Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Personlig finner jeg holdningen til noen deltakere i denne tråden forkastelig.

 

Om man finner mulige korrelasjoner mellom konkrete innholdstoffer i en vaksine og man har muligheten til å gi en vaksine uten disse innholdstoffene, hva er egentlig problemet da?

Korrelasjoner betyr ikke at det er en sammenheng, man må faktisk forske på ting selv om de tilsynelatende kan se ut til å henge sammen, ref http://www.tylervigen.com/spurious-correlations for absurde eksempler

 

Det finnes en god del stoffer som per i dags dato ikke brukes lenger i vaksiner og man har også lært å håndtere vaksinene på en langt bedre måte en før, (  eksempelvis ble noe av svineinfluensa vaksinen haste utkjørt i Norge i lastebiler som enten hadde mangler på kjøleløsninger eller ikke var egnet til det overhodet ), å derfor ha en holdning hvor man mener at mer forskning på vaksinene for å faktisk sørge for at de blir bedre og langt mer effektive ikke er nødvendige fordi de vi har i dag er "gode nok" er for meg en trist holdning.

Har noen hevdet at man ikke bør ha forskning på dette? Jeg mener i hvert fall at all seriøs forskning er bra, men at man av finansielle hensyn dessverre må velge blant mange gode områder

 

Jeg har tvillinger som har samme blodtype, samme + faktor, har hatt omtrent samme sykdoms-sykluss, samme vaksinering og nesten identisk sykdomshistorie ( begge premature uke 26 ) , den sannsynligvis største forskjellen mellom dem er barrieren mellom blodforløpet og hjernen som legene har antatt har vært noe mindre hos det ene barnet kontra det andre, hadde vi vært klar over dette hadde vi kanskje valgt å vaksinere på en annen måte enn det vi gjorde ( trolig flere vaksiner over litt lengre tid med mindre "samlevaksiner" ) , noe som vi i alle fall har fått høre fra andre premature familier har fungert fint for dem.

 

I vårt tilfelle og gjennom lange samtaler med både forskere og spesialistene som er satt til det ene barnet vårt med diagnosen autisme kan man ikke si at genetikk er den direkte utløseren , men på samme måte kan man ikke si det om vaksiner eller andre faktorer. Min erfaring derimot og de videoene som vi har vist frem til forskningslaget viser endringer etter hver gang de ble vaksinert og dette er også dokumentert med sykehuset sine egne videoer. 

Spesielt merkbart omtrent ved 6 måneders vaksinen, derimot pga den typen autisme han har ( en mild form slik vi oppfatter den ) så var det mer vrient å slå fast dette før nesten fylte 4 år ( ekstrempremature har ofte mange utviklingsvansker ) .

 

 

Jeg har selv en sønn med autisme og kjenner godt til at man stadig ser sprang i utviklingen. Dette er spesielt merkbart på de områder barnet henger etter de andre barna. Nå vet jeg ikke alder på dine barn, men det er riktig som du sier at hvorvidt et barn er autist kommer tydeligere fram etter hvert. Ulik utvikling i språk etc er normalt og ikke nødvendigvis autisme eller noen annen diagnose.

 

Når du har tvillinger, som er to-eggede, så er genene deres like forskjellige som på to barn født i ulike svangerskap, men med samme foreldre. At de har samme blodtype skyldes foreldrenes blodtyper samt tilfeldigheter mtp hvilke gener foreldrene fører videre.

 

Likt sykdomsforløp er også ganske naturlig, da de blir utsatt for de samme virus/bakterier på samme tidspunkt og vil ofte smitte hverandre. Dette ser man tydelig i barnehager hvor hele avdelinger får vannkopper ca samtidig.

 

At det ene barne er autist, men ikke det andre skyldes genetiske forskjeller, evt epigenetikk. Det er ingen, må her understreke ingen, seriøs forskning som viser sammenheng mellom vaksiner og autisme. Det som har blir publisert rundt dette har blitt tilbakevist og diskreditert for mange år siden. At du føler en endring i tilstanden til barnet ditt knyttet til vaksinetidspunkter skyldes enten tilfeldigheter eller kognitiv bias. Det er blitt forsket veldig mye på sammenhengen mellom vaksiner og autisme og man har kommet til et entydig resultat som at det ikke er noen form for sammenheng.

