Gå til innhold

Anbefalte innlegg

bestilte to x plater som kan passe.. blir spennende :D

Hmm, bygge et helt kabinett av disse platene... hmmmm..

 

Fant en Video om bøying under info tabben http://www.youtube.com/watch?v=rkpqfcg1W_o sammen med en del andre videos, så fristende enkelt ut

 

Hullene i HK som brukes til og feste til kabinettet, er de/noen av de jordings punkter?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

bestilte to x plater som kan passe.. blir spennende :D

Hmm, bygge et helt kabinett av disse platene... hmmmm..

 

Fant en Video om bøying under info tabben http://www.youtube.com/watch?v=rkpqfcg1W_o sammen med en del andre videos, så fristende enkelt ut

 

Hullene i HK som brukes til og feste til kabinettet, er de/noen av de jordings punkter?

 

 

jeg bestilte to plater så jeg evt kan bytte ut begge sidedørene på Shift X. lager hull til Strix ASUS kjøleren (3 x 90mm) og finner plass til intake nederst i dørene. dette blir gøy! bestilte 229/651mm.. så håper de kommer nøyaktig kuttet. festene for dørene kan enkelt tas av de originale dørene også.

 

hvor får man tak i sort film mon tro..? (org dørene har dette oppe og nede).

 

Ontopic: 7920X cpuen kjører lekende lett på 4700Mhz nå på ITX kortet og tempen er helt innafor. ca 60C under load i spill etter 1time.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

 

 

bestilte to x plater som kan passe.. blir spennende :D

Hmm, bygge et helt kabinett av disse platene... hmmmm..

 

Fant en Video om bøying under info tabben http://www.youtube.com/watch?v=rkpqfcg1W_o sammen med en del andre videos, så fristende enkelt ut

 

Hullene i HK som brukes til og feste til kabinettet, er de/noen av de jordings punkter?

 

 

jeg bestilte to plater så jeg evt kan bytte ut begge sidedørene på Shift X. lager hull til Strix ASUS kjøleren (3 x 90mm) og finner plass til intake nederst i dørene. dette blir gøy! bestilte 229/651mm.. så håper de kommer nøyaktig kuttet. festene for dørene kan enkelt tas av de originale dørene også.

 

hvor får man tak i sort film mon tro..? (org dørene har dette oppe og nede).

 

Ontopic: 7920X cpuen kjører lekende lett på 4700Mhz nå på ITX kortet og tempen er helt innafor. ca 60C under load i spill etter 1time.

 

 

 Du kan maskere feltet du skal ha klart og lakkere på innsiden, da får Sort fargen samme blankhet som plasten for øvrig.

Alltid lakk på innsiden på plast, da enkelt og flekk lakkere uten at dette blir synlig ved eventuelle riper.

Husk og dra av maskerings tapen før lakken er helt  tørr slik du får en skarp og fin linje.

 

Plastidip kan også brukes på innsiden og utsiden,(I ditt tilfelle helst på innsiden, da overflaten fort blir litt "Appelsinskall") skal du ha permanent heft har de grunning for dette.

Med dette er det også enkelt og endre farge på eks kabinettet eller bilen, når du er lei en farge drar du av Plastidippen og legger på en ny farge http://www.plastidip.no/

Dette er utrolig enkle greier å bruke og få skarpe fine avslutninger, se instruksjons videoen for bil. https://no.pinterest.com/Plastidipnordic/fashion/ eller søk på youtube, tusenvis av videoer ad Plastidipp

 

 

Ellers har reklamefirma mye fin "film", og da kan du få den ferdig kuttet på de målene og fasongen du ønsker, mener du kan få film/tape som er beregnet på og ha på innsiden, og unngå at man får en synlig "Limflate".

 

Bilrekvisita har nok også tape for pynting av bil som du nok kan bruke om du kan ha tapen på utsiden av "glasset".

Samt at de har film for soting av bilruter, om den er mørkt nok for deg, til og legge på innsiden

Lenke til kommentar

Hvordan er denne plattformen nå etter problemene den hadde i begynnelsen?

https://www.youtube.com/watch?v=3h2p5383ubw

Det var aldri noen problemer. Det ble Lagd problemer, som ikkje var reelle for brukere.

 

Har selv 2 stk x299 maskiner.

