Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, Du sa alt var på lager da du bestilte. :)

Stemmer jeg skrev det, det var også korrekt, pakken gikk fra Komplett tidlig påfølgende morgen, 13 Desember, med alt som var bestilt.

Men pga komplett ikke fikk overlevert EDI til PostNord før de fikk overlevert pakken på vei til Kristiansand, ligger nå hovedkortet og resten i en ventekonteiner i Oslo som PostNord ikke vet når vil bli håndtert.( Vil for sikkerhets skyld poengtere at hovedkortet og de andre delene ligger i en "ventekonteiner" i Oslo på vei fra Sandefjord til Kristiansand)

 

8700K ble også bestilt når den var på lager,4 November, sendt fra komplett dagen etter(5.november), de hadde da kun noen få igjen, den ankom 7 November.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Norpost/PostNord. Hva er rett? :)

 

Det kan se ut som PostNord ikke er helt på høyden om dagen.

 

Tok veldig mange uker å få levert noe derfra sist, men dette var via Sverige (bildeler), så ikke helt relevant for Komplett/*PostNord*.

 

Forsendelser fra Komplett kan jeg ikke huske jeg har hatt problemer med. Hverken når de brukte Posten eller med PostNord.

Lenke til kommentar

 

Noen her som vet sånn ca temp på 8700K @ 5Ghz som ikke er deliddet? Vet det ikke finnes noe fasit svar, men hva kan jeg regne med å få tempen ned i med Corsair H110?

Med rendering eller spill. Spill som krever mye cpu, eller lite...

 

H110 er godt nok ja.

 

Blir nok kun til spill her, rendering overlater jeg til dere proffe :p

Lenke til kommentar

Har prøvd bare en ved å disable den ene slotten i BIOS. Ingen forskjell.. Gadd ikke å teste den andre slotten.

 

Kan jo plukke med meg et Taichi, og evt. bare levere det tilbake uåpnet dersom noe endrer seg. Reiser rett etter skolen idag. 

 

Fikk kvitto på de også. Han fikk de til å fungere fint på X299, men ikke på sitt ASUS Z370 kort. Stopper ca likt som meg.

 

Sjekket at de kommer fra samme set, og det gjorde det. 

 

Taichi har jo bedre VRMs, bedre kjøling, Bluetooth/Wifi og thunderbolt. Har jo flere USB3 og USB2 point på HK, men færre på IO. Og overklokking av minnet forbi 4 ghz er null problem på de kortene der iflg. 8Pack. Pluss, jeg sparer en femhundrelapp jeg kan bruke på noe anna dill. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Har prøvd bare en ved å disable den ene slotten i BIOS. Ingen forskjell.. Gadd ikke å teste den andre slotten.

 

Kan jo plukke med meg et Taichi, og evt. bare levere det tilbake uåpnet dersom noe endrer seg. Reiser rett etter skolen idag. 

 

Fikk kvitto på de også. Han fikk de til å fungere fint på X299, men ikke på sitt ASUS Z370 kort. Stopper ca likt som meg.

 

Sjekket at de kommer fra samme set, og det gjorde det. 

 

Taichi har jo bedre VRMs, bedre kjøling, Bluetooth/Wifi og thunderbolt. Har jo flere USB3 og USB2 point på HK, men færre på IO. Og overklokking av minnet forbi 4 ghz er null problem på de kortene der iflg. 8Pack. Pluss, jeg sparer en femhundrelapp jeg kan bruke på noe anna dill. 

 

taichi har ikke TB3 - kun usb 3.1. Kan sette inn TB3 AIC kort tho.

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som vet sånn ca temp på 8700K @ 5Ghz som ikke er deliddet? Vet det ikke finnes noe fasit svar, men hva kan jeg regne med å få tempen ned i med Corsair H110?

Med rendering eller spill. Spill som krever mye cpu, eller lite...

 

H110 er godt nok ja.

 

Blir nok kun til spill her, rendering overlater jeg til dere proffe :p

 

 

Jeg kjører min 8700k på 5ghz @ 1.36v med XMP aktivert og vccio på 1.175v og vccsa på 1.15v på Maximus Hero X. Har en Kraken x62 i push-pull konfigurasjon. Før delidding hadde jeg 78-80c under spilling (witcher 3, skyrim med 200 mods, rise of the tomb raider). Under stresstesting med handbrake x264 i ca. 10 timer nådde jeg 88c på den varmeste kjernen. Dette ble for varmt for meg, så jeg deliddet og fjernet Intels TIM  og byttet ut med TG Conductonaut. Temperaturen falt til ~65c i spill og 71c under den samme stresstestingen som nevt over. Delidding/relidding er overraskende enkelt med rett verktøy (Rockit88).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...