Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Som det har vært sagt av flere her, så må du ikke ta av deksel / case for å kunne lade mobilen trådløst. Det har heller ikke med tykkelsen av dekselet å gjøre, men av materialet. 

 

Siden den trådløse ladingen fungerer ved at strøm induseres i en spole i telefonen, fra en annen spole i laderen,

så vil strømstyrken avta proporsjonalt med kvadratet av avstanden mellom disse spolene.

Så det er faktisk viktig å få telefonen så tett på laderen som mulig.

 

Virke vil det nok gjøre et lite stykke unna, men raskest lading får man nok uten deksel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så at på Lefdal.com i forgårs at iPhone X 256 GB var på lager hos en butikk i Bergens-området og en kollega som hadde lyst på dro dit så fort han rakk og den var på lager når han kom frem så han fikk kjøpt.

 

Så om man følger med på Elkjop.no og Lefdal.com så kommer det innimellom opp at iPhone X er på lager på ulike butikker og da er det bare å skyndte seg dit om det tilfeldigvis er en butikk i nabolaget.

Lenke til kommentar

 

 

Oppdaget plutselig at "delt Internett" stod som default på både iPhone 7 og iphone X. Vet ikke om det gjelder bare meg eller andre også? I så fall kan det kanskje være en bug i iOS-oppdateringen. Funksjonen trekker i hvert fall unødvendig mye strøm.

"Delt Internet" trekker ikke ekstra strøm hvis det ikke er i bruk. Har det på hele tiden fordi bilens GPS bruker det når jeg er i bilen (for å hente ned trafikkmeldinger og køinfo). Hvis jeg ikke bruker bilen noen dager så er det ingen forskjell på strømforbruk hvis du ikke har noen andre enheter som kobler seg opp mot mobilen.
Så bra ?

Men vil WiFi aktivert trekke strøm?

 

 

 

Wifi aktivert vil alltid trekke strøm men bruk av Wifi kan også sørge for at din mobil bruker mindre strøm.

 

Jeg har på tjenester som bruk av push av jobb-mail, synk av Google samt push-meldinger for flere jobb relaterte systemer.  Både hjemme og på jobb så har jeg bra 4G dekning men også Wifi.   Min telefon tappes fortere dersom jeg tar av Wifi.   Kommunikasjon via Wifi bruker mindre strøm enn 4G/3G.  

 

Hvis du aldri er i nærheten av et Wifi nett eller ikke bruker Wifi så har det ingen hensikt at Wifi skal være på.  Hvis du bare bruker Wifi hjemme kan det være du sparer et par prosent i løpet av en dag dersom du tar av Wifi når du forlater hjemmet.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til deg som har bestilt på Apple så tipper jeg ordren lie sendt minimum en dag senere fordi de ikke har fått trukket kortet ditt. Ville ringt Apple. Skjedde med meg i fjor, da fikk jeg beskjed om at det automatisk ville bli trukket igjen, så ikke sikkert de kan gjøre noe - men jeg var tom på konto. Rart du fikk feilmelding.

Trekkes kortet i morgen tipper jeg du har den mandag muligens. Uten korttull ville jeg anta at du fikk den senest 14. Kanskje du kan endre adr?

 

Jeg aner ikke hva som har skjedd, men alt ser tilsynelatende i orden ut nå, så kommer ikke til å gjøre noe mer med det. Reiser på jobb i morgen uansett, så spiller egentlig ikke så stor rolle da den uansett kommer når jeg er bortreist (unntaket er om den hadde kommet i dag naturligvis, men det vil aldri skje).

Lenke til kommentar

Ikke alltid man kan sjekke lagerstatus hos Elkjøp, men er noen tilgjengelig dukker det opp «lagerstatus i butikk» phos Elkjøp og Lefdal. Jeg kjørte fra Tønsberg til Notodden t/r for å få en på fredag. Rolige 4 timer. Henger**** som aldri slapp noen frem. Kom til Elkjøpen 10 min før stengetid. En kamerat og jeg fikk en hver. Passe fornøyde. Antar etterspørselen etter iPhone X ikke er på topp på Notodden. Telefonen koster like mye som de fleste sota 240-ene som kjører opp og ned hovedgaten .

 

Trenger man en X raskt ville jeg sjekket NetonNet. De skal visst få inn noen iPhones i dag. Vet også at Teliabutikker får stadig. De som har bestilt på nett blir pissa på.

 

Til deg som har bestilt på Apple så tipper jeg ordren lie sendt minimum en dag senere fordi de ikke har fått trukket kortet ditt. Ville ringt Apple. Skjedde med meg i fjor, da fikk jeg beskjed om at det automatisk ville bli trukket igjen, så ikke sikkert de kan gjøre noe - men jeg var tom på konto. Rart du fikk feilmelding.

Trekkes kortet i morgen tipper jeg du har den mandag muligens. Uten korttull ville jeg anta at du fikk den senest 14. Kanskje du kan endre adr?

Bestilte fra NetonNet i dag, så blir spennende å følge med utover dagen om de kanskje sender ut en til meg! 

Lenke til kommentar

Ifølge Elkjøp kundeservice var nettstedet misvisende

1 på lager i butikk betydde 1 stk reservert, og ikke for salg om man møtte opp :(

Høres rart ut syns jeg. Ville tro de forsvant utav lageroppdayering når de var reserverte

Men da gidder jeg ikke reise over 1t med buss for å sjekke om han har rett ?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en nettside å bestille gummi deksel (transparent) og skjermbeskytter til Iphone X? Hvordan er det å montere disse skjermbeskytterene? Tenker da på bobbler og luft under.  

 

Selv har jeg brukt beskyttelse fra Rhinoshield med bumper fra samme selskap. Gir god støtbeskyttelse, samt. skjermbeskytteren skal visstnok tåle en støyt. Bumperen er riktignok ikke transparent, men gir ihvertfall god beskyttelse. 

 

https://rhinoshield.io/collections/iphone-x

Lenke til kommentar

Oppdatering på levering :D Hadde levering 14.-20, men la merke til at beløpet var trukket fra kortet i dag tidlig og på Apple sine sider står det at pakken er sendt med dhl express i dag. Kjøpt på applestore 09:10 på åpningsdagen. Blir digg om den kommer til helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...