 

En Asrock x299 taichi med 10 core og Asus Apex x299 med 18core.

 

Hadde en stund msi tomahawk x299 med 6 core.

 

Akkurat nå kjører 10 core på 100% load 24/7 med f@h :)

Lenke til kommentar

 

Akkurat nå kjører 10 core på 100% load 24/7 med f@h :)

Da har du vel en 120mm vifte som blåser ned på VRM?
Nei, viftene i toppen av kabinettet er jo ganske nære, så de trekker luft ut. Altså det blir luftflyt :)

 

Dette er ikkje ex Taichi engang med ekstra vrm kjøling

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hvordan er denne plattformen nå etter problemene den hadde i begynnelsen?

Det var aldri noen problemer. Det ble Lagd problemer, som ikkje var reelle for brukere.

 

Har selv 2 stk x299 maskiner.

 

En Asrock x299 taichi med 10 core og Asus Apex x299 med 18core.

 

Hadde en stund msi tomahawk x299 med 6 core.

 

Akkurat nå kjører 10 core på 100% load 24/7 med f@h :)

 

Tenkte faktisk det var et problem du kunne komme oppi, pga jeg har forstått det slik at du tester og presser ut maks ytelse fra dine systemer. Feks gjennom OC av cpu og gpu.

Lenke til kommentar

der8auer med ny video : X299 VRM Disaster - still an issue?

 

Selv om det funker slik du har det Nizzen med 2 vifter i toppen av kabinettet, så tror jeg det er smart fordet med et hovedkort som har en slik 2 dels løsning med heatpipe mellom kjøleblokkene slik Apex kortet har. Ville ikke hatt noe dårligere om jeg skulle overklokka en 10 kjerne eller mer på X299.

 

Godt nytt år forresten  :fun:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Hvorfor kjører du uten Hyper-Threading?

Fordi i noen tilfeller går det bedre i spill. Det er nok årsaken. Cpuen holder seg også enda kaldere. Om man ikkje trenger HT, så er det jo greitt.

 

Disabler ofte ht jeg også. Har dog 18 kjerner :p

 

 

Jeg hadde skrudd av HT selv om jeg hadde hatt en 12-core eller mer modell også. Prøvde å skru av HT tidligere i år da jeg skulle spille BF1 med min da 5960X. FPS'n når jeg var i gang å spilte var ikke så annerledes, men det lugga litt der når man dør og skal spawne inn igjen når jeg hadde HT av. Selv med alle 16 trådene på, så er CPU bruk opp mot 100% akkurat i den død/spawn fasen, men da lugger det ikke slik som når HT var av. Igjen dette var med en 5960X. Hadde jeg hatt en 12-core 7920X og hatt HT av, så hadde jeg sikkert ikke merka noe forskjell med HT-on vs HT-off der.

 

Noen andre som har testet akkurat dette?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor kjører du uten Hyper-Threading?

Min,avg og max fps øker i alle spill jeg har testet og i enkelte så er det snakk om mye.

Mouse input føles også bedre ut, men det kan være placebo :p

 

 

Har du testet det jeg sa om BF1?

 

Jepp, har bedre og mer stabil fps i BF1 uten HT. Heller ingen form for stutter

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor kjører du uten Hyper-Threading?

Min,avg og max fps øker i alle spill jeg har testet og i enkelte så er det snakk om mye.

Mouse input føles også bedre ut, men det kan være placebo :p

 

 

Har du testet det jeg sa om BF1?

 

Jepp, har bedre og mer stabil fps i BF1 uten HT. Heller ingen form for stutter

 

 

Hmm kanskje Skylake-X er annerledes her. Eller at en nyere patch til BF1 har fixet mitt "problem".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor kjører du uten Hyper-Threading?

Min,avg og max fps øker i alle spill jeg har testet og i enkelte så er det snakk om mye.

Mouse input føles også bedre ut, men det kan være placebo :p

 

 

Har du testet det jeg sa om BF1?

 

Jepp, har bedre og mer stabil fps i BF1 uten HT. Heller ingen form for stutter

 

 

Hmm kanskje Skylake-X er annerledes her. Eller at en nyere patch til BF1 har fixet mitt "problem".

 

Skal nevnes at BF1 er det spillet jeg har merket "minst" forskjell på HT on/off

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...