Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Enda en person som ikke mottok telefonen gratis og direkte fra Apple, som faktisk er ærlig i sin omtale av telefonen:

 

 

Så du mener at alle som ikke er negative til iPhone X må rett og slett være uærlige? Ser ikke helt poenget med å håndplukke diverse YouTubevideoer? Man kan jo søke seg frem til hva som helst på YouTube og Google disse dager som vil støtte oppunder egen sak. Det er jo ikke sånn at det ikke finnes drøssevis med videoer på YouTube av folk som liker iPhone X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Enda en person som ikke mottok telefonen gratis og direkte fra Apple, som faktisk er ærlig i sin omtale av telefonen:

 

 

Så du mener at alle som ikke er negative til iPhone X må rett og slett være uærlige? Ser ikke helt poenget med å håndplukke diverse YouTubevideoer? Man kan jo søke seg frem til hva som helst på YouTube og Google disse dager som vil støtte oppunder egen sak. Det er jo ikke sånn at det ikke finnes drøssevis med videoer på YouTube av folk som liker iPhone X.

 

 

Nei, poenget er at disse youtubere kommer med fornuftig kritikk av iphone. Det er det som er poenget... For den prisen som den koster, må telefonen være "perfekt", noe den ikke er. 

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Nei, poenget er at disse youtubere kommer med fornuftig kritikk av iphone. Det er det som er poenget... For den prisen som den koster, må telefonen være "perfekt", noe den ikke er.

Den må ikke være perfekt. Den må være såpass mye bedre enn konkurrentene for deg at den forsvarer høyere pris. Og det er den for veldig mange, og de fleste anmelderne er også enige om at den kan forsvare prisen for veldig mange. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Det finnes YouTube-snutter om alt, tilogmed finnes det mennesker der ute som legger ut filmer om at jorda er flat.

Du har rett i at man skal være kritisk til mye av det en finner på nett, men med den generelle holdningen er jo ALT på Internett bare svada og trolling.

 

Lytt til både positiv og negativ kritikk. Velg ut hva som er viktig for deg. Når jeg finner et produkt jeg liker og ser flere nevner negative sider ved nettopp produktet jeg valgte, er det lett å skille ut hva som er relevant for meg og mitt bruk, eventuelt hvor stor grad dette har noe å si i hele tatt for min del.

 

Samtidig synes jeg det virker vel click-baity at så mange skriker ut om Iphone X om dagen. Det er vel det de må gjøre for å få klikk og youtube-cash.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

Enda en person som ikke mottok telefonen gratis og direkte fra Apple, som faktisk er ærlig i sin omtale av telefonen:

 

 

Så du mener at alle som ikke er negative til iPhone X må rett og slett være uærlige? Ser ikke helt poenget med å håndplukke diverse YouTubevideoer? Man kan jo søke seg frem til hva som helst på YouTube og Google disse dager som vil støtte oppunder egen sak. Det er jo ikke sånn at det ikke finnes drøssevis med videoer på YouTube av folk som liker iPhone X.

 

 

Såklart er anmeldere uærlige. Kanskje ikke bevisst, men det er helt klart en uærlighet ved anmeldelsene. Å sitte her og påsto at anmeldere som mottar telefoner gratis, f¨år de på forhånd, blir invitert til ulike events osv., ikke er påvirket, er uhyre naivt. Apple er ikke alene om dette, da alle de store produsentene gjør det. Men det hersker ingen tvil om denne praksisen.

 

Og så er det temmelig interessant, og ikke overraskende, at de som faktisk ikke mottok telefonen selv, er også de som var mest kritiske til iPhone X. Spesielt i pris. MKBHD, som alle andre som mottak tidlig iPhones, sa "hvorvidt telefonen er verdt prisen må du bestemme". En rettferdigjørende kommentar som mange andre brukte. Mens Linus, Unbox, osv., som faktisk ikke mottok telefonen gratis, hadde ingen problemer med å ta opp dette, opg alle de andre negative aspektene med telefonen. Som også er interessant i kontrast med andre ting Linus og Unbox anmelder, som de mottar gratis og ofte er for positive til.

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Samtidig synes jeg det virker vel click-baity at så mange skriker ut om Iphone X om dagen. Det er vel det de må gjøre for å få klikk og youtube-cash.

 

Click-baity? Det å være negativ mot iPhone er click-baity? Å snakke negativt om en telefon med stor tilhengerskare, som kan potensielt gjøre at du mister lesere og seere. Å snakke negativt om en telefon som betyr at man slutter å motta telefoner fra produsenten fremover, som har tydelige effekter på seertall. Alt dette for en enkel "click-baity" video/artikkel.

 

Logikken din gir veldig mye mening...

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

Slik det er blitt i dag så søker folk mer og mer opp kilder som deler deres synspunkt. Godt hjulpet av Google eksempelvis som viser lignende resultater. Og når folk vil få bekreftet meningene sine, så er det selvfølgelig folk som er villige til å stille opp og gi dem det, siden de tjener penger på det. 

