Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

 

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

 

Da har du fått en ekstremt bra CPU :) Og du har vært veldig heldig :)

Den vil kanskje til og med klare 5.4GHz på 1.45v :)

 

Gratulerer :)

 

 

 

 

 

Ja ville nok gjort det.

 

Ser at din er veldig varm i forhold til spenningen du kjører ([email protected]).

 

Min derimot, må være den eneste CPU-en Intel har laget siden 2600K som har hatt grei kjølepasta mellom die og ihs :D

Ligger på rundt 68 grader på Prime95 ved 1.45v uten delid, og det har jeg ikke sett noen annen plass enda hehe :)

 

Så dette blir den første CPUen på 4 år som jeg ikke kommer til å delidde :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen harde tall eller skjermdumper å komme med, men det samsvarer med de lovede 20 graders forskjellene ganske så bra :) Har ingen gullchip selv, men var primært ute etter lavere temperaturer for en god søvn om natten samt lavere støy :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Har hatt 8700k noen uker nå og begynner så smått og prøve meg på overklokking.

Kjører 5 GHz på 1,232 volt i CPU-Z  (Offset -070) Synes det er brukbart. Etter 12 minutter med Prime 95 

var høyste temp 71 grader (EK Vannavkjøling) Har ikke testet så mye i spill med Offsett innstilling.

men har spilt timevis med fixed volt på 1,230 uten noen problemer.  

På meg virker det som jeg har vær heldig, og fått en bra prossesor ? 

Testet fort og Gæli 5,3 GHz på 1,4 Volt. uten at PC èn kræsja. Kjørte en runde Fire strike.

Har lyst å Delide cpu. Er dette å anbefale på denne?

 

Da har du fått en ekstremt bra CPU :) Og du har vært veldig heldig :)

Den vil kanskje til og med klare 5.4GHz på 1.45v :)

 

Gratulerer :)

 

 

 

 

 

Ja ville nok gjort det.

 

Ser at din er veldig varm i forhold til spenningen du kjører ([email protected]).

 

Min derimot, må være den eneste CPU-en Intel har laget siden 2600K som har hatt grei kjølepasta mellom die og ihs :D

Ligger på rundt 68 grader på Prime95 ved 1.45v uten delid, og det har jeg ikke sett noen annen plass enda hehe :)

 

Så dette blir den første CPUen på 4 år som jeg ikke kommer til å delidde :)

 

Da blir det til å delide CPU`en. Blir spennende å se hvor mye tempen kommer til å gå ned. I tillegg så var jeg rimelig slurvete når jeg satt på kjøleblokka. Hadde ikke noe middel å rense Cpu eller gammel pasta på EK  vannblokken. Tok meg ikke bryet siden jeg skulle delide uansett. : ) Har stort sett brukt kondensfjerner. den inneholder jo stort sett isopropanol. Er usikker på om rensemiddelene som er å kjøpe hos DP- komplett er noe bedre ? om så . går jeg gjerne for de.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Testet litt mer i kveld(natt) :)

En høyst middelmådig(dårlig) 8700K jeg har trukket i silicon-lottery.

5Ghz er bare å glemme.

Må ha 1.4 for å kunne benche stabilt (= ikke stabilt og altfor mye varme).

 

Får teste litt mer når jeg har fått vannkjøling på denne og evt deliddet.

 

Men ikke mye tess egentlig i forhold til den R1700 jeg har i en annen rigg.

Til mitt "bruk" vel og merke.

:)

Hvilket hovedkort har du? Strømforsyning?

 

Dette. Asrock Fatil1ty Z370 i7.

Har aldri kjøpt ett så dyrt hk før, men tre stk nettverks"kort" og mye "stash" fristet (Dual Intel LAN + 10GB LAN + Wifi..+++)

:)

Strømforsyning er Cooler Master V550.

Rasket med fra Power sammen med Hyper TX3 EVO kjøler.

Står i ett Zalman bench-board for øyeblikket.

 

Men:

Dyr CPU som skuffer litt.

Forventet "lett" 5Ghz på alle kjerner "stabilt", men det er bare å glemme.

(Med fasekjøler kanskje) :D

post-40756-0-11968400-1516742277_thumb.jpg

post-40756-0-99626700-1516743212_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

 

Testet litt mer i kveld(natt) :)

En høyst middelmådig(dårlig) 8700K jeg har trukket i silicon-lottery.

