Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S8+


Anbefalte innlegg

Det er vel fortsatt TouchWiz på disse telefonene, som gjør at det uansett er blir dårligste Androidtelefonen på markedet.

No har eg hatt samsung, nexus, lg og sony.

Vennligst fortell meg detaljert hva som gjør "TouchWiz" dårlig.

 

Og om du enda ikkje har fått det med deg så heter/er det ikkje TouchWiz lengre,men experience.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere ikke begynne å test kameraet i de mest populære appene? Bruker selv en S7 Edge nå som min iPhone 7 Plus er inne til service og selv om kameraet er prima og ikke står tilbake for min iPhone 7 Plus i det hele tatt så hjelper det lite i praksis når kvaliteten synker markant så fort man bruker noe annet enn Samsung sin egen kamera-app. Kamerakvaliteten i spesielt Snapchat er ikke i nærheten av den samme som når du tar bilder via kamera-appen, og det samme kan sies om du tar bilder direkte i Instagram. I disse appene så er iPhone 7 Plus markant bedre.

 

I og med at Snapchat og Instagram er så latterlig populære som de er og nesten alle jeg kjenner nærmest utelukkende tar bilder i en av disse to appene og ytterst sjeldent via kamera-appen så syntes jeg dette er noe som virkelig er på sin plass å få frem i anmeldelser. Spesielt om variasjonen i bildekvalitet varierer såpass som det ser ut til å gjøre.

 

Er jo ikke mye verdi i kamerabiten av anmeldelsen for folk flest om kvaliteten ikke er representativ i de soleklart mest populære "kamera-appene" i verden. Om vi får bedre fokus på dette så vil det forhåpentligvis legge et større press på disse utviklerne med tanke på faktisk optimalisere mot diverse kameraer også.

 

 

Dette må vel nesten være i en aller annen sammenheng med at apputviklere ikke kan, eller rett og slett ikke gidder å optimalisere imot Samsung sin kameraprogramvare/ISP? Vet at Cyanogen/Lineage lenge har klaget over at Samsung gir absolutt null og niks dokumentasjon eller grunnlag for at de kan nyttiggjøre seg av eller optimalisere mot ISP i nyere Samsungtelefoner så det er fult mulig det er mye av samme utfordringen for apputivklere her? Hva vet vel jeg. Syntes uansett det er utrolig dårlig at slike problemstillinger ikke kommer mer frem i lyset i anmeldelser som dette når flere av disse appene er blant topp fem mest brukte appene i verden. Snapchat har vel over 158 millioner aktive brukere daglig osv..

 

Snapchat har ganske enkelt tatt en enklest mulig tilnærming til hvordan å ta bilder på Android, appen tar kun et skjermskudd av det kameraet viser fremfor en skikkelig implementering av kamera-api'er for bildetakning. Jeg lenket til denne artikkelen om samme tema i en annen tråd som nevnte at Snapchat er dårligere på Android fremfor iOs:

https://android.gadgethacks.com/how-to/fyi-why-androids-snapchat-app-takes-inferior-photos-0174597/

 

Dette er ikke en unik problemstilling for Samsung sine modeller men alle mobiler som bruker Android. Instagram har kanskje også tatt en enkel tilnærming til implementering av kamera på Android, at det er så mange mobiler der ute med Android går rett og slett ut over kvaliteten på slike apper. Utviklerene virker å gå for kompatibilitet fremfor kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er mye mulig at det du sier stemmer. Syntes nå fremdeles Tek.no burde ta litt ansvar og faktisk opplyse om dette og ta opp problemstilling i anmeldelsen av mobiltelefoner generelt. For igjen, hva er vitsen med bra kamera om en potensiell kjøper vil bruke det i Snapchat og Instagram 90% av tiden og kvaliteten som nevnes i anmeldelsen ikke gjenspeiles i disse ekstremt populære appene?

