Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Takk  :thumbup:

 

Så kommer noen teite spørsmål:

- Hvilken motstand anbefales, hva bruker dere?

- Hvor ofte bytter dere coil?

- Og hva er "munn til lunge" VS "direkte lunge"?

 

Slik jeg skjønner det er det altså snakk om å enten fylle munnen først med damp røyk, og så trekke ned. Eller trekke direkte ned?

Og med direkte så skal man ha mindre motstand?

 

Tror jeg kjører munn til lunge jeg altså. Direkte høres grådig ut  :p

 

Edit: 

Noen som forøvrig kan anbefale noen gode juicer jeg kan kjøpe i norge, som jeg kan blande inn nikotin i selv (uten at det ødelegger smaken for mye)? Er så drittlei av å blande.

Jeg ser unicorn blood fra fuzion vapor blir mye omtalt f.eks. 

Eller anbefales det heller å kjøpe fra utlandet med nikotin ferdig innblandet?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk  :thumbup:

 

Så kommer noen teite spørsmål:

- Hvilken motstand anbefales, hva bruker dere?

- Hvor ofte bytter dere coil?

- Og hva er "munn til lunge" VS "direkte lunge"?

 

Slik jeg skjønner det er det altså snakk om å enten fylle munnen først med damp røyk, og så trekke ned. Eller trekke direkte ned?

Og med direkte så skal man ha mindre motstand?

 

Tror jeg kjører munn til lunge jeg altså. Direkte høres grådig ut  :p

 

Edit: 

Noen som forøvrig kan anbefale noen gode juicer jeg kan kjøpe i norge, som jeg kan blande inn nikotin i selv (uten at det ødelegger smaken for mye)? Er så drittlei av å blande.

Jeg ser unicorn blood fra fuzion vapor blir mye omtalt f.eks. 

Eller anbefales det heller å kjøpe fra utlandet med nikotin ferdig innblandet?

Munn til lunge og direkte ned går på preferanse. Når man trekker direkte ned er det anbefalt å ha mye airflow.

 

Bytter coil og bomull etter behov.

 

Motstand har lite å si hvis man bruker regulert mod. Med mekanisk mod bestemmer motstanden effekten. Dette er ikke nødvendig med regulert mod.

 

 

Når det kommer til å blande juice selv, anbefaler jeg T-juice. Lett å blande med 15% aroma og resten base, og den trenger ikke lang modningstid. Den finnes i 30ml størrelse, og da holder det akkurat til to flasker med 100ml. Kjøper 100ml flasker og aroma fra Nosmoke.no.

Lenke til kommentar

Jeg liker munndrag med 1,8 ohm. Lungedrag og subohm ser jeg ikke poenget med.

 

 

Takk  :thumbup:

 

Så kommer noen teite spørsmål:

- Hvilken motstand anbefales, hva bruker dere?

- Hvor ofte bytter dere coil?

- Og hva er "munn til lunge" VS "direkte lunge"?

 

Slik jeg skjønner det er det altså snakk om å enten fylle munnen først med damp røyk, og så trekke ned. Eller trekke direkte ned?

Og med direkte så skal man ha mindre motstand?

 

Tror jeg kjører munn til lunge jeg altså. Direkte høres grådig ut  :p

 

Edit: 

Noen som forøvrig kan anbefale noen gode juicer jeg kan kjøpe i norge, som jeg kan blande inn nikotin i selv (uten at det ødelegger smaken for mye)? Er så drittlei av å blande.

Jeg ser unicorn blood fra fuzion vapor blir mye omtalt f.eks. 

Eller anbefales det heller å kjøpe fra utlandet med nikotin ferdig innblandet?

Munn til lunge og direkte ned går på preferanse. Når man trekker direkte ned er det anbefalt å ha mye airflow.

 

Bytter coil og bomull etter behov.

 

Motstand har lite å si hvis man bruker regulert mod. Med mekanisk mod bestemmer motstanden effekten. Dette er ikke nødvendig med regulert mod.

 

 

Når det kommer til å blande juice selv, anbefaler jeg T-juice. Lett å blande med 15% aroma og resten base, og den trenger ikke lang modningstid. Den finnes i 30ml størrelse, og da holder det akkurat til to flasker med 100ml. Kjøper 100ml flasker og aroma fra Nosmoke.no.

 

Kan man dampe Clara T med en gang, eller må den stå? Har ei flaske med konsentrat på vei i posten nå.
Lenke til kommentar

Jeg bruker i hovedsak 10ml sprøyter, siden jeg blander 100ml om gangen.

