Gå til innhold

vært en idiot å tapt hele livssparingen på gambling...


StudentOfLife

Anbefalte innlegg

har vært sykt idiot å tapt absolutt alt jeg eier og har av penger, og sitter nå i en utrulig kjip situasjon! 
har lest rundt på nett, hvor det ofte står at du ALDRI skal bette mer enn du har råd til, og heller ikke bette for å vinne TAPTE penger.. 

 

Flere som har gjort noe lignende og har du tips hva jeg kan gjøre fremover? 
 

Eneste jeg sitter igjen med nå er at jeg er helt skjelven, på tampen til å grine meg i søvn, men samtidig suicidal tanker (kommer aldri til å skje, men tanken kom opp). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tror du aldri tror du kommer til å tjene inn pengene og betale tilbake det du har tapt, er det en mulighet å slå seg personlig konkurs...  Da går du inn i en 5 eller 10års avtale med kreditorene dine.. Betaler det du kan i den perioden, og etter det er det såkalt gjeldsfri.. Verden går ikke under.. Selv om det kan føles slik ut..

 

Edit: om det er snakk om 100K er dette småpenger, og du får ikke gjort noe slikt... 

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Om du tror du aldri tror du kommer til å tjene inn pengene og betale tilbake det du har tapt, er det en mulighet å slå seg personlig konkurs...  Da går du inn i en 5 eller 10års avtale med kreditorene dine.. Betaler det du kan i den perioden, og etter det er det såkalt gjeldsfri.. Verden går ikke under.. Selv om det kan føles slik ut..

 

Edit: om det er snakk om 100K er dette småpenger, og du får ikke gjort noe slikt... 

har ingenting ubetalt av regninger eller lignende, men alt av det jeg hadde på brukskontoen og på sparekontoen er brukt opp, så lever veldig trangt til neste lønning som er den 10ende. Har selvfølgelig foreldre som kan hjelpe meg om det skulle være nødvendig, men er bare så jæveli irritert på meg selv at jeg klarte å la dette skje!

 

er 22 år gammel, så sparekontoen min var naturligvis ikke av den høyeste, men hadde 80000kr på sparekonto og rundt 7000 på brukskontoen, hvor jeg nå står igjen med 324kr..............

Lenke til kommentar

 

Om du tror du aldri tror du kommer til å tjene inn pengene og betale tilbake det du har tapt, er det en mulighet å slå seg personlig konkurs...  Da går du inn i en 5 eller 10års avtale med kreditorene dine.. Betaler det du kan i den perioden, og etter det er det såkalt gjeldsfri.. Verden går ikke under.. Selv om det kan føles slik ut..

 

Edit: om det er snakk om 100K er dette småpenger, og du får ikke gjort noe slikt... 

har ingenting ubetalt av regninger eller lignende, men alt av det jeg hadde på brukskontoen og på sparekontoen er brukt opp, så lever veldig trangt til neste lønning som er den 10ende. Har selvfølgelig foreldre som kan hjelpe meg om det skulle være nødvendig, men er bare så jæveli irritert på meg selv at jeg klarte å la dette skje!

 

er 22 år gammel, så sparekontoen min var naturligvis ikke av den høyeste, men hadde 80000kr på sparekonto og rundt 7000 på brukskontoen, hvor jeg nå står igjen med 324kr..............

 

Det værste som skjer er om du ved lønning eller om du får penger fra foreldrene dine spiller på ny..  Jeg gamblet selv vekk noen tusenlapper og ville trolig kunne spilt vekk lignende summer på poker om jeg hadde samme sum på konto..

 

Her er det å svelge stolthet, ta inn seg at man har brukt en liten formue på fjas.. Kanskje fortelle familen om det? Men man må også tenke på at man kan spare inn 80K i året ved å være økonomisk fornuftg ved en gjenomsnittelig lønn i fremtiden, 80K kroner er mye penger, men det er ikke så mye at det er helt krise.. Forstår at du som 22åring føler at det er det, men må tenke på at det er studenter i 20årene som har gjerne 200K i studielån som skal betales tilbake... Om du har brukt opp sparepengene på gambling er noe man må bare ta inn over seg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe å gjøre med dette.  Skriv det opp på den store tabbekonton, og lov deg selv å aldri mer spille på online gambling - det er alltid og uten unntak et tapsprosjekt. Du er bare 22 år og har god tid til å komme deg på beina igjen.  Du har gjort en kostbar feilvurdering - du er ikke alene om det her i verden, men det mest vesentlige er at du lærer av feilen du har gjort og ikke gjentar den. Det er først da du ordentlig dum. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

det er alltid og uten unntak et tapsprosjekt. 

Feil :) Roulette og spilleautomater derimot stemmer det bra med. 

 

Trådstarter derimot du burde aldri besøke en slik side igjen med mindre du vil fullstendig ødelegge livet ditt fremover. Akkurat nå har du bare satt det litt tilbake, forsetter du vil alt gå til helvete. Det er på tide å stoppe.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Sånt skryt passer vel ikke akkurat her? Du veit jo hva oddsen er her, hvorfor skrive slikt her der en har tapt?

Er forsåvidt ikke ment som skryt. Lei av folk som mener alt av gambling er et tapsprosjekt, det er et tapsprosjekt for folk som ikke gidder å bruke tid på å lære seg ting. Summen er egentlig irrelevant, kan fjerne den om du foretrekker det.

