Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S8+


Anbefalte innlegg

Kjipt at kvaliteten på den eksterne høyttaleren fremdeles suger.. Og det er kjipt at de også på denne utgaven ikke finner rom for å ha IR...

 

wtf... IR? Seriøst? Hva, skal hele kommentarfeltet utvikle seg til sære krav fra sære folk i mindrerall? "Å nei, har ikke serial port, no sale!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Flott tlf, Samsung har gjort en god jobb. Jeg styrer nok unna pga pris og heldekkende glasskropp, dwt skal jeg aldri ha igjen, kjipt at g6 og har det, ser ut som det blir Xperia xzs i år :)

Kan anbefale XZs. Framstår som et priskupp sammenlignet med S8 og iPhone 7.

 

Når ble Sony priskupp? Jeg trodde OnePlus og slike telefoner var det som var priskuppene jeg. Sony pleier da ikke å være så billig.

 

 

Sony blir veldig billige etter en stund. De faller ca 50% i pris på 6 mnd pga at det har kommet en ny toppmodell, og at det er påvist at bakdekselet sprekke pokker meg på denne modellen også. Jeg driver med kjøp og salg av telefoner, men jeg styrer unna Sony. De er nesten verdiløse etter et år.

Lenke til kommentar

Vel, du vet hvertfall at det er et bra produkt om folk ikke klarer å komme opp med noe annet enn at den mangler seriellport da :p Virker som om de fleste er rimelig enig med at det er en lekker telefon. 

 

Jeg var mest spent på skjermstørrelsen, men virker som om det går helt greit. Jeg har en Galaxy Note selv så liker helt klart utviklingen med store skjermer med nesten rammeløst design. Da kan jeg få den store skjermen jeg vil ha uten at telefonen er så stor. 

 

Skal ha satt rekord i forhåndsbestillinger i Korea og, så får vi se hvordan det går i resten av verden etter Note 7. Telefonen virker utvilsomt god, men omdømme har jo og noe å si for salgstall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fiklet litt med denne på Expert i dag for morro skyld, men fikk bekreftet at det ikke er en telefon for meg. Jeg har relativt store hender med lange fingre, men hadde ikke sjans å nå fingeravtrykksensoren som er så rart plassert. Liker at de er bak telefonen, men da under kameraet og midt på, slik som på Honor 7 og Google Pixel og mange andre.

 

Ellers liker jeg utviklingen med større skjerm på mindre plass.

Lenke til kommentar

 

Kjipt at kvaliteten på den eksterne høyttaleren fremdeles suger.. Og det er kjipt at de også på denne utgaven ikke finner rom for å ha IR...

wtf... IR? Seriøst? Hva, skal hele kommentarfeltet utvikle seg til sære krav fra sære folk i mindrerall? "Å nei, har ikke serial port, no sale!"

Så S4 og S5 var sære? Uansett så har ikke du noe med hva som skrives og ikke skrives på dette forumet.
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Samsung S6 Edge til Xiaomi Mi MIX 256GB. Og at dere rater denne høyere enn MI MIX er forbi meg.

1. Kamera er ikke så dårlig på Mi Mix, jeg syns den var betraktelig bedre enn s6 edge.

2. Mi Mix har gått i bakken 3 ganger. 2 av dem på asfalt og ikke fått en skramme. Samsungen gikk i asfalten 1 gang, og knuste med en gang.

3. Batteritiden på samsung telefonene er IKKE bra. Etter 1 års bruk var min gamle s6 edge nesten ubrukelig. Etter 2 år, kan den ikke brukes uten lader i nærheten med mindre du har den fly modys.

4. Mi Mix er MYE finere!!

 

Mi MIX er seriøst den beste telefonen jeg har hatt noensinne, og jeg har vært innom de fleste topp merkene. Ingen klarer å måle seg. Bare fordi denne samsungen er nyere, betyr ikke at den er bedre!

Lenke til kommentar

 

 

Kjipt at kvaliteten på den eksterne høyttaleren fremdeles suger.. Og det er kjipt at de også på denne utgaven ikke finner rom for å ha IR...

wtf... IR? Seriøst? Hva, skal hele kommentarfeltet utvikle seg til sære krav fra sære folk i mindrerall? "Å nei, har ikke serial port, no sale!"
Så S4 og S5 var sære? Uansett så har ikke du noe med hva som skrives og ikke skrives på dette forumet.

Poenget var ikke hvem som hadde eller ikke hadde IR. IR er fullstendig utdatert og å spørre etter den blir som å spørre etter utdaterte porter og/eller lagringsmedia.

Eller hva, skal man kanskje ha IR for å tilfredsstille den ene personen ut av en million som kommer til å bruke den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg gikk fra Samsung S6 Edge til Xiaomi Mi MIX 256GB. Og at dere rater denne høyere enn MI MIX er forbi meg.

1. Kamera er ikke så dårlig på Mi Mix, jeg syns den var betraktelig bedre enn s6 edge.

2. Mi Mix har gått i bakken 3 ganger. 2 av dem på asfalt og ikke fått en skramme. Samsungen gikk i asfalten 1 gang, og knuste med en gang.

3. Batteritiden på samsung telefonene er IKKE bra. Etter 1 års bruk var min gamle s6 edge nesten ubrukelig. Etter 2 år, kan den ikke brukes uten lader i nærheten med mindre du har den fly modys.

4. Mi Mix er MYE finere!!

 

Mi MIX er seriøst den beste telefonen jeg har hatt noensinne, og jeg har vært innom de fleste topp merkene. Ingen klarer å måle seg. Bare fordi denne samsungen er nyere, betyr ikke at den er bedre!

