Gå til innhold

vært en idiot å tapt hele livssparingen på gambling...


StudentOfLife

Anbefalte innlegg

"Livet har lært meg å leve." 

 

Kom deg opp på beina, dra opp haka og se på det som en lære for det er nettopp det det er. Noe idiot er du ikke, og du er 100% ikke alene, reis deg over dette og oppsøk hjelp om du kjenner det klør i fingrene igjen. 

 

Og ja jeg vil tro det ville hjulpet og vært ærlig med dine foreldre eller venner og sagt til dem at du aldri kommer til å gamble igjen, for da har du mer press på deg for det er flere som følger med.

 

Lykke til, jeg har troa. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er 22 år gammel, så sparekontoen min var naturligvis ikke av den høyeste, men hadde 80000kr på sparekonto og rundt 7000 på brukskontoen, hvor jeg nå står igjen med 324kr..............

 

Så du gamblede ikke med lånte penger?  Slik sett er du bedre stillet end de aller fleste andre med spilleproblemer. 

 

80K er jo nesten ingen penger i dag og de sto bare på en bankkonto og gjore liten nytte av seg.  Gled deg over at du ikke var dum nok til å spille med lånte penger og lær av erfaringen. 

Lenke til kommentar

Hvis du overser de gjentatte gni-det-inn-i-trynet innleggene fra anonyme som .berZerk, så er det mange bra råd å få her også.

Planlegg økonomien framover er en bra ting. Sett opp budsjett, se på hva du bruker lønna på, og hvorvidt du kan kutte ut ting, kjøpe andre rimeligere varer osv - litt sånn Luksusfellen light så du kan over tid bygge opp en sparekonto igjen.

Finnes flere bra gratis programmer/Apps som feks Evernote som synces mellom PC og mobiltelefon som gjør at man får bedre oversikt.

Et eksempel hentet fra Luksusfellen var 1 boks Redbull samt 1 boks snus hver dag kjøpt på bensinstasjon, som endte opp med over 40000 ! kroner i året. Jobbet også med et par for noen år siden som klaget på økonomien, de røyket for 6000 i mnd til sammen, får et par flotte ferier i året i sus og dus for samme summen feks.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ofte du har oddsene på din side jo, tingen er at det er lokketilbud for normale som spiller på gøy. De kan gjerne vinne på de gode tilbudene som er rimelig ofte på unibet osv. Tingen er at de forsetter på dårlige odds og taper alt etterhvert. Det er her de tjener, ikke på å ha odds som alltid er på deres side.

 

 

 

Du vet at oddsene de konstruerer alltid har en 3-5% hedge? Så i det lange løp vil bookmakerne cashe inn denne prosentsatsen av omsetningen per bet de kjører. Du skal ikke bare være flink, du skal være eksepsjonell for å kunne tjene på betting over tid når oddsene er konstruert slik. I tillegg hører det til at de som er så flinke ofte blir limitert.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å argumentere for. Hvis man gjør det kun for pengene så er betting i 99% av tilfellene en jævlig dårlig ide.

Lenke til kommentar

Du har ikke spilt deg til gjeld - bra!

Da trenger du egentlig bare puste dypt, leve tynt en mnd eller to så har du lagt dette bak deg. Sparepengene kommer tilbake, så med mindre du trengte dem akkurat nå er ikke dette noen stor krise. Ikke gråt over spilt melk så lenge den bare var din egen, og ikke bankens :)

Lenke til kommentar

 

Det er ofte du har oddsene på din side jo, tingen er at det er lokketilbud for normale som spiller på gøy. De kan gjerne vinne på de gode tilbudene som er rimelig ofte på unibet osv. Tingen er at de forsetter på dårlige odds og taper alt etterhvert. Det er her de tjener, ikke på å ha odds som alltid er på deres side.

