Gå til innhold

Hvorfor stemmer du FRP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har stemt FrP tidligere. Det var fordi

- De har en mer restriktiv innvandringspolitikk. Spesielt under "Refugees welcome"-bølgen var FrP det eneste partiet som klarte å holde hodet kaldt. De fleste partier tok innover seg virkeligheten etterhvert - men for sent.

 

- Stoppe trakassering av bilister.

 

- Nei til eiendomsskatt, rett og slett fordi det er en urettferdig skatt. Har ikke noe imot å betale skatt i seg selv, men da foretrekker jeg heller en økt inntektsskatt.

 

- Bevæpning av politiet

 

- Holde liv i oljenæringen. Som tross alt er svært viktig for norsk økonomi

 

 

Ved høstens valg stemmer jeg SP, fordi de sosialt og økonomisk er mer likt hva jeg står for. Jeg kan ikke fordra den elitistiske og kapitalistiske siden ved FrP. Så håper jeg SP klarer å levere på noe av punktene ovenfor tross alt.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved høstens valg stemmer jeg SP, fordi de sosialt og økonomisk er mer likt hva jeg står for. Jeg kan ikke fordra den elitistiske og kapitalistiske siden ved FrP. Så håper jeg SP klarer å levere på noe av punktene ovenfor tross alt.

 

Jeg mener ikke å fremstå som spydig, men håpet du at FrP skulle oppfylle valgløftene sine og du derfor ble skuffet nå som den uunngåelige regjeringsslitasjen har skjedd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ved høstens valg stemmer jeg SP, fordi de sosialt og økonomisk er mer likt hva jeg står for. Jeg kan ikke fordra den elitistiske og kapitalistiske siden ved FrP. Så håper jeg SP klarer å levere på noe av punktene ovenfor tross alt.

 

Jeg mener ikke å fremstå som spydig, men håpet du at FrP skulle oppfylle valgløftene sine og du derfor ble skuffet nå som den uunngåelige regjeringsslitasjen har skjedd?

 

Man kan  håpe om så mye, men jeg var jo åpenbart klar over at FrP ikke kunne oppfylle alle punkter på programmet.

Men etter å ha sett FrP og Høyre i praksis, bli totaloverkjørt av Venstre, så stemmer jeg heller på SP, og håper på en ren SP+AP, evt SP+AP+KRF regjering.

Med et sterkt SP vil det kanskje bli noe mer realistisk innvandringspolitikk, men uten kapitalismen og sentraliseringen til H+V+FrP.

Altså, gitt at alternativene er V+KRF+FrP+H, eller SP + AP (+KRF),

så vil kanskje SP+AP alternativet være omtrent like bra som H+FrP på innvandring og vei/infrastruktur, da Venstre er en skikkelig bremsekloss, som oppfører seg som om de hadde hatt 15%. Vippeposisjoner er jo svakhet ved demokratiet vårt.

 

Som en bonus slipper jeg å se trynet til Trine Skei Grande på nyhetene hele tiden.

 

Så kan MDG og Venstre gå å finne seg til ro under sperregrensa, med hippie-sentraliserings-kapitalisme-globalseringen sin.

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At SP får så mange tilhengere er for meg helt uforståelig. Spesielt etter at de går ut med at de vil ta fra oss taxfreekvoten. En ordning som faktisk holder liv i flyplassene i distriktene. 

Akkuratt taxfree er ikke noen big deal for meg. Jeg benytter meg jo av den selv når jeg er ute å reiser, men jeg ser jo få objektive grunner til at varer kjøpt på flyplassen skal være unntatt avgifter. Det gir liten mening.

 

Makroøkonomisk hadde vel også norsk økonomi vært bedre tjent med om vi ikke la igjen så enorme summer i lomma på svenskene.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

 

At SP får så mange tilhengere er for meg helt uforståelig. Spesielt etter at de går ut med at de vil ta fra oss taxfreekvoten. En ordning som faktisk holder liv i flyplassene i distriktene. 

Akkuratt taxfree er ikke noen big deal for meg. Jeg benytter meg jo av den selv når jeg er ute å reiser, men jeg ser jo få objektive grunner til at varer kjøpt på flyplassen skal være unntatt avgifter. Det gir liten mening.

 

Makroøkonomisk hadde vel også norsk økonomi vært bedre tjent med om vi ikke la igjen så enorme summer i lomma på svenskene.

 

Taxfreeordningen finansierer driften av flyplassene i distriktet. Så de angivelige distriktsvennlige SP'ene dreper distriktet med å fjerne taxfreeordningen. Hvor bra trur du distriktet vil fungere uten flyplasser? Skal vi kun ha 4-5 flyplasser her i landet? 

