Gå til innhold

Bra nok internett for playstation?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har meget lite peiling på hvor mye hastighet/ping jeg trenger for å spille, i hovedsak FIFA og Call Of Duty. Gidder liksom ikke å anskaffe meg playstation om jeg ikke kan være online. 

 

ping : 50ms

Download : ca 1,20 Mbps

Upload : ca 0,25 Mbps

 

Vil bare nevne at det er ikke mulig å få bedre internett her jeg bor, og evt mobilt bredbånd er uaktuelt. Tror dere dette vil holde, eller blir det for lite? Kan slite med å se filmer f.eks. om flere er på nett samtidig.

 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kan slite med å se filmer f.eks. om flere er på nett samtidig.

 

Dette blir nok problemet ditt, du vil ha mye problemer med latency/ping utfall, om du skal spille FIFA og COD med det tror jeg du raskt blir gal.

 

Om du er helt alene på linjen, og linjen er stabil, så er det ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ping mot serveren er det som avgjør om spillet går hakkete online, eller at inputs blir trege eller ikke registreres. Det kan også merkes med at motstanderen "hopper" rundt istedet for å springe fordi serveren ikke får data fort nok frem og tilbake.

 

Det er derfor man ikke bør spille mot folk i USA f.eks, det er så langt unna at det blir høy ping på linja.

Lenke til kommentar

Hvor i aller dager får man så tregt internett? Den laveste hastigheten hos min leverandør er 50/10

Er vel DSL med 1000 meter linjelengde eller mere.

Ganske surt å betale like pris for en så treg linje.

 

nå krever ikke mobilt bredbånd spill veldig høy nedlasting hastighet burde gå fint med 10/10 mbit begge veier.

Men bør helst ha frekvensbånd på 1800 mhz eller 5 ghz trådløs eller mere for å ungå høy ping på kort avstand.

 

Prøv å få med nabolaget på spleiselag for å legge fiber ellers vurder å flytte. Til et sted som minst tilbyr 25/25 mbit hastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har meget lite peiling på hvor mye hastighet/ping jeg trenger for å spille, i hovedsak FIFA og Call Of Duty. Gidder liksom ikke å anskaffe meg playstation om jeg ikke kan være online. 

 

ping : 50ms

Download : ca 1,20 Mbps

Upload : ca 0,25 Mbps

 

Vil bare nevne at det er ikke mulig å få bedre internett her jeg bor, og evt mobilt bredbånd er uaktuelt. Tror dere dette vil holde, eller blir det for lite? Kan slite med å se filmer f.eks. om flere er på nett samtidig.

 

Takker for svar :-)

Vil tro dette holder til mange spill, men noen ting å tenke på:

 

1. Det er veldig få spill som konstant krever at du laster opp eller ned noe som helst, så Download og Upload er lite relevant når du spiller.

 

2. Ping er ganske enkelt at routeren din sender et signal til internettleverandøren din, som da sender et signal tilbake til routeren din. Tallet du får er antall milisekunder det tar før signalet kommer tilbake. Det er altså dette du må se etter når det gjelder hastigheten. Lavere tall er alltid bedre. 50ms er veldig lavt, så det burde gå helt fint å spille det meste. Men noen unntak er det.

 

3. Spill som Call of Duty krever raske reflekser og god presisjon, og foregår i høyt tempo. Da er ping ofte helt avgjørende når man spiller over nett. Siden du nevner Playstation har aim assist og så videre også noe å si, så det burde gå bra å spille. Men hadde dette vært PC er jeg mer skeptisk.

 

4. Når det er sagt har det også mye å si hva slags spill du spiller. Har spilt med folk med ping på over 200 i MMORPGer osv, og dette går som regel helt fint. Dette er fordi MMORPGer er trege, så du kan ta det med ro og spille det. Mange krever bare at du står i ro og trykker en tast for å denge fiendene. Spiller også Friday 13th ganske mye, og har sett en del tvilsomme ping's her uten at spillet tar skade av det. Er litt usikker på hvordan FIFA vil klare seg, da jeg ikke spiller det selv. Men vil tro det har mer med taktikk og strategi å gjøre enn rene reflekser, så burde gå bra.

 

5. At du sliter med å se film på nettet burde ikke ha noe å si. Ulikt spill må filmer lagres i en buffer, så du laster dem midlertidig ned når du ser dem. Spill lastes ikke ned på samme måte.

