Gå til innhold

Boksekamptråd: Floyd Mayweather Jr. vs. Conor McGregor aka "The Money Fight"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Denne skal jeg streame ulovlig! Ikke faen om jeg støtter denne cash-cow greia. Blir morsomt. Et poengløst men morsomt show :)

Og her viser du jo akkurat denne holdningen jeg har snakket om i HBO-tråden.

 

Skal se, men ikke betale. Latterlig. Det er IKKE du som bestemmer prisen på produktet.

Endte opp med å ikke se den i natt likevel, så ble aldri noe ulovlig i praksis. Og IGJEN så nevner jeg at vi betaler for HBO, som nevnt tidligere i den tråden.

 

Det er to ting jeg nekter å betale for og det er fotball og boksing. Overpriset og imot hele industrien. Eneste måten å stemme på er å stemme med lommeboka.

Lenke til kommentar

Synes folk det var en god boksekamp? Jeg synes det var ganske kjedelig, og samtidig et eksempel på hvorfor boksesporten har tapt seg MYE de siste 15 årene.

Hver gang McGregor var i nærheten av å være farlig, snur Floyd ræven til, og dommeren stormer inn og stopper dem. Når den "beste bokseren" er så utradefensiv i stilen, vil vanligvis den neste generasjonen også søke samme tilnærming i ringen.

 

Det har vært like kjedelig å se tungvekterne i æraen til Klitchko. Eneste bokseren jeg gidder å sitte oppe for om dagen er Lomachenko. 

Lenke til kommentar

Mayweather sine stats viser jo bare at stats ikke er alt. Det eneste som har vært spennende de siste 5 årene med hans kamper er om han beholder nullen sin. Ellers har kampene vært dørgene kjedelig. Akkurat som Klitschko sine - før den siste til Klitschko som var et fyrverkeri. 

 

Edit:

Staget som i wrestling var den nok ikke, men Mayweather hadde aldri tatt den om det var mot en bokser som hadde hatt sjanse mot ham.

Endret av Hr.Senior
Lenke til kommentar

Helt klart ikke som i Wrestling.

 

Men jeg personlig mener og tror at eksempelvis antall runder var satt på forhånd. Aldri i verden om at det er snakk om så mye penger uten at resultatet var gitt og planlagt. Det er involvert folk med såpass mye makt og penger, så det er klart disse har full kontroll.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er godtroende, men jeg tror ikke antall runder eller resultat var bestemt av begge parter. Floyd er rett og slett så mye bedre, at han gjorde akkurat som han ville her. Det eneste han måtte passe seg for var venstrehånden til McGregor. Og gammel eller ei, akkurat der er Floyd fortsatt en av de aller beste. 

Lenke til kommentar

Mayweather kunne mest sannsynlig tatt KO på McGregor i første runde. Dette var jo som du sier en lek for han. Hvorfor lot han det gå så lang tid da?

 

Har selvfølgelig ikke noe belegg for det jeg sier, men alt har vært så tydelig staga frem til kampen, kun for å generere penger, at jeg også tror kampen var det og.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Mayweather hadde nok krutt i hanskene til å knocke McGregor i starten av kampen. Sist Mayweather knocket ut en er over 5 år siden, og makan til cheap shot tror jeg knapt du har sett i en tittelkamp. Det hadde vært artig med litt flere slagutvekslinger, og litt mindre kontrollert fra Floyd, men slik har han vært så lenge jeg har fulgt med på ham. Jeg var overrasket over hvor tom McGregor gikk etter 6. runde. Også fortsatte han å gå ut i 100 hver runde. 8. runde holdt han i rundt 1:30 før han var utslitt. 9. runde holdt han i rundt 60 sekund før han mistet bena. I 10. runde holdt han i rundt 35 sekund.. 

Lenke til kommentar

Utrolig hvor lite respekt folk har for to av tidenes største stjerner innen boksing av MMA.. Hvorfor er det så vanskelig å la være å åpne kommentarene på FB osv.

 

Uansett, forventet resultat selv om jeg håpet McG ville overraske. Nå håper jeg bare han kommer tilbake til UFC og knocker Khabib, Ferguson og Holloway en etter en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Håper på rematch med MMA neste år da, da skal vi få se Mayweather gruses totalt. Makan til amatør som må fighte på sine premisser for å vinne.

Seriøst, slutt å se på kampsport.

 

Har aldri sett en kamp i mitt liv, hahahhhh

 

MMA har noen likheter med boksing (det lille i MMA som kan kalles boksing), men boksing har nesten ingen likheter med MMA. MMA er en villmannssport, og Floyd måtte jo trent både MMA og teknikk i kanskje flere år for i det hele tatt å ha "litt" sjans. 

Uansett så er jeg imponert over hva McGregor fikk til med noen måneders trening, og viser jo at han er et naturtalent. Boksemessig var det jo ikke bra, verken teknikk eller slagkraft, men det ble jo en svært underholdende kamp. 

Artig hvordan han nesten instinktivt gikk tilbake til sine MMA-røtter enkelte ganger. Holder igjen hansken, hammerslag i bakhodet, og prøver å komme bak Mayweather. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at boksing er den ultimate fighting-grenen. McGregor leverte en bedre boksekamp enn forventet, men det var nok litt for at Mayweather tillot ham å være med ekstra lenge. Når Mayweather skrudde opp tempoet, hadde McGregor ingenting han skulle sagt.

 

Enkel seier for Mayweather,  som forventet. 

McGregor må nok nøye seg med lavprestisjen som er MMA i tiden som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...