Lenke til kommentar

Det er mye mulig at det du sier stemmer. Syntes nå fremdeles Tek.no burde ta litt ansvar og faktisk opplyse om dette og ta opp problemstilling i anmeldelsen av mobiltelefoner generelt. For igjen, hva er vitsen med bra kamera om en potensiell kjøper vil bruke det i Snapchat og Instagram 90% av tiden og kvaliteten som nevnes i anmeldelsen ikke gjenspeiles i disse ekstremt populære appene?

Et alternativ er å bruke kameraappen og bruke delingsfunksjonen derfra eller multitasking, på denne måten unngår man også disse appenes spesielle måte å lagre media på, f.eks. bilder tatt i whatsapp blir ikke automatisk tatt backup av til Google Photos, Dropbox osv. siden disse lagres i egen Whatsapp undermappe på telefonen.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fingeravtrykkleser bak? Phonwallet brukere eller et deksel for å beskytte mobilen gjør jo dette ubrukelig. Når jeg kjøpte Mate 9 pro, var beskyttelse til mobilen det første jeg kjøpte.

Jeg likte ikke den løsningen der.

 

Er vel bare å ha en åpning, sånn som det er for kamera på alle deksler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var ikke poenget mitt å finne diverse omveier rundt problemstillingen. Poenget mitt var at når endel fora på nett begynner å poengtere at det åpenbart et store utfordringer med kamerakvaliteten i apper som er så latterlig populære som Snapchat og Instagram så er dette noe som det er naturlig å dedikere litt spalteplass til i slike anmeldelser. Ikke bare for å gjøre dette klart for potensielle kunder, men også for å gi problemstilling litt bedre lys i media generelt som kan være med på å pushe ovenfor utviklerne av slike apper hvis det plutselig begynner å kommer endel negativ PR rundt problemstillingen.

 

Det å ta bilder via kamera-appen for deretter å sende via Snapchat har jo sine "utfordringer" i from av bilder som sendes på denne måten blir tydelig markert og det er endel brukere som vil heve et øyenbryn i forhold til slike bilder da de av oss som har brukt Snapchat endel vet at det sirkulerer mye "falske" bilder sendt via denne metoden.

Lenke til kommentar

Apple eller Samsung slipper ny telefon der siste tall i navnet øker med 1. Første tall i prisen øker også med 1. Tek.no anbefaler telefonen og sier "Dette er den beste!!". Holdt på noen år. Hva med å sammenligne s8 med s7 eller en rimelig modell. Forsvarer "nyvinningene" i s8 prisøkningen eller prisen i seg selv? Er dette virkelig så rått at jeg skal bruke 8400 kr? Kan jeg pælme laptoppen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå var ikke poenget mitt å finne diverse omveier rundt problemstillingen. Poenget mitt var at når endel fora på nett begynner å poengtere at det åpenbart et store utfordringer med kamerakvaliteten i apper som er så latterlig populære som Snapchat og Instagram så er dette noe som det er naturlig å dedikere litt spalteplass til i slike anmeldelser. Ikke bare for å gjøre dette klart for potensielle kunder, men også for å gi problemstilling litt bedre lys i media generelt som kan være med på å pushe ovenfor utviklerne av slike apper hvis det plutselig begynner å kommer endel negativ PR rundt problemstillingen.

 

Det å ta bilder via kamera-appen for deretter å sende via Snapchat har jo sine "utfordringer" i from av bilder som sendes på denne måten blir tydelig markert og det er endel brukere som vil heve et øyenbryn i forhold til slike bilder da de av oss som har brukt Snapchat endel vet at det sirkulerer mye "falske" bilder sendt via denne metoden.

Men hva i alle dager har dette med en s8 å gjøre?

Finn deg en android tråd, og diskuter der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple eller Samsung slipper ny telefon der siste tall i navnet øker med 1. Første tall i prisen øker også med 1. Tek.no anbefaler telefonen og sier "Dette er den beste!!". Holdt på noen år. Hva med å sammenligne s8 med s7 eller en rimelig modell. Forsvarer "nyvinningene" i s8 prisøkningen eller prisen i seg selv? Er dette virkelig så rått at jeg skal bruke 8400 kr? Kan jeg pælme laptoppen?