 

Det jeg ikke forstår i innlegget ditt er hvorfor du mener at du skulle tatt en og en vaksine og porsjonert dette ut over i tid? Er det fordi du tror vaksinene utløser autisme? 

 

Jeg har sagt det flere ganger nå og vil trolig si det igjen, vaksiner er kjempebra, men vi trenger faktisk bedre forståelse for hva som kan gå galt med dem og hvordan forhindre dette i størst mulig grad sånn at de blir enda mer effektive. Er det konkrete pasientgrupper der man bør vurdere å vaksinere på enten en annen måte eller ta i bruk noen former for vaksiner som man vet at disse pasientgruppene reagerer bedre på så er det ingenting i veien for å sørge for det. 

Det bør kanskje også vurderes om konkrete personer bør få en annen vurdering av hvilke vaksiner som skal taes om det er mistanke om at de kan reagere kraftig på en konkret vaksine og utvikle eksempelvis "autisme, Alzheimers, hjernerelaterte sykdommer osv ".

Man har ikke funnet noen høyere forekomst av noen av disse sykdommene i den vaksinerte delen av befolkningen kontra den ikke-vaksinerte delen av befolkningen. Derfor gir man vaksine til alle(?) deler av befolkningen med mindre foreldrene velger det bort.

 

Jeg skjønner veldig godt det er tøft å få høre at ens barn har autisme, jeg har vært der selv og min sønn har en "klassisk autisme", dvs ikke mild grad eller asbergers eller noe slikt. Vi likte ikke å høre det og håpet lenge dette var feil og at han bare var litt sent utviklet på noen områder. Vi har nå innsett at han er autist.

Men det å koble vaksine til autisme blir ikke mer riktig av denne grunn. Alt tilsier at autisme er medfødte egenskaper ved hjernen. Dette ser man blant annet ved at dersom en enegget tvilling er autist, så er sannsynligheten for at den andre er det veldig stor.

 

Anonymous poster hash: 0840f...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her er en av bakmennene i legemiddlebransjen, for meg fremstår mannen som lite tillitsvekkende.

Denne mannen ble kjent når han økte prisen på et legemiddel fra rundt 15 dollar til 750 dollar, og deretter skyldte på forsikringsbransjen når folk ikke hadde råd til egenandel eller når helseforsikring ble for dyrt.


Jeg er faktisk bekymret for at pris ikke bare vektlegges høyere enn kvalitet/sikkerhet av Folkehelseinstituttet, men også av selskapene som selger vaksinene.
Altså at deres øverste prioritet er å tjene mest mulig penger, ikke å gjøre folk friske.

Vaksineprodusenter er gjerne fritatt fra erstatningsansvar noe som fjerner et betydelig incentiv til å lage trygge vaksiner.

De tjener lite penger på mennesker som dør eller er helt friske, det optimale er kroniske lidelser som bare kan lindres - ikke kureres. Kunden blir en livslang kunde på dyre medisiner, den største kunden er myndighetene og det gjør det mulig med prisøkninger på 5000% over natten slik som i eksempelet over.

Å lage vaksiner som gjør folk kronisk syke vil være en hellig gral for disse psykopatene. Vaksinen kan gjerne utrydde meslinger, men samtidig inneholde noe som forårsaker autisme, astma eller andre symptomer hos deler av befolkningen.

Hvis det ikke er slik i dag så er det bare å anta at de jobber mot denne hellige gralen.
 

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ble publisert nylig og er noe som vekker tanker, anbefaler de som bryr seg å lese den :

 

Det du ikke får vite om pillene

 

 

Skal lese den.

 

Jeg så at vanlige vitaminpiller på apoteket inneholder hvitt fargestoff (vi forbinder hvit farge med renhet).

 

Dette hvite fargestoffet er titandioksid, det tilsettes for å gjøre pillene hvite og pene.

 

Mer informasjon om dette stoffet er nedenfor:

 

post-16776-0-66488400-1503841754_thumb.jpg

 

 

 

"Mattilsynet advarer mot bruk av enkelte solsprayer som inneholder titandioksid i nano-form. EUs vitenskapskomité på kosmetikkområdet nylig har kommet fram til at bruken er utrygg".

