Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Angående Chia-mining. Jeg har to maskiner som plotter/farmer Chia. Jeg kan samle all lagringen på én maskin, men dette er litt arbeid (må flytte harddisker, de befinner seg i to forskjellige byer). Har det noe å si om jeg farmer med to plots (et på ca. 8TB, et annet på ca. 20-25TB), enn om jeg farmer med et stort plot hvor alt er samlet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reeve skrev (11 timer siden):

Angående Chia-mining. Jeg har to maskiner som plotter/farmer Chia. Jeg kan samle all lagringen på én maskin, men dette er litt arbeid (må flytte harddisker, de befinner seg i to forskjellige byer). Har det noe å si om jeg farmer med to plots (et på ca. 8TB, et annet på ca. 20-25TB), enn om jeg farmer med et stort plot hvor alt er samlet?

Har lurt litt på å sette opp en Chia rig jeg og, lurer på om ikke det er bedre med ett stort plot, har forstått det slik at det da er lettere å oppnå Reward.

Lenke til kommentar

Er i skrivende stund +142% på NANO, gikk mye opp i natt takket være Elon's tweet om Bitcoin og energiforbruk.

Han skrev også at Tesla ser på andre kryptoer som bruker  <1% av BTCs energiforbruk. Kan være verdt å spekulere i, upsiden er enorm. Det er også imo den teknisk beste kryptoen som digital cash.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
icetwice skrev (6 timer siden):

Er i skrivende stund +142% på NANO, gikk mye opp i natt takket være Elon's tweet om Bitcoin og energiforbruk.

Han skrev også at Tesla ser på andre kryptoer som bruker  <1% av BTCs energiforbruk. Kan være verdt å spekulere i, upsiden er enorm. Det er også imo den teknisk beste kryptoen som digital cash.

Enig, alltid lurt å kjøpe høyt :) De andre som selges til lav pris er dårlige kjøp. 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Enig, alltid lurt å kjøpe høyt :) De andre som selges til lav pris er dårlige kjøp. 

Jeg har drevet å kjøpt mens alt har tanket ned, og er oppe 5% nå selv om nedgangen fortsetter.

Tok noe tips på hva slags coins man burde sette i nå og det funket fint.

Dabbet i krypto siden 2017 så lært å scalpe profitt.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva Elon Musk holder på med. Han forårsaker riktignok en korreksjon som var på høy tid. Men likevel, de Doge greiene han holder på med gir jo ingen mening. Doge er en fork av litecoin, som igjen er en fork av bitcoin. Det er vel samme energiforbruk uansett. 

Cardano derimot holdt seg sterk gjennom hele denne mini-kollapsen. Nå er den riktignok litt ned, men det ser likevel ganske bullish ut

Lenke til kommentar
Kenny Bones skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke hva Elon Musk holder på med. Han forårsaker riktignok en korreksjon som var på høy tid. Men likevel, de Doge greiene han holder på med gir jo ingen mening. Doge er en fork av litecoin, som igjen er en fork av bitcoin. Det er vel samme energiforbruk uansett. 

Cardano derimot holdt seg sterk gjennom hele denne mini-kollapsen. Nå er den riktignok litt ned, men det ser likevel ganske bullish ut

Musk er en kynisk buisness mann som alle andre som vil tjene penger, han gjør nok ikke noe uten å tjene på det.

Tviler på at planen hans er å redde verden.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Det er game over nå

(...)

Musk er en kynisk buisness mann som alle andre som vil tjene penger, han gjør nok ikke noe uten å tjene på det.

Sa du det var game over fordi du, som alle andre som vil tjene penger, ikke gjør noe uten å tjene penger på det? Jeg vil tjene penger, det er derfor jeg går på jobb, men det er ikke derfor jeg skriver dette innlegget. Så påstanden holder naturligvis ikke. 

Musk veksler mellom å være en businessmann og å gjøre som du, more seg på andres bekostning. Når han driver på med Doge, er det det siste, når han nå sier at Tesla ikke skal pushe Bitcoin er det business, fordi han har blitt gjort oppmerksom på at det skader Teslas omdømme. 

Og faen heller, hadde jeg lest innlegget ditt i går, hadde jeg hoppa av i panikk. HODLing er vanskelig nok uten at andre skal snuble bein på pur faenskap. 

Lenke til kommentar
tommyb skrev (6 minutter siden):

Sa du det var game over fordi du, som alle andre som vil tjene penger, ikke gjør noe uten å tjene penger på det? Jeg vil tjene penger, det er derfor jeg går på jobb, men det er ikke derfor jeg skriver dette innlegget. Så påstanden holder naturligvis ikke. 

Musk veksler mellom å være en businessmann og å gjøre som du, more seg på andres bekostning. Når han driver på med Doge, er det det siste, når han nå sier at Tesla ikke skal pushe Bitcoin er det business, fordi han har blitt gjort oppmerksom på at det skader Teslas omdømme. 

Og faen heller, hadde jeg lest innlegget ditt i går, hadde jeg hoppa av i panikk. HODLing er vanskelig nok uten at andre skal snuble bein på pur faenskap. 

Haha, "The power of the net" Man må ikke tro på alt som skrives om, men dessverre så er det nok mange løkhuer som gjør det og ja jeg er glad i penger jeg også, men jeg har en god og sunn økonomi som tillater meg å bruke en del penger i både spekulasjon og Mining Hardware.

Musk sier det han sier for å trille folk rundt lillefingeren akkurat som han vil, han har ikke kommet dit han er i dag ved å være snill, en ting er hvordan han fremstår i media, en annen ting er hva som skjer bak lukkede dører.

Men det var Musk jeg snakket om, ikke hva jeg selv gjør og ikke gjør.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dragonlove said:

Men det var Musk jeg snakket om, ikke hva jeg selv gjør og ikke gjør.

Hvis det er noen som ikke har fått med seg at Musk er en forretningsmann, fikk du nok rettet opp i det. Men den påstanden din som jeg ikke ser noen sannhetsgehalt i er ikke om Musk, men om "alle andre som vil tjene penger", som du sier "gjør nok ikke noe uten å tjene på det". Musk, i likhet med oss alle, gjør mye rart som ikke handler om å tjene penger. Som hvordan han navngir barn, for eksempel. Kunne gjort det langt mindre rart og fått like mye PR, hvis det er det vi skal måle i.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...