Lenke til kommentar

 

Sånt skryt passer vel ikke akkurat her? Du veit jo hva oddsen er her, hvorfor skrive slikt her der en har tapt?

Er forsåvidt ikke ment som skryt. Lei av folk som mener alt av gambling er et tapsprosjekt, det er et tapsprosjekt for folk som ikke gidder å bruke tid på å lære seg ting. Summen er egentlig irrelevant, kan fjerne den om du foretrekker det.

 

Du må gjerne beholde det der, din mening er like mye verdt som min egen, og jeg er ikke noe moderator på noen måte. Stiller likevel et spørsmålstegn ved at noen kommer inn i en slik debatt ved å vise frem sine trofeer og samtidig også skjønne at dette sår nye frø hos en som har tapt sterkt til gambling. Eller som du kaller det; "gambling"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sånt skryt passer vel ikke akkurat her? Du veit jo hva oddsen er her, hvorfor skrive slikt her der en har tapt?

Er forsåvidt ikke ment som skryt. Lei av folk som mener alt av gambling er et tapsprosjekt, det er et tapsprosjekt for folk som ikke gidder å bruke tid på å lære seg ting. Summen er egentlig irrelevant, kan fjerne den om du foretrekker det.

 

Hvilken gambling kan du tjene penger på i det lange løp mener du ? Oddsspilling ?  Som du sier er det ikke mulig på automater, roulette, i tillegg ikke på  blackjack, baccarat.  Spent på hva som kan gi et pent overskudd innen gambling - i det lange løp vel og merke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sånt skryt passer vel ikke akkurat her? Du veit jo hva oddsen er her, hvorfor skrive slikt her der en har tapt?

Er forsåvidt ikke ment som skryt. Lei av folk som mener alt av gambling er et tapsprosjekt, det er et tapsprosjekt for folk som ikke gidder å bruke tid på å lære seg ting. Summen er egentlig irrelevant, kan fjerne den om du foretrekker det.

 

Du må gjerne beholde det der, din mening er like mye verdt som min egen, og jeg er ikke noe moderator på noen måte. Stiller likevel et spørsmålstegn ved at noen kommer inn i en slik debatt ved å vise frem sine trofeer og samtidig også skjønne at dette sår nye frø hos en som har tapt sterkt til gambling. Eller som du kaller det; "gambling"

 

En ting er at hvis det er så lite som å se at andre har vunnet som skal få han til å begynne med gamle dårlige vaner så har han allerede et større problem enn han greier å fikse selv (Norsk tipping sine reklamer er forsåvidt verre). Om du har tapt alt på konto så kan jeg garantere at alt du gjør fremtidig vil gå like dårlig som før, så det eneste TS skal ta fra denne tråden er at pengespill ikke er noe for han under noen omstendighet.

 

Syntes jeg har rett til å motbevise en usaklig påstand fra en annen person i tråden, selv om ts har gått på en smell (som ikke er livsødeleggende så lenge han stopper).

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

 

 

Sånt skryt passer vel ikke akkurat her? Du veit jo hva oddsen er her, hvorfor skrive slikt her der en har tapt?

Er forsåvidt ikke ment som skryt. Lei av folk som mener alt av gambling er et tapsprosjekt, det er et tapsprosjekt for folk som ikke gidder å bruke tid på å lære seg ting. Summen er egentlig irrelevant, kan fjerne den om du foretrekker det.

 

Hvilken gambling kan du tjene penger på i det lange løp mener du ? Oddsspilling ?  Som du sier er det ikke mulig på automater, roulette, i tillegg ikke på  blackjack, baccarat.  Spent på hva som kan gi et pent overskudd innen gambling - i det lange løp vel og merke. 

 

Poker og odds. Skrev det forsåvidt også i førsteinnlegget mitt.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Penger rett i lomma på John Arne Riise dette. Det er vell uansett umulig å vinne tilbake da jeg leste at spillere som vinner over 100k blir utestengt fra alle slike useriøse sider. Folk sliter med å få penger ut av systemet igjen hvis de vinner litt store summer, de vil jo bare ha kunder som taper og slikt blir det god butikk av. Eneste rette er å holde seg langt vekke fra slik mafia virksomhet for fremtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre nå, er å gå til fastlegen, og spørre om det finnes noen ordning du kan komme under så du kan få psykologtimer på egenandél. Da kan du få den psykologiske støtten du trenger for å løse opp i de tankene som har ført til gamblingen. Det er et kompleks som har ført til det, som du -må- jobbe ut for å gjøre deg solid mot gambling igjen.

 

Gambling er et resultat av manglende forståelse for økonomi. Hvis du hadde visst om bedre muligheter å bruke pengene på, så hadde du gjort dét. For eksempel hvis du hadde hatt penger nok til å leve på rentene fra banken, ca 70 millioner, så hadde du ikke rørt de 70 millionene. Det er rådvillhet som fører til gambling. Dette må du ha en psykologisk støtte over tid for å bygge opp kjerneverdier som forhindrer gambling. Penger og økonomi er ingen spøk.

 

Du kan gjøre dette selv. Da må du sitte og skrive ned tanker og jobbe med det over tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...