Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at den nye Intel prosessoren er rett rundt hjørnet! (intel 8700/8700k) er denne verdt å vente på? skal bygge en ny gaming pc, tenker ikke så mye på stream, kun gaming. kan jeg kjøre 7700/7700k i et par år eller bare `gunne` på med den nye?

 

Takk for svar!

mvh 

Stian

 

Ingen tvil : vent på 8700K! Venter selv på den. Bare 2 uker til lansering :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høyere volt kan skade prosessoren over tid, inntil du gjerne trenger så mye spenning at max hovedkortet kan gi ikke lengre holder eller at noe i prosessoren ryker selv om den har innebygget sofistikert selvregulering. Med tanke på hvor små kretsene er inni prosessoren har man ikke så alt for mye å gå på, så det er smart å ikke gå for bananas på voltstyrken selv med veldig god kjøling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Blir gøy med chip som kan ligge på 5,0GHz 24/7. Har jeg ikke hatt siden i7-2700K.

Jau, men noe over 1.35v på disse 24/7 er vel ikke det beste hvis man vil at CPU skal leve en stund.

Altså, har ingen CPU i mer enn et år. )

 

 

Hehe. Hvis jeg velger å beholde en CPU istedenfor å selge den når jeg kjøper ny, så vil jeg jo at den skal leve i 5 år som er innenfor norsk reklamasjonsrett. Jeg bruker faktisk en 2600K Sandy enda, men om den skulle dø snart så bryr jeg meg ikke spess om det. Verre var det med mine 5960X  :hrm:

Lenke til kommentar

Da burde jo 1.4V være greit nok. Er jo amper som dreper, ikke spenningen. Så alt avhenger også av lasten man kjører.

På cpu og gpu er det volten som dreper dem. Mere volt er mere varme.

Kjører mine gamle på 4200@3770k og volt 1,26.

 

Men nå det er sakt, liker ikke intel og måten de tenker på. Nye cpu, men må og kjøpe nytt hk.

Intel blir veldig fort gammelt.

Lenke til kommentar

 

Da burde jo 1.4V være greit nok. Er jo amper som dreper, ikke spenningen. Så alt avhenger også av lasten man kjører.

 

På cpu og gpu er det volten som dreper dem. Mere volt er mere varme.

Kjører mine gamle på 4200@3770k og volt 1,26.

 

Men nå det er sakt, liker ikke intel og måten de tenker på. Nye cpu, men må og kjøpe nytt hk.

Intel blir veldig fort gammelt.

Og om du holder den kjølig? Min stopper like under 60C ser det ut som på varmeste kjerne og package.
Lenke til kommentar

I følge sweclockers så kan det være på slutten av året 8700K er å få tak i. Ingen selgere i Norden har fått den i følge de.

https://www.sweclockers.com/nyhet/24514-intel-coffee-lake-bristvara-aret-ut-tillgang-nara-inpa-amds-nasta-generation

* I samtal med svenska återförsäljare framgår att tillgången av Intel Coffee Lake blir låg på lanseringsdagen och att de endast får "en handfull". Dessutom talar en av SweClockers kontakter om att ingen nordisk distributör fått de upplåsta Core i7-8700K, Core i5-8600K och Core i3-8350K, utan att säljstarten inleds med de låsta syskonmodellerna Core i7-8700, Core i5-8400 respektive Core i3-8100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...