Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Alt i alt, så henger AMD godt etter intel trost lavere klokkehastighet, Ryzen er bedre på varmeutviklingen.

Og komme her og si at: Med Ryzen så vil du ikke kunne spille ditt og datt ?? Tull og tøys, bare Intelfanboys sier slik.

 

Ja Intel er best, fordi tall viser dette..høyere klokkefrekvens, høyere ditt og datt.. ikke rart egentlig.. men det betyr ikke at Ryzen er noe dårligt??

 

Du vil kunne spille de nyeste spill, du vil kunne gjøre AKKURAT det samme som på en Intel maskin.

Sett bort ifra tall, så vil du ikke merke noe spesielt forskjell. !!!

Men det er dårlig for de som er Intel fan. Ja det er ikke overraskende da. !! doh..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på at Athlon FX var på socket 939 om jeg ikke er helt på jordet. Så da snakker vi vel 2000-2005 en eller annen plass. Arrester meg gjerne, for husken min er ikke den beste :p

Poenget var uansett, at AMD har vært virkelig gode og solgte produkter som entusiasten hadde lyst på, selv om prisene var utenfor rekkevidde. Det der jeg mener det er kjipt å få "fanboy" stempel, da man ikke husker tilbake den gangen AMD drev skikkelig god butikk og var lovpriset over hele verden, samt slo Intel på det meste de produserte. I dag er de ikke i nærheten. Ryzen/TR/Epyc er bra, men det viser seg at Intel fortsatt er hakket bedre. Men å si sånne ting her inne, så blir man jo halshogd :p

EDIT: Dette var til G

Og til funkeweb? Hæ?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Alt i alt, så henger AMD godt etter intel trost lavere klokkehastighet, Ryzen er bedre på varmeutviklingen.

Og komme her og si at: Med Ryzen så vil du ikke kunne spille ditt og datt ?? Tull og tøys, bare Intelfanboys sier slik.

 

Ja Intel er best, fordi tall viser dette..høyere klokkefrekvens, høyere ditt og datt.. ikke rart egentlig.. men det betyr ikke at Ryzen er noe dårligt??

 

Du vil kunne spille de nyeste spill, du vil kunne gjøre AKKURAT det samme som på en Intel maskin.

Sett bort ifra tall, så vil du ikke merke noe spesielt forskjell. !!!

Men det er dårlig for de som er Intel fan. Ja det er ikke overraskende da. !! doh..

Ingen har sagt at Ryzen er dårlig, bare at Intel er bedre. Ingen har heller sagt at man ikkje vil spille ditt og datt med ryzen, det er det du som finner på :)

 

Jeg merker forskjell i noen spill, men langt ifra alle. Heldigvis har jeg både intel og amd cpuer, så jeg kan teste forskjellen selv. Utrolig mange som bare synser, fordi de ikkje har testet begge deler selv.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, ser at noen har fått medisinsk marihuana av en "lege".. :p

 

PUBG gikk fra ganske hakkete til smooth på min rigg. (1700-7800X), mens i Battlefield 1 så fikk jeg bare latterlige høyere min og avg fps (økte med ca 25% på begge, og da med noe svakere ram i dual-channel på 7800Xen).

 

Men Ryzen fungerte veldig bra i spill som var greit med 60FPS, og riggen min trakk under 400 watt i BF1 med Ryzen. Jeg ligger på endel mer nå, men da er CPU på 5 ghz f.eks, så er kanskje ikke veeeldig rart.

Lenke til kommentar

Nei, ser at noen har fått medisinsk marihuana av en "lege".. :p

 

PUBG gikk fra ganske hakkete til smooth på min rigg. (1700-7800X), mens i Battlefield 1 så fikk jeg bare latterlige høyere min og avg fps (økte med ca 25% på begge, og da med noe svakere ram i dual-channel på 7800Xen).

 

Men Ryzen fungerte veldig bra i spill som var greit med 60FPS, og riggen min trakk under 400 watt i BF1 med Ryzen. Jeg ligger på endel mer nå, men da er CPU på 5 ghz f.eks, så er kanskje ikke veeeldig rart.

 

Hva med å teste på samme clock. 3.4 1700x vs 3,5 7800x. Hva får du da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

"Pentium 4 herjet"..  :rofl:

Så mye historieløshet på forumet for tiden..  :hm:

 

P4-3200sl8j2.jpg

 

Du får nesten utdype, gjøre deg forstått  :wee:

 

Jeg prøvde bare å være bittelitt nostalgisk.

 

 

 

hehe... :)  "Pentium 4 herjet"..

Det jeg mente med det var vel at Pentium 4 ikke akkurat herjet.

Ihvertfall ikke med Prescott og "Netburst-arkitektur"..

Får litt flashback nå med jaget på høyest mulig frekvens og "turbo-klokk", men nå er ihvertfall arkitekturen til Intel topp.

