Gå til innhold

TV2 kobler Listhaug til nynazister


VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, han sa ikke det. Fake news  ;)

 

Hvis han ikke sa akkurat det, hvorfor brukte da staben hans hele den påfølgende uken på å forsvare og forklare hvorfor han sa akkurat det og hva han egentlig mente med nøyaktig den ordlyden?  Hvorfor sa han nøyaktig det samme i overføringen Fox "News" viste, som i overføringene fra CNN, MSNBC, BBC, SKY News, osv, osv?  Hvorfor viste transkripsjonen man kunne lese på Breitbart nøyaktig det samme som det alle andre nyhetskilder hadde vist?

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enig. Det at Listhaug rir på de samme fryktene som nynazister

 

 

 

 

Nazismen veltet frem på grunn av frykten for kommunisme - ikke innvandring. Tyskerne var mer redde for Bolsjeviker enn Nazistene som også fremstod som et sosialistisk alternativ for arbeiderne.

 

 

 

Multikulturalisme, masseinnvandring, særlig da fra den tredje verden, er nok hovedgrunnen til at nasjonalsosialister og andre ekstreme grupperinger stiger frem. Uten Listhaug hadde nok slike grupper vært enda mer populære.

 

 

 

Det er også en reaksjon på en dekadent og selvdestruerende kultur som har gått for langt, der den middelklassen er de store taperne samtidig som de beskyldes for alt som er galt i verden. Da finnes det bare èn naturlig reaksjon å det er å reise seg opp og slå tilbake.

 

 

 

Han sa det var mange fine folk blant nazistene og kkk i en demonstrasjon det en nazist drepte en uskyldig kvinne. Å rope fake news, fake news. Hjelper ikke.

 

 

Det var en paraplydemonstrasjon med flere grupper som totalt telte 100-200 personer. Han som kjørte inn i Antifa-folka var ikke nazist. Han tråkket på gassen når han ble omringet av rundt 1000 antifa folk, noe som for en jury fort kan bli veldig forståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han har ikke sagt at KKK er fine people. Det ville du visst om du fulgte med på annet enn fake news.

Han sa det var mange fine folk blant nazistene og kkk i en demonstrasjon det en nazist drepte en uskyldig kvinne. Å rope fake news, fake news. Hjelper ikke.

 

Om jeg tolker han riktig sa han vell noe i retning av at han fordømmer nazister, men at ikke alle demonstrantene var nazister og at det på begge sider også finnes bra folk? Det høres jo egentlig overraskende forsonende ut. 

 

“I’ve condemned neo-Nazis. I’ve condemned many different groups. But not all of those people were neo-Nazis, believe me,” he said.

“You had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists,” Trump said. “The press has treated them absolutely unfairly.”

“You also had some very fine people on both sides,” he said.

 

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/trump-defends-white-nationalist-protesters-some-very-fine-people-on-both-sides/537012/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, han sa ikke det. Fake news  ;)

 

Hvis han ikke sa akkurat det, hvorfor brukte da staben hans hele den påfølgende uken på å forsvare og forklare hvorfor han sa akkurat det og hva han egentlig mente med nøyaktig den ordlyden?  Hvorfor sa han nøyaktig det samme i overføringen Fox "News" viste, som i overføringene fra CNN, MSNBC, BBC, SKY News, osv, osv?  Hvorfor viste transkripsjonen man kunne lese på Breitbart nøyaktig det samme som det alle andre nyhetskilder hadde vist?

 

 

Det er ikke noe å diskutere. Se pressekonferansen og se hva han sa selv. 

 

Dere Trump-hatere styrker bare Trump ved å lyve så mye. 

Endret av VR-katten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Enig. Det at Listhaug rir på de samme fryktene som nynazister

 

Nazismen veltet frem på grunn av frykten for kommunisme - ikke innvandring. Tyskerne var mer redde for Bolsjeviker enn Nazistene som også fremstod som et sosialistisk alternativ for arbeiderne.

 

 

Jeg snakket om nynazister, ikke nazister.

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra at Listhaug virker som en sikkerhetsventil mot de mest ekstreme holdningene. Hvis vi skal bekjempe nazisme må vi snakke om det, og årsaken til at den finnes. Å feie ting under teppet er farlig.

Jeg ser ikke bort ifra det. Det må allikevel være lov både å argumentere mot henne og mislike henne.

