Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

59 minutes ago, Duriello said:

Uansett om Star Citizen ender opp som en flause eller ei, så er det jævli fett å se grensene de pusher.. 👍👍

Hvilke grenser er det de pusher? 

Grensene for hvor mye penger man kan svindle fra godtroende mennesker? De er unektelig gode der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Nizzen said:

Hvilke grenser er det de ikkje pusher i spillet?

Hvilket spill? Har de gitt ut noe uten at jeg har fått det med meg?

Om du snakker om demoene de har gitt ut i årevis, så må du nesten selv si hvilke grenser det er disse pusher? 

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Zork skrev (9 minutter siden):

For øyeblikket er det fordi jeg er spent på å høre hvilke grenser SC pusher - det var vel det du skulle forklare..?

Du har åpenbart en mening uten mye egentlig kunskap. 

Selv om spillet ikke er lansert så skal man ikke lete lenge for å finne svarene du etterspør. Det er så åpenbart at jeg i alle fall ikke gidder å ramse opp for en som deg, og jeg har ikke en gang spilt det enda. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Serpentbane said:

Du har åpenbart en mening uten mye egentlig kunskap. 

Selv om spillet ikke er lansert så skal man ikke lete lenge for å finne svarene du etterspør. Det er så åpenbart at jeg i alle fall ikke gidder å ramse opp for en som deg, og jeg har ikke en gang spilt det enda. 

Jeg etterspør jo kunnskap? Jeg ber om informasjon om hvilke grenser de pusher - minst to debattanter (og det ser ut som du også nå melder deg på?) i denne tråden har allerede slått fast at SC pusher grenser og jeg har kun bedt om informasjon om hva dette innebærer?

Om svarene er så enkle som du påstår, så er det vel langt letter å bare skrive/linke dem her istedenfor å holde på med kvasi-arugumentasjonen og personangrepene jeg har fått så langt? 

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Zork said:

Jeg etterspør jo kunnskap? Jeg ber om informasjon om hvilke grenser de pusher - minst to debattanter i denne tråden har allerede slått fast at SC pusher grenser og jeg har kun bedt om informasjon om hva dette innebærer?

Om svarene er så enkle som du påstår, så er det vel langt letter å bare skrive/linke dem her istedenfor å holde på med kvasi-arugumentasjonen og personangrepene jeg har fått så langt? 

For å si det slik: Du etterspør ikke kunnskap. 

Hva du egentlig vil her, må gudane vite, men det er neppe noe som gjør tråden bedre ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Nizzen said:

For å si det slik: Du etterspør ikke kunnskap. 

Hva du egentlig vil her, må gudane vite, men det er neppe noe som gjør tråden bedre ;)

Er ukritisk heiing på SC det eneste som gjør denne tråden bedre?

Vi vet alle at SC er en av spillhistoriens største vitser (en kan gjerne ha en mening om det er fortjent eller ikke, men det er unektelig et faktum) - det lages ikke en artikkel om dette prosjektet uten at kommentarfeltet fylles av latterliggjøring og kommentarer om svindel og luftslott.

Med den bakgrunn så kan det neppe komme som en overraskelse at noen stiller spørsmål når det hevdes at SC 'pusher grenser'.

I den grad det skulle være interessant, så er mIn bakgrunn i denne tråden, som jeg tidligere har redgjort for, er at jeg støttet SC da de hadde sin kickstarter. Jeg har for lengst avskrevet de kronene jeg sendte dit og lever greit med det, men dette er altså et debattforum og dette er en sak jeg har en mening om. Det skulle vel egentlig holde? 

Det blir et litt kleint forsøk på hersketeknikk å ikke komme med et eneste argument men kun gjenta et "hvorfor bryr du deg egentlig?".

Så... jeg venter fremdeles på en forklaring på hvordan SC pusher grenser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det viktigste er vel mengden av komplisert og krevende teknologi i et spill/simulasjon, alt fra 64bit presisjon til ekstremt detaljerte modeller, snart volumetriske skyer som kan sees fra rommet og ikke så begrensete skyer som i RD2 og MS Flightsim.

Sømløs ferdsel mellom hele planeter og atmosfære, storskala dynamisk objekt kontainer strømming samt hele planeter med vegetasjon og vær som også vil ha dyreliv og muligheter for bosettinger.

Dette er i en hel annen grafisk og teknisk versjon enn NMS, Elite har ennå ikke noe tilsvarende dessverre.

Mye mer å ta opp, men skulle ikke være nødvendig siden jeg tviler på om Zork kan referere til et eneste spill simulering som er i nærheten av SC, de har kommet og gått disse som derek smart klanen har hevdet ville gruse SC og gjøre det udatert før det er ferdig.