Vurderer å gå til innkjøp av målebeger og rør, og late som om jeg er mad scientist. Har ei grammevekt med .01g følsomhet, fra en tid da jeg veide, uhm, andre ting.

 

Skal dog sies at jeg kun blander ut ferdigkonsentrat.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Demonteringen var ikke så imponerende for min del, alt dette har jeg hatt på mine Kanger (men skjønner det er noe av greia med v2 ift v1 ja). Men jeg likte toppfyllinga, og stengingen av kammer mot fordamperhode. Fordamperhodene var også veldig bra ift Kanger: Mye større bomullsområde til å prime på. Trekket er formidabelt bra. Litt spesiell topp som jeg ikke har brukt før (stor dim) men dette anser jeg som en tilvending. Den var veldig behagelig og god. Godt tips dette Dragen.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

 

Har samlet alle mine anmeldelser for molinshop.com sine juices her https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/my-combination-of-reviews-for-molinshops-premade-liquid-and-flavors-for-diy.724826/

 

Det er foreløpig 25-30% rabatt på alle deres ferdigblanda væsker av god kvalitet(!) og putt på "FIRST15" for ytterligere 15% avslag. "VAPER" for 10% avslag dersom du har bestilt før. I prisen vil VAT være med (23%), men dette vil bli tilbakebetalt til konto etter 1-2 dager ettersom Norge ikke er med i EU.

 

Anbefaler også å bli med i denne gruppa på facebook :)https://www.facebook.com/groups/MolinShop.UK/?fref=ts

Oppdatert anmeldelsene her: https://drive.google.com/open?id=1S43Hw3pNssMo6JgLa1wnewyGTQ0_KzUMHIyFlgJw6s4

Får du betalt i produkter for disse reviewene?

 

Har ikke fått testet alle smakene jeg har kjøpt fra Molinshop. Syns flere av dem er litt svak, det jeg liker med Molinshop er at essensene er laget for damping. Det er kjapt å gjøre store bomkjøp når man kjøper av de andre merkene som originalt er ment for å være til matindustrien. Har noen smaker som dufter både alkohol og parfyme, men det forsvinner etter en dag eller to med korken av.

 

Har du prøvd å mikse molinshop essenser sammen til noe avansert?

 

Jeg bruker denne siden til å finne oppskrifter: http://e-liquid-recipes.com/list?q=&exclsingle=0&sort=score&direction=desc

En del oppskrifter med smaker fra Molinberry er begynt å komme.

Jeg kjøper bare fra molinshop. Begynte å skrive anmeldelser på eget initiativ. I senere tid fikk jeg noen bonuser for å gjøre det. Tar bilder etc osv.
Lenke til kommentar

Prøvde 0,2ohm coil på min Aspire Cleito i går, men ble veldig skuffet. Har dampet med 0,4ohm coil, og synes dette funket mye bedre.

Tar alt for mange drag før 0,2ohm coilen lager nok damp. Er det mulig coilen er ødelagt? 0,4ohm så damper det jo som bare det. Smaker bedre gjør det og.

Lenke til kommentar

Fikk en Nitecore Intellicharger i4 i posten idag som skal brukes til å lade batteriene mine. Vet at jeg ikke skal lade batterier om natten eller uten oppsyn, men kan stikkontakten stå i 24/7 selv om det ikke er batterier i laderen? Er ufattelig tungvindt plassert stikk her så håper på at det går bra :p

Lenke til kommentar

Har en Nitecore D4 selv, omtrent samme laderen men med LCD display. Den har ledningen plugget inn i toppen på laderen, og der kommer man lett til og kan plugge ut når man ikke bruker den hvis man ønsker det.

Laderen går forøvrig i sleep mode kort tid etter at batteriene er fjernet, displayet slukkes.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Prøvde 0,2ohm coil på min Aspire Cleito i går, men ble veldig skuffet. Har dampet med 0,4ohm coil, og synes dette funket mye bedre.

Tar alt for mange drag før 0,2ohm coilen lager nok damp. Er det mulig coilen er ødelagt? 0,4ohm så damper det jo som bare det. Smaker bedre gjør det og.

mulig du bruker for lite watt på 0.2ohm coilen. har selv cleito tanken og bruker 0.4ohm coiler på 55 watt. kan tenke meg at på 0.2 ohm coilene vil du trenge 70+ watt . tanken og 0.4ohm coilene er forøverig veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...