 

https://www.mattilsynet.no/kosmetikk/advarsel_mot_aa_bruke_enkelte_solsprayer_med_titandioksid.15318

 

"Franske forskere advarer om at det godkjente tilsetningsstoffet E171 kan være kilde til økt bekymring for barn som spiser mye godteri. Stoffet titandioksid, også kjent som E171, som er mye brukt i tannkrem, matvarer og andre produkter, kan være kreftfremkallende, ifølge ny fransk vitenskapelig forskning."

http://fedon.no/innlegg/kan-tannkrem-tyggis-og-godteri-bidra-til-tarmkreft/

 

 

"Omtrent 46 millioner tonn TiO2 brukes hvert år som fargestoff i varer som maling, lakk, papir, plastprodukter, blekk, mat, medisin (piller) og i de fleste tannkremer."

https://www.tu.no/artikler/industri-selvrensende-fasade-fjerner-bilforurensning/225656

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette ble publisert nylig og er noe som vekker tanker, anbefaler de som bryr seg å lese den :

 

Det du ikke får vite om pillene

 

Du får vite hos Dagbladet.no, en clickbait'ende sensasjonsbulemisk nettside, med HBO reklame som tar opp mer plass enn hva som er den faktiske kilden til alle påstandene... Joda, det vekker tanker.

 

 

Om du ønsker å stole 100% på at all informasjon du får når det gjelder vaksiner og medisiner stemmer 100% og at produsentene ikke har noen andre tanker bak enn å gi deg den best mulige behandlingen så skal du få lov til det.

 

Personlig tror jeg ikke at vi mennesker er perfekte og ei heller feilfrie, det bør derfor være lov å tenke litt selv og kunne stille de spørsmålene som er relevante for å kunne ta et konkret valg når det gjelder sin egen helse eller sine barn sin helse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette ble publisert nylig og er noe som vekker tanker, anbefaler de som bryr seg å lese den :

 

Det du ikke får vite om pillene

 

Du får vite hos Dagbladet.no, en clickbait'ende sensasjonsbulemisk nettside, med HBO reklame som tar opp mer plass enn hva som er den faktiske kilden til alle påstandene... Joda, det vekker tanker.

 

 

Om du ønsker å stole 100% på at all informasjon du får når det gjelder vaksiner og medisiner stemmer 100% og at produsentene ikke har noen andre tanker bak enn å gi deg den best mulige behandlingen så skal du få lov til det.

 

Personlig tror jeg ikke at vi mennesker er perfekte og ei heller feilfrie, det bør derfor være lov å tenke litt selv og kunne stille de spørsmålene som er relevante for å kunne ta et konkret valg når det gjelder sin egen helse eller sine barn sin helse.

 

 

På ene siden oppfordres det til å stole på FHI sine anbefalinger om vaksinasjonsprogrammene. Det finnes ingen nåde for TS når vedkommende stiller spørsmål om statens vurderinger.

På andre siden oppfordres det til å lese "fakta" på en clickbait'ende sensasjonsbulemisk nettside, der "fakta" i prinsipp sier at legemiddelverket ikke har alle geiter hjemme. Men vaksinasjoner er LMV gode på... eller?

 

Selvfølgelig er jeg smertelig klar over at det eneste som skiller legemiddelindustrien fra våpenindustrien, er produktene de lager... eller vent nå... 

Lenke til kommentar

 

 

Dette ble publisert nylig og er noe som vekker tanker, anbefaler de som bryr seg å lese den :

 

Det du ikke får vite om pillene

 

Du får vite hos Dagbladet.no, en clickbait'ende sensasjonsbulemisk nettside, med HBO reklame som tar opp mer plass enn hva som er den faktiske kilden til alle påstandene... Joda, det vekker tanker.

 

 

Om du ønsker å stole 100% på at all informasjon du får når det gjelder vaksiner og medisiner stemmer 100% og at produsentene ikke har noen andre tanker bak enn å gi deg den best mulige behandlingen så skal du få lov til det.

 

Personlig tror jeg ikke at vi mennesker er perfekte og ei heller feilfrie, det bør derfor være lov å tenke litt selv og kunne stille de spørsmålene som er relevante for å kunne ta et konkret valg når det gjelder sin egen helse eller sine barn sin helse.

 

 

Det er forskjell på å tenke selv og å forlate all fornuft. Se på det Anonym skriver over her f.eks, det er mye fornuft i det han/hun sier. 