 

Obama har mange tilhengere i USA, og mange som likte han som president. Likevel finnes det masse pro-Trump "nyhetssider" som kritiserer Obama uten ende, og mye annet som de vil "miste mange lesere fra". Men det er helt irrelevant, fordi publikumet deres er Trump supportere. 

 

 

Hvis publikumet ditt ikke er et publikum som liker Apple produkter, så er det helt klart en måte å få mer seere på å kritisere Apple produkter.

 

 

Men sånn som den unbox therapy videoen så er det essensielt kun prisen som gjør at han sier ikke kjøp. Og jeg synes prisen er for høy til at den er verdt å kjøpe. Men hvem bestemmer om den er verdt å kjøpe for den prisen? Hvis anmeldere sier det ikke er verdt, så bør du ikke? Du bruker argumentet om at folk som får ikke føler det på egen lommebok. Vel det er faktisk ikke relevant. Hvorfor? Fordi det er kundene som kjøper.

 

 

Se i Norge i dag. Se hva nordmenn kjøper. Hva de bruker penger på. For en god del nordmenn som kjøper denne telefonen for 11.000 kr. Tror du det er veldig mye for dem? Spesielt om de selger etter 1 år? Hvis folk faktisk mente den var altfor dyr ville den ikke solgt bra. Det er veldig mange som synes den er for dyr. Men Apple har aldri brydd seg om å selge telefon til alle. Slik som Oppo f.eks. Og Apple selger bra til den kundegruppen de vil selge til, som de fokuserer på.

 

Åpenbart er det vanskelig å forstå/akseptere. Fordi OnePlus 5T er like bra til langt lavere pris. Ikke misforstå meg, jeg hadde helt klart kjøpt en OnePlus 5T over en iPhone X. Uten tvil. Men jeg kan fortsatt forstå at folk velger iPhone X, og hvordan den kan få god score på et review, som presiserer at prisen er høy og at de ikke lot prisen spille inn på karakteren i denne testen. En del av testen som noen åpenbart ikke har lest.

Lenke til kommentar

Folk er vanndyr og trives jo ofte med sitt, i dette tilfellet iOS. Jeg har selv vært innom Android og iOS jevnlig siste årene, men vender alltid tilbake til førstnevnte.

 

Jeg tror veldig mange er villig til å betale for å holde seg i kjent farvann. Det kan finnes så mange kraftige og gode Android telefoner til andre priser som på papiret gir mer for pengene, men om man ikke ønsker Android så er det jo ikke ett alternativ i hele tatt. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Click-baity? Det å være negativ mot iPhone er click-baity? Å snakke negativt om en telefon med stor tilhengerskare, som kan potensielt gjøre at du mister lesere og seere. Å snakke negativt om en telefon som betyr at man slutter å motta telefoner fra produsenten fremover, som har tydelige effekter på seertall. Alt dette for en enkel "click-baity" video/artikkel.

 

Logikken din gir veldig mye mening...

Sett et par videoer med omtaler nå. Det er ikke click-baity å være negativ til Iphone X. Men de som har en negativ reaksjon, har en veldig click-baity tittel.

 

Unboxed therapy reagerer jo på de samme punktene som alle andre. Det hadde vært interessant å se hvordan denne videoen "yter" i forhold til alt det andre. Om det har noe å si for abonnenter. Kanskje han mister et par isheeps men får et par androidsheeps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

"Heldekkende skjerm". Bortsett fra leppa på toppen og de tydelige rammene rundt. Hvis en iPhone X har heldekkende skjerm, hva er Galaxy S8 og Xioami Mi Mix 2, som har høyere prosentandel skjerm? Mer-enn-heldekkende skjerm?

 

Og nettopp det at det fins bare en modell av iOS er jo fallpunktet. Både i at det har gitt apple frie tøyler til å bevisst lage et lukket system som stenger inne brukere, men også latskap på utvklingssiden mtp. funksjoner og forbedrering i brukergrensesnitt. Og ikke minst prising.

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

"Heldekkende skjerm". Bortsett fra leppa på toppen og de tydelige rammene rundt. Hvis en iPhone X har heldekkende skjerm, hva er Galaxy S8 og Xioami Mi Mix 2, som har høyere prosentandel skjerm? Mer-enn-heldekkende skjerm?

 

Og nettopp det at det fins bare en modell av iOS er jo fallpunktet. Både i at det har gitt apple frie tøyler til å bevisst lage et lukket system som stenger inne brukere, men også latskap på utvklingssiden mtp. funksjoner og forbedrering i brukergrensesnitt. Og ikke minst prising.

 

 

Alle 3 har heldekkende skjerm. Men kun en kjører iOS, og av den grunn er ikke de andre alternativene bedre selv om de koster halvparten. (om man foretrekker iOS).

 

Apple sitt lukket system er selskapets suksess formel, nettopp fordi man eliminerer de dårlige valgene som igjen fører til de dårlige opplevelsene.

