Gå til innhold

Emmas (10år) sinn oppfinnelse.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Dragen:

 

Som høyrehendt bruker jeg høyre hånd til å snu maten og venstre til å holde panna og evt. snu den på høykant. Jeg vet ikke om andre høyrehendte gjør ting annerledes, men personlig kan jeg ikke se hvordan dette er en panne for høyrehendte.

Lenke til kommentar

@ Dragen:

 

Som høyrehendt bruker jeg høyre hånd til å snu maten og venstre til å holde panna og evt. snu den på høykant. Jeg vet ikke om andre høyrehendte gjør ting annerledes, men personlig kan jeg ikke se hvordan dette er en panne for høyrehendte.

 

Pannen på det ene bildet har det lange håndtaket på motsatt side i forhold til de andre bildene. I videoen ser vi at det er en "høyrehendt" panne. Men kanskje håndtakene er avtakbare og kan snus også?

Lenke til kommentar

Den er designet for høyrehendte. En høyrehendt har finmotorikken i høyrehånda, som brukes til å skrive og vende mat i stekepanna. Venstre brukes til grovmotorikk, som støtte og holde.

 

Du tror ikke bare at hjernehalvdelene til en venstrehendt er byttet om på da, slik at de har like god finmotorikk bare på motsatt side av de høyrehendte? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Pannen på det ene bildet har det lange håndtaket på motsatt side i forhold til de andre bildene. I videoen ser vi at det er en "høyrehendt" panne. Men kanskje håndtakene er avtakbare og kan snus også?

 

 

Ah, jeg så bare på bildet, men da skjønner jeg. Virker som et slags system med avtakbare håndtak som man kan plassere som man vil, som du foreslo.

Lenke til kommentar

Nasjonalt råd for ernæring konkluderer i rapporten «Kostråd for å fremme folkehelsen og forebygge kroniske sykdommer» med at det ikke er dokumentasjon for en sammenheng mellom inntak av egg og kroniske sykdommer som hjerte- og karsykdommer og kreft.

 

Egg er rike på protein, vitamin A, D og E, folat og jern.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...