Godt poeng! Savner det samme selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå var ikke poenget mitt å finne diverse omveier rundt problemstillingen. Poenget mitt var at når endel fora på nett begynner å poengtere at det åpenbart et store utfordringer med kamerakvaliteten i apper som er så latterlig populære som Snapchat og Instagram så er dette noe som det er naturlig å dedikere litt spalteplass til i slike anmeldelser. Ikke bare for å gjøre dette klart for potensielle kunder, men også for å gi problemstilling litt bedre lys i media generelt som kan være med på å pushe ovenfor utviklerne av slike apper hvis det plutselig begynner å kommer endel negativ PR rundt problemstillingen.

 

Det å ta bilder via kamera-appen for deretter å sende via Snapchat har jo sine "utfordringer" i from av bilder som sendes på denne måten blir tydelig markert og det er endel brukere som vil heve et øyenbryn i forhold til slike bilder da de av oss som har brukt Snapchat endel vet at det sirkulerer mye "falske" bilder sendt via denne metoden.

Men hva i alle dager har dette med en s8 å gjøre?

Finn deg en android tråd, og diskuter der.

 

 

 

Ehh.. Hva har det med Galaxy S8 å gjøre? Kjører den ikke Android? Er ikke de største og viktigste appene og hvordan disse fungerer på telefonen relevant for produktet? Blir jo litt som å si å si at aspekter med Windows, eller aspekter ved macOS eller aspekter ved firmware på en router ikke er relevant i en produktanmeldelse.

 

Et produkt er jo helt avhengig av programvaren og hva denne kan levere, eller mener du at dette ikke er relevant når du skal anmelde, vurdere, anbefale og sammenligne produkter? Hvorvidt Samsung stiller seg bedre eller dårligere sammenlignet med øvrige Androidmodeller og andre telefoner i disse latterlig populære appene finner man jo aldri ut av om det aldri blir tatt med i anmeldelsene så vi får et grunnlag for å sammenligne.

 

 

Man tester jo gjerne brukeropplevelse, hvor raskt menyene flyter, hvor bra kameraprogramvaren er osv osv.. På de forskjellige telefonene. Hvorfor skulle de mest populære appene stille seg helt annerledes her. Hvorfor blir det feil å sammenligne disse? De er jo en helt primær og essensiell del av produktet for over 150 millioner mennesker i verden. Er ikke dette relevant?

 

 

Om Ola og Kari Nordmann vurderer å anskaffe seg en telefon. Og de sier kamerakvaliteten er viktig. Hva anbefaler du da? Det eneste denne anmeldelsen har å gi deg av referanse er kameraytelsen via Samsung sin kamera-app. Men hva om det viser seg at Ola og Kari Nordmann, som fryktelig mange andre der ute anno 2017 tar 90% av bildene sine direkte i Snapchat og Instagram. Da har du ikke lenger noe grunnlag for å sammenligne telefoner da dette ikke er endel av anmeldelsene. Og alle rykter på Internett tilsier at kamerakvaliteten er merkbart svakere i disse appene, så om du anbefaler telefoner basert på hva som står i anmeldelser som overhode ikke tester dette eller ta høyde for nettopp dette så er jo anmeldelsen og anbefalingen i bestefall høyst misvisende.

 

 

Jeg kaller dette "rykter" da det fremdeles ikke er noen mediehus som ser ut til å ha tatt tak i denne problemstillingen enda. Det er jo nettopp her Tek.no har en gylden mulighet til å ta opp problemstillingen og begynne å teste telefonene og kameraene i det som tross alt er av de mest populær appene i verden. All statistikk tilsier jo at folk flest tar langt flere bilder via Snapchat og Instagram enn de tar direkte via kamera-appen så da er jo det en høyst relevant sak å ta opp i anmeldelsene så vi får et sammenligningsgrunnlag her. Spesielt når ryktene tilsier at kvaliteten i utgangspunktet ikke er sammenlignbar med hva kamera leverer via produsentene sin egen app.