 

Jeg var kanskje for sterk når jeg skrev "barnemishandling", men vil presisere at dette gjelder de som velger å ikke vaksinere barna sine i det heletatt - noe jeg fortsatt står ved. Å sette seg inn i forskjellige typer vaksiner osv, ja det kan være veldig smart og det er noe som burde oppfordres til, men når utgangspunktet er at "staten og legemiddelindustrien er kun ute etter pengene mine" så begynner det bli vanskelig å gjøre rasjonelle valg, derfor er det tryggere å la legen gjøre dette valget for deg. Men dette gjør ikke mange, mange går ut å sier "kvikksølv!" uten å forstå dette og mener da at barna ikke skal sprøytes fulle av gift. Er dette rasjonelt? 

 

I USA har man sett dette i mange år, og jeg sier ikke at dette ikke skjer i Norge heller, men likevel - om du reiser på barneavdelingen ved sykehuset ditt så skal jeg vedde på at de rådene du får er gode, og om ikke så står du fritt til å få råd andre steder. For å snu mynten, om legemiddelindustrien vil ha "alle pengene mine" så gjør de bedre butikk i å la folk leve, da det er nettopp dette de tjener penger på og staten trenger fremtidige skattebetalere, så det er liten grunn i å aktivt skade befolkningen, og dette ser jeg som svært usannsynlig at de gjør, da selger de skinnet før bjørnen er skutt.

 

Poenget, jeg har god tro på at det norske helsevesenet har gode vaksiner for alle i dag, og om man har spesielle behov så rådfører man seg ekstra og får den behandlingen man skal ha. Jeg sier ikke at feil ikke skjer, men at dette er et så generelt begrep at da kan man i grunn bare låse døra og slutte å gå ut. 

 

AMDIntelNvidia, han fyren der (videoen) ble sterkt kritisert for det han gjorde, og ble omtrent kjepp-jaga, og de ekstreme metodene han brukte er på ingen måte normal praksis. Jeg føler ikke dette er relevant for diskusjonen du har satt opp, og siden jeg har diskutert med deg før så begynner jeg å ane hvor du vil hen med denne tråden, du har en tendens til å finne "beviser" som kun støtter dine forutinntatte meninger. Du må gjerne gjøre ordene mine til skamme her, og jeg skal gladelig spise hatten min, men som sagt, føler at du er på vei en plass nå ja

 

 

 

Litt humor på slutten :)

 

JdvHPLR.png

 

 

 

Og her er en som jeg syns er skummel. Dette er i fra en faktisk organisasjon i USA, der de kjører reklamekampanjer og skaper irrasjonell frykt over noe som alle burde gjøre. Så, når man veit hvor mye folk som dessverre er irrasjonelle og heller litt over på den lavere skalaen når det gjelder intelligens, er denne kampanjen farlig eller ikke?

 

Amara-Wide-Black-Girl-800pixels.jpg

 

 

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette ble publisert nylig og er noe som vekker tanker, anbefaler de som bryr seg å lese den :

 

Det du ikke får vite om pillene

 

Du får vite hos Dagbladet.no, en clickbait'ende sensasjonsbulemisk nettside, med HBO reklame som tar opp mer plass enn hva som er den faktiske kilden til alle påstandene... Joda, det vekker tanker.

 

 

Om du ønsker å stole 100% på at all informasjon du får når det gjelder vaksiner og medisiner stemmer 100% og at produsentene ikke har noen andre tanker bak enn å gi deg den best mulige behandlingen så skal du få lov til det.

 

Personlig tror jeg ikke at vi mennesker er perfekte og ei heller feilfrie, det bør derfor være lov å tenke litt selv og kunne stille de spørsmålene som er relevante for å kunne ta et konkret valg når det gjelder sin egen helse eller sine barn sin helse.

 

 

Det er forskjell på å tenke selv og å forlate all fornuft. Se på det Anonym skriver over her f.eks, det er mye fornuft i det han/hun sier. 

 

Jeg var kanskje for sterk når jeg skrev "barnemishandling", men vil presisere at dette gjelder de som velger å ikke vaksinere barna sine i det heletatt - noe jeg fortsatt står ved. Å sette seg inn i forskjellige typer vaksiner osv, ja det kan være veldig smart og det er noe som burde oppfordres til, men når utgangspunktet er at "staten og legemiddelindustrien er kun ute etter pengene mine" så begynner det bli vanskelig å gjøre rasjonelle valg, derfor er det tryggere å la legen gjøre dette valget for deg. Men dette gjør ikke mange, mange går ut å sier "kvikksølv!" uten å forstå dette og mener da at barna ikke skal sprøytes fulle av gift. Er dette rasjonelt? 

