Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

så hvis man kjøper fra digitalimpuls så er man garantert en cpu som klokker dårlig da eller? da står jeg over digital impuls og heller kjøper fra andre shops

 

Hei,

 

Det stemmer ikke.

 

https://digitalimpuls.no/pc-komponenter/cpu/intel/socket-lga1151-gen-2/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-boxed-cpu-socket-lga1151-6-core-ht-142081-p0000159851

 

Disse er helt nye i forseglet eske. Dvs ikke testet.

 

Mvh Haakon

 

Synes faktisk spørsmålet var betimelig. Hvis man kjøper den billigste delidden - betyr det da at man får de cpuene som klokker aller dårligst? Potensielt dårligere enn lottopakka?

 

 

I og med at det kommer frem her i tråden at det er så enkelt å få 8700k til 5Ghz så blir det ett klart ja på dette.

 

 

Hei begge to.

 

Hvis man kjøper den billigste delidden som heter 5Ghz+ så får man en deliddet cpu som ikke er testet av oss. Dvs at du kan treffe "golden" her også. Disse får man også 1års garanti på kontra det å kjøpe cpu + delidd hvor garanti forsvinner. For mange mennesker er dette verdt noe. (meg inkludert)

 

Eneste grunnen til at jeg lagde en 5.3 og 5.4Ghz versjon var at jeg fant en batch cpuer (kun 5stk med samme kode) og alle klokket ca like langt. Disse har vist seg å være en del bedre enn en "vanlig" 8700K. Ser ikke helt poenget med å gi bort 5.4Ghz cpuer "gratis" når man på hwbot ikke har noen 8700K som kjører CB15 på over 5.4Ghz på vann engang..

 

Håper dette besvarte spørsmålene.

 

Mvh Haakon

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du klarer ikke 4,7 på 6core på 95w. Klarer du det, si det til meg. Da kan jeg bytte ut 6800K og 5960x

Temp er bra om du ikke overklokke. Stor forskjell på temp på 3700 vs 5000, ja og watt. :tease:

 

kan prøve på nye vannkjølingen min som kommer neste uke.... skikkelig undervolting så burde rundt 100w gå. (deliddet og på de beste cpuene) :)

Lenke til kommentar

 

Du klarer ikke 4,7 på 6core på 95w. Klarer du det, si det til meg. Da kan jeg bytte ut 6800K og 5960x

Temp er bra om du ikke overklokke. Stor forskjell på temp på 3700 vs 5000, ja og watt. :tease:

kan prøve på nye vannkjølingen min som kommer neste uke.... skikkelig undervolting så burde rundt 100w gå. (deliddet og på de beste cpuene) :)

Jeg høyner med å teste på min 7800X som er delidded og under vann. :p

 

Hva slags load og frekvens vil du jeg skal teste på, Kjetil?

 

EDIT: Kan nok ikke konkurrere med en golden 8700K, men selv min 7800X kan jeg få ned til ganske nærme 100 watt. Selvsagt ikke på 5 ghz.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

snip

 

Hei begge to.

 

Hvis man kjøper den billigste delidden som heter 5Ghz+ så får man en deliddet cpu som ikke er testet av oss. Dvs at du kan treffe "golden" her også. Disse får man også 1års garanti på kontra det å kjøpe cpu + delidd hvor garanti forsvinner. For mange mennesker er dette verdt noe. (meg inkludert)

 

Eneste grunnen til at jeg lagde en 5.3 og 5.4Ghz versjon var at jeg fant en batch cpuer (kun 5stk med samme kode) og alle klokket ca like langt. Disse har vist seg å være en del bedre enn en "vanlig" 8700K. Ser ikke helt poenget med å gi bort 5.4Ghz cpuer "gratis" når man på hwbot ikke har noen 8700K som kjører CB15 på over 5.4Ghz på vann engang..

 

Håper dette besvarte spørsmålene.

 

Mvh Haakon

 

 

Hei Haakon, takk for avklaring - da hørtes dette ut som en grei deal likevel. Mye mulig jeg bestiller en deliddet 8700k fra dere etterhvert. Det å slippe risk og innkjøp av utstyr er absolutt et pluss.

Lenke til kommentar

Du klarer ikke 4,7 på 6core på 95w. Klarer du det, si det til meg. Da kan jeg bytte ut 6800K og 5960x

Temp er bra om du ikke overklokke. Stor forskjell på temp på 3700 vs 5000, ja og watt.  :tease:

 

 

#Kjetil Laura er noe greier

 

Stock intel kjøler 8700k

 

Booster på 4,7ghz på alle kjerner.

 

5 watt ifra da :p Det merker selv ikkje du  :tease:

 

 

post-42975-0-82111200-1510267766_thumb.jpg 

 

 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra, klarer du det på 100% belasting 24/7.

Men var ikke alle som var på 4700. :green:

5w en pc vil jeg ikke merke nei. Men har ikke en jeg :)

 

dette var på Stock intel kjøler ikke på full viftehastighet engang :D - 5400Mhz chippen min. deliddet selvfølgelig... så med vannkjøling sikkert 45-50C (og da er vi vel under 100w lett).

 

ALLE kjernene på 4700Mhz under testen. etter testen ved printscreen gikk noen ned til 4300Mhz. Du ser på scoren at alle har gått på full pupp.

 

Da sitter jeg klar med ordreblokka her.. du skulle bytte ut alle cpuene du hadde sa du? send meg PM eller mail så fikser vi deg kule oppsett vettu :D hihi...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...