Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Har en Nitecore D4 selv, omtrent samme laderen men med LCD display. Den har ledningen plugget inn i toppen på laderen, og der kommer man lett til og kan plugge ut når man ikke bruker den hvis man ønsker det.

Laderen går forøvrig i sleep mode kort tid etter at batteriene er fjernet, displayet slukkes.

 

Tenkte ikke på det at jeg bare kunne dra ut ledningen der, men da er jo det greit! Og siden den går i dvale når den ikke er i bruk, så er det ikke farlig om jeg skulle glemme å dra ut ledningen?

 

En annen ting ang. laderen - den står nå å lader 3x VTC5 batterier, og det ene batteriet ser ut til å lade raskere? Alle startet med kun et lys blinkende, nå har to av dem et vanlig lys+et blinkende og det i midten av dem har nå 2 lys + et blinkende. Er dette normalt, eller hva skjer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting ang. laderen - den står nå å lader 3x VTC5 batterier, og det ene batteriet ser ut til å lade raskere? Alle startet med kun et lys blinkende, nå har to av dem et vanlig lys+et blinkende og det i midten av dem har nå 2 lys + et blinkende. Er dette normalt, eller hva skjer her?

To get the maximum charging current with the D4 you need to use bay 1 only with bays 2 or 3, and NOT bay 4. The D4 will halve the charging current if you use bays 1 & 4 together, or 2 & 3. NITECORE say this is a design feature relating to charging larger size cells (however I'm not sure I agree).

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?389523-NITECORE-Power-%96-The-D4-and-D2-Digi-chargers-and-NITECORE-s-li-ion-cells&s=3ae617d07485bc08128e9eb80d83ddd8&p=4497892&viewfull=1#post4497892

 

Skulle ikke forundre meg om dette er likt mellom D og i-modellene.

Lenke til kommentar

 

Prøvde 0,2ohm coil på min Aspire Cleito i går, men ble veldig skuffet. Har dampet med 0,4ohm coil, og synes dette funket mye bedre.

Tar alt for mange drag før 0,2ohm coilen lager nok damp. Er det mulig coilen er ødelagt? 0,4ohm så damper det jo som bare det. Smaker bedre gjør det og.

mulig du bruker for lite watt på 0.2ohm coilen. har selv cleito tanken og bruker 0.4ohm coiler på 55 watt. kan tenke meg at på 0.2 ohm coilene vil du trenge 70+ watt . tanken og 0.4ohm coilene er forøverig veldig bra!

 

Ja, det kan hende. Men når jeg bruker 70W på 0,2ohm, så blir toppen av tanken så utrolig varm. Holder meg til 0,4ohms coil, så får jeg prøve andre tanker etter hvert.

Lenke til kommentar

I februar har jeg kost meg med spesielt med en juice jeg fikk tak i i starten av måneden, og tenkte jeg kunne anmelde den når jeg først var i gang, og i tillegg tok jeg med en annen.

 

tb9wFOlm.jpg

 

Moliq Cola

http://www.molinshop.com/moliq-cola-30ml-12mg.html


Når jeg først fikk tak i denne juice-flaska, ble jeg litt irritert, siden det er en glassflaske med dropper (noe som gjør det til et evig slit med tankene mine), så jeg måtte skaffe meg noen tomme plastflasker med nåletopper for å fylle tankene.


Dog, med det ute av veien, har jeg ingenting negativt å si om juicen. Smaken er fantastisk, jeg liker særlig hvordan den smaker som Coca-Cola, enn andre cola-juicer jeg har smakt. Ikke mye sviskesmak her i gården, nei. Stort pluss for Moliq.


Ikke mye ettersmak, men det har ikke så mye å si. Jeg er ikke SÅ fan av vedvarende ettersmaker, særlig ikke så lenge jeg damper mens jeg spiser og drikker.


Dampen i seg selv er også noe jeg liker godt, særlig hvordan den danser langsmed stålhyllene mine, og kabinettet mitt, når jeg chiller med spill og musikk.


Fikk en 30 ml-flaske i starten av februar, og har dampet den siden, og i går kveld, gikk jeg til slutt tom, så mens jeg skriver dette, med den siste ml i tanken, har jeg akkurat bestilt 60 ml til.


Kudos til Molinshop / Moliq for denne særdeles smakfulle juicen. 10/10, top notch!



Moliq Lambada

http://www.molinshop.com/moliq-lambada-30ml-12mg.html


Når jeg først fikk tak i denne juice-flaska, ble jeg litt irritert, siden det er en glassflaske med dropper (noe som gjør det til et evig slit med tankene mine), så jeg måtte skaffe meg noen tomme plastflasker med nåletopper for å fylle tankene.


