Gå til innhold

Nå skal Google Translate oversette bedre mellom engelsk og norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte det samme som Kjetil men igjen så er ikke dette lenger et problem, da det er så jævla utbredte allerede.

 

Så dere den der kickstarter prosjektet som skulle samle alle kredittkort på 1 kort, gikk nettopp konkurs.

Flere som enda sitter her og støtter Kickstarter, jeg skal bare si at de har gjort bra jobb å maniluere deg.

 

Jaja, hva får man ut av å ha rett? ingenting, men det er lov å hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Jeg oversatte denne meldingen fra engelsk, og min fungerer det er utmerket for de fleste ting.

 

Det er nesten på nivå med de fleste artikler skrevet av norske journalister i de daglige nyhetene hver dag.

 

Det fungerer virkelig bra, men det er bedre enn det pleide å være.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Google translate er som kjeften på en 14 år gammel gutt som skal snakke med ei jente. Inputen fra hodet er korrekt, men det kommer bare usammenhengende setninger ut.

Lenke til kommentar

Egentlig er google translate farligere nå en før, siden de alvorlige feilene ender opp "gjemt" inn mellom setninger med relativt brukbar oversettelse.

 

= "Actually, google translate is more dangerous now one before, since the serious errors end up "hidden" between sentences with relatively useful translation"

 

Moro!

Lenke til kommentar

adeneo skrev så her:

Jeg oversatte denne meldingen fra engelsk, og min fungerer det er utmerket for de fleste ting.
Det er nesten på nivå med de fleste artikler skrevet av norske journalister i de daglige nyhetene hver dag.
Det fungerer virkelig bra, men det er bedre enn det pleide å være. Fint skrevet adeneo.
..................
Jeg satte pris på svaret ditt, når jeg svare så svare jeg ut ifra mitt ståsted, alder 80 år, Jeg er helt avhengi av å kunne Engelsk 
her jeg bor, vi hadde ikke Engelsk på skolen, jeg har hatt et fint yrke hele livet uten Engelsk, fikk den snåle ide som Pensjonist
ble alene, fikk reiselyst 68 år Devern kunne ikke et ord, prøvde kurs det gikk inn det ene øre ut det andre, oppdaga da tenk hadde
jeg vert 7 år så men nu.
 
Det går rett så bra jeg forstår det meste av hva folk seier, gi igjen er det verre med men på et vis går det da, det beste jeg møter er en eldre Engels mann han forstår meg, jeg forstår han, møter jeg en ung Engelsk mann han tror jeg er en idiot, ok selv om jeg er godt kjent her jeg er så er Google Tranlate er både hatet å elsket, jeg svare som adeneo, satte pris på dette, data er en hobby, handel på nett er viktig, alt er stort sett på Engelsk.
 
Det er et språk som brukes i dag, selv en Totning må bruke Engelsk om han er sauebonde for dem er yngre en Han?.
 
Hva er mitt problem da?
 
Du møter en hel side ok gå på oversett alt kommer opp på Norsk så fint.     Side 2 nei da mangler oversetningen det må du da løses på annen måte det går det også bare mer tungvint.
 
Tenk om man hadde en knap på Bokmerker Engelsk til Norsk og omvent kanskje du måtte ha 2 Norsk til Engelsk det fins ikke
er der noen som har en løsning på dette fenomenet seier jeg Takk.
 
Nu er jeg klar for å få lidt kjeft av alle ungdommer, din gamle Tulling du forstår ingen ting du?     Men faktisk så lever vi også om vi er 80 eller 85 år vi bruker data, noen har Win 7 andre 8.1 og der fins Gamlinger med Win 10 også, å alle koser seg.
At PDF kan gå på tverke av og til så klare vi oss.
 
Vi er ikke så dumme som ungdommen tror, og Dere blir også Gamle engang og har Dere fått skole som ikke vi har, så burte ingen ting stoppe Dere, om du ikke er gått i helt i Frø, men selv på Gamlehjemmet er det godt å kunne Engelsk?
 
Så får den utgåtte generasjonen klare seg som best han kan.
Er glad for et svar og en løsning om den finnes og Takk til den som løser oppgaven.
 
Takk for din tålmodighet, skipperskrekk.  :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så dere den der kickstarter prosjektet som skulle samle alle kredittkort på 1 kort, gikk nettopp konkurs.

Flere som enda sitter her og støtter Kickstarter, jeg skal bare si at de har gjort bra jobb å maniluere deg.

 

Godt du avslører deg som en av mange som ikke forstår hva Kickstarter er....

Lenke til kommentar

Jeg satte pris på svaret ditt, når jeg svare så svare jeg ut ifra mitt ståsted, alder 80 år, Jeg er helt avhengi av å kunne Engelsk 

her jeg bor, vi hadde ikke Engelsk på skolen, jeg har hatt et fint yrke hele livet uten Engelsk, fikk den snåle ide som Pensjonist

ble alene, fikk reiselyst 68 år Devern kunne ikke et ord, prøvde kurs det gikk inn det ene øre ut det andre, oppdaga da tenk hadde

jeg vert 7 år så men nu.

Det er jo som regel slik at det blir vanskeligere å lære desto eldre man blir, jeg har ikke blitt åtti enda, men er godt over halvveis, og merker selv at det stadig blir vanskeligere å lære nye ting, særlig språk kan være vrient.

