Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

"Rotavirus er ikke farlig"

Har du sett en unge hardt ramma av Rotavirus? Det har jeg. Rotavirus er IKKE ufarlig. Når en unge er så slapp at den ikke reagerer på stimuli og spyr opp alt kan man ikke si det ikke er farlig. Det er like idiotisk som å si at meslinger ikke er farlig. For å si det sånn så bar det rett på sykehus.

 

Du er en idiot om du mener det du skriver.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Rotavirus er ikke farlig"

Har du sett en unge hardt ramma av Rotavirus? Det har jeg. Rotavirus er IKKE ufarlig. Når en unge er så slapp at den ikke reagerer på stimuli og spyr opp alt kan man ikke si det ikke er farlig. Det er like idiotisk som å si at meslinger ikke er farlig. For å si det sånn så bar det rett på sykehus.

 

Du er en idiot om du mener det du skriver.

 

Jeg sier at Rotavirus ikke er farlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir helt friske.

 

Helsemyndigheter i blant annet Norge anbefaler å minimere dosen vaksinetilsetningsstoffer barn får og det rådet har jeg tenkt å følge.

 

Vaksiner mot farlige sykdommer kan jeg forstå, men vaksine mot forkjølelse og Rotavirus takker jeg nei til :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Jeg sier at Rotavirus ikke er farlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir helt friske.

Jeg sier at bilulykker ikke er farlig fordi det er ganske vanlig og nesten alle overlever  :wallbash:

 

Rotavirus er farlig. Det smitter veldig lett og gir store konsekvenser for små barn som blir smittet. Isolert sett, i et velfungerende helsevesen, så klarer man å hjelpe kroppen gjennom sykdommen. La oss dog si at du i tillegg har kreft, lungebetennelse eller noen annet som svekker kroppen. Da vil en smitte være kritisk.

 

Dessuten er en av de viktigste forutsetningene for et velfungerende helsevesen at de ikke er helt fullstendig overbelastet. Da er det ekstremt viktig å gjøre tiltak mot svært smittsomme sykdommer som gir store konserverer for de som rammes.

 

Husk at om du ikke vaksinerer barna dine, så opererer de som biologiske våpen mot barn som har feks. kreft. Det å ikke vaksinere sine egne barn kan medføre "drap" på andre barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi liker å tro at alle vaksinasjonsprogram har sitt utspring fra et humanistisk-altruistisk verdigrunnlag. Det dreier seg imidlertid om noe helt annet, nemlig samfunnsøkonomi. Det vil si både ut fra et mikro- og et makroøkonomisk perspektiv.

Således handler ikke valget om vaksinasjon om nestekjærlighet og ledsagende svada, men om hvorvidt du ønsker å bidra konstruktivt eller destruktivt til samfunnet.

 

Hvis du er helt sikker på at du eller de du tar valg for, aldri kommer til å ligge samfunnet til last med de sykdommer som vaksinasjonsprogrammene er ment å håndtere, da dropper du vaksinasjonen. 

 

Lenke til kommentar

Jeg sier at Rotavirus ikke er farlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir helt friske.

 

Min sønn holdt på å dø pga rotaviruset da han var to år. Han ble født før vaksinen mot dette var med i vaksinasjonsprogrammet.

 

Å si at det er ufarlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir friske er ganske selvmotsigende. Gitt at de fleste barn får sykdommen, hvis de ikke er vaksinert, så er antall barn som blir alvorlig syke eller dør en betydelig gruppe selv om prosentandelen er lav.

Poenget mitt er at allmenne sykdomer er viktige å vaksinere mot selv ved lavere dødelighet.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaksiner er et sjansespill.

 

Om du ikke vaksinerer er det en sjanse for sykdom og død.

Om du vaksinerer er det en mindre sjanse for sykdom og død, og en sjanse for bivirkninger.

 

Matematikken er stort sett enkel.

Rent kommersiell er det dårlig butikk å selge en vaksine med flere bivirkninger enn virkninger.

Det tjener hverken Big Pharma eller myndighetene på.

Lenke til kommentar

 

Jeg sier at Rotavirus ikke er farlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir helt friske.

Min sønn holdt på å dø pga rotaviruset da han var to år. Han ble født før vaksinen mot dette var med i vaksinasjonsprogrammet.

 

Å si at det er ufarlig fordi det er en vanlig sykdom og nesten alle blir friske er ganske selvmotsigende. Gitt at de fleste barn får sykdommen, hvis de ikke er vaksinert, så er antall barn som blir alvorlig syke eller dør en betydelig gruppe selv om prosentandelen er lav.

Poenget mitt er at allmenne sykdomer er viktige å vaksinere mot selv ved lavere dødelighet.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

 

 

Vaksiner er ikke ufarlige og FHI anbefaler å minimere antall injeksjoner.

Vaksinering er helt frivillig, spør du meg er Rotarix-vaksinen så ny på markedet og sykdommen ikke alvorlig nok til at jeg tar risikoen med den vaksinen.

RotaTeq kan være bedre men den er ikke del av barnevaksinasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar

Vaksiner er et sjansespill.

 

Om du ikke vaksinerer er det en sjanse for sykdom og død.

Om du vaksinerer er det en mindre sjanse for sykdom og død, og en sjanse for bivirkninger.

 

Matematikken er stort sett enkel.

Rent kommersiell er det dårlig butikk å selge en vaksine med flere bivirkninger enn virkninger.

Det tjener hverken Big Pharma eller myndighetene på.

Tror nok du strøk i matte. Er litt bekymret for om du har stemmerett også,maken til tullprat..

Lenke til kommentar

Enn så lenge har du mulighet og frihet til å gi barna dine godt utprøvde vaksiner, fremfor nye og billige kopier :)

En vurdering som bør bli tatt av kvalifisert helsepersonell, og ikke ellers hvermannsen som prøver å lese seg opp og tolke temaer de absolutt null forutsetninger for å forstå eller vite noe som helst om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Enn så lenge har du mulighet og frihet til å gi barna dine godt utprøvde vaksiner, fremfor nye og billige kopier :)

En vurdering som bør bli tatt av kvalifisert helsepersonell, og ikke ellers hvermannsen som prøver å lese seg opp og tolke temaer de absolutt null forutsetninger for å forstå eller vite noe som helst om.

 

 

Når du kjøper ny bil eller tv, spør du selgeren om hva han anbefaler eller leser du produktspesifikasjoner og produkt-tester selv?

 

Hva om du ikke kunne angre på kjøpet men måtte ha denne bilen eller tven resten av livet - tør du stole på selgeren da?

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Når du kjøper ny bil eller tv, spør du selgeren om hva han anbefaler eller leser du produktspesifikasjoner og produkt-tester selv?

 

Hva om du ikke kunne angre på kjøpet men måtte ha denne bilen eller tven resten av livet - tør du stole på selgeren da?

Helsepersonellet som tar disse vurderingene er ikke selgere. Om jeg hadde null forståelse eller forutsetninger for å forstå spesifikasjonene til bilen eller TVen (på samme måte som jeg og du har rundt vaksiner) hadde jeg og forhørt meg med kvalifisert personell som ikke er selgeren rundt dette før jeg gikk i innkjøp av noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...