Lenke til kommentar

RamGuy, jeg har allerede forklart deg at det er SC som er grunnen, som @Hedonism forklarer til deg igjen. Og du svarer med "mulig det stemmer". Det stemmer, og du vet at grunnen til at bildene blir dårligere er fordi SC tar screenshot av skjermen, og faktisk aldri tar bilder. Du kan ikke sammenligne en Android telefon mot en iPhone i SC og si iPhone tar bedre bilder, fordi Android telefonen tok aldri et bilde! Dette er 100% SC sin feil/ansvar og har 0% å gjøre med optimalisering mot Samsung ISP.

 

Og det er en grunn til at bildene i Samsung appen blir best. De har laget både ISP og SW, og ofte egne kameramoduler også. Så de kjenner alle ledd i systemet, så åpenbart er det urealistisk at noen kan lage noe bedre. Det er en grunn til at alle nettlesere bruker samme motor i iOS f.eks. Google kan ikke lage en nettleser med høyere ytelse enn Safari, fordi Apple kjenner HW mye bedre enn Google, selv om Google er bedre på å lage nettleser.

 

De måtte forøvrig skrevet SC til iOS er kodet på en ikke idiot måte slik at bildene blir mer akseptable uansett kamerakvalitet i hvert eneste review. Du synes ikke det kan bli litt overdrevet? Og du mener at kvaliteten er så viktig i SC, fordi du mener folk tar de fleste bilder der, samtidig av at du skryter over 150 millioner brukere. Du er klar over at 150 millioner i verden ikke er mye? Pluss det er SC sitt tall sikkert. Og du synes ikke det blir litt vel fra ditt perspektiv når du snakker om hvor mye folk bruker SC til å ta bilder? Et annet aspekt her er og at folk åpenbart ikke bryr seg om bildekvaliteten når de bruker SC. Uansett om du bruker iPhone, så er den horribel, og det vet du nok. Spesielt om det er mørkt kan det være vanskelig å se noe i det hele tatt, enten det er iOS eller Android. Det at folk bruker frontkameraet mye bør og si sitt om hvor mye de bryr seg om kvaliteten. For å si det sånn, folk bruker ikke SC til å ta bilder av ting de vil ta vare på. det er innholdet som er viktig, ikke kvaliteten.

 

Så om det er viktig for deg, send mail til SC. Regner med utviklerne er veldig hyggelige. Ingenting Tek/Samsung/Google kan gjøre som endrer noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om noen kan pælme laptopene sine vet jeg ikke. Jeg tviler. Samsung har laget Dex-løsningen sin for S8, og jeg er forsiktig optimist med tanke på den. Dette er en krybbe som lar deg bruke telefonen som en slags Android-drevet PC. Det så ut til å funke bra under lanseringen av telefonen, men der så også Bixby ut til å funke bra. Og som taleassistenter har telefon-som-PC-løsninger vært forsøkt lansert en halv dullion ganger - med knall og fall til følge omtrent hver bidige gang. Det er virkelig ikke lett å ha trua på at det skal funke. Men samtidig så det så smidig ut. Om det er så rått at du skal bruke 8400 kroner avhenger av hva du har fra før.

 

Det er alltid et prioriteringsspørsmål, og det er jo ikke feil at Apple og Samsung har byttet på å ha tronen de siste åra. Det ser du også veldig fort om du ser til salgstall eller til interesse rundt produktene. Disse har vært effektive i å gjøre byks når de har trengt det. Begge har hatt "stopp" - vi var ikke spesielt glade i Galaxy S5, og ved iPhone 4 var det en del å ta tak i. Apple har generelt ventet til det aaaakkurat nesten har vært for sent, om det ikke var for en ganske svoren tilhengerskare, før de har gjort store endringer.

