Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

 

Er det noen hær som har fått tak i 8700k?  Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp

 

Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.

Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D

 

Har fått sporingsnummer på 8700k, og posten har mottatt melding om den så håper å ha den før helga.

Er verre med hk maximus x hero wifi, den skulle ha ankommet nettbutikken for noen dager siden.

Snakket med dem i dag og regner med at hk også kommer før helga  :xmas:  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det noen hær som har fått tak i 8700k? Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp

Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.

Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D

Har fått sporingsnummer på 8700k, og posten har mottatt melding om den så håper å ha den før helga.

Er verre med hk maximus x hero wifi, den skulle ha ankommet nettbutikken for noen dager siden.

Snakket med dem i dag og regner med at hk også kommer før helga :xmas:

Gleder meg til å se resultater fra deg :D

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen hær som har fått tak i 8700k? Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp


Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.
Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D
Har fått sporingsnummer på 8700k, og posten har mottatt melding om den så håper å ha den før helga.
Er verre med hk maximus x hero wifi, den skulle ha ankommet nettbutikken for noen dager siden.
Snakket med dem i dag og regner med at hk også kommer før helga :xmas:

Gleder meg til å se resultater fra deg :D

 

 

 

 

 

 

Hvis digital impulse får sendt meg delid die som jeg bestilte 3/10 så kan dette bli morro  :xmas:

Har ek custom vannkjølings sett for cpu og 1080ti liggende klart  :ninja:

 

Endret av Barronto
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen hær som har fått tak i 8700k?  Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp

 

Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.

Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D

 

Har fått sporingsnummer på 8700k, og posten har mottatt melding om den så håper å ha den før helga.

Er verre med hk maximus x hero wifi, den skulle ha ankommet nettbutikken for noen dager siden.

Snakket med dem i dag og regner med at hk også kommer før helga  :xmas:  

 

Hvilken nettbutikk? Tror jeg bare må bestille hos alle og avbestille når noe blir sendt..

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen hær som har fått tak i 8700k?  Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp

 

Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.

Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D

 

Har fått sporingsnummer på 8700k, og posten har mottatt melding om den så håper å ha den før helga.

Er verre med hk maximus x hero wifi, den skulle ha ankommet nettbutikken for noen dager siden.

Snakket med dem i dag og regner med at hk også kommer før helga  :xmas:  

 

Hvilken nettbutikk? Tror jeg bare må bestille hos alle og avbestille når noe blir sendt..

 

Bestilte til Proshop, rett etter midnatt 5/10. 

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har 7 uker på å finne hovedkort. Lagerdato 2.12 på 8700K på komplett, selv om jeg bestilte relativt tidlig.

 

Er det full stopp i leveranser eller har de bare valgt å putte alt i ferdig-pc'er?

 

Min ordre har nå blitt endret til: "Bestillingsvare, forventet inn på lager 12 oktober 2017, 1 stk."

 

Så blir spennende å se om det dukker opp en 8700k snart

Endret av experten
Lenke til kommentar

Ser ut som det er lite å hente på ramhastighet over 2666 MHz ifg test gjort av techpowerup.

 

https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i7_8700K_Coffee_Lake_Memory_Performance_Benchmark_Analysis/

De kan neppe ha testa farcry, fallout 4, gtaV eller sli :p

 

Lurt å teste ting der cpu er flaskehals, ellers hjelper det skjeldent

 

Edit: så fort på gametestene.

 

Hitman har vel 10-15% gain. Ikkje like mye som farcry primal, men likevel ytelse tilsvarende et par cpu generasjoner.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Og så var det så godt som eneste spillet som hadde en liten forskjell. Ellers så var det fint lite å hente.

Bf1 ble vel spillt i singleplayer, og resten er da lite "cpubound"

 

Jeg får større forskjell i witcher 3 med både ryzen og intelmaskinene. Mulig de spillte witcher 3 på low? Witcher 3 ER faktisk veldig krevende for cpu. Spesielt i byer.

 

Som sagt, så må spillet være cpubound, for at minnehastighet skal spille en vesentlig rolle :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg tviler, det var liten forskjell på de syntetiske testene også.

for syntetisk test, så glemte de 3dmark physics test. Både 3dmark 11, firestrike og nye timespy extreme 4k har slik test. Her hjelper minnehastighet veldig, fordi testen er VELDIG cpukrevende.  Men som sagt, det er svært få gamle spill som hjelper med høyere minnehastighet, men nyere titler.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...