Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

TV levert til feil person


Bruker9373121

Anbefalte innlegg

 

Det er noe som skurrer her! Men om historien er sann, så har du jo i det minste et telefonnummer til tyven siden han ringte deg og informerte om gavekortet. Du må uansett krangle videre med elkjøp og eventuelt la saken gå til forbrukerrådet. Ta utskrift av anropslogg og få kopi av signaturen fra budbilen som bevis

Her er SMSen jeg fikk

Husk levering fra oss onsdag 14. Juni mellom 12:00 og 15:00. Vi ringer ca. en halv time før levering fra skjult telefonnummer. Hilsen Elkjøp

 

De ringte fra skjult nummer. Skal spørre om kopi av signaturen. Fant også ut at det ikke er Bring som leverte, men Mavi. Elkjøp skal undersøke hva som har skjedd.

 

Stå på ditt.

 

Som andre sier her så er det opp til sjåfør og sørge for at pakken blir levert til deg, og det er også opp til de å bevise at du har mottatt pakken. Jobber for et transportselskap, og dette skjedde i ny og ne (spesielt med apple produkter, go figure). 

Det er viktig at du MASER på de, for jo lengre tid det går jo verre er det for sjåføren å huske hva som har skjedd. Ring de hver bidige dag til du har dette løst, be om oppdateringer etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er sjåføren som er den skyldige. Skal vel mye til før en tilfeldig person som feilaktig mottar en TV ville ha ringt og funnet på denne historien. Hvorfor ta seg bryet? Eneste måtte være om han kjenner deg og ville få TV-en i "sikkerhet" før du begynner å etterforske hva som er skjedd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^^

Ute og fisker etter, eller tester, plausible historier for å få seg en gratis tv? Men for all del, det kan jo hende den siste som ringte hadde overtatt leveringen etter den første (vaktskifte eller andre grunner) og det er transportøren som har tatt den, eller rett og slett levert den til feil person.

Lenke til kommentar

Man kan neppe klandre sjåføren for å levere til leiligheten i stedet for til parkeringsplassen utenfor.

God service kalles det.

 

Å levere til feil person er ikke god service ;)

 

På tide at det blir litt strengere regler rundt levering synes jeg. Noen ganger så må jeg vise leg for en pakke til 10,- og andre ganger så henter jeg noe til 10.000,- uten at personen i skranken ser på meg engang.

 

Det vil koste omtrent ingenting å innføre legitimasjonskrav, tar ikke veldig mange sekundene å sjekke leg, og da hadde både butikker og kunder sluppet unødvendig tull som i denne tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På tide at det blir litt strengere regler rundt levering synes jeg. Noen ganger så må jeg vise leg for en pakke til 10,- og andre ganger så henter jeg noe til 10.000,- uten at personen i skranken ser på meg engang.

 

 

Det kommer som oftest an på sendeproduktet selger/sender har kjøpt. Hos Postnorden viser jeg alltid legg. Hos posten viser jeg ikke legg om det egentlig er et brev som bare ikke har fått plass i postkassa, f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man kan neppe klandre sjåføren for å levere til leiligheten i stedet for til parkeringsplassen utenfor.

God service kalles det.

 

Å levere til feil person er ikke god service ;)

 

På tide at det blir litt strengere regler rundt levering synes jeg. Noen ganger så må jeg vise leg for en pakke til 10,- og andre ganger så henter jeg noe til 10.000,- uten at personen i skranken ser på meg engang.

 

Det vil koste omtrent ingenting å innføre legitimasjonskrav, tar ikke veldig mange sekundene å sjekke leg, og da hadde både butikker og kunder sluppet unødvendig tull som i denne tråden.

 

 

Da har du vel som oftest en hentekode som du må oppgi, dette er langt på vei bevis godt nok for at du er rettmessige mottaker. Kanskje de burde begynne med det for budbiler og utkjøring fra butikker også, altså man må oppgi en referansekode som sjåføren i utgangspunktet ikke veit hva kan være (krever selvsagt datasystemer for å håndterer dette).

Endret av bas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Signatur er ikke bra nok bevis

Jeg klarer ikke å skrive det samme hver gang

På papir går det nokså greit, men de elektroniske duppedingsene er umulig å skrive rett på

 

Leg. hvor de skriver ned koden på kortet er eneste måten å være 99% at rett person har fått pakken

Der er PostNord MYE bedre enn posten, da de alltid krever leg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Signatur er ikke bra nok bevis

Jeg klarer ikke å skrive det samme hver gang

På papir går det nokså greit, men de elektroniske duppedingsene er umulig å skrive rett på

 

Leg. hvor de skriver ned koden på kortet er eneste måten å være 99% at rett person har fått pakken

Der er PostNord MYE bedre enn posten, da de alltid krever leg.

Signerer på tollpostpakker på nesten daglig basis på jobben. Har aldri blitt spurt om leg før.

Når jeg bestiller ting på nettet og henter det i butikk via tollpost/postnord så blir jeg sjeldent spurt om leg, selv om hentemeldingen min ber meg vise ved henting, dog dette er vel heller de butikkansatte enn tollpost som er skyldige i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide at det blir litt strengere regler rundt levering synes jeg. Noen ganger så må jeg vise leg for en pakke til 10,- og andre ganger så henter jeg noe til 10.000,- uten at personen i skranken ser på meg engang.

Sikkert fordi vanlige Norges pakker ikke krever leg, mens brev\pakker fra kina ol sendes som regel som "rekommandert". da må du ha leg.

Dette har de forøvrig slutta med nå i forrige uke, så er kun leg for rekomanderte pakker innenlands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...