 

Ad ytelsestallene. S8 overgår alt i multi-ytelse på Geekbench, og har bare iPhone 7 sammen med seg/såvidt foran i AnTuTu. 3D Mark-ytelsen er mistenkelig både i Sling Shot og i Ice Storm - og jeg har observert noen bugs i enkelte spill, som jeg tror skyldes Samsungs spillfunksjoner eller skjermstrekkeløsninger. Apper som kommer inn uten å trenge innstillinger for å tilpasse seg skjermen er flawless. Så det er noe rusk i maskineriet på før-salgs-programvaren her. En oppdatering skal være på plass innen mobilen treffer butikkhyllene. Med et så vanvittig driv på Geekbench, så sterke AnTuTu-tall og en prosessorspec som er som den er, virker eneste rimelige konklusjon å være at 3D Mark ikke oppfører seg bra her.

 

For alt vi vet skal den ha enda høyere tall på AnTuTu også, men der er i hvert fall tallene virkelig gode - noe de ikke er fra 3D Mark. De reflekterer hverken brukeropplevelse eller de andre ytelsestestene.

 

Fingerleser bak utgjør ikke noe dekselproblem i særlig grad for S8. Som regel bruker man uansett skreddersydde deksler for hver modell, og en rimelig trygg spådom for hvert år som går er at det tilbehøret du finner mest av i butikken tilhører Apples iPhone, med Galaxy S på en fin andreplass. Du vil nok finne et solid utvalg deksler for S8, selv om fingerleseren er bak :)

 

Ytelsestestene vil bli oppdatert så fort "salgsoppdateringen" tikker inn. Da vil telefonen også bli kjørt litt hardt for å se om småbugsene har begynt å forsvinne, slik vi håper/forventer.

Lenke til kommentar

Får satse på at de flytter fingeravtrykkssensoren til S9. Og at de slutter å bøye skjermen (glasset kan de bøye så mye de vil for min del). Og at appene om et år faktisk er tilpasset skjermer med forskjellig aspect ratio.

 

OT: Er det så vanskelig for Snap å ihvertfall lage støtte/tilgang for kamerafunksjonen i de mest populære telefonene?

Lenke til kommentar

For folk som lurer på ytelse.

 

Nye Exynos og Snapdragon er begge basert på ARM A73. A73 høres veldig lik ut som A72, men er ikke. De blir laget forskjellige steder fysisk (A73 i Frankrike, A72 i UK? husker ikke helt) Og det er forskjellige team. Så de fokuserer på ulike ting, og lager forskjellige design. F.eks forskjell på flyttall vs heltallsytelse for A72 og A73 der filosofien er forskjellig. Så A73 er bedre på noen ting, men igjen dårligere på andre. Alt i alt så viser benchmarks generelt en oppgang i ytelse, men økningen i CPU ytelse har ikke vært veldig stor denne generasjonen. Ikke ulikt Apple egentlig.

 

Mali har etter 4. generasjoner kommet med ny GPU arkitektur kalt Bifrost. De forrige har alle vært Midgard. Så det er en arkitektur bygget for fremtiden, vel åpenbart. Bedre skalering av kjerner, bedre på 4K, VR, Vulkan, compute. Så det er ikke sikkert at med en eldre 3DMark test at dette kommer så godt frem. ARM sier selv 50% bedre ytelse. Blant annet grunnet at de har plass til mer kjerner på likt areal. Og Exynos gikk fra 12 til 20, så de har fått med seg den forbedringen. Det er merkelig om ikke ARM sin nye GPU arkitektur skulle vært raskere enn deres forrige. Spesielt med flere kjerner. Det gir egentlig ikke mening. Ellers om folk lurer på SD 835 ytelse for CPU og GPU:

 

http://www.anandtech.com/show/11201/qualcomm-snapdragon-835-performance-preview

 

Men helt ærlig så kan ikke SD og Exynos ha så stor ytelsesforskjell siden begge er bygget i samme fabrikk og basert på A73 kjernen, med mindre modifikasjoner. Hvis du ser på det:

