Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så hvis man kjøper fra digitalimpuls så er man garantert en cpu som klokker dårlig da eller? da står jeg over digital impuls og heller kjøper fra andre shops

 

Hei,

 

Det stemmer ikke.

 

https://digitalimpuls.no/pc-komponenter/cpu/intel/socket-lga1151-gen-2/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-boxed-cpu-socket-lga1151-6-core-ht-142081-p0000159851

 

Disse er helt nye i forseglet eske. Dvs ikke testet.

 

Mvh Haakon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil funke, men normalt skal du betale for nye win lisens.

Slapp det selv i 09 da win 7 kom, byttet hk, cpu + ssd. Har kjørt uten å sette opp maskinen på nytt.

Fra Q9560 til 3770K. Kjørt 65858 timer på den maskinen.

 

Det funket ikke, dvs kan bruke Win, men det står at den ikke er aktivert. Ser ut som jeg må gi MS min private info for å få det til å funke. Blir vel Win7 reinstall da... 

Lenke til kommentar

 

så hvis man kjøper fra digitalimpuls så er man garantert en cpu som klokker dårlig da eller? da står jeg over digital impuls og heller kjøper fra andre shops

 

Hei,

 

Det stemmer ikke.

 

https://digitalimpuls.no/pc-komponenter/cpu/intel/socket-lga1151-gen-2/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-boxed-cpu-socket-lga1151-6-core-ht-142081-p0000159851

 

Disse er helt nye i forseglet eske. Dvs ikke testet.

 

Mvh Haakon

 

Synes faktisk spørsmålet var betimelig. Hvis man kjøper den billigste delidden - betyr det da at man får de cpuene som klokker aller dårligst? Potensielt dårligere enn lottopakka?

Endret av fudun
Lenke til kommentar

 

 

så hvis man kjøper fra digitalimpuls så er man garantert en cpu som klokker dårlig da eller? da står jeg over digital impuls og heller kjøper fra andre shops

 

Hei,

 

Det stemmer ikke.

 

https://digitalimpuls.no/pc-komponenter/cpu/intel/socket-lga1151-gen-2/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-boxed-cpu-socket-lga1151-6-core-ht-142081-p0000159851

 

Disse er helt nye i forseglet eske. Dvs ikke testet.

 

Mvh Haakon

 

Synes faktisk spørsmålet var betimelig. Hvis man kjøper den billigste delidden - betyr det da at man får de cpuene som klokker aller dårligst? Potensielt dårligere enn lottopakka?

 

 

I og med at det kommer frem her i tråden at det er så enkelt å få 8700k til 5Ghz så blir det ett klart ja på dette.

Lenke til kommentar

Nettopp - så en deliddet som kun klarer 5 Ghz er dermed et ganske dårlig kjøp. Hadde den fortsatt vært en del av lotteriet og potensielt mye bedre, hadde jeg vurdert en, men når jeg vet at de beste er luket ut, er det jo helt uaktuelt. DI, det er supert at dere delidder for oss, men jeg tror dere skyter dere selv i foten her.

Lenke til kommentar

Nettopp - så en deliddet som kun klarer 5 Ghz er dermed et ganske dårlig kjøp. Hadde den fortsatt vært en del av lotteriet og potensielt mye bedre, hadde jeg vurdert en, men når jeg vet at de beste er luket ut, er det jo helt uaktuelt. DI, det er supert at dere delidder for oss, men jeg tror dere skyter dere selv i foten her.

 

Du kjøper en lotto, og delidder den hos DI. Værre ER det ikkje ;)

Lenke til kommentar

 

Nettopp - så en deliddet som kun klarer 5 Ghz er dermed et ganske dårlig kjøp. Hadde den fortsatt vært en del av lotteriet og potensielt mye bedre, hadde jeg vurdert en, men når jeg vet at de beste er luket ut, er det jo helt uaktuelt. DI, det er supert at dere delidder for oss, men jeg tror dere skyter dere selv i foten her.

 

Du kjøper en lotto, og delidder den hos DI. Værre ER det ikkje ;)

 

 

Nei, hadde aldri betalt 2000 kr for det. Da hadde jeg heller satt meg ned å gjort det selv. Men klart, det er jo ett fint "tilbud" til de som er villige til å benytte seg av det. 

Lenke til kommentar

Dekker DI deres egne delidda cpuer med vanlig forbruker garanti? I såfall er det ikke et dårlig kjøp selv om man kan delidde selv.

 

2k for peace of mind +hassle av å måtte delidde selv høres ut som en grei deal for meg (om de som sagt gir garanti, jeg har ikke peiling på det siste.).

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Min som ikke er deliddet kjørte rett opp på 5GHz og under 80C med luftkjøling i IBT. Men etter å ha brukt 30min på å prøve å finne XMP i Asus Hero X biosen og endelig fikk slått det på så advarte den meg om at det ville påvirke temperaturer. Og det gjorde det, den er fremdeles stabil men den peaker nå på 93 i IBT. Jeg trodde ikke XMP skulle påvirke CPU temp? Er det Asus som er sær? Gjør XMP modusen deres mer enn den skal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...