Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som gidder å kjøre 8700K ca 4300 på nacl som er base klokk med turbo ute å enable ditt og datt i bios. :hmm:

Nå står det https://www.komplett.no/product/950611/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i7-8700k-prosessor?offerId=KOMPLETT-310-950611#

 

Har ikke lyst å betale https://www.komplett.no/product/822376/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i7-5960x-extreme-prosessor?offerId=KOMPLETT-310-822376#

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder på med en build for min bror, med en 8700k som har luftkjøler (Hyper 212 Evo). Tenker å prøve å få den stabil på 4.6-4.7GHz på alle kjernene, ca hvor mye volt antar dere trengs?

 

Hvis du skrur på Multicore Enhancement i BIOS så kjøres vel alle kjernene på 4.7GHz uten å gjøre noen andre justeringer, om jeg husker rett.

 

Men begynn på 1.3v og se hvor høyt du klarer å komme. Ved krasj, skru 100MHz tilbake. Done! :)

 

1.3v er en superduper-zipp-zapp-zulu-honolulu sikker spenning for 24/7/365 bruk. Sålenge prosessoren ikke throttler konstant under bruk får du ikke elektromigrasjon på den spenningen.

 

Kjørte en 4770K på 90-95 grader i 2 år før jeg fikk elektromigrasjon og måtte skru ned 100MHz, og da ble alt fint igjen.

Ikke vær redd for spenning. Nordmenn klarer strømregningen det medfører, og CPU-er klarer mye mer spenning og ville temperaturer enn folk tror :)

 

I mitt tilfelle hvor jeg kjører 1.45v (andre kjører opp i 1.55v) på 8700K når jeg bencher så er det greit om tempen ikke er skyhøy hele tiden. Men på 1.3v er det bare å blåse i temps sålenge cpu ikke throttler  :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har fått opp nye PC'n nå, med Maximus X CODE, 8700K og G.Skill 3600 CL16.

Vil i første omgang sette minne opp til 3600. Mange år siden jeg har clocket noe som helst, og har vel aldri clocket RAM før. Noen som gidder og gi en rask step-by-step guide eller linke meg noe? Prøvde meg først på og sette ett eller annet på 3600 i BIOS, uten spesielt gode resultater. (safe mode)

 

Prøver å søke litt på google/youtube her også, men ikke funnet noe enda som gjør meg klokere.

 

*Edit*
Fant en guide til slutt her, så skal prøve mer imorra. Utifra det jeg leser der, så tenker jeg å bare prøve meg på XMP. Tar gjerne imot innspill uansett.
Link: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php/785102-DDR4-RAM-overclocking-101-guide

Endret av JokerN_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Holder på med en build for min bror, med en 8700k som har luftkjøler (Hyper 212 Evo). Tenker å prøve å få den stabil på 4.6-4.7GHz på alle kjernene, ca hvor mye volt antar dere trengs?

Den bør vel klare dette "stock"?

 

Jeg fikk testet litt med "benche-bordet" med min 8700K som jeg har hatt liggende en stund. (samme kjøler=lite oc-vennlig).

 

Min 8700K greier greit 4.8Ghz (all cores) på 1.25. Har ikke forsøkt med lavere VCore foreløpig.

 

Tok en kjapp sjekk på 5.0Ghz, men det klarte den kun single-core. Krasjet fort i CineBench. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

post-118435-0-43472500-1516647716_thumb.png

Endret av jollis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Testet litt mer i kveld(natt) :)

En høyst middelmådig(dårlig) 8700K jeg har trukket i silicon-lottery.

5Ghz er bare å glemme.

Må ha 1.4 for å kunne benche stabilt (= ikke stabilt og altfor mye varme).

 

Får teste litt mer når jeg har fått vannkjøling på denne og evt deliddet.

 

Men ikke mye tess egentlig i forhold til den R1700 jeg har i en annen rigg.
Til mitt "bruk" vel og merke.

:)

Lenke til kommentar

Testet litt mer i kveld(natt) :)

En høyst middelmådig(dårlig) 8700K jeg har trukket i silicon-lottery.

5Ghz er bare å glemme.

Må ha 1.4 for å kunne benche stabilt (= ikke stabilt og altfor mye varme).

 

Får teste litt mer når jeg har fått vannkjøling på denne og evt deliddet.

 

Men ikke mye tess egentlig i forhold til den R1700 jeg har i en annen rigg.

Til mitt "bruk" vel og merke.

:)

Hvilket hovedkort har du? Strømforsyning?

Lenke til kommentar

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

 

Da har du fått en ekstremt bra CPU :) Og du har vært veldig heldig :)

Den vil kanskje til og med klare 5.4GHz på 1.45v :)

 

Gratulerer :)

Lenke til kommentar

 

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

 

Da har du fått en ekstremt bra CPU :) Og du har vært veldig heldig :)

Den vil kanskje til og med klare 5.4GHz på 1.45v :)

 

Gratulerer :)

 

 

 

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

 

Da har du fått en ekstremt bra CPU :) Og du har vært veldig heldig :)

Den vil kanskje til og med klare 5.4GHz på 1.45v :)

 

Gratulerer :)

 

Takk for det :) Ja føler at jeg vant denne gangen. Skal etterhvert Delide denne. Tror jeg likegreit gjør det hos Digital Impuls. De tar 500 for jobben. Så har de gjort det noen ganger. 

Endret av jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...