Gå til innhold

Definisjon på rasisme?


nahoj

Anbefalte innlegg

 

Ok, jeg går ut ifra at han sa det (selv om jeg ikke kan se noen kilde), men det betyr ikke at han mener hvite er overlegne som rase.

 

Når de svarte først kom til Amerika var de fullblods-afrikanere, men etter århundrene har de ca. 25% europeisk DNA i seg pga. raseblanding, derfor måles gjennomsnitts IQen i afrika til 70 og 85 for afroamerikanere, derfor var det annerledes den gangen enn nå, for ikke å snakke om hvor mye samfunnet har forandret seg.

 

Han sier: Europeerne er overlegen på sin måte, i sin egen sivilisasjon, og afrikanere er overlegne på sin måte, i klimaet i afrika.

Han insinuerer at afrikanerne ville aldri bli siviliserte. Siviliserte er overlegen til usiviliserte.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da burde de ikke delta i en demonstrasjon hvor lederne ville fremme rasisme. Selv om de ikke sto like ved de andre nynazistene blir det vanskelig å sto der med våpen og flagget og si at du er uenige med de aller fleste som organiserte demonstrasjonen. Min far fortalte meg aldri å bli rundt idioter, fordi det bli vanskelig å ikke bli sett som en idiot sev

Da hadde det ikke vært noen som demonstrerte fjerningen av statuen.

 

Skal konservative la vær å demonstrere sine saker, fordi nazister benytter sakene som springbrett?

Lenke til kommentar

På venstresiden her i Trondheim vet jeg at det er en utbredt oppfatning at rasisme er å "generalisere på bakgrunn av rase, etnisitet, religion eller hvor noen kommer fra". Faktisk så er det visst rasisme bare å spørre hvor noen -egentlig- kommer fra, så vidt jeg har skjønt. Så her er det lett å tråkke feil. Det beste er vel bare å holde kjeft og ikke si noe som helst.

Med andre ord så er det visst slik at straks du gjør deg noen antagelser om noen basert på hvor i verden de kommer fra og hva de tror på, etnisiteten deres eller hvilken rase de er, så har du vært rasistisk og bør umiddelbart legge deg flat.

Og det er jo et friskt utgangspunkt, kan du si. For det kommer ikke så veldig mye matnyttig ut av en slik forståelse av hva rasisme er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da burde de ikke delta i en demonstrasjon hvor lederne ville fremme rasisme. Selv om de ikke sto like ved de andre nynazistene blir det vanskelig å sto der med våpen og flagget og si at du er uenige med de aller fleste som organiserte demonstrasjonen. Min far fortalte meg aldri å bli rundt idioter, fordi det bli vanskelig å ikke bli sett som en idiot sev

Da hadde det ikke vært noen som demonstrerte fjerningen av statuen.

 

Skal konservative la vær å demonstrere sine saker, fordi nazister benytter sakene som springbrett?

De burde organisere deres egne demonstrasjoner og gjør det klart at rasister ekskluderes istedenfor å demonstrere på samme plass og tid som rasister og nazister.

 

Denne situasjon var omvendt og det er ingen tilfeldighet at du bare funnet på 2 "fine people". Resten vill ikke bli på samme sted som nazister

Lenke til kommentar

 

Ok, jeg går ut ifra at han sa det (selv om jeg ikke kan se noen kilde), men det betyr ikke at han mener hvite er overlegne som rase.

 

Når de svarte først kom til Amerika var de fullblods-afrikanere, men etter århundrene har de ca. 25% europeisk DNA i seg pga. raseblanding, derfor måles gjennomsnitts IQen i afrika til 70 og 85 for afroamerikanere, derfor var det annerledes den gangen enn nå, for ikke å snakke om hvor mye samfunnet har forandret seg.

 

Han sier: Europeerne er overlegen på sin måte, i sin egen sivilisasjon, og afrikanere er overlegne på sin måte, i klimaet i afrika.

Han insinuerer at afrikanerne ville aldri bli siviliserte. Siviliserte er overlegen til usiviliserte.

 

Ikke den gangen, nei. Men sivilisert er ikke nødvendigvis overlegen usivilisert. Det kommer an på hvor man befinner seg. I afrikas villmark er det en fordel å være usivilisert.

Det går liksom ikke an å si noe positivt om hvite uten at du er en "white supremacist".

Lenke til kommentar

 

 

 

Jared Taylor

Jeg er ganske sikker på at du er en white supremacist når du støtter segregering av raser, og i hovedsak har argumenter om hvor mindreverdige svarte er i USA, lignende dine argumenter om IQ.

 

Første steg er innrømmelse.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/harvard-university-black-only-graduation-ceremony-graduates-may-2017-ivy-league-a7730686.html

 

Segregering blir også fremmet av den fargede befolkningen, til og med i større grad.

