Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en guide for overklokking av Coffee Lake? Jeg har ikke overklokket noe moderne intel hardware, det siste jeg overklokket var x58 og det virker som en del ting har forandret seg siden den gang.

Fordel om du oppgir hvilket CPU og hovedkort du har etc, slik at en kan finne/få en guide/info som spesifikt gjelder for ditt kort.

 

http://www.overclock.net/t/1641166/ocn-labs-intel-coffee-lake-system-build-overclocking-guide-by-jeffrey-edson

 

https://overclocking.guide/gigabyte-z370-overclocking-coffee-lake/

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noen som har en guide for overklokking av Coffee Lake? Jeg har ikke overklokket noe moderne intel hardware, det siste jeg overklokket var x58 og det virker som en del ting har forandret seg siden den gang.

Fordel om du oppgir hvilket CPU og hovedkort du har etc, slik at en kan finne/få en guide/info som spesifikt gjelder for ditt kort.

 

http://www.overclock.net/t/1641166/ocn-labs-intel-coffee-lake-system-build-overclocking-guide-by-jeffrey-edson

 

https://overclocking.guide/gigabyte-z370-overclocking-coffee-lake/

 

Jeg bruker ett ASRock z370 Extreme4, jeg ser at den første guiden du linket også bruker ett extreme4 :)

Lenke til kommentar

 

jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset......

Nice jobba av lagergjengen :p

 

Derfor vi/jeg ikke kjøper på slike plasser. Finnes bedre.

Jeg bruker kun komplett.no

Har dårlig erfaringer med de andre.

Lenke til kommentar

 

 

jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset......

Nice jobba av lagergjengen :p

 

Derfor vi/jeg ikke kjøper på slike plasser. Finnes bedre.

Jeg bruker kun komplett.no

Har dårlig erfaringer med de andre.

 

Vell fikk nettopp beskjed av PostNord at de viste ikke om de kunne levere en pakke bestilt 12 Dec med Z370 HK ++ tidlig neste uke eller tidlig neste år, pga av at de fikk pakken først av komplett og deretter EDI infoen siden den nå har havnet i en av "ventekontainerne" med feilmerkede pakker og viste ikke når de fikk tid til og ta tak i dette.

Var akkurat i kontakt med komplett og de tak i det mot Norpost samtidig jeg hadde dem på telefonen, så ......uhell kan skje alle..... det er helt greit så lenge det ikke rammer meg :ph34r:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Vil tro at H110 er godt nok. Kjølte ned en 4.5 ghz 5820K back in the day uten problemer med en slik en.

 

Jeg prøver nå 3400 mhz Cl14. Reiser til Oslo imorgen, og drar hjemmefra nå, så får ikke testet på noen dager.

 

Mulig Hero X går i retur og at et Taichi kommer på plass istedenfor.

 

ASRock korta er visst helt rå OC messig av minnet iallefall, selv billig kortene.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde de det på lager da du bestilte. Jeg bestiller nå jeg ser det er på lager. Noe som 8700K ikke er.

Alt var på lager da jeg bestilte, og tingene gikk fortløpende ut fra lageret deres. 8700K kjøpte jeg på komplett når de hadde den på lager 4. November.

 

Okay. Da er 8700k i gang hos deg

 

Dessverre ikke siden HK som ble bestilt 12 Desember ligger i en såkalt "ventekonteiner" som ingen nå vet når de får tid til og gjennomgå, så kanskje neste uke eller neste år før 8700K er fyrt opp,..................PostNord nekter og estimere leverings tidspunkt, eneste de er villig til og fortelle meg at de ikke kan garantere noe som helst, ei heller at jeg ikke må vente over nyttår Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...