 

I USA har man sett dette i mange år, og jeg sier ikke at dette ikke skjer i Norge heller, men likevel - om du reiser på barneavdelingen ved sykehuset ditt så skal jeg vedde på at de rådene du får er gode, og om ikke så står du fritt til å få råd andre steder. For å snu mynten, om legemiddelindustrien vil ha "alle pengene mine" så gjør de bedre butikk i å la folk leve, da det er nettopp dette de tjener penger på og staten trenger fremtidige skattebetalere, så det er liten grunn i å aktivt skade befolkningen, og dette ser jeg som svært usannsynlig at de gjør, da selger de skinnet før bjørnen er skutt.

 

Poenget, jeg har god tro på at det norske helsevesenet har gode vaksiner for alle i dag, og om man har spesielle behov så rådfører man seg ekstra og får den behandlingen man skal ha. Jeg sier ikke at feil ikke skjer, men at dette er et så generelt begrep at da kan man i grunn bare låse døra og slutte å gå ut. 

 

AMDIntelNvidia, han fyren der (videoen) ble sterkt kritisert for det han gjorde, og ble omtrent kjepp-jaga, og de ekstreme metodene han brukte er på ingen måte normal praksis. Jeg føler ikke dette er relevant for diskusjonen du har satt opp, og siden jeg har diskutert med deg før så begynner jeg å ane hvor du vil hen med denne tråden, du har en tendens til å finne "beviser" som kun støtter dine forutinntatte meninger. Du må gjerne gjøre ordene mine til skamme her, og jeg skal gladelig spise hatten min, men som sagt, føler at du er på vei en plass nå ja

 

 

 

Litt humor på slutten :)

 

JdvHPLR.png

 

 

 

Og her er en som jeg syns er skummel. Dette er i fra en faktisk organisasjon i USA, der de kjører reklamekampanjer og skaper irrasjonell frykt over noe som alle burde gjøre. Så, når man veit hvor mye folk som dessverre er irrasjonelle og heller litt over på den lavere skalaen når det gjelder intelligens, er denne kampanjen farlig eller ikke?

 

Amara-Wide-Black-Girl-800pixels.jpg

 

 

 

 

Du har mange gode poeng og stort sett er jeg enig med deg.

Barna mine har fått alle vaksinene i det Norske vaksineprogrammet, i etterklokskapens ånd hadde jeg trolig valgt å gi vaksinene litt mer fordelt hos begge barna mine om jeg hadde vist om det,  da forskning viser at det er en viss andel barn som reagerer mer på "samle-vaksinene" enn enkeltvaksiner, spesielt premature eller barn med nedsatt immunforsvar.

 

Problemet i dag med slike diskusjonstråder er at om man ikke står og heier for vaksinasjonsprogrammet og eventuelt stiller kritiske spørsmål blir man angrepet med fra alle mulige kanter og får høre at man ikke er kvalifisert, at dette er det kun legene som kan noe om ( trolig er det faktisk de som forsker på dette som kan mer enn legene ) og mange andre lite konkstruktive angrep som ødelegger for at man kan få til en diskusjon der foreldre kan prøve å sette seg inn i dette og rådføre seg med legene sine i forhold til den informasjonen de har funnet.

Lenke til kommentar

Hva er galt med det norske vaksineprogrammet? Kan du komme med noe lesestoff? EDIT: og av lesestoff så mener jeg ikke om "hun moren" som sier i en artikkel at "ungen min fikk autisme av fugleinfluensa-vaksinen"

 

Ellers så er jeg enig med at det er lurt å sette seg inn i dette, om barna dine er syke eller har nedsatt immunforsvar eller andre behov, så er vel dette tatt med i betrakningen på sykehuset? Og om ikke, de kaster jo ikke vaksinene rundt som om det skulle vært dartpiler på en irsk pub? Det er dette jeg syns er synd, for selvom jeg veit at du setter meningen din på spissen, så syns jeg du sår en tvil som virker litt for irrasjonell for meg når det kommer til hva sykehuset mener barnet ditt skal ha av vaksiner eller ikke. Det er ikke snakk om at de bare gjør dette for morroskyld heller, de har dekning for det de driver med. Jeg sier ikke at feil ikke skjer, men jeg vil vedde ganske mye på at det er lite som peker mot favør "bevis" når det kommer til varige mén når det kommer til vaksineprogrammet i Norge

