Gå til innhold

Dere som har oppgradert i7 2600K


lfnsr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har oppgradert I7 2600k hvilken cpu har dere nå? Var det verdt pengene?

 

Jeg sitter fortsatt på min 2600K prosessor som jeg er veldig fornøyd med etter 6 gode år....et utrolig bra kjøp må jeg si den gangen!

 

Tips til oppradering? Bedre å vente på noe bedre?

 

Jeg oppgraderte til en i7 4770K, som jeg fremdeles har. Kona "arvet" min 2600K, og den fungerer fortreffelig den dag i dag. Ingen av oss ser egentlig noen grunn til å oppgradere fra det vi nå har, enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Cpuen Holder vell forsåvidt

Kjører ilag med et Vega 64 kort

Håper bare jeg ikke går glipp av mye fps pga gammel cpu ;-)

Det kommer ann på hvilket spill og oppløsning :)
Kjører en Samsung c34f791 3440x1440

 

Spill er veldig variert men bf1 gta5 Fallout 4

Far cry osv ;-)

 

Hadde en 7820x med oc gitt betydelig økning i fps ?

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar

 

 

Cpuen Holder vell forsåvidt

Kjører ilag med et Vega 64 kort

Håper bare jeg ikke går glipp av mye fps pga gammel cpu ;-)

Det kommer ann på hvilket spill og oppløsning :)
Kjører en Samsung c34f791 3440x1440

Spill er veldig variert men bf1 gta5 Fallout 4

Far cry osv ;-)

Hadde en 7820x med oc gitt betydelig økning i fps ?

Alle de spilla du nevner elsker cpukraft, så ja :)

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte til en i7-5930k, og er fornøyd med oppdateringen, PC-en ble litt raskere under normal bruk, og spill som Civ, XCOM, og til og med Hearts of Iron kjører faktisk merkbart bedre :)

En ting du ikke kan få med i7-2600k er NVMe SSD-er, de gjør faktisk systemet merkbart raskere :)

Hvordan. Nvme er raskere ja, men ikke så mye raskere.

Fordelen med den er om du flytter store filer mellom to slike.

Men til vanlig win bruke er det ikke forskjell. Har selv 2 x99 hk som jeg ikke valgte nvme ssd på grunn av at de ikke er raskere på normal bruk.

https://www.youtube.com/watch?v=tIXSSOzyLbs

Lenke til kommentar

Hvordan. Nvme er raskere ja, men ikke så mye raskere. Fordelen med den er om du flytter store filer mellom to slike.

Men til vanlig win bruke er det ikke forskjell. Har selv 2 x99 hk som jeg ikke valgte nvme ssd på grunn av at de ikke er raskere på normal bruk.

M2 med NVM har jo opp til 6 ganger så rask hastighet som vanlige SATA-disker.

Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte til en i7-5930k, og er fornøyd med oppdateringen, PC-en ble litt raskere under normal bruk, og spill som Civ, XCOM, og til og med Hearts of Iron kjører faktisk merkbart bedre :)

En ting du ikke kan få med i7-2600k er NVMe SSD-er, de gjør faktisk systemet merkbart raskere :)

Hvordan. Nvme er raskere ja, men ikke så mye raskere.

Fordelen med den er om du flytter store filer mellom to slike.

Men til vanlig win bruke er det ikke forskjell. Har selv 2 x99 hk som jeg ikke valgte nvme ssd på grunn av at de ikke er raskere på normal bruk.

https://www.youtube.com/watch?v=tIXSSOzyLbs

 

Min brukeropplevelse fikk et løft ved å gå fra 850 EVO til 960 EVO i sommer. Det er sant at det er 4K random som er viktigst, men det er også slik at de virkelig raske SSD-ene får man kun på NVMe.

 

Nizzen har jo masse erfaring med rask lagring, jeg tviler på at han hadde giddet å bruke så mye penger på RAID og SSD-er om han ikke fikk noe igjen for det utenom e-penis :wee:

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

Da tror jeg rett å slett jeg må pensjonere 2600k en å gå for en 7820x ;-)

 

Håper den holder like lenge som Sandy bridge gjorde ;-)

Hva med en 1800x, vurdert den :hmm:

Ryzen sin single core ipc er jo ikke mye å skryte av. Jeg oppgraderte fra 1700x til 7800x. Med 4.6GHz 1.2v, mesh på 3GHz og 3600 c16 minne ga det cinebench single core 202 og multi 1527. 25% bedre single core ipc enn jeg hadde på min overklokka Ryzen. 7800x oc matcher 1700x sin stock Multicore performance som en bonus.

Lenke til kommentar

 

 

Da tror jeg rett å slett jeg må pensjonere 2600k en å gå for en 7820x ;-)

 

Håper den holder like lenge som Sandy bridge gjorde ;-)

Hva med en 1800x, vurdert den :hmm:

Ryzen sin single core ipc er jo ikke mye å skryte av. Jeg oppgraderte fra 1700x til 7800x. Med 4.6GHz 1.2v, mesh på 3GHz og 3600 c16 minne ga det cinebench single core 202 og multi 1527. 25% bedre single core ipc enn jeg hadde på min overklokka Ryzen. 7800x oc matcher 1700x sin stock Multicore performance som en bonus.

 

Hadde tenkt å prøver ryzen selv, men valgte 1080ti :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte til en i7-5930k, og er fornøyd med oppdateringen, PC-en ble litt raskere under normal bruk, og spill som Civ, XCOM, og til og med Hearts of Iron kjører faktisk merkbart bedre :)

En ting du ikke kan få med i7-2600k er NVMe SSD-er, de gjør faktisk systemet merkbart raskere :)

Hvordan. Nvme er raskere ja, men ikke så mye raskere.

Fordelen med den er om du flytter store filer mellom to slike.

Men til vanlig win bruke er det ikke forskjell. Har selv 2 x99 hk som jeg ikke valgte nvme ssd på grunn av at de ikke er raskere på normal bruk.

https://www.youtube.com/watch?v=tIXSSOzyLbs

 

Elsker når noobs skal teste noe, men ikkje skjønner at noe annet er flaskehalsen. I tilfellet med loading av BF1 singleplayer bane, så er cpu/minnet flaskehalsen. Ved loading av baner i BF1, så brukers ALLE tråder på cpu hos meg...

 

Hvis man BARE skriver/leser her på forumet, så er det jo klart at det ikkje er noe forskjell på sata ssd og nvme ssd. Det betyr ikkje at det IKKJE er noe forskjell ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Da tror jeg rett å slett jeg må pensjonere 2600k en å gå for en 7820x ;-)

Håper den holder like lenge som Sandy bridge gjorde ;-)

 

Hva med en 1800x, vurdert den :hmm:

Har tenkt litt på det men ser at 7820x vill overklokke en del høyere å single thread performance er en del bedre

 

Så heller litt mot Intel her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...