Lenke til kommentar

Taxfreeordningen finansierer driften av flyplassene i distriktet. Så de angivelige distriktsvennlige SP'ene dreper distriktet med å fjerne taxfreeordningen. Hvor bra trur du distriktet vil fungere uten flyplasser? Skal vi kun ha 4-5 flyplasser her i landet? 

 

Om taxfree er årsaken til at en flyplass eksisterer kan den godt legges ned ja. Det bør ikke være hovedformålet til en flyplass.

Jeg savner en troverdig analyse på at det er slik, dog.

Venstre klarte jo forøvrig å presse regjeringen til å ødelegge Rygge flyplass.

Lenke til kommentar

At SP får så mange tilhengere er for meg helt uforståelig. Spesielt etter at de går ut med at de vil ta fra oss taxfreekvoten. En ordning som faktisk holder liv i flyplassene i distriktene. 

 

Om man tar tempen på verden og den populistiske veien det hele har tatt siste året, så er det egentlig ikke noe mysterium. Isolasjonisme er en key component i dette "nye" politiske landskapet noe som SP nyter godt av og brått så har nedslagsfeltet til SP gått langt utover bare bønder og samvirkelag, noe også 12% oppslutning vitner om. 

Lenke til kommentar

 

Taxfreeordningen finansierer driften av flyplassene i distriktet. Så de angivelige distriktsvennlige SP'ene dreper distriktet med å fjerne taxfreeordningen. Hvor bra trur du distriktet vil fungere uten flyplasser? Skal vi kun ha 4-5 flyplasser her i landet? 

 

Om taxfree er årsaken til at en flyplass eksisterer kan den godt legges ned ja. Det bør ikke være hovedformålet til en flyplass.

Jeg savner en troverdig analyse på at det er slik, dog.

Venstre klarte jo forøvrig å presse regjeringen til å ødelegge Rygge flyplass.

 

Beklager. Var 7 flyplasser som gikk med overskudd. Ikke 4-5. Riktignok ikke gårsdagens tall, men tipper ikke så langt unna samme i dag. Gidder ikke sjekke mer opp i det da det ikke var poenget heller. Men mer det å vise til at norske flyplasser sliter uten inntektene fra taxfreeordningen. 

 

https://www.nrk.no/mr/7-av-46-flyplasser-med-overskudd-1.10970207

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/avinor-faar-2-5-milliarder-fra-taxfree-salget/a/23435101/

 

Lenke til kommentar

Har sansen for libertarianismen, om ikke fult ut, så håper jeg at Norge går mer i den retningen. FrP er etter min mening det beste partiet for å styre Norge i den retningen. I tillegg kommer det til innvandringen, som på mange måter er irreversibelt, at jeg nok godt hadde stemt på et sosialistisk parti om de ville drastisk redusert innvandringen, da spesielt innvandring som kommer utenfra Europa. Vice versa, så tror jeg mange hardcore sosialister nok kan stemme FrP alene pga innvandringen, selv om noen holder seg unna (huff).  

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Har sansen for libertarianismen, om ikke fult ut, så håper jeg at Norge går mer i den retningen. FrP er etter min mening det beste partiet for å styre Norge i den retningen. I tillegg kommer det til innvandringen, som på mange måter er irreversibelt, at jeg nok godt hadde stemt på et sosialistisk parti om de ville drastisk redusert innvandringen, da spesielt innvandring som kommer utenfra Europa. Vice versa, så tror jeg mange hardcore sosialister nok kan stemme FrP alene pga innvandringen, selv om noen holder seg unna (huff).  

 

Om du har sansen for liberalismen så må jeg foreslår at tar en lang kikk på Venstre før FRP, ikke at det er mye liberalisme igjen i noen av dem (bare spør Skatteflyktningen;)), men FRP har jo beveget seg vekk ifra alt hva Anders Lange stod for og har mutert inn i ett politistatparti. Så det nærmeste man kommer frihet under ansvar til å gjøre hva man vil, finner man nå paradoksalt nok på sentrum/venstesiden av politikken i Norge.

Lenke til kommentar

FrP er det eneste partiet på Stortinget som appellerer til meg. Utenfor så er det Liberalistenes økonomiske og filisofiske politikk som frister, med minst mulig statlig innblanding i folks liv.

 

Demokratene er også et godt alternativ, men først og fremst når det gjelder innvandring og asylpolitikk.

 

FrP har litt av begge disse minipartiene, men så lenge man har partier på Stortinget som KrF som kan samarbeide med hvem som helst så lenge de får sitte i regjering så får man ikke til mye forandring.

