Gå til innhold

Dere som har oppgradert i7 2600K


lfnsr

Anbefalte innlegg

Dere som har oppgradert I7 2600k hvilken cpu har dere nå? Var det verdt pengene?

 

Jeg sitter fortsatt på min 2600K prosessor som jeg er veldig fornøyd med etter 6 gode år....et utrolig bra kjøp må jeg si den gangen!

 

Tips til oppradering? Bedre å vente på noe bedre?

Endret av lfnsr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det er mange som sitter i samme båt, meg inkludert. Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe meg bærbar spillmaskin når 2600k'en min ble for gammel. Men jeg venter og venter og venter :(

Får bare beholde til enten I7'n eller hovedkortet tar kvelden :rofl: hadde aldri trodd jeg skulle ha en grei/god pc så lenge! Nytt skjermkort i ny og ne så alt helt konge enn så lenge. med litt overklokking på 2600k'n!

Lenke til kommentar

jeg sitter med en i5 2500K og vurderer å bytte ut maskinen. Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte et GeForce 1070 for spilling. Litt lang lastetid på enkelte spill men ellers bra ytelse på systemet. Mye av grunnen til at jeg vil oppgradere maskinen er for å bruke eksisterende maskin til server på nettverket.

Lenke til kommentar

jeg sitter med en i5 2500K og vurderer å bytte ut maskinen. Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte et GeForce 1070 for spilling. Litt lang lastetid på enkelte spill men ellers bra ytelse på systemet. Mye av grunnen til at jeg vil oppgradere maskinen er for å bruke eksisterende maskin til server på nettverket.

 

Er 2500k et så bra valg til server-bruk dog? Hadde foretrukket noe ála 3770k for hyperthreading.

Lenke til kommentar

Oppgraderte fra 2600K til 7700K. Veldig fornøyd med oppgraderinga. Stor forbedring i både minimum, snitt og maks fps. Selv i 2560x1440. 

 

Hovedsakelig oppgraderte jeg for å få nye deler med garanti/reklamasjonstid og et par nye features som støtte for m.2 og slikt. Også er det jo alltid gøy med nye deler :)

Lenke til kommentar

Trur det er mange som sitter i samme båt, meg inkludert. Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe meg bærbar spillmaskin når 2600k'en min ble for gammel. Men jeg venter og venter og venter :(

Har selv ørten 3770k. Men på det jeg bruker mine maskiner til hjelper 1080 kortene veldig mye.

På spill er gpu viktigst. :)

Lenke til kommentar

Har en enda eldre Core i7 920 som er bygget på sokkel 1366.

Men denne holder koken fortsatt den dag idag, etter såpass mange år.

 

X58-systemet mitt går fortsatt her også. Men har oppgradert til en åttekjernet Xeon X5-2670 jeg vel betale 700 kroner for via EBay i fjor.

Endret av c.m.
Lenke til kommentar

Har selv en i7 2600k klokka til 4ghz, pga av 6år gammel AiO, men vurdere foreløpig i7 7800-x som er nesten like bra som en 7700k til spilling , men den har 6 kjerna så den vil være litt fremtidsvennlig. Men strese ikke så mye enda ettersom jeg har et gtx 1080 og venter forsatt på å se hvor bra amd threadripper er. Samt vente på Cannonlake.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...