Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange billige trådløse ladere. Poenget med denne er at den kan både lade iPhonen og lade opp seg selv med trådløs lading. Det vet jeg ikke om mange andre som har. Skal man bare ha en vanlig trådløs lader kan man velge hva som helst hvis man ikke er opptatt av å få 7,5 watt i stedet for 5 watts lading.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med trådløs lading når det ikke fungerer med deksel på. Tar jo lengre tid å ta av dekselet enn å plugge inn ledningen:)

---

Edit:.

Ser at de har deksel på noen av telefonene der, må man ha et spesielt deksel?

 

 

Som det har vært sagt av flere her, så må du ikke ta av deksel / case for å kunne lade mobilen trådløst. Det har heller ikke med tykkelsen av dekselet å gjøre, men av materialet. Skinn-, lær, plast- og silikondeksler er ikke noe problem. Det er eventuelt deksler med innlegg av metall som kan lage krøll, f.eks. noen av typen heavy duty militærdeksler (noe du selvsagt ikke vil ha på en stilig og linjelekker iPhone X! : :grin2:)

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

Var innom den lokale Telenorbutikken i dag og fikk testet iPhone X mens jeg venter på min egen.

Ble mektig imponert av det lille jeg fikk testet.

Det å slippe hjem-knapp, og kun sveipe opp var veldig intuitivt, så dette blir garantert ikke den siste telefonen hvor hjem-knappen forsvinner.

 

Gleder meg ikke akkurat mindre nå :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Min status er nå endret til "klargjøres for sending"

 

Erfaringsmessig, hvor lang tid går det før den blir sendt ? Levering står fortsatt til 14-21

 

Dilemmaet er at jeg har leveringsadresse og bostedsadresse på to forskjellige steder. Hvis den sendes nå straks så passer det ypperlig i forhold til leveringsadresse, hvis den fortsatt kommer 14-21 så passer det dårlig...

Lenke til kommentar

Jeg fikk plutselig dette på både SMS og mail tidligere i dag:

 

"Betaling for bestillingen din kunne ikke fullføres."

Rett inn på apple.no, og fikk bare feilmeldinger, selv om jeg vet kortet både fungerer og har dekning, uten hell. Tok så kontakt med kortutsteder som heller ikke kunne finne noe galt, og syntes dette var merkelig. Så gikk det en stund, og alt av meldinger om at kortet var ugyldig o.l. var plutselig borte på status-siden til Apple.  :confused:

Hos meg er det forøvrig "Bestilling under behandling" fortsatt på min 14-21-levering.

Sjekket forresten tilfeldigvis elkjop.no i går kveld, og fant ut at en butikk i nærheten hadde på lager. Var innom butikken tyve minutter etter åpningstid og forhørte meg om dette stemmer "ja, men den ble akkurat reservert for fem minutter siden".  :realmad:  :realmad:

Endret av Dingsboms
Lenke til kommentar

Jeg fikk plutselig dette på både SMS og mail tidligere i dag:

 

"Betaling for bestillingen din kunne ikke fullføres."

Rett inn på apple.no, og fikk bare feilmeldinger, selv om jeg vet kortet både fungerer og har dekning, uten hell. Tok så kontakt med kortutsteder som heller ikke kunne finne noe galt, og syntes dette var merkelig. Så gikk det en stund, og alt av meldinger om at kortet var ugyldig o.l. var plutselig borte på status-siden til Apple.  :confused:

Hos meg er det forøvrig "Bestilling under behandling" fortsatt på min 14-21-levering.

Sjekket forresten tilfeldigvis elkjop.no i går kveld, og fant ut at en butikk i nærheten hadde på lager. Var innom butikken tyve minutter etter åpningstid og forhørte meg om dette stemmer "ja, men den ble akkurat reservert for fem minutter siden".  :realmad:  :realmad:

Hvor fant du status i butikk? Finner ikke det noe sted jeg

Lenke til kommentar

Ikke alltid man kan sjekke lagerstatus hos Elkjøp, men er noen tilgjengelig dukker det opp «lagerstatus i butikk» phos Elkjøp og Lefdal. Jeg kjørte fra Tønsberg til Notodden t/r for å få en på fredag. Rolige 4 timer. Henger**** som aldri slapp noen frem. Kom til Elkjøpen 10 min før stengetid. En kamerat og jeg fikk en hver. Passe fornøyde. Antar etterspørselen etter iPhone X ikke er på topp på Notodden. Telefonen koster like mye som de fleste sota 240-ene som kjører opp og ned hovedgaten ?.