Og det har den vært siden "Conroe" avløste "Netburst".

 

Når jeg (re)startet interessen for hw for 20 år siden var det med diverse billige Celeron-system. Før det begynte å ta litt av mtp interessen/klokke-"syken":

Og "kjeftet" på de som kun skulle ha AMD.

Nå er det litt omvendt.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Når jeg (re)startet interessen for hw for 20 år siden var det med diverse billige Celeron-system. Før det begynte å ta litt av mtp interessen/klokke-"syken":

Og "kjeftet" på de som kun skulle ha AMD.

Nå er det litt omvendt.

:)

 

 

Husker en arbeidskollega var veldig biased over hva han hadde kjøpt. Selv satte jeg med først en AMD Duron, så en AMD Athlon XP, for virkelig å ta den ut på 2x Athlon MP (bare tøys det siste der). Men var artige tider.

 

Også arbeidskollega hadde da Pentium 4, Tror det var AMD Duron jeg selv hadde da i øyeblikket, til skarve kr 700, eller hva den kostet. Han kunne jo ikke rose Pentium 4 høyt nok den mannen. Tror han var blodfan, samt kanskje snakket opp "verdien" på den litt på pur faen, for å få i gang diskusjoner. Men sannsynligvis begge deler.

 

Forresten den siste AMD hadde 7 hundre og noen pinner, - ok, 754 pinner må det ha vært. Så det var noe etter MP, jeg også kjøpte. Den hadde vel instrukssjonssett for noe sikkerhets-"makkverk" innebygget også synes jeg vagt å huske. Fordi man måtte forholde seg til det i Windows XP eller hva det var, med noe drivere..

 

Prøver å unngå AMD nå, selv om jeg likte AMD pga. prising før i gamle dager. Nå får vi se noen generasjoner Ryzen, og se når Intel smir ut Cannonlake med flere etterpå. Gode tider igjen kanskje?  :wee:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen hær som har fått tak i 8700k?  Har ikke mye tro på mulitcom's leveringdato, men håper at den kommer snart. Hovedkort er bestilt og på vei i posten. https://www.asrock.com/MB/Intel/Fatal1ty%20Z370%20Professional%20Gaming%20i7/index.asp

 

Neh, HK derimot ligger på postkontoret, men CPU står og henger på Multicom nå etter jeg kansellerte hele ordren hos Komplett.

Jeg som igrunn så frem til å bygge PC nå i helga som var. Æsj :D

Lenke til kommentar

Eg er spent på kor mange som har god nok kjøling til å køyre denne prosessoren stabilt på 5Ghz.

 

F.eks dette eksempelet på Ubuntu vil tyne alle Intel CPU betraktelig.

 

sudo apt install python-numpy libopenblas-base
Så lag en fil som heter matrix_multi.py

 

import timeit
import numpy as np
size = 1000
a = np.random.random_sample((size,size))
b = np.random.random_sample((size,size))
 
def dot_matrix():
    np.dot(a,b)
 
if __name__ == '__main__':
    print(timeit.timeit("dot_matrix()", setup="from __main__ import dot_matrix"))
 
Kjør den med

python matrix_multi.py
Bare pass på temperaturen :-) Endret av siDDis
Lenke til kommentar

Eg er spent på kor mange som har god nok kjøling til å køyre denne prosessoren stabilt på 5Ghz.

 

F.eks dette eksempelet på Ubuntu vil tyne alle Intel CPU betraktelig.

 

sudo apt install python-numpy libopenblas-base
Så lag en fil som heter matrix_multi.py

 

import timeit
import numpy as np
size = 1000
a = np.random.random_sample((size,size))
b = np.random.random_sample((size,size))
 
def dot_matrix():
    np.dot(a,b)
 
if __name__ == '__main__':
    print(timeit.timeit("dot_matrix()", setup="from __main__ import dot_matrix"))
 
Kjør den med

python matrix_multi.py
Bare pass på temperaturen :-)

 

hva er vitsen?

 

Tenkte meg det, ikkje en dritt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Eg er spent på kor mange som har god nok kjøling til å køyre denne prosessoren stabilt på 5Ghz.

 

F.eks dette eksempelet på Ubuntu vil tyne alle Intel CPU betraktelig.<snip>

Dette kan tolkes som om det bare er Intel CPU som vil bli tynt her. :)

 

Betyr det at det underliggende lib som Pyton-koden her kaller bruker instruksjoner som f.eks. en Ryzen CPU ikke støtter?

(og dermed ikke blir "tynt").

 

Utifra det jeg har oppfattet så skal det være "easy-peasy" å "klokke" 8700k til 5Ghz (alle kjerner).

Fristende å benche litt igjen da.

:)

 

Edit:

Du vet at Pyton også kjører fint på Windows  :devil:  :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...