Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rotavaksinene inneholder også konserveringsmidler, som FHI anbefaler å minimere inntak av.

 

Kom igjen, de overvåker nye vaksiner i tilfelle de er farlige, da kan de begrense skaden gjennom å forby vaksinen tidligst mulig.

 

Det er vanskelig å ikke ha følelser når det er snakk om dine egne barn :-)

 

 

Jeg har ikke tenkt å la pris styre hvilken vaksine mine barn får, de skal få det beste - ikke det billigste.

 

Ingen trenger å følge mitt råd, bare ta de billigste vaksinene dere finner.

Dere kan til og med få det GRATIS, da bruker dere ikke en panteflaske for mye på deres barns helse og fremtid.

Jeg trodde hele argumentasjonen din gikk på at selv om tarmsystemet kunne takle ymse stoffer, så var det farlig å få de i sprøyteform? Mulig jeg har misforstått.

 

Ja de overvåker vaksiner rutinemessig, men du mener tydelig vis at dette er urovekkende? Dine tidligere poster indikerer i hvert fall det.

 

Utover det er resten av posten din kun hersketeknikker og fullstendig uten argumenter. Jeg noterer meg at du ikke har noen form for dokumentasjon utover synsing på dette temaet.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Rotavaksinene inneholder også konserveringsmidler, som FHI anbefaler å minimere inntak av.

 

Kom igjen, de overvåker nye vaksiner i tilfelle de er farlige, da kan de begrense skaden gjennom å forby vaksinen tidligst mulig.

 

Det er vanskelig å ikke ha følelser når det er snakk om dine egne barn :-)

 

 

Jeg har ikke tenkt å la pris styre hvilken vaksine mine barn får, de skal få det beste - ikke det billigste.

 

Ingen trenger å følge mitt råd, bare ta de billigste vaksinene dere finner.

Dere kan til og med få det GRATIS, da bruker dere ikke en panteflaske for mye på deres barns helse og fremtid.

Jeg trodde hele argumentasjonen din gikk på at selv om tarmsystemet kunne takle ymse stoffer, så var det farlig å få de i sprøyteform? Mulig jeg har misforstått.

 

Ja de overvåker vaksiner rutinemessig, men du mener tydelig vis at dette er urovekkende? Dine tidligere poster indikerer i hvert fall det.

 

Utover det er resten av posten din kun hersketeknikker og fullstendig uten argumenter. Jeg noterer meg at du ikke har noen form for dokumentasjon utover synsing på dette temaet.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

 

 

Jeg har sagt at det som er trygt å spise ikke automatisk også er trygt å injisere inn i kroppen.

 

"Særlig overvåkning" er ikke rutinemessig.

 

Jeg finner informasjonen på blant annet fhi.no og doffin.no.

Lenke til kommentar

Så du har sjekket ut hva "under særlig overvåking" konkret betyr og hvorfor denne vaksinen er under dette?

 

Du må gjerne dele informasjonen med oss andre :)

 

Jeg tror det er fordi vaksinen har forhøyet risiko for bivirkninger.

 

Hvorfor ellers skal de bruke tid og penger på å overvåke virkningen av vaksinen?

Lenke til kommentar

 

Så du har sjekket ut hva "under særlig overvåking" konkret betyr og hvorfor denne vaksinen er under dette?

 

Du må gjerne dele informasjonen med oss andre :)

 

Jeg tror det er fordi vaksinen har forhøyet risiko for bivirkninger.

 

Hvorfor ellers skal de bruke tid og penger på å overvåke virkningen av vaksinen?

 

Det er med andre ord ikke verd å sjekke ut hvorfor du ikke vil barnet ditt skal ta den..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaksiner er med på å utrydde smittsomme og alvorlige sykdommer, når folk (idioter) velger for sine barn å motstride så til de grader bunnsolid vitenskap, så skjønner de ikke helt konsekvensene dette medfører. Dette mener jeg er barnemishandling. Følg rådene på sykehuset og ellers de gitt av myndighetene, og la barna få vaksinene de skal ha, og ta nå for all del de vaksinene du skal ha selv også

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Så du har sjekket ut hva "under særlig overvåking" konkret betyr og hvorfor denne vaksinen er under dette?

 

Du må gjerne dele informasjonen med oss andre :)

Jeg tror det er fordi vaksinen har forhøyet risiko for bivirkninger.

 

Hvorfor ellers skal de bruke tid og penger på å overvåke virkningen av vaksinen?

Det er med andre ord ikke verd å sjekke ut hvorfor du ikke vil barnet ditt skal ta den..

