Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S8+


Anbefalte innlegg

 

 

 

Flott tlf, Samsung har gjort en god jobb. Jeg styrer nok unna pga pris og heldekkende glasskropp, dwt skal jeg aldri ha igjen, kjipt at g6 og har det, ser ut som det blir Xperia xzs i år :)

Kan anbefale XZs. Framstår som et priskupp sammenlignet med S8 og iPhone 7.

 

Når ble Sony priskupp? Jeg trodde OnePlus og slike telefoner var det som var priskuppene jeg. Sony pleier da ikke å være så billig.

 

 

Sony blir veldig billige etter en stund. De faller ca 50% i pris på 6 mnd pga at det har kommet en ny toppmodell, og at det er påvist at bakdekselet sprekke pokker meg på denne modellen også. Jeg driver med kjøp og salg av telefoner, men jeg styrer unna Sony. De er nesten verdiløse etter et år.

"Påvist" på samme måte som at samtlige Iphone kan lett bøyes og at Galaxy-telefoner eksploderer? Z3 hadde problemer, men ingen av de andre telefonene var/er noe mer utsatt for dannelse av sprekker enn andre merker. Jeg har hatt de fleste, og selv ikke Z3 sprakk. Den ble riktignok ødelagt da noen mistet en stor glassbolle på den, men det er noe til og med en Panasonic Toughbook kunne slitt med.

 

Og verdiløse hvordan? Snakker vi videresalg? Det er vel ingen hemmelighet at Apple-telefoner holder seg bedre i verdi enn andre telefoner, da noen utrolig nok er villig til å betale oppimot 5-6000 kr for en BRUKT telefon, men uansett, det er veldig få av oss som driver med kjøp og salg av telefoner (noe som uansett ikke er relevant), så det er i de fleste tilfeller en ikke-faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt noe som motbeviser at også S8 blir treigere over tid slik Samsung-telefonene før den så jeg lar S8 passere og beholder min Mi Mix en stund til tenker jeg.

Må du ikke bevise den tregheten du snakker om først? ;) Interessant å trekke fram en annen Android telefon til sammenlikning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikkje på folk som klager over at ting blit tregere.

Hvorfor i alle dager rydder dere ikkje opp litt på tlf, sletter det dere ikkje trenger, og hvis det ikkje hjelper, så reset tlf.

 

Dette gjelder ALLE operativsystem. Har selv hatt en iPhone 4s som blei tregere og tregere.

 

Tenk hvor mye dere surfer, apper som blir prøvd osv.

 

Og noen har jo flere 100 døgn uten å ta tlf sv og på.

 

Dere forventer rett og slett for mye!

Lenke til kommentar

Det er mange som har interesse av å kunne bruke mobilen til fjernkontroll.

Kjøp deg en Logitech Harmony med hub så kan du bruke mobilen med appen. Bare tull med gammeldags IR. Mer og mer AV utstyr dropper også IR til fordel for bla Bluetooth siden IR er treigt å navigere med, dårlig rekkevidde samt skikkelig jall å sitte å peke på det man skal skru på.

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar

 

Har ikke hørt noe som motbeviser at også S8 blir treigere over tid slik Samsung-telefonene før den så jeg lar S8 passere og beholder min Mi Mix en stund til tenker jeg.

Må du ikke bevise den tregheten du snakker om først? ;) Interessant å trekke fram en annen Android telefon til sammenlikning.

 

Det er jo uansett et tulleargument. Det er for det første rimelig umulig å bevise både at den blir tregere og at den ikke blir tregere. Og som mange sier så blir jo alle telefoner tregere uansett, så det blir å lete etter en telefon som ikke finnes uansett. Samtidig kan du jo umulig bevise det med launch, og for noen som kjøper ny mobil hvert år så vil han jo aldri kjøpe mobilen etter et år uansett.

 

Så det er bare en annen måte å si: "Jeg vil ikke ha S8, beholder Mi Mix". 