Vi har jo hans fantastiske spill i minne, de er jo så mye bedre.

 

   

Endret av Doffyduck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, Zork said:

Jeg etterspør jo kunnskap?

Les hva du selv skrev og vurder om du ville giddet å svare noen som spurte på den måten.

For det første var du frekk og kalte folk for godtroende og et spill de liker og tror på for svindel. Slikt er ikke oppførsel som innbyr til mer kommunikasjon med deg.

For det andre ga du et sterkt inntrykk av å ha bestemt deg allerede, uten å genuint etterspørre kunnskap. Du ga i stedet klart inntrykk av å være ute etter en krangel.

Slikt gidder ikke jeg å bruke noe særlig tid på, i alle fall. Om noen som virket genuint interessert hadde spurt, hadde jeg strukket meg langt og kunne avtalt å møte i spillet og vise rundt, ev lære vedkommende hvordan man spiller. Men ikke hvis vedkommende hadde "spurt" slik du gjorde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
11 hours ago, Zork said:

Hvilke grenser er det de pusher? 

Grensene for hvor mye penger man kan svindle fra godtroende mennesker? De er unektelig gode der.

Er du alltid så negativ? :)
Det er mange ting jeg er uenige i men å beskylde dem for svindel er å dra det litt for langt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (16 timer siden):

Grensene for hvor mye penger man kan svindle fra godtroende mennesker? De er unektelig gode der.

Vel, de har fremdeles et langt stykke å gå før de i det hele tatt nærmer seg EA-nivå. Og i motsetning til loot boxes og lignende har man ganske god kål på hva man egentlig betaler for når man bruker penger i Star Citizen.

Skjønt - det var ikke alltid slik, men de som spyttet inn penger under kickstarter og følte seg snytt pga. feature creep etc. har allerede hatt tilbud om tilbakebetaling. Og så er det fremdeles slik at man kan spytte inn hundrevis av dollar for et skip som ikke er ferdig utviklet enda, og som kanskje viser seg - den dagen det omsider blir tilgjengelig i spillet - å ha blitt til noe ganske annet enn det som opprinnelig var forespeilet. Men dette er noe alle som investerer større summer i dag er innforstått med, og i den grad man ikke er det så har man aktivt oversett eller valgt å misforstå tydelige advarsler før betaling.

Med det sagt så er det påfallende hvor mye penger enkelte (undertegnede inkludert) velger å bruke på dette. Ifølge tall på deres egen nettside er det i skrivende stund 3 301 788 registrerte brukere (brukerkonti), og de har hentet inn totalt $393 342 859 over årenes løp. Det er i gjennomsnitt $119 per brukerkonto, og med tanke på at det helt garantert er minst hundretusenvis av konti registrert kun for Free Fly events, uten en eneste krone brukt, og at det trolig er millionvis av konti som "kun" har brukt mellom ca $40 og $60, som er prisen på en typisk starterpakke (eks. mva.) - så er det definitivt anomalies som har brukt ganske spinnville summer på dette. Men jeg synes ærlig talt ikke at å f.eks. bruke 10 000 kr på å bidra til utviklingen av et spill i alpha kommer i nærheten av å være like ille som å svi av 10 000 kr på spillerkort i FIFA.

Det finnes forøvrig ganske omfattende tredjeparts overvåkning av inntektene deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, srbz said:

... så er det definitivt anomalies som har brukt ganske spinnville summer på dette. Men jeg synes ærlig talt ikke at å f.eks. bruke 10 000 kr på å bidra til utviklingen av et spill i alpha kommer i nærheten av å være like ille som å svi av 10 000 kr på spillerkort i FIFA

*host*

image.png.a846fbe5a1ae55ea5917cbc206561d52.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra discord i slutten av september: 

 

Å hildrande du. Prøvde Star Citizen i kveld på den nye PCen min fra i sommer. Ryzen 5 5600X, 32 GB DDR4, M2 SSD, AMD RX5600. OG SPILLER LAGGER NOE ENORMT. 😜 Men noe verre, jeg brukte nesten en time på å forgjeves lete etter hangaren før jeg tok til youtube og måtte lete gjennom masse videoer som ikke viste noe som LIGNET det jeg så (sikkert gamle lokasjoner) før jeg fant en video som viste det jeg trengre. Nå går jeg til sengs, får heller prøve å fly en annen gang... 😉

---------

Prøvde å streame på twitch min neste opplevelse dagen etter, der jeg prøvde å fly:

 

Crash and burn, baby. Crash and burn. 😁

 