 

Trenger man en X raskt ville jeg sjekket NetonNet. De skal visst få inn noen iPhones i dag. Vet også at Teliabutikker får stadig. De som har bestilt på nett blir pissa på.

 

Til deg som har bestilt på Apple så tipper jeg ordren lie sendt minimum en dag senere fordi de ikke har fått trukket kortet ditt. Ville ringt Apple. Skjedde med meg i fjor, da fikk jeg beskjed om at det automatisk ville bli trukket igjen, så ikke sikkert de kan gjøre noe - men jeg var tom på konto. Rart du fikk feilmelding.

Trekkes kortet i morgen tipper jeg du har den mandag muligens. Uten korttull ville jeg anta at du fikk den senest 14. Kanskje du kan endre adr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den var dyr. Noen som har Moen andre forslag på trådløs lader som fungerer bra.

Har bestilt denne trådløse powerbanken: https://www.aliexpress.com/item/10000-mAh-QI-Wireless-Charger-Power-Bank-for-iphone-7-6s-samsung-galaxy-s6-s7-edge/32822686542.html

Veldig lite info om den den der. Antar den ikke kan lades opp trådløst? Det hadde vært rått. Idéelt ønsker jeg meg en liten på 3000 Mah. Fint å kunne gå fra 0-100%. Trenger ikke mer. Har en veldig fin jeg kjøpte dra Komplett. I silikon med lightning connector. Ladet opp min 7-er fra 0 til 100%. Nett og fin. Med lightning-connector sitter den fast i iPhonen. Uproblematisk å bruke den mens man lader.

 

Jeg vil ha en power bank som kan lades opp trådløst, og lade opp iPhonen trådløst. I tillegg hadde det vært genialt hvis den kunne festes til iPhonen, slik at man kunne bruke den mens man lader

Lenke til kommentar

Jeg viste til en trådløs Samsung-lader på eBay litt lenger tilbake i tråden. Tror det er fake. Jeg har en slik lader. Fungerer veldig bra, men har sett på noen «how to spot fake»-guider, og det må være juks.

 

Spørsmålet er bare om det er farlig å bruke den. Veggladeren jeg har er original, men det kan kanskje oppdtå trøbbel uansett?

Lenke til kommentar

 

 

Den var dyr. Noen som har Moen andre forslag på trådløs lader som fungerer bra.

Har bestilt denne trådløse powerbanken: https://www.aliexpress.com/item/10000-mAh-QI-Wireless-Charger-Power-Bank-for-iphone-7-6s-samsung-galaxy-s6-s7-edge/32822686542.html

Veldig lite info om den den der. Antar den ikke kan lades opp trådløst? Det hadde vært rått. Idéelt ønsker jeg meg en liten på 3000 Mah. Fint å kunne gå fra 0-100%. Trenger ikke mer. Har en veldig fin jeg kjøpte dra Komplett. I silikon med lightning connector. Ladet opp min 7-er fra 0 til 100%. Nett og fin. Med lightning-connector sitter den fast i iPhonen. Uproblematisk å bruke den mens man lader.

 

Jeg vil ha en power bank som kan lades opp trådløst, og lade opp iPhonen trådløst. I tillegg hadde det vært genialt hvis den kunne festes til iPhonen, slik at man kunne bruke den mens man lader

 

Tror den kan lades trådløst, sakset fra beskrivelsen:

"input1: 5V/2A,(it can use the micro or type c cable charge or use wireless charge)"

Lenke til kommentar

Noen som har mottatt fra komplett.no ? 

Har inntrykk av at dem dytter datoene uttover bare. 

 

Jeg vet om to stk. i denne tråden med bestilling fra komplett - meg og en til. 

 

Status:

Jeg bestilte 27.10 kl. 07.50. Jeg har ubekreftet 22. november som status fortsatt. 64GB Sølv.

 

deleder (rett ovenfor i tråden) bestilte 27.10 kl. 02.00. Han har visstnok nå status bekreftet inn 15. november

 

 

Ser det er mye fuzz rundt komplett og deres "ubekreftet (...)"-statuser her inne. Ikke veldig happy selv, men tipper de er covered om man dykker i det. Usikkerheten i ubekreftet er nok stor, spesielt på forhåndsbestillinger fra Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...