Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Har ikke aktivert den enda da jeg bruker finger-ID (DnB og tipping) med 7 plus. Hva vil skje med disse appene i iPhone x?

apper som bruker finger-ID vil automatisk spørre deg om du vil benytte deg av Face-ID ,alle tippe appene mine bruker face-ID

Selv norsk tipping :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor vil det være lurest å bestille nå hvis man ikke kom med første pulje? Tips?

Apple gir deg i alle fall en konkret dato om når du kan forvente å få telefonen. Så jeg ville valgt dem.

 

Ellers sier eplehuset at dem skal være «prioritert» i Norge, men det vet jeg ikke helt om jeg tror på.

 

Men de har vel kun hjemlevering? 

Lenke til kommentar

 

 

Hvor vil det være lurest å bestille nå hvis man ikke kom med første pulje? Tips?

Apple gir deg i alle fall en konkret dato om når du kan forvente å få telefonen. Så jeg ville valgt dem.

 

Ellers sier eplehuset at dem skal være «prioritert» i Norge, men det vet jeg ikke helt om jeg tror på.

 

Men de har vel kun hjemlevering? 

 

 

Apple ja. 

Lenke til kommentar

 

Har noen av dere merket noe blåskjær eller andre farger for den saks skyld når dere ser på telefonen fra siden?Er jo nevnt at dette forekommer på denne type skjermer.

Definitivt veldig merkbart. Har brukt telefonen i kanskje halvannen time sammenhengende hittil, så skal ikke uttale meg bastant på hvordan det er i ulike situasjoner, men ser for meg at det kan bli et lite irritasjonsmoment.
Jeg kan tenke meg dette kan bli irriterende om man har hatt iPhone før. Selv har jeg hatt Nexus 6P en stund og der er skjermen mer lyseblå sett fra sidene. Jeg tror dette er på alle AMOLED skjermer.
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 12000kr på en telefon er dette en stor skuffelse fra iPhone 7. Greit at det er litt artig med face id og noen andre småting. Kan ikke helt se hva som er så mye bedre med denne alla 7. Merker ikke at x er spesielt raskere på men måte. Kameraet er heller ikke så suverent som flere har nevnt. Uvant at hjemkanappen er borte, men det blir man fort vant med.

Skjermen virker litt klarere og finere i fargene enn 7’n, men ikke noe bedre en andre mobiler.

Design driter jeg i, de fleste telefonene ser like ut uansett:)

Etter ha sittet med telefonen i 2 timer er det ikke noe nytt og utforske med den. Føler at utviklingen på telefoner har stangnert litt:(

Nei, dette var en stor skuffelse:(

Endret av Mr_Tiger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har ikke aktivert den enda da jeg bruker finger-ID (DnB og tipping) med 7 plus. Hva vil skje med disse appene i iPhone x?

apper som bruker finger-ID vil automatisk spørre deg om du vil benytte deg av Face-ID ,alle tippe appene mine bruker face-ID

Selv norsk tipping :)

Så bra ?. Driver å aktiverer den nå ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg dette kan bli irriterende om man har hatt iPhone før. Selv har jeg hatt Nexus 6P en stund og der er skjermen mer lyseblå sett fra sidene. Jeg tror dette er på alle AMOLED skjermer.

Definitivt. Når jeg ligger på sofaen med den nå, og skal bruke den med én hånd og vrir bittelitt på telefonen for å komme til den øverste delen av skjermen, merker jeg det enormt godt.

Blir potensielt vant til det, men stor forskjell fra min 7 Plus, og ikke på en god måte.

Lenke til kommentar

Dette gikk jo som smurt ?. Alt virker perfekt etter å ha oppdatert og lagt inn sikkerhetskopi fra iCloud. Uvant uten hjemknapp men det er bare en tilvenningssak. Liker nye ting å lære ?. Og faktisk mer håndterbar størrelse fra iPhone 7 plus til denne ?

Endret av rogerthat
Lenke til kommentar

Dette gikk jo som smurt . Alt virker perfekt etter å ha oppdatert og lagt inn sikkerhetskopi fra iCloud. Uvant uten hjemknapp men det er bare en tilvenningssak. Liker nye ting å lære . Og faktisk mer håndterbar størrelse fra iPhone 7 plus til denne

 

 

Helt enig :)

Etter å ha eid denne telefonen siden kl 20 i går kveld, så kan jeg ikke annet enn å si at den er perfekt for mitt bruk, og alle sveipebevegelsene er så naturlig at man skulle tro de var innlært over lang tid. Det eneste ankepunktet (hvis man kalle det det), er at jeg kjenner det forstyrrer meg litt at den faktisk er så dyr. Mulig jeg bare er mega-redd for å miste den før jeg får et skikkelig godt deksel, men det frister litt å se hvordan jeg ville likt en Samsung Galaxy S8 for eksempel... Dilemmaet der igjen er vel at jeg får frysninger bare av å tenke på alt jeg må sette meg inn i, og ikke minst å miste flyten mellom Mac, iPad og iPhone :)

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 12000kr på en telefon er dette en stor skuffelse fra iPhone 7. Greit at det er litt artig med face id og noen andre småting. Kan ikke helt se hva som er så mye bedre med denne alla 7. Merker ikke at x er spesielt raskere på men måte. Kameraet er heller ikke så suverent som flere har nevnt. Uvant at hjemkanappen er borte, men det blir man fort vant med.