Lenke til kommentar

 

Har sansen for libertarianismen, om ikke fult ut, så håper jeg at Norge går mer i den retningen. FrP er etter min mening det beste partiet for å styre Norge i den retningen. I tillegg kommer det til innvandringen, som på mange måter er irreversibelt, at jeg nok godt hadde stemt på et sosialistisk parti om de ville drastisk redusert innvandringen, da spesielt innvandring som kommer utenfra Europa. Vice versa, så tror jeg mange hardcore sosialister nok kan stemme FrP alene pga innvandringen, selv om noen holder seg unna (huff).  

 

Om du har sansen for liberalismen så må jeg foreslår at tar en lang kikk på Venstre før FRP, ikke at det er mye liberalisme igjen i noen av dem (bare spør Skatteflyktningen;)), men FRP har jo beveget seg vekk ifra alt hva Anders Lange stod for og har mutert inn i ett politistatparti. Så det nærmeste man kommer frihet under ansvar til å gjøre hva man vil, finner man nå paradoksalt nok på sentrum/venstesiden av politikken i Norge.

 

 

Har en gang i tiden vært innom venstre med støtte og sympati, men Trine Skei Grande og noen andre politikere i partiet har hatt såpass usmakelige utsagn om innvandring, at det partiet vil jeg holde meg langt langt unna. 

 

Det kan nevnes at FrP er i en merkelig situasjon for tiden. Det såkalte nye høyre som vokser fram i Europa, er på mange måter sosialister rent økonomisk, iallefall i flere Europeiske land. En vesentlig andel av befolkningen som er innvandringskritiske ligger her, og FrP er i en merkelig situasjon, fordi de til tider synes å ha en fot blant disse velgerne, overgangen fra AP til FrP er tross alt overraskende kort til å være "motsetninger, og en fot hos klassiske liberalister. Det er innvandringspolitikken som forener, og om innvandringen demmes kraftig opp en gang i framtiden, så vil nok disse motsetningene komme klarere fram. 

 

Men nok om hvorfor jeg ikke går til venstre. Jeg er nok allerede delvis utenfor temaet.

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Har stemt FrP tidligere. Det var fordi

- De har en mer restriktiv innvandringspolitikk. Spesielt under "Refugees welcome"-bølgen var FrP det eneste partiet som klarte å holde hodet kaldt. De fleste partier tok innover seg virkeligheten etterhvert - men for sent.

 

- Stoppe trakassering av bilister.

 

- Nei til eiendomsskatt, rett og slett fordi det er en urettferdig skatt. Har ikke noe imot å betale skatt i seg selv, men da foretrekker jeg heller en økt inntektsskatt.

 

- Bevæpning av politiet

 

- Holde liv i oljenæringen. Som tross alt er svært viktig for norsk økonomi

 

 

Ved høstens valg stemmer jeg SP, fordi de sosialt og økonomisk er mer likt hva jeg står for. Jeg kan ikke fordra den elitistiske og kapitalistiske siden ved FrP. Så håper jeg SP klarer å levere på noe av punktene ovenfor tross alt.

 

Siden ingen av punktene ovenfor går på 1) å bedre bøndenes kår eller 2) å slakte ned alle rovdyr i Norge (som forsåvdit har samme begrunnelse som 1), så skjønner jeg ikke helt hvorfor du setter din lit til SP..?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Men etter å ha sett FrP og Høyre i praksis, bli totaloverkjørt av Venstre, så stemmer jeg heller på SP, og håper på en ren SP+AP, evt SP+AP+KRF regjering.

 

 

Hvor kommer denne ideen om at Venstre har styrt så mye fra? De har naturligvis fått gjennomslag i noen få symbolsaker, hvis ikke ville de vel ikke støttet regjeringen. Det aller meste av politikken som føres er klar Høyre/FRP politikk. De få sakene med venstre har bare fått mye oppmerksomhet i media pga det dårlige samarbeidet med regjeringen.

Lenke til kommentar

FrP er det eneste partiet på Stortinget som appellerer til meg. Utenfor så er det Liberalistenes økonomiske og filisofiske politikk som frister, med minst mulig statlig innblanding i folks liv.

 

Demokratene er også et godt alternativ, men først og fremst når det gjelder innvandring og asylpolitikk.

 

FrP har litt av begge disse minipartiene, men så lenge man har partier på Stortinget som KrF som kan samarbeide med hvem som helst så lenge de får sitte i regjering så får man ikke til mye forandring.

 

Så du vil ha det motsatte av det som har gjort Skandinavia, og spesielt Norge, verdens beste plass å bo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...