Gå til innhold

Definisjon på rasisme?


nahoj

Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva konserteksemplet ditt skal bety, men "ja", altså man bør ikke føre tiltak mot innvandrere?

 

AtW

 

Hadde det vært min konsert ville jeg utestengt visse innvandrere istedet for alle menn, men de får vel gjøre som de vil. Men man trenger ikke å begrunne sin avsky mot masseinnvandring ved å så at "for mange" av dem er sånn og sånn. Å ønske at Norge bevarer sin etnisk norske identitet er grunn nok.

 

 

Hva er dine grunner da, kun "å bevare etnisk norsk identitet"? Ikke noe annet?

 

AtW

 

La oss si at hele Oslos befolkning ble byttet ut med somaliere, ville du likt det? Å gå inn på alle konsekvensene av en slik transformering vil bli så omfattende at det er meningsløst. Vår etnisk norske identitet var noe vi tok for gitt før, men nå er det noe som er i ferden med å forsvinne. Det finnes virkelig ikke ord for denne forbrytelsen som begås mot Europa - og motivene for denne forbrytelsen er så ondsinnet at jeg ikke vil gå inn på det her.

 

 

Kan man muligens si at du mener mennesker kan dels inn i distinkte grupper med medfødte sosiale og andre egenskaper, og at noen grupper er bedre enn andre og dette kan brukes som argument for forskjellsbehandling?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket tallene til SSB viste tallene at 23% av innsatte i fengslene var innvandrere. På samme tidspunkt var det 13% av dem i landet. SSB regnet ikke med 2. Og 3. Generasjons innvandrere i statistikken. Uavhengig av hva årsaken til disse tallene er, kan vi være enige om at tallene ikke akuratt taler til innvandrerernes fordel. Her er interresant lesestoff for skandinaviske og europeiske konsertarrangører.

 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/trakasseringen-som-skremmer-europa-ble-brukt-av-egyptiske-myndigheter-til-a-skape-frykt-kaos-og-skam/60535701

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket tallene til SSB viste tallene at 23% av innsatte i fengslene var innvandrere. På samme tidspunkt var det 13% av dem i landet. SSB regnet ikke med 2. Og 3. Generasjons innvandrere i statistikken. Uavhengig av hva årsaken til disse tallene er, kan vi være enige om at tallene ikke akuratt taler til innvandrerernes fordel. Her er interresant lesestoff for skandinaviske og europeiske konsertarrangører.

 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/trakasseringen-som-skremmer-europa-ble-brukt-av-egyptiske-myndigheter-til-a-skape-frykt-kaos-og-skam/60535701

 

I spalten "mer sjokkerende tall": 94% av de som sitter i fengsel er menn, men de utgjør kun omlag 50% av befolkningen. Tallene taler ikke akkurat i menns fordel....

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Å deportere innfødte mennesker er en helt annen handling enn å ikke tillate innvandring av ikke-innfødte.

Folk foreslår deportasjon, jeg snakker om deportasjon.

 

AtW

Nå viser statistikken hva den viser. Ingen vei utenom desverre. Den viser en forskjell på hvilke som er overrepresentert i fengslene. Folketall tatt i betraktning er utenlandske menn svært mye mer kriminelle enn etnisk norske menn. Er det ikke da logisk å å la eventuelle konsekvenser som deportasjon gå utover de det gjelder? Hvor tenker du forresten at nordmenn skulle blitt deportert til? Om det viser seg at pitbullterriere er overrepresentert i bittskader, skal man forby hunder generelt eller kun pitbuller? Om bandidos og HA-medlemmer viser seg å være mer kriminelle enn øvrig befolkning, skal man forby alle motorsykkelklubber eller bør heller politi holde et ekstra godt øye med de det gjelder? "Folk foreslår deportasjon, jeg snakker om deportasjon" sier du. Du mener altså at deportasjon er deportasjon. Ingen variabler. Jeg tillater meg å bruke din egen forklaring på at ting ikke alltid er svart/hvitt: La oss ta pattedyr, de er definert som virveldyr med hår, neocortex, 3 bein i indre øre og patter. En krokodille er et virveldyr, ifølge din logikk er det da også et pattedyr. Forstår du hvorfor det er feil tankegang, eller må vi ned på et enda mer grunnleggende nivå?