 

http://images.anandtech.com/graphs/graph11201/Snapdragon_835-GPU-3DMark_SlingShot-Overall.png

 

Så er Huawei Mate 9 med 8 kjerner bedre i 3DMark enn forrige gen Exynos med Midgard 12 kjerner. Frekvensen mellom de to er annerledes da, og den endrer seg gjerne i benchmark. Likevel, Samsung har altså 20 kjerner. Det betyr ikke over 2x GPU ytelse, da frekvens utvilsomt er lavere, men likevel så ser jeg ikke hvordan en 8 kjerner utgave av samme GPU skal score likt, når en vet at GPUer skalerer ~100% av nye kjerner (NVidia og AMD har jo gjerne tusenvis av kjerner). Så det virker rimelig å anta som artikkelforfatter påpeker at det er noe med SW her som gjør at ytelsen ikke blir som den skal være. CPU benchmarks virker ikke urimelige derimot mtp at A73 ikke virker å være så bra egentlig.

Lenke til kommentar

Får satse på at de flytter fingeravtrykkssensoren til S9. Og at de slutter å bøye skjermen (glasset kan de bøye så mye de vil for min del). Og at appene om et år faktisk er tilpasset skjermer med forskjellig aspect ratio.

 

OT: Er det så vanskelig for Snap å ihvertfall lage støtte/tilgang for kamerafunksjonen i de mest populære telefonene?

Det er nok ganske bevist at Snapchat gjør dette, av den enkle grunn av at hadde bildene hatt høyere kavlitet så ville det fort tatt 3-4 ganger så mye mobildata å sende en snap, dette ville også krevd mer serverkapsitet...elns fra demmes side. Samme gjelder nok for Instagram og henholdsvis Facebook, hadde dem ikke komprimert bildene til den graden dem gjør så ville det krevd utrolige mengder med ekstra serverkapsitet fra deres side.
Lenke til kommentar

Det er en ting å komprimere, som de åpenbart gjør. På iOS er og bildene klart dårligere enn om du tar med vanlig kamera. Forskjellen er at det hvertfall blir tatt et bilde først før det blir komprimert. Det de gjør på Android er bare idiotløsning. Og de vet det nok selv også. Og det er ikke vanskelig å gjøre noe med. Om du tar screenshot eller bilde kan du fortsatt endre oppløsning og komprimere likt. Det de gjør sparer jo ikke data, det gjør bare bildet dårligere uten noen positiv side som jeg kan se hvertfall. De bruker jo ikke prosesseringen for å ta bildet riktig. Og når du ser hvordan SC utviklerne oppførte seg angående MS Phone så kan en jo lure litt på hvorfor de har kodet det ulikt på iOS og Android. Det er ikke som om det å kode inn at en tar bilde er vanskelig, og det er ikke som om det ikke finnes APIer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå var ikke poenget mitt å finne diverse omveier rundt problemstillingen. Poenget mitt var at når endel fora på nett begynner å poengtere at det åpenbart et store utfordringer med kamerakvaliteten i apper som er så latterlig populære som Snapchat og Instagram så er dette noe som det er naturlig å dedikere litt spalteplass til i slike anmeldelser. Ikke bare for å gjøre dette klart for potensielle kunder, men også for å gi problemstilling litt bedre lys i media generelt som kan være med på å pushe ovenfor utviklerne av slike apper hvis det plutselig begynner å kommer endel negativ PR rundt problemstillingen.

 

Det å ta bilder via kamera-appen for deretter å sende via Snapchat har jo sine "utfordringer" i from av bilder som sendes på denne måten blir tydelig markert og det er endel brukere som vil heve et øyenbryn i forhold til slike bilder da de av oss som har brukt Snapchat endel vet at det sirkulerer mye "falske" bilder sendt via denne metoden.

Men hva i alle dager har dette med en s8 å gjøre?

Finn deg en android tråd, og diskuter der.

