Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt fra Fasttech som sendes fra Singapor ganske mange ganger og har alltid vært fornøyd med ejuicen. Jeg vet ikke om Fasttech har noen form for lisens på dem som selger ejucie, men den har alltid vært stemplet med klistremerker som har markert ting slik det skal gjøres. Har aldri hatt noe problem i tollen heller, med tanke på at jeg bestiller med nikotin. Eneste er at den har blitt sjekket av tollen i singapor antageligvis fordi den inneholder veske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.. fasttech er kjent for billige kopier som de selger som ''ekte vare''. Ta vare på helsen din. Gå heller på bargainvapour og bestill 100 ml ferdig juice til 15 pund eller noe sånt. Du får ikke med nikotin fra dem lenger gitt, pga tpd:
http://www.bargainvapour.com/100ml/cat1274300_1558093.aspx

Alle som ga faen i å bry seg har seg selv å takke. Ikke rettet mot deg nødvendigvis selvsagt, men til alle idiotene som lot være og trodde at de skulle kunne bestille billigjuice med nikotin for alltid uten å løfte på ræva. Selv om du har kjøpt inn masse så vil også du/dere gå tom en gang.. og når den dagen kommer håper jeg at dere går rett til kreftpinnene.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Altså.. fasttech er kjent for billige kopier som de selger som ''ekte vare''. Ta vare på helsen din. Gå heller på bargainvapour og bestill 100 ml ferdig juice til 15 pund eller noe sånt. Du får ikke med nikotin fra dem lenger gitt, pga tpd:

http://www.bargainvapour.com/100ml/cat1274300_1558093.aspx

 

Alle som ga faen i å bry seg har seg selv å takke. Ikke rettet mot deg nødvendigvis selvsagt, men til alle idiotene som lot være og trodde at de skulle kunne bestille billigjuice med nikotin for alltid uten å løfte på ræva. Selv om du har kjøpt inn masse så vil også du/dere gå tom en gang.. og når den dagen kommer håper jeg at dere går rett til kreftpinnene.

 

Sånn jeg ser det, så har det ikke spilt noen rolle hva dampere har sagt eller ment. Dette var dømt til å skje, fordi politikerene ikke tør.

 

Uansett, så er det ikke bare forbrukerene som skulle gjort mer. Nettbutikkene som selger utstyr, og firmaene som lager utstyr burde gjort mer. Men i stedet så fokuserte de på andre ting, som f.eks cloudchasing.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at ALL slags røykesluttemidler koster mye mer enn det de er verdt, og med denne reguleringen på plass vil de regulere ihjel priser, styrke og størrelse på flaska så mye at det blir like dyrt eller dyrere å dampe enn å RØYKE. 
 

Er det INGEN igjen som har noe de skulle ha sagt som har noe VETT I HODET LENGER??

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

WTF just happened? Før bestite jeg 100ml 12mg VPG for rundt €4 fra Molinshop.com. Nå koster det 1,99 for 10ml!?

Heldigvis er den lille flaska TPD compliant, hva nå det er.. Kan jo tydeligvis begynne å røyke, da det tilfredsstiller alle helsemessige regler og forbehold.

Politikere er tydeligvis kun brukbare som fyllmasse under en søppelfylling.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Fasttech som sendes fra Singapor ganske mange ganger og har alltid vært fornøyd med ejuicen.

 

Det har du helt sikkert, men poenget er at du ikke har den minste anelse om hva som evt. finnes i juicen som ikke burde være der.

 

Altså.. fasttech er kjent for billige kopier som de selger som ''ekte vare''.

 

Ehh, nei.  FastTech er kjent for å selge billige kopier av ekte vare som er helt klart merket som kopier OG ekte vare merket helt klart som ekte vare.

 

Selv har jeg handlet hardware utelukkende fra FastTech i årevis og har ennå til gode å kjøpe en mod eller tank merket ekte som ikke har vært ekte.

 

Juice har jeg derimot aldri handlet der, men det har absolutt ingenting med FastTech å gjøre.  Jeg ser bare ingen grunn til å potensielt risikere helsa ved å stole på at juice fra kinesiske produsenter ikke er forurenset med alskens dritt.

 

WTF just happened?

 

Det som har skjedd er at TDP (Tobacco Products Directive) nettopp har trådt i kraft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp tvinge dampere over til kreftpinner igjen, eller man kan jo på et vis prøve å lage ejuice selv. Det er veldig rart som det blir sagt her at dampeshapper ikke har gjort mere med det.

 

TPD har uheldigvis truffet mer enn bare ejuice.

