Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har det rullet inn pakker med juice fra Liberty Flights etter salget forrige uken, en god sharps-lignende solbærsmak til daily vape. Da gjenstår bare en pakke fra fasttech som kommer etter høytiden (kinesisk nyttår). :)

 

Men si meg, selv om det skulle bli legalisert salg av cigalikes og f.eks. eGo-C med clearos under 2ml-grensen og småflasker med juice, så er det fortsatt mulig å handle mods og sånt på nett også etter 20. mai?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle du ikke kunne handle mods på nett? Ser ingen grunn til at batterier og mods kan bli ulovlig i Norge. Tollvesenet klarer ikke å stoppe narkotika som kommer med postpakker, nå skal de plutselig bruke ressurser på å stoppe elektroniske duppe-dingser, lite aktuelt  :lol:

 

Det samme gjelder tanker, sjansen for at en liten pakke fra Kina blir stoppet. Jeg har aldri opplevd at pakker og brevsendinger fra Kina har blitt stoppet eller åpnet av tollvesenet. Pakker/brev fra EU og USA har blitt stoppet eller åpnet. Fikk en pakke(fra EU) med PG med nikotin og en del essenser åpnet, men den kom fram uten noen problem. Jeg ser ikke noe problem uansett hva de folkevalgte bestemmer seg. Mitt problem kommer hvis EU bestemmer seg for å forby salg av produkter som PG/VG og essenser, man vet aldri med EU.

Lenke til kommentar

Nei du sier noe. Folk har snakket om hamstring frem til 20. mai når det nye regelverket kommer. Hvorfor det liksom? Noen snakker om at staten tvinger dem til å bli smuglere etter det. Hvordan det? Leste en si noe om at han gladelig går i fengsel for dampen. Hva er dette for noe sprøyt?

Slik noen uttrykker seg høres det ut som legalisering av enkelt utstyr betyr at man setter ned foten og forbyr det som faller utenfor. Både hva angår juice, mods, fordampere osv. Jeg syns ikke det virker rimelig å anta at alt som ikke blir tillatt solgt av norske forhandlere nå blir forbudt og stoppet i tollen, og har igrunnen tatt det med en klype salt. Ser ut som det er varierende informasjon (og misinformasjon) rundt dette, 

Lenke til kommentar

Vel, når de innfører avgifter på nikotin blir det problematisk å importere varen selv på en lovlig måte.

Så da blir man stuck med sølefrie beholdere med makskapasitet på noen få milliliter. Kanskje vi blir så heldige at de også skjerper krav om smakstilsetninger slik at rekruttering av nye dampere reduseres.

Eneste som er klart er at Norge har Europas dyreste røyk, og at snusen koster ca dobbelt av Sverige. Går nok samme vei for E-juice.

Lenke til kommentar

Vel, når de innfører avgifter på nikotin blir det problematisk å importere varen selv på en lovlig måte.

Så da blir man stuck med sølefrie beholdere med makskapasitet på noen få milliliter. Kanskje vi blir så heldige at de også skjerper krav om smakstilsetninger slik at rekruttering av nye dampere reduseres.

Eneste som er klart er at Norge har Europas dyreste røyk, og at snusen koster ca dobbelt av Sverige. Går nok samme vei for E-juice.

Pakkene jeg får er som regel merket med "essens" uansett hvor det kommer fra. Hvis de ikke finner en lett måte å identifisere det på, som narkohunder, så tviler jeg på at det blir problemer med å importere.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Det er sjeldent problematisk å ta med seg 3 flasker sprit og etpar pakker snus for mye gjennom kontrollen på Gardermoen heller, men det svir litt i lommeboka hvis man blir stoppet.

Blir nikotinvæske avgiftsbelagt slik det ser ut til å bli, vil det i hovedsak være ulovlig å importere til eget bruk uten å betale avgifter og moms på forsendelsen.

Man kan alltids smugle, det gjøres med mange avgiftsbelagte varer idag, men det er mindre stas om pakken blir stoppet

Lenke til kommentar

Har tydeligvis et problem med BVC coilene til Nautilus-tankene mine (1.6Ω). Har merket at jeg ofte får en brent smak, og det har vært et problem en stund nå. Byttet akkurat coil på den ene tanken i stad, dryppa litt juice i coilen før jeg satte den inn (50VG/50PG), dekket lufthulene og tok noen trekk uten batteriet, lot den stå urørt i ca. et kvarter, og startet deretter forsiktig på 5W. Allikevel kjenner jeg at det smaker mer kull enn frukt. 

 

Har søkt litt på nettet, og ser at mange sliter med dette problemet når det gjelder nettopp Nautilus.
Føler jeg har prøvd de fleste tipsene, uten at noe hjelper, så jeg begynner å lure på om det rett og slett kun var dårlige coiler i pakka. Skal gi det en sjanse til, men det frister nesten å droppe hele Aspire, og prøve noe nytt, selv om lommeboka ikke kommer til å like akkurat den prosessen.

Noen som har/har hatt samme problem, som kanskje har flere nyttige tips? (Har forøvrig en Nautilus Mini også, og der har det virket greit så langt)

Lenke til kommentar

Jeg opplever dette med søt juice. Sånn som Lime Sparkle. Det smaker svidd en liten stund, så går det over og jeg får den gode smaken igjen.

Jeg ville også sjekket om du har fått genuine coils. Nosmoke sendte ut falske i mai i fjor (de ryddet opp uten problemer for kundene).

Jeg har ikke opplevd dette med Triton 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...