Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios.

 

Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120

 

Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset

 

Bios er 0430

Lenke til kommentar

 

jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset......

Nice jobba av lagergjengen :p

 

 

Super oppgitt, så helt off-topic i forhold til tråden. Sorry mods. Blir en interessant telefonsamtale til lefdal i morgen...

Lenke til kommentar

Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios.

 

Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120

 

Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset

 

Bios er 0430

Prøvd nyere BIOS?

 

For gøy, slå av SVID support i bios.

 

Jeg gir opp denne maskinen. Bluescreener nå på settings som jeg gjorde noen timer med RB (AVX) på. ??

 

EDIT: Kjører nå med disse innstillingene med hele 1.45V... Krasja just istad, så vet ikke om brikkene er konk eller hva som skjer..

 

post-319721-0-56987200-1513196680_thumb.png

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Har iallefall sendt mld. til karen jeg kjøpte brikkene av, så håper det ordner seg dersom jeg kan virkelig få sjekka at det er brikkene.. Er jo snodig..

 

Får ta en ny bios flash og teste litt mer imorgen før jeg reiser til Oslo for helga..

Han solgte brikkene fordi han ikkje fikk dem stabile...?

 

Det tipper jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...