 

Her i UK så kan ikke forhandlere selge mer en 18mg x 10ml flasker nikotin til privatpersoner. Ja, du kan selvsagt kjøpe nikotin i "bulk". men ettersom de er tvunget til å selge i maks 10ml så har vi sett en ekstrem prisøkning.

 

Heldigvis greide jeg å sikre meg 3L av 72mg nikotin, så jeg bør ha litt :)

Lenke til kommentar

 

Aldri anbefal subohm til en nybegynner.

Jupp, sub ohm burde kun utforskes etter man har vært litt i gamet og vet mye, mye mer. En mod med feil batteri f.eks kan være en brannfare.

 

 

 

Jeg er fullstendig uenige med dere begge to. Subohm bør alle bruke. Like greit først som sist. Det er jo der vaperne ender opp. De som fortsetter med vaping hvertfall. 

 

Når det gjelder sikkerhet mtp på batteri, lading etc. så har vel alle bortsett fra de som er hjemmelaget fra bunnen av fail safe mekanismer. Feks low volt cut off. Samme med high volt cut off for lading. Eller om en har kjøpt seg damper med feks 18650 batteri så kan en om en ønsker max sikkerhet lade batteri(ene) i en ekstern kvalitets lader. 

 

Det er jo slik at ikke alle ønsker mest mulig damp per trekk. Det er jo løst enten med justerbar volt eller watt. Noen dampere kan justere begge deler. En kan fint dampe sub ohm uten å fylle hele stua med damp på et par trekk. En justerer seg inn til man finner ønsket mengde. Og mengden damp kan jo endre seg mange ganger. Luftmengde kan jo også justeres på veldig mange dampere, og noen har også justering for luftinnslipp helt ute ved munnstykket. 

 

Styrke på nikotin bør en derimot tenke seg godt om før man banker inn en bestilling på 36 mg nikotin. Selv en som har røkt karvet blad eller 20 røde prince om dagen vil fort ende opp med å dampe seg kvalm eller bli plaget med hostekuler eller sår hals om en kjører på med for sterk nikotin. Personlig så liker jeg rundt 3 mg. Om jeg trenger ekstra nikotin så klikker jeg enten opp volten eller så bare damper jeg litt lengre. 

Lenke til kommentar

 

 

Aldri anbefal subohm til en nybegynner.

Jupp, sub ohm burde kun utforskes etter man har vært litt i gamet og vet mye, mye mer. En mod med feil batteri f.eks kan være en brannfare.

 

 

 

Jeg er fullstendig uenige med dere begge to. Subohm bør alle bruke. Like greit først som sist. Det er jo der vaperne ender opp. De som fortsetter med vaping hvertfall. 

 

Når det gjelder sikkerhet mtp på batteri, lading etc. så har vel alle bortsett fra de som er hjemmelaget fra bunnen av fail safe mekanismer. Feks low volt cut off. Samme med high volt cut off for lading. Eller om en har kjøpt seg damper med feks 18650 batteri så kan en om en ønsker max sikkerhet lade batteri(ene) i en ekstern kvalitets lader. 

 

Det er jo slik at ikke alle ønsker mest mulig damp per trekk. Det er jo løst enten med justerbar volt eller watt. Noen dampere kan justere begge deler. En kan fint dampe sub ohm uten å fylle hele stua med damp på et par trekk. En justerer seg inn til man finner ønsket mengde. Og mengden damp kan jo endre seg mange ganger. Luftmengde kan jo også justeres på veldig mange dampere, og noen har også justering for luftinnslipp helt ute ved munnstykket. 

 

Styrke på nikotin bør en derimot tenke seg godt om før man banker inn en bestilling på 36 mg nikotin. Selv en som har røkt karvet blad eller 20 røde prince om dagen vil fort ende opp med å dampe seg kvalm eller bli plaget med hostekuler eller sår hals om en kjører på med for sterk nikotin. Personlig så liker jeg rundt 3 mg. Om jeg trenger ekstra nikotin så klikker jeg enten opp volten eller så bare damper jeg litt lengre. 

 

 

Er delvis enig med deg at nybegynnere kan starte med SubOhm ettersom det er en god del sikkerhetsmekanismer som sørger for at modden ikke eksploderer.

 

Men å gi nybegynnere tilgang til eksterne batterier uten kunnskap om hvordan man oppbevarer de er noe jeg ikke ville anbefale, selv om modden har sine sikkerhetsmekanismer. Vet ikke hvor dårlig rykte uvitene personer har gitt dampemiljløet med mods som eksplorerer pga dem ikke kan vedlikeholde batterier, og dette kan skje med en VW Mod.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...