Hvorfor velger FHI å advare om at en ny vaksine er under særlig overvåkning? :)

Lenke til kommentar

Vaksiner er med på å utrydde smittsomme og alvorlige sykdommer, når folk (idioter) velger for sine barn å motstride så til de grader bunnsolid vitenskap, så skjønner de ikke helt konsekvensene dette medfører. Dette mener jeg er barnemishandling. Følg rådene på sykehuset og ellers de gitt av myndighetene, og la barna få vaksinene de skal ha, og ta nå for all del de vaksinene du skal ha selv også

Du kan stå først i køen og gi ungene dine Hexyon som er under "særlig overvåkning" og nylig innført i 2017.

FHI vektlegger lav pris og dette er neppe noe unntak.

 

Så gir jeg ungene mine den vanlige vaksinen som har vært brukt i årtier.

Jeg er jo en barnemishandlende idiot som ikke vil gi barna mine nye, billige vaksiner som er under "særlig overvåkning".

 

Men tusen takk for at du stiller deg frivillig som forsøkskanin, jeg håper det er verdt pengene du sparer på gratis-vaksinen. Lykke til :-)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar




EDIT: og av det jeg kunne finne av Hexyon så ble den godkjent i Europa i 2013. Det er 5 år siden, tipper den er ganske så utprøvd innen nå. Uansett, dette er noe du skal rådføre deg med en lege om, ikke diskusjon.no

Mer generelt, så har jeg på 4 år  tatt 11 vaksiner (noen av de er kombivaksiner) da jeg jobber i utlandet. Hvorfor må jeg dette? Om Gulfeber var utryddet, ville det vært noen hensikt? Hva med Polio, Hepatitt A og B, Kolera? Poenget er at store deler av verden ikke  har tilgang på vaksiner, og derfor lever sykdommene enda.
Derimot om alle hadde hatt det så skal jeg vedde tre fingre, en vott og femten kroner på at langt færre hadde dødd som resultat av vaksiner enn de sykdommene de skal forhindre. Vi snakker om tall så små at det nesten ikke er verdt å nevne for sammenligning en gang

Igjen, rådfør deg med helsevesenet og ta utgangspunkt i dette - ikke din egne misoppfatninger Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

[...] kvikksølv [...]

 

Varianten av Tetravac som brukes i Norge i dag er en forseglet engangssprøyte som ikke inneholder thimerosal, som er den kvikksølvholdige komponenten som tidligere ble brukt i vaksiner. Legemiddelindustrien gikk i det store og hele vekk fra bruk av thimerosal tidlig på 90-tallet, nettopp på grunn av bekymringer om mulige miljø- og helseskader. Det brukes riktignok thimerosal i produksjon av et par vaksiner, for å hindre vekst av uhumskheter, så disse inneholder ørsmå mengder thimerosal når de kommer ut til brukeren. Dog, vi snakker "musepiss i havet" for å være litt flåsete, og siden millioner av unger vaksineres hvert år uten påviselige skadevirkninger så skulle sunn fornuft tilsi at mengden vi snakker om ikke er farlig.

 

Forøvrig har du jo selv lagt inn et bilde som påstår at thimerosal ikke brukes i noen anbefalte vaksiner i dag, så jeg skjønner ikke helt hva problemet er.

 

Rotavirus forårsaker forøvrig magesjau, og jo, det kan være farlig for små barn pga dehydrering og at små unger har dårligere utviklede kontrollmekanismer enn vi voksne har. Dog, du kan jo såklart ha flaks og unngå det.

 

Edit: Hexyon er forøvrig under overvåkning for at man så raskt som mulig skal kunne identifisere og rapportere ny informasjon vedrørende sikkerhet, så som hittil uoppdagede risikogrupper, bivirkninger etc. Dette er forøvrig en risikofaktor for godt utprøvde vaksiner også, så ifølge din logikk burde i såfall ikke ungene dine ta vaksiner i det hele tatt siden de kan få en alvorlig allergisk reaksjon.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

bshagen, Det finnes forskjellige produsenter som lager forskjellige vaksiner mot samme sykdom.

 

Noen av disse vaksinene er bedre testet enn andre.

 

Jeg snakker om å gi barna mine gode vaksiner, ikke de billigste.

 

Selvfølgelig dør det generelt flere mennesker av sykdommene enn av vaksiner, det vet alle.

 

Spørsmålet er om du skal ta Rotarix, RotaTeq eller noe helt annet mot Rotavirus.

 

Hexyon eller en vaksine som man bedre forstår langtidsvirkninger på.