Lenke til kommentar

 

 

Å deportere innfødte mennesker er en helt annen handling enn å ikke tillate innvandring av ikke-innfødte.

Folk foreslår deportasjon, jeg snakker om deportasjon.

 

AtW

Nå viser statistikken hva den viser. Ingen vei utenom desverre. Den viser en forskjell på hvilke som er overrepresentert i fengslene. Folketall tatt i betraktning er utenlandske menn svært mye mer kriminelle enn etnisk norske menn. Er det ikke da logisk å å la eventuelle konsekvenser som deportasjon gå utover de det gjelder? Hvor tenker du forresten at nordmenn skulle blitt deportert til? Om det viser seg at pitbullterriere er overrepresentert i bittskader, skal man forby hunder generelt eller kun pitbuller? Om bandidos og HA-medlemmer viser seg å være mer kriminelle enn øvrig befolkning, skal man forby alle motorsykkelklubber eller bør heller politi holde et ekstra godt øye med de det gjelder? "Folk foreslår deportasjon, jeg snakker om deportasjon" sier du. Du mener altså at deportasjon er deportasjon. Ingen variabler. Jeg tillater meg å bruke din egen forklaring på at ting ikke alltid er svart/hvitt: La oss ta pattedyr, de er definert som virveldyr med hår, neocortex, 3 bein i indre øre og patter. En krokodille er et virveldyr, ifølge din logikk er det da også et pattedyr. Forstår du hvorfor det er feil tankegang, eller må vi ned på et enda mer grunnleggende nivå?

 

 

Så eventuelle tiltak bør gå på de som utfører lovbruddet da, ikke brukes på grupper, bare fordi gruppen er er overrepresentert?

 

AtW

Lenke til kommentar

For å si det sånn så ville jeg aldri deportert en person med mørk hudfarge fordi en annen med mørk hudfarge gjorde noe kriminelt. Det ville jo blitt helt bak mål. Men man må også innrømme at det finnes mennesker fra kulturer med et annet kvinnesyn enn vi er vandt med, som behandler kvinner på en avskyelig måte. Mener du at kvinner ikke bør ta forhåndsregler ovenfor gruppene med et slikt kvinnesyn? Jeg tør påstå at en kvinne generelt går tryggere blant mennesker som er vokst opp i et samfunn med likestilling og en tanke om at kvinner er akuratt like mye verdt som en mann.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så ville jeg aldri deportert en person med mørk hudfarge fordi en annen med mørk hudfarge gjorde noe kriminelt. Det ville jo blitt helt bak mål. Men man må også innrømme at det finnes mennesker fra kulturer med et annet kvinnesyn enn vi er vandt med, som behandler kvinner på en avskyelig måte. Mener du at kvinner ikke bør ta forhåndsregler ovenfor gruppene med et slikt kvinnesyn? Jeg tør påstå at en kvinne generelt går tryggere blant mennesker som er vokst opp i et samfunn med likestilling og en tanke om at kvinner er akuratt like mye verdt som en mann.

 

La deg heller si det sånn at du svarer på spørsmålet "Så eventuelle tiltak bør gå på de som utfører lovbruddet da, ikke brukes på grupper, bare fordi gruppen er er overrepresentert?"

 

AtW

Lenke til kommentar

 

For å si det sånn så ville jeg aldri deportert en person med mørk hudfarge fordi en annen med mørk hudfarge gjorde noe kriminelt. Det ville jo blitt helt bak mål. Men man må også innrømme at det finnes mennesker fra kulturer med et annet kvinnesyn enn vi er vandt med, som behandler kvinner på en avskyelig måte. Mener du at kvinner ikke bør ta forhåndsregler ovenfor gruppene med et slikt kvinnesyn? Jeg tør påstå at en kvinne generelt går tryggere blant mennesker som er vokst opp i et samfunn med likestilling og en tanke om at kvinner er akuratt like mye verdt som en mann.