Lenke til kommentar

 

 

Han har ikke sagt at KKK er fine people. Det ville du visst om du fulgte med på annet enn fake news.

Han sa det var mange fine folk blant nazistene og kkk i en demonstrasjon det en nazist drepte en uskyldig kvinne. Å rope fake news, fake news. Hjelper ikke.

 

Om jeg tolker han riktig sa han vell noe i retning av at han fordømmer nazister, men at ikke alle demonstrantene var nazister og at det på begge sider også finnes bra folk? Det høres jo egentlig overraskende forsonende ut. 

 

“I’ve condemned neo-Nazis. I’ve condemned many different groups. But not all of those people were neo-Nazis, believe me,” he said.

“You had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists,” Trump said. “The press has treated them absolutely unfairly.”

“You also had some very fine people on both sides,” he said.

 

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/trump-defends-white-nationalist-protesters-some-very-fine-people-on-both-sides/537012/

 

 

 

http://edition.cnn.com/2017/08/12/us/charlottesville-unite-the-right-rally/index.html 

Sorry går du i tog med disse her, er du enten KKK eller Nazist. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Han har ikke sagt at KKK er fine people. Det ville du visst om du fulgte med på annet enn fake news.

Han sa det var mange fine folk blant nazistene og kkk i en demonstrasjon det en nazist drepte en uskyldig kvinne. Å rope fake news, fake news. Hjelper ikke.

 

Om jeg tolker han riktig sa han vell noe i retning av at han fordømmer nazister, men at ikke alle demonstrantene var nazister og at det på begge sider også finnes bra folk? Det høres jo egentlig overraskende forsonende ut. 

 

“I’ve condemned neo-Nazis. I’ve condemned many different groups. But not all of those people were neo-Nazis, believe me,” he said.

“You had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists,” Trump said. “The press has treated them absolutely unfairly.”

“You also had some very fine people on both sides,” he said.

 

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/trump-defends-white-nationalist-protesters-some-very-fine-people-on-both-sides/537012/

 

 

 

http://edition.cnn.com/2017/08/12/us/charlottesville-unite-the-right-rally/index.html 

Sorry går du i tog med disse her, er du enten KKK eller Nazist. 

 

 

hmmm:

 
Uh-oh! It could be you, or it could be us, but there's no page here.

 

Det kan godt hende. Jeg kjenner ikke godt nok til de som deltok eller alt av markedsføring i forkant til å uttale meg så kategorisk. Poenget er uansett at han tilsynelatende ikke sier at nazister er fine folk, da han understreker at han har tatt avstand fra disse, men at han oppfatter det dithen at det også var ikke-nazister til stede, og ikkevoldelige motdemonstranter, og at det var fine folk blant disse. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke, men det er uansett stor forskjell mellom å si at det er mange fine folk blant nazister og kkk, som jeg oppfatter at du mener han sa, og å understreke sin avstandtagende fra disse gruppene for så å påstå at det også var andre involvert, og at det var fine folk blant disse, som jeg oppfatter det som han egentlig sa. Igjen så har jeg ikke fullstendig oversikt over alt som har blitt sagt, og jeg tror det som vanlig er mye selektiv sitering ute og går, så jeg kan lese både deg og han feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Han har ikke sagt at KKK er fine people. Det ville du visst om du fulgte med på annet enn fake news.

 

Han sa det var mange fine folk blant nazistene og kkk i en demonstrasjon det en nazist drepte en uskyldig kvinne. Å rope fake news, fake news. Hjelper ikke.

Om jeg tolker han riktig sa han vell noe i retning av at han fordømmer nazister, men at ikke alle demonstrantene var nazister og at det på begge sider også finnes bra folk? Det høres jo egentlig overraskende forsonende ut. 

 

“I’ve condemned neo-Nazis. I’ve condemned many different groups. But not all of those people were neo-Nazis, believe me,” he said.

“You had many people in that group other than neo-Nazis and white nationalists,” Trump said. “The press has treated them absolutely unfairly.”

“You also had some very fine people on both sides,” he said.

 

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/trump-defends-white-nationalist-protesters-some-very-fine-people-on-both-sides/537012/

 

 

http://edition.cnn.com/2017/08/12/us/charlottesville-unite-the-right-rally/index.html 

Sorry går du i tog med disse her, er du enten KKK eller Nazist.

 

hmmm:

 

 

Uh-oh!

 

It could be you, or it could be us, but there's no page here.