5Ghz er bare å glemme.

Må ha 1.4 for å kunne benche stabilt (= ikke stabilt og altfor mye varme).

 

Får teste litt mer når jeg har fått vannkjøling på denne og evt deliddet.

 

Men ikke mye tess egentlig i forhold til den R1700 jeg har i en annen rigg.

Til mitt "bruk" vel og merke.

:)

Hvilket hovedkort har du? Strømforsyning?

 

Dette. Asrock Fatil1ty Z370 i7.

Har aldri kjøpt ett så dyrt hk før, men tre stk nettverks"kort" og mye "stash" fristet (Dual Intel LAN + 10GB LAN + Wifi..+++)

:)

Strømforsyning er Cooler Master V550.

Rasket med fra Power sammen med Hyper TX3 EVO kjøler.

Står i ett Zalman bench-board for øyeblikket.

 

Men:

Dyr CPU som skuffer litt.

Forventet "lett" 5Ghz på alle kjerner "stabilt", men det er bare å glemme.

(Med fasekjøler kanskje) :D

 

 

 Nå er jeg litt på tynn is her, men er ikke din PSU din litt veik om du har et 1080Ti?(vet ikke hva du har, men har du eldre gpu og flere av dem blir din psu nok svak)

EVGA anbefaler minimum 600w psu til 1080Ti. Så da ville jeg lagt meg en del over det.

Om du har for svak psu blir ting fort varmt og yter dårlig, du sparer andre steder enn på psu.

 

Har ingen formening om luftkjølere annet enn at lest tester i kabinett at topp luftkjøler kjøler omtrent som en middels AIO cpu kjøler

 

Lurer på hvor mye 10Gbit nettverks kortet drar opp prisen på kortet ditt, og hvilket Asrock kort det ellers tilsvarer når det kommer til forventet ytelse?

 

10Gbit nettverkskort hjelper bra på stabiliteten på forbindelsen mot spill servere,  ex sjekk nettverks grafen i BF1 kontra 1Gbit

 

Dårlig med ting på lager gitt:

https://www.komplett.no/category/10057/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning?nlevel=10000%C2%A728003%C2%A710057&cnet-A00526-queryfacet=%5B700%20TO%201199%5D&sort=Price%3AASCENDING&cnet=Koblingstype_Koblingstype%20%20%C2%A7Modul%C3%A6r&cnet=Energiklasse_Energiklasse%20%20%C2%A7Gold&manufacturer=EVGA&manufacturer=Seasonic&cnet=Energiklasse_Energiklasse%20%20%C2%A7Titanium

 

 Her var det noe på lager

https://www.digitalimpuls.no/allevarer/str%C3%B8mforsyning?Keep=true&Keep=true&Filter=PrdGruppeLev3ID%C2%A41:PrdGruppeLev3ID%C2%A41_156%7CPrdGruppeLev2ID%C2%A41:PrdGruppeLev2ID%C2%A41_21

 

 

Bestillingsvare

https://www.digitalimpuls.no/allevarer/str%C3%B8mforsyning/atx?Filter=PrdGruppeLev3ID%C2%A41:PrdGruppeLev3ID%C2%A41_995&Keep=true

 

Hadde gått for noe av dette om jeg skulle hatt nu psu nå......... vell det var vel ikke helt sant, men hadde jeg fulgt rådet fra fyren på komplett hadde jeg havnet på ca 850W.

Men som han sa; det nyttet ikke og prate fornuft til gamlegutta når det gjaldt psu på dagens hardware, de skulle ha det kraftigste i sortimentet uansett. Vedkommende var ganske oppgitt lol.

Så det ble EVGA 1600W........ på en annen side fikk jeg den i bytte for RMA på 1500W Corsair

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Prøv 1.25 og jobb deg nedover.

 

På min som er "golden", så trenger jeg ca 1.15V for 4.8

Christian hvordan er Asrock Z370 Taichi kontra Asus Maximus X Hero hovedkortet?

Veldig fornøyd med Taichi.

 

ASRock kortene er beast på minne OC. Mindre dilldall (RGB etc), kraftige mosfets, har blåtann og trådløst wifi (Min S8 kobler seg rett opp), og var langt billigere. Fikk mitt Taichi for 2300,- elns. Hero X koster vel 3000,-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...