 

6. Det du vil slite mest med er patcher osv, da disse kan være rimelig store. Har du en begrenset nedlasting pr måned er det nok bare å glemme å spille på nettet. Men et triks her er å laste ned patcher i løpet av natten. Da er det nok ikke så mange som er på nettet, så hastigheten går opp. I tillegg sover du jo. :)

 

 

7. Sist, men ikke minst må du tenke på hvor routeren er i forhold til konsollen, og om du kan ha fast kabel til routeren. For det første er det veldig mye som spiller inn på hastigheten mellom konsollen og routeren. Du bør ha så fri sikt som overhodet mulig, og plassere routeren så høyt som mulig for å unngå at signalet bremses. Men det aller beste er å ha en kabel fra routeren til konsollen. Da er du sikret at du får det sterkeste/raskeste signal du kan, og det vil nok være mye mer stabilt. For å si det sånn har Switch'en min bare én av tre streker på signalet til vanlig. Dette er nok til å spille på nettet, men nedlasting går tregt. Så når jeg laster ned noe lar jeg den ligge fysisk ved siden av routeren. Da får jeg maks signal, og hastigheten på nedlastingen er nesten tredoblet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor i aller dager får man så tregt internett? Den laveste hastigheten hos min leverandør er 50/10

Det finnes faktisk folk som ikke bor i en storby...

 

Jeg bor på landet i en bitteliten bygd.. Til og med fattern som bor så og si på fjellet hvor det ikke engang er mobildekning har 50/50 internett xD 1.25/0.25 er jo nesten ikke nok til å se youtube video

Derfor synes jeg det er rart at i disse moderne tider med streaming at det i det  hele tatt finnes så lav hastighet.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Det jeg er mest nysgjerrig på er hvordan TS har klart og få så dårlig nett ? ( Ikke at det er han sin skyld ) Men det begynner og bli en stund siden jeg hørte at det var så dårlig nett noe sted. De fleste saker som handler om nett nå er folk som klager over mobildekning i sentrale områder og at en levrandør har hatt avbrudd i dager/uker :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor midt i et boligfelt,ny med rundt 7k innbyggere. Har ringt og sendt mail til Telenor 3-4 ganger, og fortalt at dette er helt på tryne. Har desverre ikke flere valgmuligheter enn Telenor her jeg bor. De var her for et par år siden, for å spørre om vi ville ha fiber. Da så under 50% ja, dermed ble det ingenting. (Bor mange eldre her)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor midt i et boligfelt,ny med rundt 7k innbyggere. Har ringt og sendt mail til Telenor 3-4 ganger, og fortalt at dette er helt på tryne. Har desverre ikke flere valgmuligheter enn Telenor her jeg bor. De var her for et par år siden, for å spørre om vi ville ha fiber. Da så under 50% ja, dermed ble det ingenting. (Bor mange eldre her)

Kjenner til den fikk selv forespørsel om fiber noen år tilbake men var også ikke nok folk interessert i området her til at de gadd. Heldigvis utvida Get tilbudet dems opp hit i fjor så hoppa over til de. 

Lenke til kommentar

 

 

3. Siden du nevner Playstation har aim assist og så videre også noe å si, så det burde gå bra å spille. Men hadde dette vært PC er jeg mer skeptisk.

 

Dummeste eg har hørt. Reaksjonstiden på folk på playstation er ikke verre enn på pc, om ikke så er det motsatt. Ping vil ha MYE å si på cod uansett pc/konsoll. Hva aim assist har med det å gjøre får du forklare selv.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Så det er ping jeg skal se etter? Var alene i stad, med ping på 30 Og download på 2,2. Åpnet deretter to mobiler på YouTube, og da var det brått 101 ping og 0,66 download.

 

Når det gjelder spilling på nett, er det ping du skal se på ja. 30-50 ping er rimelig bra, så du burde ikke ha noe problem uansett sjanger du spiller på nett. Derimot er nettet ditt svært tregt ellers. PlayStation har ofte svært store patcher og oppgraderinger, som kommer til å ta lang tid å få ned. Laster du ned store spill snakker vi flere dager på å få de ned. Men har du tid og tålmodighet skulle det være Ganske uproblematisk bade å spille og laste ned ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...