 

 

Det virker som du tror det kun finnes én vaksine og at vi snakker om man skal ta denne éne vaksinen eller ikke.

Lenke til kommentar

 

[...] kvikksølv [...]

Varianten av Tetravac som brukes i Norge i dag er en forseglet engangssprøyte som ikke inneholder thimerosal, som er den kvikksølvholdige komponenten som tidligere ble brukt i vaksiner. Legemiddelindustrien gikk i det store og hele vekk fra bruk av thimerosal tidlig på 90-tallet, nettopp på grunn av bekymringer om mulige miljø- og helseskader. Det brukes riktignok thimerosal i produksjon av et par vaksiner, for å hindre vekst av uhumskheter, så disse inneholder ørsmå mengder thimerosal når de kommer ut til brukeren. Dog, vi snakker "musepiss i havet" for å være litt flåsete, og siden millioner av unger vaksineres hvert år uten påviselige skadevirkninger så skulle sunn fornuft tilsi at mengden vi snakker om ikke er farlig.

 

Forøvrig har du jo selv lagt inn et bilde som påstår at thimerosal ikke brukes i noen anbefalte vaksiner i dag, så jeg skjønner ikke helt hva problemet er.

 

Rotavirus forårsaker forøvrig magesjau, og jo, det kan være farlig for små barn pga dehydrering og at små unger har dårligere utviklede kontrollmekanismer enn vi voksne har. Dog, du kan jo såklart ha flaks og unngå det.

 

Edit: Hexyon er forøvrig under overvåkning for at man så raskt som mulig skal kunne identifisere og rapportere ny informasjon vedrørende sikkerhet, så som hittil uoppdagede risikogrupper, bivirkninger etc. Dette er forøvrig en risikofaktor for godt utprøvde vaksiner også, så ifølge din logikk burde i såfall ikke ungene dine ta vaksiner i det hele tatt siden de kan få en alvorlig allergisk reaksjon.

Nei, min logikk tilsier at vaksinen som er under særlig overvåkning kan ha høyere risiko for bivirkninger - det er grunnen til at den overvåkes.

Hvis det finnes alternative vaksiner som er bedre testet kan disse være å foretrekke.

 

Rotavirus ser jeg ikke på som farlig. Alle får det og så godt som alle blir helt friske.

 

FHI anbefaler å minimere hvor mye additiver og kvikksølv du får i deg gjennom vaksiner. Jeg tror ikke det er fordi det er ufarlig.

Men det kan være at dosen norske barn får i seg er for liten til å gjøre stor skade, men jeg velger heller en vaksine uten dette hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar du ikke bare en prat med legen din?

Jeg skal det, venter på time :)

 

Jeg tar ikke imot råd fra Penn & Teller for å si det slik, heller ikke fra Johnny Depp eller andre kjendiser.

 

Og jeg vegrer meg fra å ta imot vaksiner fra FHI som vektlegger lav pris over kvalitet.

 

Det finnes mange vaksiner mot de samme sykdommene, med frivillig vaksinering kan jeg kjøpe dyrere vaksiner som er bedre testet om jeg ønsker det.

Jeg skal ihvertfall ikke gi ungene vaksiner fordi de er gratis, de får vaksiner så uavhengig av pris som mulig.

 

Slik enkelte her i tråden holder på skulle man tro det var barnemishandling å kjøre rundt i en noen år gammel bil uten 5 stjerner i kollisjonstest.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Så du har sjekket ut hva "under særlig overvåking" konkret betyr og hvorfor denne vaksinen er under dette?

 

Du må gjerne dele informasjonen med oss andre :)

Jeg tror det er fordi vaksinen har forhøyet risiko for bivirkninger.

 

Hvorfor ellers skal de bruke tid og penger på å overvåke virkningen av vaksinen?

Du bare finner opp egne konklusjoner uten å undersøke noe. At du ikke kan se for deg andre årsaker betyr ingenting.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

Lenke til kommentar

Det tar uansett tid før forskning som eksempelvis viser en klar sammenheng mellom innholdsstoffet til en vaksine og en konkret sykdom kommer fram, eksempelvis i fjor kunne man begynne å bevise at Aluminium har en klar sammenheng mellom Alzheimers og metallet ( http://www.dailymail.co.uk/health/article-4047426/Aluminium-DOES-cause-Alzheimer-s-Expert-says-new-findings-confirm-metal-devastating-brain-disease.html ).

 

Og gjett hva som har hatt en markant økning i antall personer som har fått et problem i en viss aldergruppe... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...