre pixler som sendes til skjermen enn det skjermen støtter, med unntak av det fire ganger så mange, så blir bildet uskarpt. Det er ren fysikk. Du kan ikke vise perfekte pixler i 720p på en 1080p-skjerm. Zelda - WW og TP i HD ser meget bra ut, fordi de kjøres i 1080p, selv om grafikken er forbedret siden orginalene, er det ikke fantastisk, men klarheten gjør spillet penere.

Det hadde ikke vært noe bedre om konsollen hadde hatt mer kraft, det er svært få spill som kjører konstant 1080p på PS4 eller Xbone. Trenden med å bruke dynamisk oppløsning i spill for å få en mer stabil bildefrekvens er bedre enn hvordan det var på slutten av forrige periode der spill som Far Cry 3 lett kunne falle ned til 20 fps.

 

Super Mario Odyssey ser i hvert fall svært bra ut for mine øyne, selv om det sjelden når 1080p.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært noe bedre om konsollen hadde hatt mer kraft, det er svært få spill som kjører konstant 1080p på PS4 eller Xbone. Trenden med å bruke dynamisk oppløsning i spill for å få en mer stabil bildefrekvens er bedre enn hvordan det var på slutten av forrige periode der spill som Far Cry 3 lett kunne falle ned til 20 fps.

 

Super Mario Odyssey ser i hvert fall svært bra ut for mine øyne, selv om det sjelden når 1080p.

 

Jeg sier ikke at Swich ikke gjør den jobben den ble bygget for. Men jeg kjøper ikke en kantklipper til å klippe hele plenen, da kjøper jeg en gressklipper i klassisk forstand, og med det mener jeg i denne sammenhengen en konsoll som er laget for å spilles på TV, permanent. Jeg liker Wii U, til tross for at den har lavere oppløsning, men spill som Mario Maker, TP HD, osv er i 1080p. De er krystallklare på skjermen, i motsettning til BoTW som er litt blury.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...