Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
27 minutes ago, Sutekh said:

Jeg skal plukke opp spillet igjen og vurdere å hive meg med i en org den dagen jeg faktisk får tak i et nytt skjermkort uten å blakke meg fullstendig :glare:

I forgårs fikk jeg Star Citizen til å kjøre på min heller crappy laptop:

  • Intel® Core™ i5-8250U 1.6 GHz prosessor
  • NVIDIA GeForce MX150
  • 8 GB RAM

Med 800 x 600 og alt satt til LOW eller OFF, fikk jeg på det meste 20-25 fps, men vanligvis rundt 12-15 fps. Enorme stutters, så langt fra spillbart - men det funket i det minste, noe jeg aldri hadde trodd.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (8 timer siden):

I forgårs fikk jeg Star Citizen til å kjøre på min heller crappy laptop:

  • Intel® Core™ i5-8250U 1.6 GHz prosessor
  • NVIDIA GeForce MX150
  • 8 GB RAM

Imponerende. Du trenger forsåvidt ikke noen råtass av et skjermkort for å få spillet til å kjøre sånn noenlunde. Så lenge du har minst 4 GB VRAM er det stort sett lite å hente FPS-messig på å bytte til et kraftigere skjermkort, slik spillet er nå.

Det som er langt viktigere, er å ha spillet på SSD, og å ha minst 16 GB RAM. Helst 32 - hvis du ikke ønsker å måtte nøysomt lukke alt av bakgrunnsprosesser hver gang det skal spilles. Å i det hele tatt få spillet til å kjøre på 8 GB RAM uten å krasje er imponerende, men jeg ville nok heller forsøkt å streame det fra desktop til laptop via https://moonlight-stream.org/ fremfor å installere det natively.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, srbz said:

Imponerende. Du trenger forsåvidt ikke noen råtass av et skjermkort for å få spillet til å kjøre sånn noenlunde. Så lenge du har minst 4 GB VRAM er det stort sett lite å hente FPS-messig på å bytte til et kraftigere skjermkort, slik spillet er nå.

Det som er langt viktigere, er å ha spillet på SSD, og å ha minst 16 GB RAM. Helst 32 - hvis du ikke ønsker å måtte nøysomt lukke alt av bakgrunnsprosesser hver gang det skal spilles. Å i det hele tatt få spillet til å kjøre på 8 GB RAM uten å krasje er imponerende, men jeg ville nok heller forsøkt å streame det fra desktop til laptop via https://moonlight-stream.org/ fremfor å installere det natively.

Ja, helt klart. Til vanlig kjører jeg det på R9 5950X, 64 GB RAM og RTX 3090 Strix OC. Det går ganske greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
6 hours ago, starflame said:

Noen andre som spiller SC med hosas? Skaffet meg et par Virpil Conestellation Alpha med monstertech chair mounts et par måneder siden. Det adder veldig mye til følelsen av å føre/fly (to pilot? idk ordet).

Jepp. Har prøvd HOTAS med både X-56 og Warthog. For førstenvnte feilet throttle ved ankomst, og jeg fikk ny pakke fra Komplett, men inne den tid hadde jeg allerede hatt så mye problemer med å mappe opp sticken at jeg solgte erstatninsgpakken. Warthog likte jeg ikke pga mangel på rotasjonsakse, så den ble også solgt.

Deretter gikk jeg over til to stk Thrustmaster T16000M I HOSAS, og likte det svært mye bedre. De er god valuta for pengene, men ikke laget for hard bruk, så da høyre sticks rotasjon feilet under landing (MSR full av quant), var det tid for å bestille seg to stk VKB Gladiator Premiums. De er viden kjent som nest beste man kan få, men har en konskruksjonsfeil som gjør at en plastbit på sekundær-triggeren  kan knekke av på innsiden dersom kan trykker for hardt. De sender nye triggere gratis, men man må bytte selv, og det er litt plunder. I tillegg har jeg støtt på et problem med drift i høyre stick, som gjør at jeg må kalibrere den en gang eller to for dagen. Det er heldigvis raskt og enkelt å gjøre vha dens interne prosedyrer - kan f.eks. gjøre mens man er i QT - men det er litt plagsomt likevel.

Takket være det gode tilbudet på BF har jeg nå to stk Virpil Constellation Alpha liggende i esker ved siden av meg. Konstruert 7. desember, altså nesten to uker etter at jeg bestilte dem. I tillegg bruker jeg en Stream Deck XL og venter på en til. Når den endelig kommer skal jeg mappe opp en til flight og en til "on foot".

