Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Skrevet

2 kandidater er "Lightforce" på C64, og "Beast" på Amiga.

Skrevet

Kommer sikkert på massevis hvis jeg setter meg ned og tenker på det, men det er to spill jeg ikke kommer utenom:

Super Mario Bros. hadde fantastisk gode låter, som passet perfekt til området man var i. Den lystige tittellåta når man er over bakken, den bass-drevne, dype undergrunnslåta og den harmoniske svømmelåta sitter som støpt i hodet på alle som vokste opp på åttitallet.

Monkey Island 2 hadde også veldig høy kvalitet på musikken, som bidro veldig til stemningen i spillet. Høydepunktene inkluderer Kirkegårdslåta, klassikere som åpningstemaet og LeChuck's theme, samt musikken i Woodtick, som forandrer seg etter hvilket hus man er i.

Skrevet

Låtene i C&C og red alert er evige klassikere. Får helt vondt i hjertet hver gang jeg spiller spillene. Er så mange gode minner :love:

Ellers har vi jo musikken i baldurs gate 1 og 2 som sitter minst like sterkt. Både musikken i menyen og i selve spillet. Jeg skrur alltid opp volumet og hører låta igjennom :love:

Skrevet
Aeris Theme - FF7 og The Great Warrior f.eks fra samme spill er utrolige sanger.. Ståpels på armene

7758846[/snapback]

/Sign, pluss "On that day, 5 years ago", "Sandy Badlands" og "Cosmo Canyon"

Bare så utrolig mye bra musikk i det spillet :love:

Liker også regnsangen fra Zelda: OoT, den i vindmølla.

Skrevet

Oj, glemte nesten det, hva med soundtracket til ssx tricky og 3!?

Måten sangen utvikler seg på (forsvinner når du er høyt oppe, og at sangen begynner på førsten av banen men slutter alltid når du er ferdig med banen)

Skrevet

Kom til å tenke på de minnene jeg har fra Red Alert, og låten der er jo faktisk ganske catchy.

Men i mine øyne overgår ingen lydsporene i Zelda, f.eks orkestermusikken i rulleteksten i TP. Får gåsehud t.o.m mellom tærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...