Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom hjem fra jobbreise i formiddag og fikk endelig åpnet iPhone X 256 GB´en som har ligget og ventet på meg siden sist fredag sammen med Apple sitt originale lærdeksel i brunt. Litt overraskende så har Apple sendt meg en sølvfarget enhet til tross at jeg bestilte sort. Ringte de for å høre hvordan det kunne skje og de kunne ordne fri retur av den jeg fikk og sende ut ny i riktig farge men jeg sa nei takk og klarer meg greit med sølv. Men litt overraskende at de faktisk klarer å sende ut feil farge.

 

Skal sette den opp i kveld, føltes solid og har en pen design. Blir sikkert en bra makker til Samsung S8´en jeg har fra jobben!  :w00t:

Lenke til kommentar

Det kommer til å bli haugevis av reklamasjoner på iPhone X. FaceID er svært utsatt ved fall (selv om telefonen ikke knuser). I tillegg om den knuser og du får en liten sprekk øverst på skjermen så vil da faceid ikke fungere.

 

Videre har iPhone X skjerm en annerledes oppbygning enn tidligere modeller. Touch ligger tilnærmet i selve ytterglasset. Det betyr at om skjermen knuser så kan du risikere at touch ikke fungerer som den skal.

 

Før har man gjerne kunnet gå rundt med en knust skjerm. Dette vil ikke bli tilfelle på iPhone X

 

Det er også slik at om du knuser baksiden så blir dette en SVÆRT dyr affære. Grunnen er at kameralinsen er satt på etter at glass er montert. Linsen er større enn glassets åpning noe som vil si at du ikke kan ta av glass. Hvorfor? Jo, Apple har punktsveiset linsen til rammen på innsiden av telefonen. Du må derfor bytte hele chassiet for å bytte glass bak.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Godt å høre at flere har begynt å få telefonen. Er det fremdeles noen som lider av den uheldige situasjonen hos Telia under forhåndsbestillingen?

 

Jeg gjør det. har purret en del. fikk ordrebekreftelsen 09.20 fredag den 27.10. Noen som har fått 256gb som bestilte i samme tidsrom eller rett etterpå?

Lenke til kommentar

 

Godt å høre at flere har begynt å få telefonen. Er det fremdeles noen som lider av den uheldige situasjonen hos Telia under forhåndsbestillingen?

Jeg gjør det. har purret en del. fikk ordrebekreftelsen 09.20 fredag den 27.10. Noen som har fått 256gb som bestilte i samme tidsrom eller rett etterpå?

Min stellargrå 256 kom i dag, fikk bekreftelse 09:18

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt fra komplett, og fått noen fremgang mtp. levering?

 

Bestilte en 64GB sølv på fredag 27.10 kl. 07.50, men har ikke hørt noe. Fortsatt ordrestatus Åpen. Skulle tro jeg var forholdsvis tidlig ute.

Beklager å skuffe deg, men komplett det helt håpløst på levering av forhåndsbestillinger. Jeg bestilte fra komplett kl 0710, men slettet ordren på fredag. Tror det beste du kan gjøre er å legge inn en ordre på Apple.

Lenke til kommentar

 

Er det noen her som har bestilt iPhone X og har fått telefonen fra Elkjøp? 

Fikk min på fredag fra Elkjøp, levert med bring til nærmeste post i butikk. Bestilte fredagen før.

 

Når på fredag bestilte du?

 

Edit: Og hva slags modell og farge?  :wee:

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar

Jeg bestilte 0200 fra Komplett. Skulle tro jeg var en av de første. Dato er nå ubekreftet 22. nov tror jeg. Et selskap som svindler kunder. Har i årevis bevisst drevet feilinformasjon om forventet leveringstid. Noen bør klage til Forbrukerombudet. De endrer forventet levering hele tiden. Sannheten er at de ikke aner når de får telefonen inn. Selv om de ikke vet skrev de først 3. nov, så 8. så 15, og nå 22.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 0200 fra Komplett. Skulle tro jeg var en av de første. Dato er nå ubekreftet 22. nov tror jeg. Et selskap som svindler kunder. Har i årevis bevisst drevet feilinformasjon om forventet leveringstid. Noen bør klage til Forbrukerombudet. De endrer forventet levering hele tiden. Sannheten er at de ikke aner når de får telefonen inn. Selv om de ikke vet skrev de først 3. nov, så 8. så 15, og nå 22.

Dette er noe komplett har gjort hvert år. Derfor forhåndsbestiller jeg aldri telefoner fra dem. Når dem opperere slik kommer dem også høyere på listene til prisjakt feks... ren svindel og tenk på hvor mye dem håver inn i rentepenger.

Lenke til kommentar

Godt å høre at flere har begynt å få telefonen. Er det fremdeles noen som lider av den uheldige situasjonen hos Telia under forhåndsbestillingen?

Bestilte kl 10:15 den 27, har ikke hørt noe enda:(

Samboeren fikk sin 2 dager siden fra Telenor og den klarte jeg og knuse glasset på:(

Endret av Mr_Tiger
Lenke til kommentar

 

Godt å høre at flere har begynt å få telefonen. Er det fremdeles noen som lider av den uheldige situasjonen hos Telia under forhåndsbestillingen?

Bestilte kl 10:15 den 27, har ikke hørt noe enda:(

Samboeren fikk sin 2 dager siden fra Telenor og den klarte jeg og knuse glasset på:(

Du knuste glasset på samboerens nye iPhone x? Uuufff...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...