 

Hva er mitt problem da?

 

Du møter en hel side ok gå på oversett alt kommer opp på Norsk så fint.     Side 2 nei da mangler oversetningen det må du da løses på annen måte det går det også bare mer tungvint.

 

Tenk om man hadde en knap på Bokmerker Engelsk til Norsk og omvent kanskje du måtte ha 2 Norsk til Engelsk det fins ikke

er der noen som har en løsning på dette fenomenet seier jeg Takk.

 

Det finnes faktisk løsninger som er nesten slik du beskriver, Google har et nettlesertillegg som kan installeres i Chrome, som gir deg en knapp som oversetter siden du er på -> 

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/google-translate/aapbdbdomjkkjkaonfhkkikfgjllcleb?hl=no

 

Firefox og andre nettlesere har sikkert lignende ting.

 

Du kan også bruke Google Translate direkte, ved å putte inn enten en lenke eller fri tekst i boksen på denne siden, å trykke "oversett", så gjør den nettopp det -> 

 

https://translate.google.no/?hl=no&sl=en&tl=no

Lenke til kommentar

 

Svar til Skipperskrekk

 

:)

 

Jeg leste innlegget med opplevelse. Kjempemorsomt og interessant.

Nei, jeg tror ikke de gamle er så dumme. Det er for det meste unge som mangler livserfaring.

Morsomt å høre at dere gamlinger bruker PC. Jeg hørte også intervju med ei dame på over 80 år som nettopp hadde kjøpt seg PC og lærte for det meste på egenhånd etter et kort introduksjonskurs.

Det er stort sett offentlige ansatte som ikke evner å sette seg inn i nye ting. Samt de som sier til seg selv at de ikke tro på seg selv. Det har lite med aldre å gjøre.

Min datter sa da hun begynte på skolen at det var ingen vits, for hun ville aldri klare å lære å lese. Hun ble fabelaktig god i emnet  :)

Lenke til kommentar

Xantippe. Jeg Takker for ditt svar du er ikke borte du heller, hvor du er på stammen vet jeg ikke helt men på ditt svar har du vert på samme skole som jeg tipper jeg du er så gammal at foreldre har gitt det + som mange undommer mangler i dag folkeskikk er ikke et ukjent begrep for deg tror jeg, er 80 år selv og er relativt oppgående.

 

Jeg har et godt Humør ja, jeg trives med data det er en Verden som er helt unik, hvorfor er jeg her?  fordi der er så mange dyktige på Diskujon.no jeg har fått god hjelp inne her av dem som kan mer en meg selv, hvorfor mitt innlegg det var fordi der fins så mange Drittunger som tror dem vet alt og dem regner oss gamlinger som noen idioter. Og da blir jeg forbanna, Sorry.

 

Nu mener dem kanskje selv at  dem ikke blir gamle og det får nu være, å oppdragelse har dem ikke, feilen er at det er vi Gammlinger som har skjemt dem bort i et og alt.  Ok nok om der.

 

Engelsken er ikke mitt problem jeg klare meg godt, men der så mange eldre som reiser ut det kan være på grunn av helse oppleve andre ting også etter mange års slit i hjemlandet, uten Google translate kunne dem pakke kofferten å dra hjem til Bondelandet igjen grunn skole har vert en mangelvare for oss eldre, vi hadde det ikke på skolen, og foreldrene hadde ikke råd unner krigen til skole utdannelse for oss.

 

I nød kan Fanden spise fluer ok, Google Translate er flott, fantastisk god hjelp og kunne vert bedre, første side oversett ok, neste side da må du knote lidt, 2 små ikorn på Bokmark hadde løst dette  problemet, se hva jeg skrev før ingen gidder svare på slikt hvis man ikke er tør bak ørene, Nu forventer jeg ikke en Gammer som spiller 24/7 stiller opp, men der vel andre her.

 

Jeg har ikke bare en Bestemor å lære opp jeg kunne jobbe hver dag, blåskjerm Win7  8.1  Win10 å en etternøler på Vista. Men det er så gøy å stille opp for eldre, noen kommer innom andre bor mange km fra her, det er PDF, noe er borte, hva gjør jeg Arne hjelp, et Print Screnn lidt tekst, Gamlinger vil så gjerne prøver, tålamot har jeg masse av god tid også.

 

Og noe vi vet alle hvim stiller krav? Alle offentlig etater dem forlanger nu er data aldere kommet, følger du ikke med så blir dine siste år som en analfabet, nettbank automater blir borte et helvede alt i hop men det er en ny tid blitt.

 

Gamlinger kan hjelpe 10 unge men 10 unge gidder ikke hjelpe en gammal stakker bare kjefte vente på dem ryke til å kan arve. Det vet jeg har vert ute for det selv. Mulig jeg tøyer strikken for langt nu Sorry,

 

Jeg gjentar igjen der er mange Seriøse inne her, og der er utrulig mange flotte undommer også men respket nei  hold kjeft eller prøv å bidra posetivt i Diskusjon.no det er et fint sted for folk som har interresse for data.

 

Vi trenger det og i mange år til også. Jeg blir vel ekskludert nu helt greit det.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...