 

Du kan umulig mene at kameraet på Mi Mix er bedre enn S6? Hvis du kikker litt på YouTube vil du se at ved video opptak er Mi Mix nærmest ubrukelig, mens S6 gir meget gode opptak. 

Lenke til kommentar

Fingeravtrykkleser bak? Phonwallet brukere eller et deksel for å beskytte mobilen gjør jo dette ubrukelig. Når jeg kjøpte Mate 9 pro, var beskyttelse til mobilen det første jeg kjøpte.

Jeg likte ikke den løsningen der.

Dekselet til S8 blir jo utformet slik at det passer til fingeravtrykkleseren. Så en omtale på YT hvor mannen syns det var lettere å bruke fingeravtrykkleser med deksel på, siden man da blir "guidet" av rammen på dekselet. Da slipper man å grise til kameralinsen også. =) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjipt at kvaliteten på den eksterne høyttaleren fremdeles suger.. Og det er kjipt at de også på denne utgaven ikke finner rom for å ha IR...

wtf... IR? Seriøst? Hva, skal hele kommentarfeltet utvikle seg til sære krav fra sære folk i mindrerall? "Å nei, har ikke serial port, no sale!"
Så S4 og S5 var sære? Uansett så har ikke du noe med hva som skrives og ikke skrives på dette forumet.

Poenget var ikke hvem som hadde eller ikke hadde IR. IR er fullstendig utdatert og å spørre etter den blir som å spørre etter utdaterte porter og/eller lagringsmedia.

Eller hva, skal man kanskje ha IR for å tilfredsstille den ene personen ut av en million som kommer til å bruke den?

Hmm, eg kjøpte nettopp en harmony home og ir mottakere for smarthjem løsning. Så eg hadde definitivt hatt lyst på ir!

. Tror det er du som faktisk ikkje helt vet hvor mye ir blir brukt til!

 

For eg er sikker på at det finnes millioner vis av folk i den vide verden som nettopp ønsker seg en IR sender på tlf!

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjipt at kvaliteten på den eksterne høyttaleren fremdeles suger.. Og det er kjipt at de også på denne utgaven ikke finner rom for å ha IR...

wtf... IR? Seriøst? Hva, skal hele kommentarfeltet utvikle seg til sære krav fra sære folk i mindrerall? "Å nei, har ikke serial port, no sale!"
Så S4 og S5 var sære? Uansett så har ikke du noe med hva som skrives og ikke skrives på dette forumet.

Poenget var ikke hvem som hadde eller ikke hadde IR. IR er fullstendig utdatert og å spørre etter den blir som å spørre etter utdaterte porter og/eller lagringsmedia.

Eller hva, skal man kanskje ha IR for å tilfredsstille den ene personen ut av en million som kommer til å bruke den?

Bruker IR ganske mye på min LG G4 jeg. Genialt å ha noen ganger. Så nå er vi iallefall 3 her inne som bruker det, så er nok litt flere enn en av en million ;)

Lenke til kommentar

Hmm, eg kjøpte nettopp en harmony home og ir mottakere for smarthjem løsning. Så eg hadde definitivt hatt lyst på ir!

. Tror det er du som faktisk ikkje helt vet hvor mye ir blir brukt til!

 

For eg er sikker på at det finnes millioner vis av folk i den vide verden som nettopp ønsker seg en IR sender på tlf!

 

Du får ta kontakt med Samsung. Si "Hei, ser deres flaggskip mangler gammel dr**teknologi som IR som den burde hatt. Altså en ting at dere ikke lanserer fysisk tastatur på en 2017 flaggskip-modell, men IR... der går grensen altså. mvh han ut at de magfoldig millioner og millarder av brukere som har et brennende behov for IR og andre fossiler fra Precambria-tiden"

Lenke til kommentar

Kamerakvaliteten i spesielt Snapchat er ikke i nærheten av den samme som når du tar bilder via kamera-appen, og det samme kan sies om du tar bilder direkte i Instagram. I disse appene så er iPhone 7 Plus markant bedre.

Pussig det der. Irriterer meg over det samme, bare motsatt vei. Min gamle Galaxy S5 fungerer jo bedre med Snapchat enn min iphone7 plus! Spinvill automatikk. Med kamera-appen funker jo selvfølgelig iphone 7 bedre, tar bra bilder på auto (akkurat som man kan noe annet).. bedre enn Galaxy S7 på auto. Spesielt hvitbalansen. God hardware. Men man må fyre f.eks. Camera+ før iphone 7 plus blir likeverdig Galaxy S7 totalt sett. S8.. tja. To snap or not to snap.. vi får se.

Lenke til kommentar

Det er mye mulig at det du sier stemmer. Syntes nå fremdeles Tek.no burde ta litt ansvar og faktisk opplyse om dette og ta opp problemstilling i anmeldelsen av mobiltelefoner generelt. For igjen, hva er vitsen med bra kamera om en potensiell kjøper vil bruke det i Snapchat og Instagram 90% av tiden og kvaliteten som nevnes i anmeldelsen ikke gjenspeiles i disse ekstremt populære appene?

 

Snapchat er en møkkaapp, av ovennevnte grunner og mer. At den er blitt såpass populær skjønner jeg ikke. Her jeg bor (Japan) er den heldigvis bortimot ikke-eksisterende, og i Asia generelt også er den regnet som en lilleputt. OG drar du lenger sør i Europa også er den ikke like dominerende som i Skandinavia. Bodde i Nederland for 2 år siden, og der var det INGEN av de i min omgangskrets som i det hele tatt hadde hørt om Snacphat ( mulig det er forandret nå, men selv for 2 år siden var Snapchat dominerende her).

 

Nok et eksempel på noe amerikansk som nordmenn har trykket til sitt bryst?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...