 

 

 

Ehh.. Hva har det med Galaxy S8 å gjøre? Kjører den ikke Android? Er ikke de største og viktigste appene og hvordan disse fungerer på telefonen relevant for produktet? Blir jo litt som å si å si at aspekter med Windows, eller aspekter ved macOS eller aspekter ved firmware på en router ikke er relevant i en produktanmeldelse.

 

Et produkt er jo helt avhengig av programvaren og hva denne kan levere, eller mener du at dette ikke er relevant når du skal anmelde, vurdere, anbefale og sammenligne produkter? Hvorvidt Samsung stiller seg bedre eller dårligere sammenlignet med øvrige Androidmodeller og andre telefoner i disse latterlig populære appene finner man jo aldri ut av om det aldri blir tatt med i anmeldelsene så vi får et grunnlag for å sammenligne.

 

 

Man tester jo gjerne brukeropplevelse, hvor raskt menyene flyter, hvor bra kameraprogramvaren er osv osv.. På de forskjellige telefonene. Hvorfor skulle de mest populære appene stille seg helt annerledes her. Hvorfor blir det feil å sammenligne disse? De er jo en helt primær og essensiell del av produktet for over 150 millioner mennesker i verden. Er ikke dette relevant?

 

 

Om Ola og Kari Nordmann vurderer å anskaffe seg en telefon. Og de sier kamerakvaliteten er viktig. Hva anbefaler du da? Det eneste denne anmeldelsen har å gi deg av referanse er kameraytelsen via Samsung sin kamera-app. Men hva om det viser seg at Ola og Kari Nordmann, som fryktelig mange andre der ute anno 2017 tar 90% av bildene sine direkte i Snapchat og Instagram. Da har du ikke lenger noe grunnlag for å sammenligne telefoner da dette ikke er endel av anmeldelsene. Og alle rykter på Internett tilsier at kamerakvaliteten er merkbart svakere i disse appene, så om du anbefaler telefoner basert på hva som står i anmeldelser som overhode ikke tester dette eller ta høyde for nettopp dette så er jo anmeldelsen og anbefalingen i bestefall høyst misvisende.

 

 

Jeg kaller dette "rykter" da det fremdeles ikke er noen mediehus som ser ut til å ha tatt tak i denne problemstillingen enda. Det er jo nettopp her Tek.no har en gylden mulighet til å ta opp problemstillingen og begynne å teste telefonene og kameraene i det som tross alt er av de mest populær appene i verden. All statistikk tilsier jo at folk flest tar langt flere bilder via Snapchat og Instagram enn de tar direkte via kamera-appen så da er jo det en høyst relevant sak å ta opp i anmeldelsene så vi får et sammenligningsgrunnlag her. Spesielt når ryktene tilsier at kvaliteten i utgangspunktet ikke er sammenlignbar med hva kamera leverer via produsentene sin egen app.

 

Har s8 ett dårlig kamera pga snapchat ikkje prioriterer android ?

 

Skal han som vurderer en bil ikkje kjøpe bilen fordi Nokian har levert dårlige dekk til bilen ? 

 

Du skjønner da vel selv at produktet ikkje kan få kritikk når det er tilbehøret som er dårlig?

 

Når det gjelder saken så har det ingenting med en s8 å gjøre, men alle android tlf. 

Dette er en S8 tråd, så diskuter heller hvordan tlf tar bilder av en levende blomst med kameraet sitt, kontra hva snapchat velger å gjøre med android som operativsystem

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Flott tlf, Samsung har gjort en god jobb. Jeg styrer nok unna pga pris og heldekkende glasskropp, dwt skal jeg aldri ha igjen, kjipt at g6 og har det, ser ut som det blir Xperia xzs i år :)

Kan anbefale XZs. Framstår som et priskupp sammenlignet med S8 og iPhone 7.

 

Når ble Sony priskupp? Jeg trodde OnePlus og slike telefoner var det som var priskuppene jeg. Sony pleier da ikke å være så billig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...