Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefaling av gressklipper?


Anbefalte innlegg

Hei, har noen en god gressklipper å anbefale, som ikke koster så alt for mye?

 

Har 4-500m2 plen. Noe kupert, med mye kant.

 

Har lyst på batteridrevet, men blir ganske dyrt, så blir nok bensin.

 

Noen som har erfaring med biltema sin?

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Maskiner/Gressklipper/Gressklipper-LM-502SP-2000034552/

 

Ser den har gjort det bra i testen til dinside, men hadde vært greit om noen har brukt den over tid...

 

Har ikke tenkt å bruke mer enn 4 tusen, gjerne mindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en god klipper til 4000 eller litt mindre fra kjente merker som:

Ariens

AL-KO

Stiga

Husqvarna

Jonsered

MTD

Viking Garden

(det kan være flere gode merker også)

Velg helst en som har Briggs&Stratton motor, det er et stort pluss når det kommer til service og deler.

Har selv en 12 år gammel Husqvarna som jeg er fornøyd med.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

hold dere langt unna McCulloch merket når det kommer til gressklippere, klarer KANSKJE 10m før den nå slåes av og vi må legge den på siden og skrape vekk flere håndfuller med gress som klogger igjen utblåsingen.

 

merkelig,har hatt min i 3 år eller noe nå,lettstartet,og ingen problemer ellers

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en veldig billig så kan en uten fremdrift være et alternativ. Fordelen er at den er lettere, og det er en ting mindre som kan gå istykker. Den vil være lettere å skyve enn en med fremdrift der fremdrift ikke brukes.

Elektrisk med ledning er ofte litt upraktisk pga ledning og liten klippebredde. Klippere med batteridrift har også liten klippebredde og også liten kraft. De har ikke nok kraft til å bioklippe.

Så jeg ville helt klart anbefale bensin klipper. Helst en bioklipper eller klipper med bioklipping funksjon.

Lenke til kommentar

Godt å høre at dere er fornøyd med biltema sin. Hvordan er det med reservedeler? Eller er det slik man må bytte klipper ved feil?

 

Ser at klipper uten fremdrift også er et alternativ, noen som har noen spesifikke (gjerne på tilbud) å anbefale?

Bor i hovedstaden, med kort vei til Lørenskog-området

Lenke til kommentar

hold dere langt unna McCulloch merket når det kommer til gressklippere, klarer KANSKJE 10m før den nå slåes av og vi må legge den på siden og skrape vekk flere håndfuller med gress som klogger igjen utblåsingen.

Høres ut som du klipper plenen når gresset er vått.

 

Jeg har bare gode erfaringer med mccullock.

Lenke til kommentar

 

hold dere langt unna McCulloch merket når det kommer til gressklippere, klarer KANSKJE 10m før den nå slåes av og vi må legge den på siden og skrape vekk flere håndfuller med gress som klogger igjen utblåsingen.

Høres ut som du klipper plenen når gresset er vått.

 

Jeg har bare gode erfaringer med mccullock.

 

 

Støtter Ursidae her, hold deg unna McCulloch. Ihvertfall uten oppsamler. Det sto en slik billig igjen da jeg overtok huset, og makan til dritt har jeg ikke vært borte i!

Hvis du jevnlig klipper plenen (minst en gang i uken) går det greit. Men hvis du f.eks. har vært på ferie og gresset har fått vokse i 2 uker er den ubrukelig. Må stoppe hver 5. meter og dra ut gress som tetter utblåsningen. Og nei, gresset er ikke vått!

 

I tillegg klipper den skjevt. Gresset blir altfor høyt når jeg skubber den fremover, selv om jeg har satt på den laveste innstillingen. Men når jeg trekker den etter meg blir det derimot mye kortere. Latterlig klipper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg klipper den skjevt. Gresset blir altfor høyt når jeg skubber den fremover, selv om jeg har satt på den laveste innstillingen. Men når jeg trekker den etter meg blir det derimot mye kortere. Latterlig klipper!

Hvordan er dette i det hele tatt fysisk mulig? kniven er da vitterlige like høyt over bakken samme hvilken vei den blir dratt.

Høres ut som noe annet som skjer her..

 

 

Har forresten en McCulloch, den har stoppet ett par ganger når jeg ikke har klippet gresset på 2-3 uker, men det er jo ikke så unormalt og ett lett drag starter den igjen :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

I tillegg klipper den skjevt. Gresset blir altfor høyt når jeg skubber den fremover, selv om jeg har satt på den laveste innstillingen. Men når jeg trekker den etter meg blir det derimot mye kortere. Latterlig klipper!

Hvordan er dette i det hele tatt fysisk mulig? kniven er da vitterlige like høyt over bakken samme hvilken vei den blir dratt.

Høres ut som noe annet som skjer her..

 

 

Har forresten en McCulloch, den har stoppet ett par ganger når jeg ikke har klippet gresset på 2-3 uker, men det er jo ikke så unormalt og ett lett drag starter den igjen :)

 

 

Aner ikke hvordan det er mulig, med det er det ihvertfall!

Kan godt hende at aksen til knivbladet er festet litt på skrå, slik at rotasjonen blir "tiltet" opp i forkant, og tilsvarende presset ned i bakkant. Har ikke giddet å undersøke så nøye, da den stort sett er skrot likevel. Ble heller en ny robotklipper på meg :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...