La deg heller si det sånn at du svarer på spørsmålet "Så eventuelle tiltak bør gå på de som utfører lovbruddet da, ikke brukes på grupper, bare fordi gruppen er er overrepresentert?"

 

AtW

Da får du presisere hvilke tiltak du snakker om. Lukkede landegrenser? Deportasjon? Utestengelse fra konserter?

Lenke til kommentar

 

 

For å si det sånn så ville jeg aldri deportert en person med mørk hudfarge fordi en annen med mørk hudfarge gjorde noe kriminelt. Det ville jo blitt helt bak mål. Men man må også innrømme at det finnes mennesker fra kulturer med et annet kvinnesyn enn vi er vandt med, som behandler kvinner på en avskyelig måte. Mener du at kvinner ikke bør ta forhåndsregler ovenfor gruppene med et slikt kvinnesyn? Jeg tør påstå at en kvinne generelt går tryggere blant mennesker som er vokst opp i et samfunn med likestilling og en tanke om at kvinner er akuratt like mye verdt som en mann.

La deg heller si det sånn at du svarer på spørsmålet "Så eventuelle tiltak bør gå på de som utfører lovbruddet da, ikke brukes på grupper, bare fordi gruppen er er overrepresentert?"

 

AtW

Da får du presisere hvilke tiltak du snakker om. Lukkede landegrenser? Deportasjon? Utestengelse fra konserter?

 

 

Snakker om alle typer tiltak.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

For å si det sånn så ville jeg aldri deportert en person med mørk hudfarge fordi en annen med mørk hudfarge gjorde noe kriminelt. Det ville jo blitt helt bak mål. Men man må også innrømme at det finnes mennesker fra kulturer med et annet kvinnesyn enn vi er vandt med, som behandler kvinner på en avskyelig måte. Mener du at kvinner ikke bør ta forhåndsregler ovenfor gruppene med et slikt kvinnesyn? Jeg tør påstå at en kvinne generelt går tryggere blant mennesker som er vokst opp i et samfunn med likestilling og en tanke om at kvinner er akuratt like mye verdt som en mann.

La deg heller si det sånn at du svarer på spørsmålet "Så eventuelle tiltak bør gå på de som utfører lovbruddet da, ikke brukes på grupper, bare fordi gruppen er er overrepresentert?"

 

AtW

Da får du presisere hvilke tiltak du snakker om. Lukkede landegrenser? Deportasjon? Utestengelse fra konserter?

Snakker om alle typer tiltak.

 

AtW

Da har jeg allerede gitt en forklaring på mine tanker rundt det. Det er ikke et ja/nei spørsmål om det er et enkelt svar du er ute etter.

Lenke til kommentar

Europas erfaringer tilsier at vi bør stenge grensene og la samfunnet absorbere og inkludere innvandrergrupper som har vist seg som utfordrende å integrere, før vi tar inn fler. Å stenge grenser er tiltak som går på gruppenivå. Europeiske land bør deportere utenlandske kriminelle individer, ikke grupper basert på hudfarge. Som du ser er det ikke noe ja/nei spørsmål da ulike tiltak gir ulike konsekvenser og resultat. Forstår du dette?

Lenke til kommentar

"Skutt i været" er vel å ta litt i. Japan har lenge hatt god økonomi. Alle vet at japanere er lavere i gjennomsnitt enn europeere. Jeg vet ikke hva som er kontroversielt med å påpeke raseforskjeller. Det er noe av det mest åpenbare som finnes... i utseende og evner. Se på idrett. Afrikanere dominerer løping/basketball, europeere vintersport, svømming, sjakk, asiatere bordtennis osv.

 

Japanere flest spiser vanligvis ikke så mye. Selv om økonomien er god. Kinesere liker godt å spise mye. Akkurat som europeere.

 

Europeere vinner vintersport fordi folk faktisk driver med vintersport her? USA gjør det og bra. Det hjelper å gjøre noe for å bli god.

 

Europeere har jo åpenbart bedre egnet kroppsbygning for svømming. Det er ikke en raseforskjell. Fordi mennesker er en rase. Det er en variasjon innenfor en rase. Liksom alle mennesker er ikke helt like. Men om du ikke er identisk, så er du ikke en annen rase..............................................................................................