Jeg ga nettopp opp. Fikk ikke til noe og ble impounda, men ingenting skjedde. Fikk heller ikke til å lande, langt mindre å komme meg ut av hangaren. Skjønte ingenting 🙂

 

-------------------

Min bedømmelse: Totalt håpløst guiding for en noob, ekstremt dårlig optimalisert, enormt vakkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, fnwilborn said:

Siterer meg selv fra discord i slutten av september: 

 

Å hildrande du. Prøvde Star Citizen i kveld på den nye PCen min fra i sommer. Ryzen 5 5600X, 32 GB DDR4, M2 SSD, AMD RX5600. OG SPILLER LAGGER NOE ENORMT. 😜 Men noe verre, jeg brukte nesten en time på å forgjeves lete etter hangaren før jeg tok til youtube og måtte lete gjennom masse videoer som ikke viste noe som LIGNET det jeg så (sikkert gamle lokasjoner) før jeg fant en video som viste det jeg trengre. Nå går jeg til sengs, får heller prøve å fly en annen gang... 😉

---------

Prøvde å streame på twitch min neste opplevelse dagen etter, der jeg prøvde å fly:

 

Crash and burn, baby. Crash and burn. 😁

 

Jeg ga nettopp opp. Fikk ikke til noe og ble impounda, men ingenting skjedde. Fikk heller ikke til å lande, langt mindre å komme meg ut av hangaren. Skjønte ingenting 🙂

 

-------------------

Min bedømmelse: Totalt håpløst guiding for en noob, ekstremt dårlig optimalisert, enormt vakkert. 

Jepp, er i alpha så ennå mye bugs, ingen instruksjoner, og ingen optimalisering. Beste er å få intro fra en venn, ev se noen videoer på YouTube. Send meg gjerne en pm for info eller intro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror man med fordel kan være ærlig om hva fakta er, om man hater eller elsker utvikleren. Fakta er at de har samlet inn en svimlende mengde penger uten å levere spillet de lovet innen for de tidsrammene de lovet. Det alene er problematisk. 

Men greit nok, man kan argumentere for at det er vanskelig å lage et så banebryterne spill. Visjonen om en åpen simulering med alle de mulighetene og egenskapene de har sett for seg er banebryterne, det må man også være ærlig om. Spillet slik det blir fremstilt virker absolutt fantastisk. Problemet er bare at vi ikke har fått det spillet, etter mange millioner dollar og mange lange år. Det vi har fått er en alpha som ser helt ok ut og er helt forferdelig å spille.

Spillet, slik det var, da jeg testet det var helt grusomt å spille og det var ikke i nærheten av det de lover. Det er jo i bunn og grunn greit nok, fordi det er en alpha. Spørsmålet er bare hvor lenge de kan forsette å samle inn penger uten å levere det ferdige produktet. Personlig har jeg mistet troen, jeg har heldigvis aldri investert en krone i det spillet, men andre har mer tålmodighet enn meg. Dessverre tror jeg dere må våkne opp snart og innse at dere hare blitt løyet til. Klart, det er jo bare min mening. Jeg vil påstå at jeg har gode argumenter for min mening, men jeg sitter jo ikke på fasiten.

Det vil være lite hensiktsmessig å antagonisere de som fremdeles lever i håpet, men det er like meningsløst å leve i håpet. Dette blir litt som å diskutere gud, de som tror de tror. Jeg håper jeg tar feil og jeg ønsker meg Star Citizen, men...

Lenke til kommentar
1 minute ago, Flin said:

Jeg tror man med fordel kan være ærlig om hva fakta er, om man hater eller elsker utvikleren. Fakta er at de har samlet inn en svimlende mengde penger uten å levere spillet de lovet innen for de tidsrammene de lovet. Det alene er problematisk.

Tja, de holdt jo en avstemming der resultatet ble at de skulle bruke mer tid og publisere det slik Chris Roberts ønsket, i stedet for det som ble spesifisert i crowdfunding-kampanjen.

Jeg har spilt Star Citizen mye det siste året og vel så det, og har hatt stor glede av det. Det hjalp at jeg fant meg en org som er veldig aktiv, og som støtter oppunder nye spillere. den orgen har ettårsjubileum til jul og har allerede vokst seg stor.

Jeg vil selv betrakte Star Citizen som verdt pengene, selv om jeg har betalt i overkant mye penger. Det er gjort med øynene åpne, og jeg har ikke brukt mer enn jeg kan tåle å tape. Jeg tror på drømmen - selv om jeg synes det tar litt VEL lang tid, jeg også - og jeg tror og synes at både pengene og ventetiden vil være verdt det.

Alle gode hobbyer vil før eller siden bli dyre. Slik er det bare, og Star Citizen er en av mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...