 

Prisene dem tar er hinsides, uten tvil - men kan for meg forsvares nettopp fordi jeg ikke har et alternativ jeg synes er bedre.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

"Heldekkende skjerm". Bortsett fra leppa på toppen og de tydelige rammene rundt. Hvis en iPhone X har heldekkende skjerm, hva er Galaxy S8 og Xioami Mi Mix 2, som har høyere prosentandel skjerm? Mer-enn-heldekkende skjerm?

 

Og nettopp det at det fins bare en modell av iOS er jo fallpunktet. Både i at det har gitt apple frie tøyler til å bevisst lage et lukket system som stenger inne brukere, men også latskap på utvklingssiden mtp. funksjoner og forbedrering i brukergrensesnitt. Og ikke minst prising.

 

 

Hvorfor drive med så til de grader av flisespikkeri? Dette er jo ren kverulering. Ifølge GSMArena;

 

- Xioami Mi Mix 2: 5.99 inches, 92.6 cm2 (~80.8% screen-to-body ratio)

- Samsung Galaxy S8: 5.8 inches, 84.8 cm2 (~83.6% screen-to-body ratio)

- iPhone X: 5.8 inches, 84.4 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

 

 

Alle tre har altså en veldig god screen-to-body-ratio. Det er ikke sånn at det er kun den med den beste screen-to-body-ratioen som nødvendigvis egner seg å bli definert som "heldekkende skjerm".

 

Det mest ironiske er jo at du fremhever Mi Mix 2 som faktisk har en lavere screen-to-body-ratio med et større avvik enn det er mellom Galaxy S8 og iPhone X.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det må jo være litt surt å vite at til under halvparten av prisen får du faktisk en bedre telefon?

 

Å? Hvor får man kjøpt en telefon med iOS og heldekkende skjerm til halv pris?

Det skulle jo være en oppgradering, så da utelukker man jo ios.

 

 

Det er ikke alle som kjøper nye produkter kun basert på speclisten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

 

 

 

Et bortkastet innlegg som baserer seg på en antakelsen om at jeg mener den med mest høyest stb-ratio er den som kvalifiseres som heldekkende skjerm. Noe jeg aldri har gjort. Min kommentar var til alle de som sier S8 ikke har heldekkende skjerm, men ikke har samme problem med iPhone X. Det var brukeren over jeg svarte på, som på forrige side sa at iPhone X ga bedre helskjermopplevelse enn Galaxy S8.

 

Og du er vel den verste personen til å sammenligne ting opp mot hverandre og bestemme hva som kvalifiserer itl hva. Du kalte iPhones NVMe-lagring for "lynrask" tidligere i denne tråden, til tross for at alle andre konkurrenter har lagringsenheter som har dobbelt så rask lesehastighet

 

Følg bedre med i timen.

 

Uansett er det patetisk å delta i noen diskusjoner om telefoner med smale rammer med iOS-fanboys. Eneste muligheten å gjør det er å faktisk slette alle de årene der iPhone har hatt enorme rammer i sine telefoner i forhold til konkurrentene. I alle disse årene har iOS-brukere hatt null problem med gigantiske rammer, og kom med stadige unnskyldninger til hvorfor det kunne være bra. Men nå som deres telefoner har smale rammer er rammeløs, skal de gå rundt og vurdere det? Don't make me laugh!

 

For en idiotisk kommentar. Android er ikke ett alternativ for en som er ute etter en ny telefon med iOS.

 

Du vet du indirekte innrømmer at du er låst til en plattform her, ikke sant? Og om vi ser på fakta så er det også tilfellet. iPhone låser bevisst viktige tjeneste og apper, som iCloud, Siri, iTunes, iMessage ol. til sin egen plattform, og nekter å lansere det til Android-plattformen, for en god grunn. Som iOS-bruker har du også ikke muligheten å gjøre noe med saken om det er ting Apple gjør du ikke liker eller ting de ikke gjør som du vil de skal (som for eks. forbedre varselssystemet). 

 

Google tilbyr hele sitt økosystem til Android, og gjør en eventuell bytte av plattform mye enklere. Apple låser sitt økosystem til sin plattform, og gjør det vanskelig for en iOS-bruker å bytte over. 

 

 

Det er ikke alle som kjøper nye produkter kun basert på speclisten.

 

 

Det argumentet gjelder i større grad iPhone X og iPhone-modeller de siste årene enn de fleste Android-flaggskip. Se bare på SoC på en iPhone. Jeg kjøper telefoner hovedsaklig på grunn av god, brukervennelig software. Og på det området, spesielt mtp. på effektivitet og funksjoner, er Android milevis foran iOS. Jeg foretrekker også software som har minimalt med frame drops og hakking i animasjonene, for å ikke snakke om random krasj, bugs, ol. Og akkurat der er stock Android, som Pixel UI også klart foran iOS 11. 

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

 

 

 

Det må jo være litt surt å vite at til under halvparten av prisen får du faktisk en bedre telefon?

Å? Hvor får man kjøpt en telefon med iOS og heldekkende skjerm til halv pris?

Det skulle jo være en oppgradering, så da utelukker man jo ios.

Det er ikke alle som kjøper nye produkter kun basert på speclisten.

Man gjør jo det om man kun velger utifra heldekkende skjerm og ios. AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...