Er det som motivere dem å segregere seg fordi de mener deres rase er overlegen med høyere IQ? Grupper som føler seg undertrykket liker å bli sammen med andre som har lignende erfaringer. Tvunget segregering som skjer også idag fører til isolering og mer segregering fordi de to gruppene utvikler seg på forskjellige måter

 

Det er grunnen til at integrering av innvandrere går meget bra i Singapor fordi staten bestemmer hvor innvandrerne kan bo. De lar dem ikke segregere seg

 

Jeg støtter ikke segregering uansett hvilken form frivillig eller ufrivillig. Og hva folk føler behøver ikke å reflektere virkligheten.

Lenke til kommentar

Denne situasjon var omvendt og det er ingen tilfeldighet at du bare funnet på 2 "fine people". Resten vill ikke bli på samme sted som nazister

Det begynner å bli tydelig for meg at du har ingen anelse om hvordan dette ble organisert og markedsført i utgangspunktet, og har ekstremt liten forståelse for anledningene til å utføre en slik demonstrasjon. Dette må det i utgangspunktet søkes løyve om, og det blir ikke innviglet flere forskjellige løyver til samme demonstrasjonen på kort tid.

 

Grunnen til at jeg ikke har funnet mer enn to mennesker, er fordi jeg ikke har forsøkt. Jeg tipper at om du forsøker selv, så finner du flere eldre mennesker som er i akkurat samme situasjonen – fordi de ikke like lett har oversikt over hvilke type mennesker som kommer til demonstrasjonen, før demonstrasjonen skjer. Disse går i hovedsak ut i fra den opprinnelige saken som demonstrasjonen hadde.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jared Taylor

Jeg er ganske sikker på at du er en white supremacist når du støtter segregering av raser, og i hovedsak har argumenter om hvor mindreverdige svarte er i USA, lignende dine argumenter om IQ.

 

Første steg er innrømmelse.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/harvard-university-black-only-graduation-ceremony-graduates-may-2017-ivy-league-a7730686.html

 

Segregering blir også fremmet av den fargede befolkningen, til og med i større grad.

Er det som motivere dem å segregere seg fordi de mener deres rase er overlegen med høyere IQ? Grupper som føler seg undertrykket liker å bli sammen med andre som har lignende erfaringer. Tvunget segregering som skjer også idag fører til isolering og mer segregering fordi de to gruppene utvikler seg på forskjellige måter

 

Det er grunnen til at integrering av innvandrere går meget bra i Singapor fordi staten bestemmer hvor innvandrerne kan bo. De lar dem ikke segregere seg

Jeg støtter ikke segregering uansett hvilken form frivillig eller ufrivillig. Og hva folk føler behøver ikke å reflektere virkligheten.

For nyankomne innvandrere og andre lettere skal lære språket, øke arbeidsdeltakelsen og øke deltakelse i det norske samfunnet generelt, bør det settes en maksgrense på hvor mange innvandrere som kan bosette seg i hver kommune.

Bortsett fra det bør vel mennesker selv få bestemme hvor de vil bo, såfremt livssituasjon og ressurser tillater det, naturligvis.

Eller hva syntes du?

 

Hva mener du om alle nordmenn som har flyttet fra bydeler med mange innvandrere? Skulle de blitt tvunget til å bli boende?

 

Hva mener du om leilighetskomplekser i USA som er spesialbygget for "sex offenders" Dvs langt fra barnehager etc.

 

Hva tenker du om å segregere mennesker med landegrenser?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jared Taylor

Jeg er ganske sikker på at du er en white supremacist når du støtter segregering av raser, og i hovedsak har argumenter om hvor mindreverdige svarte er i USA, lignende dine argumenter om IQ.

 

Første steg er innrømmelse.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/harvard-university-black-only-graduation-ceremony-graduates-may-2017-ivy-league-a7730686.html

 

Segregering blir også fremmet av den fargede befolkningen, til og med i større grad.

Er det som motivere dem å segregere seg fordi de mener deres rase er overlegen med høyere IQ? Grupper som føler seg undertrykket liker å bli sammen med andre som har lignende erfaringer. Tvunget segregering som skjer også idag fører til isolering og mer segregering fordi de to gruppene utvikler seg på forskjellige måter

 

Det er grunnen til at integrering av innvandrere går meget bra i Singapor fordi staten bestemmer hvor innvandrerne kan bo. De lar dem ikke segregere seg

Jeg støtter ikke segregering uansett hvilken form frivillig eller ufrivillig. Og hva folk føler behøver ikke å reflektere virkligheten.
For nyankomne innvandrere og andre lettere skal lære språket, øke arbeidsdeltakelsen og øke deltakelse i det norske samfunnet generelt, bør det settes en maksgrense på hvor mange innvandrere som kan bosette seg i hver kommune.