 

Hvem sier europeere er best i sjakk? Og du er klar over at f.eks i Asia spiller de stort sett Go istedenfor sjakk og slikt, eller?

 

Bordtennis er samme som svømming.

 

Afrikanere dominerer ikke basketball en plass???? Jeg kan si deg at hvis du springer 5 km frem og tilbake hver dag for å hente vann, så kommer slekten din til å utvikle seg til å bli gode på å springe langdistanse. Evolusjon innen samme rase.

 

Så du kan si afrikanere er raskere enn japanere uten å være rasist men hvis du sier japanere er smartere enn afrikanere er du rasist? Hva er din definisjon på rasisme da? 

 

Du innrømmer at evolusjon har gitt raser forskjellige fysiske evner, men hjernen har utviklet seg helt identisk, selv over titusner av år i svært forskjellige miljøer. Det er t.o.m. påvist at europeere har større hjernemasse enn afrikanere, og øst-asiatere litt større enn europeere, som matcher gjennomsnitts IQ-en . 

 

Intelligens utvikler seg ikke med mindre det er behov for det. Europeere måtte være intelligent for å planlegge og overleve vinteren for eks. Hjernen bruker mye energi, og hvis det ikke er nødvendig med så mye "brain-power" så er det en fordel med en enklere hjerne.

 

Helt klart, fordi du kan ikke måle smarthet. Du kan måle hvor raskt folk løper, men ikke hvor smarte de er. Så enkelt er det. Du kan si ting som stemmer med vitenskapen. Hvis du derimot selv mener noen er smartere enn andre og bestemmer det utifra hudfarge er du rasist. Fordi da diskriminerer du noen, fordi du ikke liker hudfargen deres.

 

Jeg sier ikke at hjernen ikke har utviklet seg annerledes. Jeg sier vi ikke kan vite hvor mye genetikk, hjernemasse osv påvirker intelligens og hvordan. Og vi kan ikke måle intelligens. Så enkelt.

 

Det siste der er noe av det dummeste jeg har hørt. Faktisk helt utrolig. Tror du ikke folk i Afrika må planlegge? F.eks hva skal de gjøre når det er tørke? Krever ikke det planlegging? Veldig store deler av Europa har veldig mild/ikke-eksisterende vinter. Og det er utrolig frodig og fertilt. Nederland er et av verdens tettest befolkede land. Europa er svært egnet og lett for mennesker å bo i. Mye bedre enn Afrika.

 

Det med brain-power................. Neste du sier er vel at jorden er flat og andre lett beviselige fakta?

 

 

Se det er sånne ting som er rasisme.

Lenke til kommentar

Ja, såklart, vi snakker jo om gjennomsnitter. Det hadde vært umulig at alle hvite er smartere enn alle svarte.

 

Men vi ser konsekvenser av å ignorere gjennomsnittet, når man snakker om hvorfor afroamerikanere henger etter i USA, får ofte hvite skylden, at det foregår en "systematisk undertrykkelse", som skaper et hat mot hvite, og hvis du sier at det dreier seg om naturlige forskjeller, blir du kalt rasist. Eller når det tillates en nærmest ukontrollert tilstrømming av folk til Europa, blir det ikke disse forskjellene tatt i betraktning, derfor tror man at de kan integreres, selv når man ser at det mislykkes, aksepteres det aldri at det er naturlige forskjeller, så derfor eskalerer situasjonen hele tiden.

Afroamerikanere blir beviselig diskriminert mot i USA. Latinos blir beviselig diskriminert mot i USA. Diskriminering mot folk fra Øst-Asia er lav.

 

Det å si at hvite har skylden derimot synes jeg bare er teit. Det er jo åpenbart ikke sant. Alle typer folk i USA bidrar til diskriminering av andre grupper i USA. Inkludert afroamerikanere. Generelt blir all gruppering og generalisering alltid feil. Problemet i USA er et samfunnsproblem. Samfunnsproblemer omfatter alle amerikanske statsborgere. Men i USA klarer de ikke forstå det da, og de bare driver å forskjellsbehandle og segregere befolkningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...