Mht Virpil-ene så er det en ting jeg kommer til å savne når jeg tar dem i bruk: VKB har tre knapper, en throttle og to hjul på basen, mens Virpil ikke har noe som helst slikt. Jeg har brukt dem til å trigge mining consumables, justere mining-laser, justere scan-/ping-vinkel, og missile operator mode. Må finne en annen løsning etter at jeg går over til Virpil-ene. Hadde kanskje vært en løsning å bruke Virpil i høyre og VKB i venstre, men det tenkte jeg ikke på da jeg i lykkerus bestilte to stk Virpil-sticks til 30+ prosent rabatt.

Lenke til kommentar
On 12/27/2021 at 9:04 AM, Aetius said:

Jepp. Har prøvd HOTAS med både X-56 og Warthog. For førstenvnte feilet throttle ved ankomst, og jeg fikk ny pakke fra Komplett, men inne den tid hadde jeg allerede hatt så mye problemer med å mappe opp sticken at jeg solgte erstatninsgpakken. Warthog likte jeg ikke pga mangel på rotasjonsakse, så den ble også solgt.

Deretter gikk jeg over til to stk Thrustmaster T16000M I HOSAS, og likte det svært mye bedre. De er god valuta for pengene, men ikke laget for hard bruk, så da høyre sticks rotasjon feilet under landing (MSR full av quant), var det tid for å bestille seg to stk VKB Gladiator Premiums. De er viden kjent som nest beste man kan få, men har en konskruksjonsfeil som gjør at en plastbit på sekundær-triggeren  kan knekke av på innsiden dersom kan trykker for hardt. De sender nye triggere gratis, men man må bytte selv, og det er litt plunder. I tillegg har jeg støtt på et problem med drift i høyre stick, som gjør at jeg må kalibrere den en gang eller to for dagen. Det er heldigvis raskt og enkelt å gjøre vha dens interne prosedyrer - kan f.eks. gjøre mens man er i QT - men det er litt plagsomt likevel.

Takket være det gode tilbudet på BF har jeg nå to stk Virpil Constellation Alpha liggende i esker ved siden av meg. Konstruert 7. desember, altså nesten to uker etter at jeg bestilte dem. I tillegg bruker jeg en Stream Deck XL og venter på en til. Når den endelig kommer skal jeg mappe opp en til flight og en til "on foot".

Mht Virpil-ene så er det en ting jeg kommer til å savne når jeg tar dem i bruk: VKB har tre knapper, en throttle og to hjul på basen, mens Virpil ikke har noe som helst slikt. Jeg har brukt dem til å trigge mining consumables, justere mining-laser, justere scan-/ping-vinkel, og missile operator mode. Må finne en annen løsning etter at jeg går over til Virpil-ene. Hadde kanskje vært en løsning å bruke Virpil i høyre og VKB i venstre, men det tenkte jeg ikke på da jeg i lykkerus bestilte to stk Virpil-sticks til 30+ prosent rabatt.

Kult, jeg kjøpte før BF tilbudet lol, not much lost derimot de var vel verdt det. Gikk du for dual WarBrd bases?

Den nyeste release-client softwaren de bruker tar litt tid å konfigurere skikkelig, men det er så mye man kan gjøre nå og stille inn bedre enn før. Tror du kommer til å like det, er veldig likt VKB sin.

Jeg tenkte på å legge til et Control Panel #1 men venter på litt mer content og support i Star Citizen først. Man har også ting som GameGlass hvor du kan bruke en tablet for å gjøre alt det man vil gjøre med det uansett og om du har en leftover tablet eller noen type iPad adder det en del usability uten å bruke så mye.

Man kan også bruke Shift mode i Virpil softwaren for å gjøre om inputs mens shift mode er engaged, så du kan feks bruke en knapp eller flipper til å bruke en slags ctrl+button combo. SC trenger bedre support for joysticks in general så det er ikke mye å sette opp atm tbh. Jeg bruker mine til missile mode og space brake atm feks.

Misliker veldig at man ikke kan velge å ha knapper på double tap eller noe slik som man vil selv fordi det ikke fungerer skikkelig.

De burde heller la oss sette opp profile tabs eller noe for mining/flying/landing/cargo etc så man kan engage feks mining mode fullt ved å bytte profil ingame istedet for i en outside software, så slipper man overlap i inputs om man har en button som gjør flere ting. Når du activater Mining Mode er det også bare for shipet det aktiverer og ikke for dedikerte inputs afaik. Du har samme controller profil for alt, så det hadde vært awesome med mer support der.