 

 

 

Du vet at oddsene de konstruerer alltid har en 3-5% hedge? Så i det lange løp vil bookmakerne cashe inn denne prosentsatsen av omsetningen per bet de kjører. Du skal ikke bare være flink, du skal være eksepsjonell for å kunne tjene på betting over tid når oddsene er konstruert slik. I tillegg hører det til at de som er så flinke ofte blir limitert.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å argumentere for. Hvis man gjør det kun for pengene så er betting i 99% av tilfellene en jævlig dårlig ide.

 

"Du vet at oddsene de konstruerer alltid har en 3-5% hedge?" Det stemmer ikke alltid, er det jeg prøver å si til deg. De har nok av lokketilbud der oddsen er langt mer på din side. 

 

Argumenterer forsåvidt ikke for noe spesielt, påpeker bare feil.

Lenke til kommentar

Som de andre har sagt, ta det med ro OP sålenge du holder på denne følelsen ved å lære av det og ikke gjenta. Mange gjør slikt i sine yngre tider, det er en del av å bli voksen. Du skapte ikke gjeld og det er det som betyr noe. Aldri la deg lokke av slikt tull igjen. Selv brukte jeg vel ca 25k fra sen ungdomsskole og ila videregående på et mmo spill p2w, men så gikk det opp et lys

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tusen takk for motiverende ord, alle sammen!  
ringte til foreldrene mine å fortalte hva jeg hadde gjort, og i hvilken situasjonen jeg satt i. dem har og skal fortsette å overføre små beløp til meg, sånn at de er sikker på at de ikke går til gambling, som jeg selv mente var en veldig bra løsning (fram til jeg får min neste lønning, da klarer jeg meg helt bra igjen uten deres økonomiske hjelp.)

har også oppsøkt hjelp via fastlegen min, for som dere sier, kurere sykdommen jeg ikke visste jeg hadde. 

 

Lærepengen er lært, for min del, en DYR lærepenge, men kan bare gå oppover her i fra :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

tusen takk for motiverende ord, alle sammen!  

ringte til foreldrene mine å fortalte hva jeg hadde gjort, og i hvilken situasjonen jeg satt i. dem har og skal fortsette å overføre små beløp til meg, sånn at de er sikker på at de ikke går til gambling, som jeg selv mente var en veldig bra løsning (fram til jeg får min neste lønning, da klarer jeg meg helt bra igjen uten deres økonomiske hjelp.)

har også oppsøkt hjelp via fastlegen min, for som dere sier, kurere sykdommen jeg ikke visste jeg hadde. 

 

Lærepengen er lært, for min del, en DYR lærepenge, men kan bare gå oppover her i fra :)

That's the attitude. :w00t:

Lenke til kommentar

Flott å høre at du fant kraft til å ta grep! Inspirérende!

 

Ikke sykdom, bare manglende kunnskap om selvledelse og økonomi. Hadde du blitt lært opp litt om det her, så hadde du ikke spilt på den måten. Men det er kjempebra du søker riktig instans, for de kan en del om det. Og det er oftest gratis.

Lenke til kommentar

tusen takk for motiverende ord, alle sammen!  

ringte til foreldrene mine å fortalte hva jeg hadde gjort, og i hvilken situasjonen jeg satt i. dem har og skal fortsette å overføre små beløp til meg, sånn at de er sikker på at de ikke går til gambling, som jeg selv mente var en veldig bra løsning (fram til jeg får min neste lønning, da klarer jeg meg helt bra igjen uten deres økonomiske hjelp.)

har også oppsøkt hjelp via fastlegen min, for som dere sier, kurere sykdommen jeg ikke visste jeg hadde. 

 

Lærepengen er lært, for min del, en DYR lærepenge, men kan bare gå oppover her i fra :)

Om du er redd for tilbakefall. Opprett en "falsk" gmail konto, lag deg et passord du med vilje ikke husker, og flytt alle kontodetaljer på betting-kontoen dit til den nye gmailen, så er detbare å slette alle spor.

Selv om du sier opp kontoen din hos selskapet bruker de likevell å sende ut "spill nå og få XXXX gratis" sånn at du skal havne på kjøret igjen. Og nå vet de at du er en potensiell uttnyttbar person.

Lenke til kommentar
  • KVTL låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...