Lenke til kommentar

 

Det er mye mulig at det du sier stemmer. Syntes nå fremdeles Tek.no burde ta litt ansvar og faktisk opplyse om dette og ta opp problemstilling i anmeldelsen av mobiltelefoner generelt. For igjen, hva er vitsen med bra kamera om en potensiell kjøper vil bruke det i Snapchat og Instagram 90% av tiden og kvaliteten som nevnes i anmeldelsen ikke gjenspeiles i disse ekstremt populære appene?

Snapchat er en møkkaapp, av ovennevnte grunner og mer. At den er blitt såpass populær skjønner jeg ikke. Her jeg bor (Japan) er den heldigvis bortimot ikke-eksisterende, og i Asia generelt også er den regnet som en lilleputt. OG drar du lenger sør i Europa også er den ikke like dominerende som i Skandinavia. Bodde i Nederland for 2 år siden, og der var det INGEN av de i min omgangskrets som i det hele tatt hadde hørt om Snacphat ( mulig det er forandret nå, men selv for 2 år siden var Snapchat dominerende her).

 

Nok et eksempel empel på noe amerikansk som nordmenn har trykket til sitt bryst?

 

Snapchat er crap. Kan bare brukes til å vise slangen og en nippel eller to(vannkjøling?) Andre mer givende ting fortjener ikke å bli komprimert ned til billige 10 sekunder. 

Lenke til kommentar

Hvordan vekker jeg mobilen uten å plukke den opp?

Vekke den kan du gjøre ved å trykke på powerknappen, og jeg gjetter at man også kan trykke på hjemknappen selv om skjermen er av. Mente du å låse den opp? Og da uten å dytte ansiktet ditt over telefonen? Jeg vet ikke hvordan dette fungerer på S8, men på S6 og S7 kan man låse opp med stemmen ved å si OK Google. Dette må først aktiveres, og man må spille inn stemmen i innstillingene. Skjermen må være på for å kunne gjøre dette. Hvis telefonen står på lading, kan man gjøre det uten å slå på skjermen først.

 

Når jeg ligger i sofaen, telefonen står på stuebordet hvor den lades trådløst, og jeg kan google noe og få svaret lest opp for meg uten å bevege en muskel, føler jeg virkelig at jeg lever i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt TouchWiz på disse telefonene, som gjør at det uansett er blir dårligste Androidtelefonen på markedet.

Venter fortsatt på svar?

Men sannheten er vel at du har vel ikkje noe svar?

 

Bare slenger med kjeften om noe du har lest eller opplevd en gang.

Tenker du er en kar som dømmer en eller noe for all fremtid om du har en negativ opplevelse av personen eller produktet.

Lenke til kommentar

Telefonen er snasen det jeg har prøvd men samtidig... En egen knapp tvungen til Bloatware som er i demofasen, pluss at fingeravtrykksensoren er malplassert. Sensoren bruker man titalls ganger hver dag. Usj. Tipper S9 blir fantastisk, de hørte jo på klagene fra S6 og raffinerte S7. Derfor er dette et veldig ålreit år å stå over på.

 

Når begynte Tek med desimaler i scoren?

Lenke til kommentar

 

 

Har ikke hørt noe som motbeviser at også S8 blir treigere over tid slik Samsung-telefonene før den så jeg lar S8 passere og beholder min Mi Mix en stund til tenker jeg.

Må du ikke bevise den tregheten du snakker om først? ;) Interessant å trekke fram en annen Android telefon til sammenlikning.

 

Det er jo uansett et tulleargument. Det er for det første rimelig umulig å bevise både at den blir tregere og at den ikke blir tregere. Og som mange sier så blir jo alle telefoner tregere uansett, så det blir å lete etter en telefon som ikke finnes uansett. Samtidig kan du jo umulig bevise det med launch, og for noen som kjøper ny mobil hvert år så vil han jo aldri kjøpe mobilen etter et år uansett.

 

Så det er bare en annen måte å si: "Jeg vil ikke ha S8, beholder Mi Mix". 

 

Det er en annen måte å si at jeg var interessert i S8, men at Samsung har et problem de trenger å ta tak i. Google it, jeg er absolutt ikke alene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...