 

Og ja, forskerne (de som produserer dette) veit mer enn legene, de følger deres råd og er oppdatert på utviklingen, men de har også full tilgang til dette. Det har ikke vi, og enten du vil eller ikke, så er vi ikke kvalifiserte til å tolke dette, det er det legene som må gjøre

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rådene som gies ( min erfaring) på prematur intensiv er på konkrete vaksiner, eksempelvis er det ikke uvanlig å få tilbud på vaksiner som vanlige barn vanligvis ikke får og som koster 15 -20 k per vaksine nettopp fordi premature er mer utsatt for konkrete sykdommer.

Det var også stor forskjell mellom vårt lokale helsekontroll og hva vi fikk i vaksiner og hva som ofte anbefales av prematur laget.

Noe som også legene våre på prematur posten og kontroll kunne konstatere, men det var ikke "kritisk" men ikke alltid så heldig.

 

Dette er kunnskap som burde vært organisert bedre og samkjøret mellom sykehus - prematur team - helsestasjon/ lege har absolutt kunnet vært bedre.

 

Forskning vil i fremtiden vise om vi er på riktig spor i henhold til effektivitet i vaksiner, bivirkninger og ikke minst avvik.

 

Utifra utviklingen i denne tråden trekker jeg meg ut da det ser ut som dette temaet ikke er modent for diskusjon her og jeg har uansett prematur laget og gode leger å rådføre oss med.

Lenke til kommentar

http://info.cmsri.org/the-driven-researcher-blog/vaccinated-vs.-unvaccinated-guess-who-is-sicker

 

Nedover i denne artikkelen nevnes det flere studier som sammenligner vaksinerte med uvaksinerte barn. Disse studiene finner at uvaksinerte barn er friskere enn vaksinerte barn.

Jeg kommer tilbake når jeg har faktasjekket og funnet kildene.


Er det noen som har lenker til andre studier som sammenligner sykdomshistorie hos vaksinerte barn med uvaksinerte barn?
Jeg syntes det er veldig rart at landene som vaksinerer mest også har de sykeste barna :)

Lenke til kommentar

Hold your horses...

Siden du linker til drives av:

The Children’s Medical Safety Research Institute funds the work of many scientists whose work is used by the anti-vaccine movement to help push misinformation about vaccines:

  • Dr. Yehuda Shoenfeld – an immunologist, he now heads the Zabludowicz Center for Autoimmune Diseases, and claims to have discovered a novel vaccine-associated autoimmune disease
  • Dr. Christopher Shaw – a neuroscientist in the Department of Ophthalmology and Visual Sciences at the University of British Columbia, his focus is on the ALS-parkinsonism dementia complex and also on the role of aluminum as a neurotoxin
  • Dr. Lucija Tomljenovic – a post doctoral research fellow that works in Dr. Shaw’s lab in the Department of Ophthalmology and Visual Sciences at the University of British Columbia
  • Dr. Anthony Mawson – an epidemiologist, he is a visiting professor at the Jackson State University School of Public Health and has “special interests in the evolutionary-adaptive origins of health disparities, the perinatal origins of chronic diseases, and the role of psychosocial factors in health and disease”
  • Dr. Martha Herbert – a pediatric neurologist, she was once an assistant professor of neurology at Harvard Medical School and Massachusetts General Hospital (maybe she still is, but she isn’t listed on their websites and no good response from either institution about her status), and has written a book about biomedical treatments for autism
  • Dr. Stephanie Seneff – a Senior Research Scientist at the MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory, she does research to try and show that glyphosate (Roundup) causes modern day diseases, such as Alzheimers and autism
  • David A. Geier and Dr. Mark R. Geier – have long misused the VAERS database to try and show that thimerosal in vaccines causes autism
  • Brian Hooker – most well known for secretly taping CDC Whistleblower and his retracted papers, he also does research with the Geiers for the CMSRI

Have these scientists changed any attitudes about vaccine safety? Certainly not among those who have really done their research about vaccines, but their studies do seem to throw fuel on whatever fire there is in the anti-vaccine movement.

It should be clear why few people take the work of these scientists seriously.