 

 

Det kan godt hende. Jeg kjenner ikke godt nok til de som deltok eller alt av markedsføring i forkant til å uttale meg så kategorisk. Poenget er uansett at han tilsynelatende ikke sier at nazister er fine folk, da han understreker at han har tatt avstand fra disse, men at han oppfatter det dithen at det også var ikke-nazister til stede, og ikkevoldelige motdemonstranter, og at det var fine folk blant disse. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke, men det er uansett stor forskjell mellom å si at det er mange fine folk blant nazister og kkk, som jeg oppfatter at du mener han sa, og å understreke sin avstandtagende fra disse gruppene for så å påstå at det også var andre involvert, og at det var fine folk blant disse, som jeg oppfatter det som han egentlig sa. Igjen så har jeg ikke fullstendig oversikt over alt som har blitt sagt, og jeg tror det som vanlig er mye selektiv sitering ute og går, så jeg kan lese både deg og han feil.

Den tidligere lederen av KKK var overlykkelig og mente donald forsvarte kkk og nazistene.

 

https://amp.cnn.com/cnn/2017/08/15/politics/donald-trump-david-duke-charlottesville/index.html

Lenke til kommentar

 

Den tidligere lederen av KKK var overlykkelig og mente donald forsvarte kkk og nazistene.

 

https://amp.cnn.com/cnn/2017/08/15/politics/donald-trump-david-duke-charlottesville/index.html

 

Selvfølgelig gjør han det, han vil naturlig nok prøve å gjøre røverbanden sin mest mulig legitim og spiselig. At noen som har noe å tjene på å (vrang)tolke en uttalelse tolker det på en gitt måte er ikke nødvendigvis noe godt argument for at tolkningen er riktig. Jeg stusser også på at du velger å ikke trekke frem hva Trump faktisk sa, men hvordan noen tolket det. At deler av mediene og KKK tydeligvis synger i kor i denne sammenhengen bør kanskje få noen hos sistnevnte til å tenke seg litt om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den tidligere lederen av KKK var overlykkelig og mente donald forsvarte kkk og nazistene.https://amp.cnn.com/cnn/2017/08/15/politics/donald-trump-david-duke-charlottesville/index.html

Jeg vil anta at du ikke vektlegger hans meninger i andre sammenhenger, kan ikke se hvorfor det er spesielt relevant her heller.
Om en rasist mener en annen er lik han. Har det så klart en del å si. Hvilke folk du henger med å liker deg er hint om hva du er. Du så ikke Obama, Bush eller Clinton bli knytta til aktive nazister og kkk medlemmer gang på gang. Obama ble ikke lovpriset av nazister. Bush måtte ikke (å feilet) i å distansere seg fra KKK ledere.

Bush benådet ikke en sheriff som drev selverklærte konsentrasjonsleire for "ulovlige" innvandrere.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å diskutere. Se pressekonferansen og se hva han sa selv.

 

Dere Trump-hatere styrker bare Trump ved å lyve så mye.

Jeg så alle tre pressekonferansene hvor Charlottesville var, eller ble, tema. Live, as it happened.

 

Dere høyreekstreme Trump-elskere styrker hverken dere selv eller Trump i øynene til normale, vettuge mennesker ved å filtrere alle ubehagelige sannheter ut av realitetsoppfattelsen deres.

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar


Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

Jeg har også skjult to poster som gjaldt rapportering av en post og svar til dette. Det er ikke noe vits i å skrive i en tråd at dere har rapportert et eller flere innlegg da det bidrar til avsporing av tråden.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

 

Du skal ikke se bort fra at Listhaug virker som en sikkerhetsventil mot de mest ekstreme holdningene. Hvis vi skal bekjempe nazisme må vi snakke om det, og årsaken til at den finnes. Å feie ting under teppet er farlig.

Jeg ser ikke bort ifra det. Det må allikevel være lov både å argumentere mot henne og mislike henne.

 

 

Hmm, "(miss-)liking" har vel lite med (politisk) diskusjon å gjøre? Man kan "misslike" henne fordi man ser på henne som konkurrent eller at man missunner henne. Man kan (miss-)like henne fordi man synes hun er den mest sexy på Stortinget etc. Eller man kan hevde man missliker henne fordi man har en fordekt politisk agenda som egenlig ikke tåler dagens lys. Jeg synes slik "liking" er hemmende støy i en politisk diskusjon. "Liking" hører bare hjemme i ens egen "menighet". Ikke utafor.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...