Gå til innhold

Raser mot ansettelse etter outsourcing-skandale: – Vi har ikke tillit til Thomas Bagley


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har gjort en grundig vurdering av Bagleys kvalifikasjoner. Han har omfattende ledererfaring innenfor teknologi og forretningsutvikling, og han har hatt topplederjobber i både offentlig og privat sektor

 

Det kan nesten virke som at leder er en slags "beskyttet rolle", hvor opparbeidet "ledelsekapital" er viktigere og mer "verdifull" enn alt annet, uansett hva en har foretatt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var det jeg sa, i den andre tråden rundt denne skandalen?

Slike sleipinger blir bare sparka oppover å folk som ikke påstår Norge er ett korrupt land, neida, vi er så snille, aldri vært noen som har underslått noe eller hvert korrupte i Norge, neida.

Typisk Ola Nordmann å være så naiv å dum at de blir blå i trynet.

Sånne folk burde det bare vært en spesial enhet for som bare tar de med seg å ingen hører fra de igjen og når noen spør, nei han har vi ikke sett, dette for å beskytte folk innad i landet.

 

Slike elite personer som tjener penger i hope tall, de skatter nærmest ingenting heller, denne drittsekken og sjefene hans er bare en eneste stor ulempe for landet å burde vært fjerna umiddelbart, de tilfører ingenting godt.

 

Gud bedre jeg blir sint på slike folk.

 

Thomas TeaBagley Endret av meg0709
  • Liker 3
Lenke til kommentar

" Stillingen er nyopprettet"

 

Selvsagt. "Eliten" fornekter seg ikke.

 

Ja, jeg tviler ikke på at stillingen ble opprettet for å ha en "gyldig" grunn for å opprettholde millionoverføringene som kalles lønn. Vi bør snart tenke på å lage revolusjon og ta makten fra eliten. (Og da tenker jeg _ikke_ Trump!)

Lenke til kommentar

Dette er jo helt utrolig. Jeg kjenner jeg er så forbannet at jeg har vansker med å formulere meg nogenlunde saklig.

Her har altså Bagley hatt ansvaret for en for en personvernskandale av dimensjoner. Det har vært åpenbart for alle at han ikke har hatt noen som helst oversikt over hva han har kjøpt, og fått innført. Han har til og med forsøkt å slippe unna med det. Det er vel dette som er definisjonen av inkompetent.

Så har noen funnet det for godt å ansette fyren i ett annet helseforetak. Dette vil jeg si reflekterer voldsomt på beslutningstakerne i Norsk Helsenett sin vurderingsevne.

 

En annen ting som overrasker meg er at denne saken ikke har skapt mer, og flere, overskrifter i media. Men det går vel over hodet på de fleste hva som egentlig har skjedd her, og da er ikke media så interessert i å forfølge saken mer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det merkelig med toppledere, er at lengden på erfaringen, og hvilke jobber man har hatt før, er viktigere enn hvordan man har prestert.

 

Stillingen er ikke bare nyopprettet, ifølge NRK ble den heller ikke utlyst (Min anm. lenke). Er dette lov i statsforetak?

 

Det kan gjøres unntak, men det må da ha hjemmel i lov eller forskrift. Her bør Digi grave videre!

Endret av timeshift
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er jo helt utrolig. Jeg kjenner jeg er så forbannet at jeg har vansker med å formulere meg nogenlunde saklig.

Her har altså Bagley hatt ansvaret for en for en personvernskandale av dimensjoner. Det har vært åpenbart for alle at han ikke har hatt noen som helst oversikt over hva han har kjøpt, og fått innført. Han har til og med forsøkt å slippe unna med det. Det er vel dette som er definisjonen av inkompetent.

Så har noen funnet det for godt å ansette fyren i ett annet helseforetak. Dette vil jeg si reflekterer voldsomt på beslutningstakerne i Norsk Helsenett sin vurderingsevne.

 

En annen ting som overrasker meg er at denne saken ikke har skapt mer, og flere, overskrifter i media. Men det går vel over hodet på de fleste hva som egentlig har skjedd her, og da er ikke media så interessert i å forfølge saken mer.

 

Hallo, korrupsjon går helt opp til stortings nivå, hvorfor er du overraska?

Vi som er på gulvet er bare nyttige idioter som helst ikke skulle vært i live i dette mongo landet her, staten Norge behandler sine egne innbyggere som luft rett og slett og kunne de ha unngått oss så hadde de gjort det uten problemer, men dessverre så er det jo vi som må arbeide i disse korrupte menneskene penger.

Slike ting skjer fordi Ola Nordmann er naiv å har det for bra til å bry seg å bare lar det skure å gå og når man prøver å kalle en spade for en spade så blir man jo kjepp jagd for å nei, da er man en hater og diskriminerende etcetc, litt av ett land man lever i du, hvor ingen tåler noen ting med mindre du ikke sier det folk vil høre og ingen skjønner noen ting før det er for seint.

 

Up yours Thomas TeaBagley.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At denne mannen har fått ny jobb så fort og som viseadm. kan man jo helt klart diskutere,

men at dere lar han alene påta seg skylden for lekkasjen og det som har skjedd rundt sykehusene og HPE er jo utrolig.

 

Man skal jo huske på at denne prosessen ble startet før flere av de i ledende posisjoner fikk den jobben, de fleste fikk den jobben slik at outsouringen til HPE skulle gå så smertefritt som mulig. ledere som ikke var enig i denne fremtiden ble omplassert eller fikk nye jobber.

Lenke til kommentar

Vil gratulere Thomas Bagley med ny jobb og hoper han gjør en god jobb med outsourcing av it avdelingen! -IT skal ut av landet og økonomer og idioter skal bli i landet :-)

IT-arbeideren sitter på sett og vis i samme båt som bonden. Under normal drift er det ingen som leger merke til dem annet enn at de er dyre og til tider vanskelige å ha med å gjøre, men når det blir STORE problemer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vil gratulere Thomas Bagley med ny jobb og hoper han gjør en god jobb med outsourcing av it avdelingen! -IT skal ut av landet og økonomer og idioter skal bli i landet :-)

IT-arbeideren sitter på sett og vis i samme båt som bonden. Under normal drift er det ingen som leger merke til dem annet enn at de er dyre og til tider vanskelige å ha med å gjøre, men når det blir STORE problemer...

 

Kanskje samme båt, men ikke mye samhold på tvers:

"Bondelaget støtter Norturas IKT-outsourcing"

http://www.nationen.no/naering/nortura-outsourcer-til-indisk-selskap/

 

Mye av norsk landbruk gjøres vel uansett av arbeidskraft fra andre land.

Man bør robotisere landbruket...

Endret av linux-fan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ledere som avsløres som udugelige må plasseres i posisjoner der de ikke lenger kan gjøre skade. Kanskje det burde opprettes ett nasjonalt register som kan advare potensielle arbeidsgivere mot disse menneskene som nå surfer fra den ene toppjobben til den andre med en hale av katastrofer i kjølvannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...