Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Slike "build-in-test" er ikke noe du bør stole 100% blind på.

Det er "live-gameplay" som teller mest.

 

Da har vi Farcry for å si det slik :D

 

Hva er vitsen med å teste et spill ingen spiller? Ashes of Singularity er jo også populært til testing, men det er jo ingen som spiller det.

 

 

OK

Lenke til kommentar

Nye minne sett fra G.Skill:

 

https://www.anandtech.com/show/11904/gskill-launches-lineup-of-trident-z-dimms-for-coffee-lake-cpus

 

Liker 2x16Gb 4000. Jammen på tide, det er altfor lite utvalg på 2x16Gb. Jeg har sittet på deres 3400 sett en stund fordi det ikke fantes noe bedre da. 

4x8 funker da flott hos meg... 4200mhz c17 32GB er jeg rimelig fornøyd med. Eller 4000 c15  :green:

Lenke til kommentar

Klarer ikke finne brikker med de timingene på sidene deres ihvertfall :p

 

Men det betyr at det er litt å gå på på selv brikker med ganske høye ratings? Ville nesten trodd de var håndplukket for akkurat å klare hastigheten når man snakker 3600++

 

De som har høyest "mhz" er som oftest best binnet. Altså de er "håndplukket". Dermed er de ofte en del å gå på, men dette betaler man også litt for. Er en grunn for at g.skill brikker med B-die er mange 100-lapper dyrere enn corsair hynx brikker...

 

3200c14 g.skill klarer i de fleste tilfeller 4000mhz c19 uten å stille på spenningen. Man må da selvfølgelig stille på alt av timings, inkludert secondary timings, ellers kan de bli for "stramme" siden de er beregnet for 3200mhz :)

 

 

Tweaket 4000mhz som funker med de fleste b-die brikker:

 

fra 1.35v-1.45 v, avhengig hvor gode brikkene er. 

 

Med disse settingene, så får man optimal ytelse for å si det slik :)

 

post-42975-0-42757100-1508366224_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nye minne sett fra G.Skill:

 

https://www.anandtech.com/show/11904/gskill-launches-lineup-of-trident-z-dimms-for-coffee-lake-cpus

 

Liker 2x16Gb 4000. Jammen på tide, det er altfor lite utvalg på 2x16Gb. Jeg har sittet på deres 3400 sett en stund fordi det ikke fantes noe bedre da. 

4x8 funker da flott hos meg... 4200mhz c17 32GB er jeg rimelig fornøyd med. Eller 4000 c15  :green:

 

 

 

Det gir en latency på 8,1 ns og 7,5 ns.

 

Har du minnet stabilt på 7,5? Isåfall har jeg aldri sett noe raskere ram for å skvise de siste fpsene ut av spill hvor cpu/minne er flaskehals :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...