Bortsett fra det bør vel mennesker selv få bestemme hvor de vil bo, såfremt livssituasjon og ressurser tillater det, naturligvis.

Eller hva syntes du?

 

Hva mener du om alle nordmenn som har flyttet fra bydeler med mange innvandrere? Skulle de blitt tvunget til å bli boende?

 

Hva mener du om leilighetskomplekser i USA som er spesialbygget for "sex offenders" Dvs langt fra barnehager etc.

 

Hva tenker du om å segregere mennesker med landegrenser?

Det er best å kreve at en får ikke statsborgersksap før man lærer språket og har integrert seg til en viss grad. Innvandrere da må enten drar tilbake eller integrere seg til en viss grad.
Lenke til kommentar

I noen miljøer i USA har de bitt meget, for ikke å si i overkant kreative med å klekke ut definisjoner på rasisme. Her er noen eksempler:

 

-ikke huske uvanlige og vanskelige navn

-like mat fra andre kulturer enn din egen(cultural aprobabortwhatsistname)

-kun like mat fra egen kultur

-ha fremmedkulturelle venner(skaljeskjul)

-ha ingen fremmedkulturelle venner

-spørre hvor folk kommer fra

-mene at alle har like mye verdi

-ønske noen god jul

-like musikk og kulturuttrykk fra andre kulturer enn din egen(cultural aprboishonbullshitwhatever igjen)

-kun like musikk og kulturuttrykk fra egen kultur

-snakke til mennesker med hudfarge

-ikke snakke til mennesker med hudfarge

-smile til folk med hudfarge

-ikke smile til folk med hudfarge

-gi komplimenter til folk med hufarge

-kritisere folk med hudfarge

-gjenkjenne narsististiske minoritetsaktivister for deres identitet

-ikke gjenkjenne narsisistiske minoritetsaktivister for deres identitet

 

Oppsummert: er du kaukasoid ER du rasist. Ifølge de vi kort og godt kaller Social Justice Warrioors. Jeg har sikkert glemt en del flere "mikroaggresjoner" som er deres nye moteord for å stemple så mange som mulige som raister for absolutt ALT de kan komme på.

 

Folk med "hudfarve", skønne ikke hva du mener med dette, kan du utdype? Finnes det mennesker uten farve på huden?

 

Edit:

Ser du refererer til "noen" miljøer i USA, hvilke miljøer er det du sikter til? Antar du vet vilke grupperinger det er snakk om ettersom du kjenner deres definisjoner.

Endret av Squashie
Lenke til kommentar

På venstresiden her i Trondheim vet jeg at det er en utbredt oppfatning at rasisme er å "generalisere på bakgrunn av rase, etnisitet, religion eller hvor noen kommer fra". Faktisk så er det visst rasisme bare å spørre hvor noen -egentlig- kommer fra, så vidt jeg har skjønt. Så her er det lett å tråkke feil. Det beste er vel bare å holde kjeft og ikke si noe som helst.

 

Med andre ord så er det visst slik at straks du gjør deg noen antagelser om noen basert på hvor i verden de kommer fra og hva de tror på, etnisiteten deres eller hvilken rase de er, så har du vært rasistisk og bør umiddelbart legge deg flat.

 

Og det er jo et friskt utgangspunkt, kan du si. For det kommer ikke så veldig mye matnyttig ut av en slik forståelse av hva rasisme er.

 

Har Trondheim en venstreside som unison mener at det er rasisme å spørre folk hvor de "egentlig" kommer fra? Har bodd I et nabolag som kan sies nå ligge til venstre I politikken I snart 20 år og har enda ikke møtt noen med den holdningen.

Lenke til kommentar

Har Trondheim en venstreside som unison mener at det er rasisme å spørre folk hvor de "egentlig" kommer fra? Har bodd I et nabolag som kan sies nå ligge til venstre I politikken I snart 20 år og har enda ikke møtt noen med den holdningen.

 

Om det du spør meg er om ALLE på venstresiden i Trondheim mener at det er rasisme å spørre noen hvor de egentlig kommer fra, så er svaret selvsagt "nei". ALLE på venstresiden i Trondheim mener nok ikke at det sånt spørsmål er uttrykk for rasisme. Det skulle bare mangle. Men det er likevel mange til nok at det gir mening å peke på det som et trekk som definerer det politiske miljøet til venstre her i byen.

 

Det er mulig at du ved å bare bo i et nabolag ikke har lagt merke til det. Jeg vet ikke hvor mye politikk det snakket i nabolaget ditt, jeg. Men der jeg har ferdes, på politiske møter og i sosiale settinger der de som er aktive til venstre i politikken i Trondheim møtes, så skal jeg love deg at holdningen til det å spørre noen hvor de -egentlig- kommer fra er dårlig.

 

Det er en sånt type spørsmål du raskt vil bli latterliggjort for å stille.

Endret av fivebigcities
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...