 

Døm selv...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bare vær obs på at den undersøkelsen kun er for de som er skolert hjemme. Jeg vet ikke, men jeg vil nesten tro at barn med kroniske sykdommer, ADHD, autisme osv. er overrepresentert i den gruppen om man ser bort ifra vaksiner, rett og slett fordi foreldrene ser behovet for hjemmeskole.

 

Sjekk i det minste ut hvordan sykdommene er representert hos barn som har hjemmeskole.

Skiller man ut en spesifikk gruppe må man også ta hensyn til at denne ikke nødvendigvis er representativ for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

"Man må tenke selv, ikke stole blindt på offisielle statlige kanaler" sier de, samtidig som de tråler nettet etter bevis på at vaksiner er farlige. Cherry-picking er en god beskrivelse på den type oppførsel, og den tilfører nada niks til diskusjonen.

Lenke til kommentar

Hold your horses...

Siden du linker til drives av:

The Children’s Medical Safety Research Institute funds the work of many scientists whose work is used by the anti-vaccine movement to help push misinformation about vaccines:

  • Dr. Yehuda Shoenfeld – an immunologist, he now heads the Zabludowicz Center for Autoimmune Diseases, and claims to have discovered a novel vaccine-associated autoimmune disease
  • Dr. Christopher Shaw – a neuroscientist in the Department of Ophthalmology and Visual Sciences at the University of British Columbia, his focus is on the ALS-parkinsonism dementia complex and also on the role of aluminum as a neurotoxin
  • Dr. Lucija Tomljenovic – a post doctoral research fellow that works in Dr. Shaw’s lab in the Department of Ophthalmology and Visual Sciences at the University of British Columbia
  • Dr. Anthony Mawson – an epidemiologist, he is a visiting professor at the Jackson State University School of Public Health and has “special interests in the evolutionary-adaptive origins of health disparities, the perinatal origins of chronic diseases, and the role of psychosocial factors in health and disease”
  • Dr. Martha Herbert – a pediatric neurologist, she was once an assistant professor of neurology at Harvard Medical School and Massachusetts General Hospital (maybe she still is, but she isn’t listed on their websites and no good response from either institution about her status), and has written a book about biomedical treatments for autism
  • Dr. Stephanie Seneff – a Senior Research Scientist at the MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory, she does research to try and show that glyphosate (Roundup) causes modern day diseases, such as Alzheimers and autism
  • David A. Geier and Dr. Mark R. Geier – have long misused the VAERS database to try and show that thimerosal in vaccines causes autism
  • Brian Hooker – most well known for secretly taping CDC Whistleblower and his retracted papers, he also does research with the Geiers for the CMSRI

Have these scientists changed any attitudes about vaccine safety? Certainly not among those who have really done their research about vaccines, but their studies do seem to throw fuel on whatever fire there is in the anti-vaccine movement.

It should be clear why few people take the work of these scientists seriously.

 

Døm selv...

 

Spørsmålet er hvordan studiene de nevner er blitt gjennomført.

 

 

Selv prøver jeg å finne beviser for at vaksiner i det hele tatt er effektive og beskytter mot sykdommer. Jeg antar at de gjør det men jeg tror virkningen kan være overdrevet, og at det kan tenkes at fordelene da ikke veier opp for ulempene.

 

Grafen nedenfor viser dødelighet av en rekke sykdommer:

 

post-16776-0-79801600-1504033681_thumb.jpg

 

 

Klarer du å se på grafene når vaksinene ble oppfunnet og introdusert?

Eller se hvilke sykdommer det finnes vaksiner mot og hvilke sykdommer som er blitt utryddet uten vaksiner?

 

Forbedret helsevesen, sanitærforhold, rent drikkevann, forbedret hygiene, antibiotika og en rekke andre årsaker har gjort mye for folkehelsen - diskuterbart mer enn vaksinene har gjort.

Det er ikke godt å si om vaksinene har forbedret situasjonen eller ikke, og det er betenkelig at verdens mest vaksinerte nasjoner også har så store problemer med sykdommer.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Der kom den ja, tenkte jeg det ikke. Du mener ikke dette her helt seriøst, gjør du vel? Blir dette en ny diskusjon der du nekter å ta inn over deg etablert forskning og fakta? For da melder jeg meg ut tror jeg, tror ikke jeg orker en ny slik debatt med deg. Dette er ikke ment som noe personangrep, men jeg har som sagt diskutert med deg før  :dontgetit:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...