Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S8+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er en annen måte å si at jeg var interessert i S8, men at Samsung har et problem de trenger å ta tak i. Google it, jeg er absolutt ikke alene.

 

Jeg har Samsung selv, og eldre enn S6. Tregere over tid, men ingenting spesielt. Du kan åpenbart google og finne at Samsung telefoner blir tregere over tid med masse historier i forhold til en annen modell. Og du vil finne flere resultater på det. Du må derimot og huske å faktorere inn at Galaxy selger gjerne 100 ganger bedre enn den modellen. Selv om en mobil er veldig god vil det alltid være folk med dårlige opplevelser. Dårlige opplevelser forteller folk mye lettere om. Høyere salgstall = høyere antall dårlige opplevelser uansett.

 

Og du har egentlig ikke noe grunnlag for å si at Samsung mobiler her er verre enn andre. Det å google det hjelper ikke. Du finner masse forum med masse Apple-hat f.eks, men det gir ikke et riktig bilde av Apple. Det finnes mange steder hvor "ren-Android" folka samles, og de er aktive på diskusjonsforum. Samsung har alltid vært skikkelig fæle og elendige for de folka. Gjett hva? Det gir ikke et riktig bilde av Samsung heller.

 

Og det skumle med google er confirmation bias. Hvis du ikke liker Samsung, så er det lett å få opp mye tråder som bekrefter ditt syn hos andre. Hvis du liker Samsung får du lettere opp tråder der folk synes Samsung er supert. Viktig å forstå det før en søker på noe. Resultatene er tilpasset deg, og blir og tilpasset dine synspunkter, og viser deg info som stemmer med disse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er en annen måte å si at jeg var interessert i S8, men at Samsung har et problem de trenger å ta tak i. Google it, jeg er absolutt ikke alene.

 

Jeg har Samsung selv, og eldre enn S6. Tregere over tid, men ingenting spesielt. Du kan åpenbart google og finne at Samsung telefoner blir tregere over tid med masse historier i forhold til en annen modell. Og du vil finne flere resultater på det. Du må derimot og huske å faktorere inn at Galaxy selger gjerne 100 ganger bedre enn den modellen. Selv om en mobil er veldig god vil det alltid være folk med dårlige opplevelser. Dårlige opplevelser forteller folk mye lettere om. Høyere salgstall = høyere antall dårlige opplevelser uansett.

 

Og du har egentlig ikke noe grunnlag for å si at Samsung mobiler her er verre enn andre. Det å google det hjelper ikke. Du finner masse forum med masse Apple-hat f.eks, men det gir ikke et riktig bilde av Apple. Det finnes mange steder hvor "ren-Android" folka samles, og de er aktive på diskusjonsforum. Samsung har alltid vært skikkelig fæle og elendige for de folka. Gjett hva? Det gir ikke et riktig bilde av Samsung heller.

 

Og det skumle med google er confirmation bias. Hvis du ikke liker Samsung, så er det lett å få opp mye tråder som bekrefter ditt syn hos andre. Hvis du liker Samsung får du lettere opp tråder der folk synes Samsung er supert. Viktig å forstå det før en søker på noe. Resultatene er tilpasset deg, og blir og tilpasset dine synspunkter, og viser deg info som stemmer med disse.

Ung kar som har lest noe på nette: slik er det

Lenke til kommentar

 

 

 

Flott tlf, Samsung har gjort en god jobb. Jeg styrer nok unna pga pris og heldekkende glasskropp, dwt skal jeg aldri ha igjen, kjipt at g6 og har det, ser ut som det blir Xperia xzs i år :)

Kan anbefale XZs. Framstår som et priskupp sammenlignet med S8 og iPhone 7.

 

Når ble Sony priskupp? Jeg trodde OnePlus og slike telefoner var det som var priskuppene jeg. Sony pleier da ikke å være så billig.

 

 

Sony blir veldig billige etter en stund. De faller ca 50% i pris på 6 mnd pga at det har kommet en ny toppmodell, og at det er påvist at bakdekselet sprekke pokker meg på denne modellen også. Jeg driver med kjøp og salg av telefoner, men jeg styrer unna Sony. De er nesten verdiløse etter et år.

 

 

Er ikke glass på baksiden av XZ og XZs men det har du sikkert ikke fått med deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Burde ikke snart anmelder på nytt teste mobilen for å se om feilene virkelig er borte etter utgivelse/oppdateringer slik det indirekte blir spådd i testen? Såvidt jeg vet var denne i butikkene 21. april, så si 21. mai ville vel vært en grei dato for å sjekke om disse "småfeilene" faktisk var borte. 

 

Tror jeg påpekte det samme ved Note 7 også... dog det viste seg å være mindre aktuelt å teste nye oppdateringer av den telefonen :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Burde ikke snart anmelder på nytt teste mobilen for å se om feilene virkelig er borte etter utgivelse/oppdateringer slik det indirekte blir spådd i testen? Såvidt jeg vet var denne i butikkene 21. april, så si 21. mai ville vel vært en grei dato for å sjekke om disse "småfeilene" faktisk var borte. 

 

Tror jeg påpekte det samme ved Note 7 også... dog det viste seg å være mindre aktuelt å teste nye oppdateringer av den telefonen :p

Støtter at dette bør blik praksis på -alle- anmeldelser av -alle- produkter. Men det virker ikke som den type kvalitetsarbeid er lønnsomt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

husk på det er masse innstilinger på kamera på xiaomi mi mix så blidene blir bra dem i mørke ,og er lyden på samtaler samme på samsung s8 pluss som det er på xiaomi mi mix ..og skjermen på xiaomi mi mix har bra god sjerrm ute i sterk sol lys den og .men jeg har hørt at xiaomi vil komme med en etter følger av xiaomi mi mix løpet av 2017 og har hørt at den skal få bedre kamera i mørket og bedre front kamera og stero lyd høytalleren og bli vanntett og

Lenke til kommentar

Vel, i det aller minste så er ikke "hjem"-knappen eller andre software-knapper der bare for syns skyld og telefonen har ikke en enorm ubrukt del på nedsiden av skjermen slik som omtrent alle Xperia telefonene til Sony, so at leas we have that coming for us which is nice.

 

Men skjerm med kurvede kanter... meh, gimmick som kommer til å dø ut. Samme - men av andre årsaker - gjelder fingeravtrykkleser på baksiden. Dette lukter "nødløsning" lang vei, pluss at den er alt for nær kamerat OG er eksentrisk plassert... dette er virkelig en tabbe imho.

Men som artikkelen sier - en del småfeil men alt i alt en lekker telefon.

 

LMH1:

Du spør hvor rask en flaggskip-telefon til ett av de største produsentene er, med tanke på spill-ytelse?

Og "hvor rask den er å installere apper"? Seriøst? Eller er det bare litt overdrevet trolling?

 

Gammel tråd, jeg vet. Men til info: Jeg har en S8+, og bruker fingeravtrykkleseren daglig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...