Men mest av alt Virpil alphas gjør det veldig lett og komfortabelt å fly i decoupled mode med slider'ene, men når du engager landing gear så kommer du inn i en pseudo-coupled-mode hvor vectoren du var i låser seg. Veeldig irriterende, men jeg hørte noen som jobber med dette hos CIG har skaffet seg virpils eller noen type joysticks så kanskje de endrer det ut i 2022.

edit: Jeg prøvde X56 faktisk for en måned før jeg kjøpte alpha'ene, men det var så shit at jeg returnerte den. Mini joysticksene og softwaren deres var forferdelig, throttle er mer for fly-spill uansett og X56'en er 10 år gammel hardware uten innovation, så jeg er glad Virpil og VKB eksisterer. X56 er også ganske dyrt her i landet, så jeg er happy jeg fant bedre. 

Endret av starflame
Lenke til kommentar

Ser ikkje ut som spillet er en flopp enda :D
 

Quote

 

Star Citizen raised nearly $86 million throughout 2021, making it the most successful year of funding since the game's rollout in 2012.

Total funding at $420 million

 

Som sagt tideligere, så er spillet bare en flopp for dem som ikkje spiller spillet. For de som spiller det ofte, er det mange av :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Ser ikkje ut som spillet er en flopp enda :D
 

Som sagt tideligere, så er spillet bare en flopp for dem som ikkje spiller spillet. For de som spiller det ofte, er det mange av :)

Vet ikke helt hva poenget her er? Det er da ingen som har sagt de ikke drar inn syke pengebeløp? At de drar inn så mye penger uten å levere noe av betydning er vel mye av det de kritiseres for?

Ingen som har kalt SC en flopp om man ser det fra Chris Roberts og de andre som håver inn pengenes synspunkt.

Men det er altså ikke Chris Roberts bankkonto de fleste er mest bekymret for rundt dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 1.1.2022 den 20.00):

Ser ikkje ut som spillet er en flopp enda :D
 

Som sagt tideligere, så er spillet bare en flopp for dem som ikkje spiller spillet. For de som spiller det ofte, er det mange av :)

Jeg syns det er fascinerende greier å dra inn såpass med penger uten helt å levere et ferdig produkt i mine øyne. De har en businessmodell som er gull. Og nei, jeg kommer nok ikke til å spille Star Citizen.

Lenke til kommentar
6 hours ago, oOF said:

Jeg syns det er fascinerende greier å dra inn såpass med penger uten helt å levere et ferdig produkt i mine øyne. De har en businessmodell som er gull. Og nei, jeg kommer nok ikke til å spille Star Citizen.

Uansett beløp så tar det tid å lage noe. Rom ble ikke bygget, etc.

Jeg er enig i at det kan se ut som ting tar for mye tid, men samtidig er det enorm forskjell fra hvordan det var for bare et år siden. Spillet er absolutt spillbart, og jeg spiller det i noen timer minst annenhver dag. Greit at jeg har brukt en del penger på det, men jeg har goså fått mye valuta for de pengene, og det allerede lenge før spillet er lanseringsklart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
master7 skrev (På 7.11.2021 den 23.41):

Så er det vel også opp til bedriften hva fagfelt de prioriterer å ansette flere av, og i hvilken rekkefølge utifra behovet. Det behøver ikke bety at alt går på skinner, ting skjer og vips må man omprioritere, leie inn flere eller forskyve delprosjekter osv.

Høres ut som både elendig prioritering og elendig prosjektstyring og planlegging. Lukter inkompetanse lang vei.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 1.1.2022 den 20.00):

Ser ikkje ut som spillet er en flopp enda :D

Som sagt tideligere, så er spillet bare en flopp for dem som ikkje spiller spillet. For de som spiller det ofte, er det mange av :)

Jeg synes dette spillet i utgangspunktet virker veldig spennende. Pproblemet er at det virker som det aldri blir ferdig og at det loves mye, men at man kaster bort tid på å stadig legge til nye ting fremfor å få til en kjerne som fungerer som man så kan bygge på.

Et skakkjørt prosjekt som sluker mer og mer penger og aldri blir ferdig.

I utgangspunktet kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve det selv, men gidder ikke når det er såpass uferdig og ting virker såpass fucked.

Lenke til kommentar
1 hour ago, hekomo said:

Jeg synes dette spillet i utgangspunktet virker veldig spennende. Pproblemet er at det virker som det aldri blir ferdig og at det loves mye, men at man kaster bort tid på å stadig legge til nye ting fremfor å få til en kjerne som fungerer som man så kan bygge på.

Et skakkjørt prosjekt som sluker mer og mer penger og aldri blir ferdig.

I utgangspunktet kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve det selv, men gidder ikke når det er såpass uferdig og ting virker såpass fucked.

Hvis det er gøy å spille det nå, så er det ikkje et kjempeproblem synes jeg. Mange andre spill som er "ferdige" som er gørr kjedelige :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...