Skjermen virker litt klarere og finere i fargene enn 7’n, men ikke noe bedre en andre mobiler.

Design driter jeg i, de fleste telefonene ser like ut uansett:)

Etter ha sittet med telefonen i 2 timer er det ikke noe nytt og utforske med den. Føler at utviklingen på telefoner har stangnert litt:(

Nei, dette var en stor skuffelse:(

Hvilke forventninger hadde du til telefonen i forhold til hva som ble annonsert. De store nyhetene for meg er jo heldekkende skjerm, ca samme fysiske mål som iphone 7/8, men med større batteri og større skjerm. Jeg har tidligere byttet fra plus til vanlig og så tilbake igjen, fordi jeg synes pluss egentlig er for stor. Faceid var aldri et møst for min del, men nå som jeg har brukt det en dag så imponerer det meg. Batteriet virker også bra.
Lenke til kommentar

Hvordan opplever dere batteritiden? Har 54% igjen nå etter 20 timer siden fulladet. Bruk er på 4timer, mest safari og youtube. Synes det er helt greit.

 

Meget fornøyd med batteritiden på min. Var fulladet kl 0530 i morges, og jeg har brukt den til mye surfing i dag, også utendørs i litt kjølig vær. Ligger på 71% nå :). Blåtann aktivert og koblet til Garmin-klokke hele tiden.

Endret av torbjornhb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så til dere som allerede har fått telefonen, hvordan vil dere si oppgraderingen er fra en annen iPhone? Jeg har holdt meg til Android de siste 3 årene og hadde egentlig tenkt å kjøpe iPhone 8 plus, og kom så over iPhone x som jeg ikke engang hadde hørt om...

Jeg tenker på å gå for den istedet. Har hatt iPhone 6 før. Hvordan vil dere si skjerm er i forhold til tidligere iPhone? Er blåskjær så stort at det plager dere? Er kamera tydelig bedre enn før? Hva er det du liker best med iPhone x? Og minst?

Lenke til kommentar

Så til dere som allerede har fått telefonen, hvordan vil dere si oppgraderingen er fra en annen iPhone? Jeg har holdt meg til Android de siste 3 årene og hadde egentlig tenkt å kjøpe iPhone 8 plus, og kom så over iPhone x som jeg ikke engang hadde hørt om...

Jeg tenker på å gå for den istedet. Har hatt iPhone 6 før. Hvordan vil dere si skjerm er i forhold til tidligere iPhone? Er blåskjær så stort at det plager dere? Er kamera tydelig bedre enn før? Hva er det du liker best med iPhone x? Og minst?

Oppgraderte fra 5, så var et stort hopp. Batteritiden er helt utrolig ifh min gamle 5, men det kan jo også skyldes slitt batteri på min gamle. Skjermen er helt fantastisk, kameraet kan ikke sammenlignes medm in gamle 5 og er helt utrolig. Jeg har dog ikke eid noen annen mobil fra 2013-2017 enn min iPhone 5 så kan jo ikke egentlig uttale meg ifh andre moderne telefoner. FaceID er som smurt på meg hittil. Kult at varslinger bare vises når faceID gjenkjenner at det er meg som titter på mobilen slik at fruen slipper å bli sur når man får facebookmeldinger/snapper. :)

Endret av clarke133
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så til dere som allerede har fått telefonen, hvordan vil dere si oppgraderingen er fra en annen iPhone? Jeg har holdt meg til Android de siste 3 årene og hadde egentlig tenkt å kjøpe iPhone 8 plus, og kom så over iPhone x som jeg ikke engang hadde hørt om...

Jeg tenker på å gå for den istedet. Har hatt iPhone 6 før. Hvordan vil dere si skjerm er i forhold til tidligere iPhone? Er blåskjær så stort at det plager dere? Er kamera tydelig bedre enn før? Hva er det du liker best med iPhone x? Og minst?

Tror jeg kan oppsummere iPhoneX sammenlignet med tidligere iPhone modeller, ganske enkelt (i hvert fall for min del):

 

iPhone X gjør akkurat det jeg alltid har likt og liker så godt med iPhone, men bare enda bedre. Skjermen er det beste. Endelig stor og behagelig skjerm som gjør at øynene slapper mer av når man leser mye på telefonen. Kameraet har jeg ikke fått prøvd, men det var allerede så bra på forrige modell at jeg har full tillit til dette. Omtrent alle bildene mine på instagram profilen @torbjornhb er tatt med iPhone. Batteriet er jeg veldig godt fornøyd med, og selv om jeg gjerne skulle funnet noe negativt for å bryte med alle klisjeene, så har jeg faktisk ikke funnet noe enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...