Bortsett fra det, er det en interessant smak. Kanskje den trenger litt tilvenning, men den lukter herlig. Jo mer jeg damper, jo mer smak merker jeg, selv om banansmaken er det jeg kjenner mest.


Det skal være banan, ananas, kokos, vanilje og en hemmelig ingrediens. Som notert over, er bananen virkelig til stede. Ikke at jeg bryr meg så mye, jeg hadde ikke skaffet meg denne juicen om jeg ikke likte banan. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne smake fruktene og vaniljen, også. Samt hva enn den hemmelige ingrediensen er. Jeg merker et hint av ananas som en ettersmak, men kokosen og vaniljen; klarer rett og slett ikke å smake dem. Jeg har prøvd juicen i en Aspire Triton på en eLeaf iStick 30w på 12,1 watt, og i en eLeaf GS Air på samme iStick på 5,1 watt. Litt leit, egentlig. Ananas er min favorittsmak når det kommer til e-juice, men det er vanskelig å få den til rett.


Jeg får flotte skyer, da. Jeg liker å lene meg tilbake i stolen min, ta et stort drag, og bare tåkelegge rommet. Særlig når jeg koser meg med musikk. Jeg synes denne smaken går godt med John Frusciantes soloalbum fra 1997; «Smile From the Streets You Hold». Det er eksperimentelt og rått, akkurat som denne juicen. En eksperimentell smak, med mye, rå banan.


Men alt i alt, så liker jeg den. Jeg skulle bare ønske at de andre smakene var mer fremtredende, og ikke overskygget av bananen. Dog, for alt jeg vet, var jeg bare uheldig med batchen min, og at smakene er der i andre batcher. YMMV et cetera.


Denne gir jeg 7/10, en god juice, men mer banan enn noe annet.


Bilder:

http://imgur.com/a/Go81w

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra side man kan få kjøpt e-sigg, og gjerne hvor det er forklart litt med tanke på "vedlikehold"?

 

Kjøp et batteri og en fordamper. Du kan like så godt "dra på litt" med en gang, disse små starter-kit'a duger ikke.

 

Dette har jeg nå og er fornøyd

http://www.nosmoke.no/eleaf-istick-30-watt.html

http://www.nosmoke.no/aspire-triton-v2.html

 

Men det finnes jo veldig mange varianter her ...

 

Kjøp noe e-væske, f.eks

http://www.nosmoke.no/unicorn-blood.html

 

Kjøp nikotin i utlandet og bland inn selv, f.eks

https://www.totallywicked-eliquid.co.uk/50ml-platinum-ice-54mg-unflavoured.html

 

Etter hvert begynner du å blande e-væske selv. Det finnes kalkulatorer for hvordan blande.

Enkelt eksempel:

9,3 ml PG og/eller VG (mange bruker 70% VG (damp) og 30% PG (kick))

4 ml smak/essens

6,7 ml 54mg/ml nikotin

Gir 20 ml 18mg/ml e-væske

 

Så er det bare å begynne å eksperimentere med smaker og blandinger. Blander man mange smaker så skal det stå å steepe (god-gjøre seg som vin) men har man bare 1 smak så trenger man ikke alltid dette. Blande e-væske er en kunst, som jeg merker at iallfall jeg ikke orker tulle mer med :p

 

Vedlikehold = Rengjør ved behov eller når du skal bytte smak. Skru fra hverandre fordamper og skyll i lunkent vann. Det holder iallfall for meg. Ikke vask fordamperhodet.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ladetid

 

Da har jeg lest så mye om e-sigg at jeg begynner å bli smårar. Nå er det på tide å bestille. Det ser ut til å være mange fine sett som er fleksible uten at de er altfor store eller dyre, og jeg tar peiling på et av dem.

 

Det er bare en ting som plager meg: ladetiden. Det ser ut som om alle batterier trenger å lades i 3-5 timer, og det må vel gjøres nesten hver dag så vidt jeg skjønner. Det er i hvert fall to løsninger: enten kjøpe et "pass-through" batteri som kan brukes mens det lades, eller kjøpe to batterier (som kan bli litt dyrt). Jeg regner med at det ikke er flere måter å gjøre det på, men vil gjerne høre hva erfarne dampere gjør med dette i praksis.

Lenke til kommentar

De fleste bruker mods med USB. Nybegynnere bruker som regel mods uten USB, hvor man da bruker kontakten der tanken sitter til å lade. De mer erfarne bruker mods med byttbare batterier.

 

USB er enklest. Du kan bruke modden mens den lader, og du kan lade så lenge du har tilgang til USB til microUSB (maks 1A).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...