Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S8+


Anbefalte innlegg

Så er det noe poeng med en høyere skjerm? For meg virker det litt poengløst, men hva sier de som faktisk har telefonen?

Hvor mange % av dagen bruker du mobilen i loddrett stilling vs vannrett stilling? Hver gang jeg ser review for PC eller PC skjerm som er høyere enn vanlig trekkes det alltid frem som pluss. En stor del av det har med at internet, som du nå er på, helt klart foretrekker høyde. Bredde gir deg absolutt ingenting. For PC har du argumentet med filmer, serier osv, men helt ærlig så ser ikke folk så mye på det. Og hvis du ser er uansett S8 best pga skjermen :) Jeg har ikke S8, men jeg har høyere PC skjerm enn vanlig (16:10) og selv om jeg spiller mye og ser mye på serier osv så er den super. Selv om forskjellen er liten i det tilfellet er det definitivt merkbar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Glasset gjør telefonen ekstremt glatt, så den detter ut av lomma når du sitter. 

Klarte å knuse den for andre gang på to uker i helga.. Den må åpenbart pakkes inn i et stort, stygt plastdeksel for å overleve hverdagen.

Meningsløst design, med andre ord.

 

Til sammenligning hadde jeg note 4 i over to år, med bare et par hakk i ramma. Glasset forble helt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Etter en tids bruk av Galaxy S8 er ikke fingeravtrykk sensorens plassering noen stor ting. Jeg har Samsungs alkantarra deksel på og bommer sjelden på knappe.

Det som er verre er at telefonen ofte kutter telefonsamtaler helt umotivert. Om dette skyldes 4G-tale eller andre ting har jeg ikke rukket å finne ut av, men det er i alle fall irriterende.

Ser at det skrytes uhemmet av kameraet, vel - mine tidligere Lumia 930 og 950 leverte mye bedre og naturtro bilder. Savner mange av mulighetene jeg fikk i OS'et til Windows 10 Phone.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Buet skjerm er sårbar for slag! Jeg kjøpte kraftig bakdeksel med gummi-polstring på sidene (Teliabutikk, 349,-). Det går også opp på sidene så glasset burde være godt beskyttet. Første fall i gulvet gir knusing i et av de buede hjørnene. Årsaken er at det buede glasset ikke tålte sidetrykket fra deformeringen av plast/gummi-dekselet som tok av for fallet; -logisk nok når jeg ser på konstruksjonen. Min gamle S2 har tålt masse fall uten en skramme for der er glasset beskyttet av metallrammen helt fram.

Lenke til kommentar

 

Så er det noe poeng med en høyere skjerm? For meg virker det litt poengløst, men hva sier de som faktisk har telefonen?

Hvor mange % av dagen bruker du mobilen i loddrett stilling vs vannrett stilling? Hver gang jeg ser review for PC eller PC skjerm som er høyere enn vanlig trekkes det alltid frem som pluss. En stor del av det har med at internet, som du nå er på, helt klart foretrekker høyde. Bredde gir deg absolutt ingenting. For PC har du argumentet med filmer, serier osv, men helt ærlig så ser ikke folk så mye på det. Og hvis du ser er uansett S8 best pga skjermen :) Jeg har ikke S8, men jeg har høyere PC skjerm enn vanlig (16:10) og selv om jeg spiller mye og ser mye på serier osv så er den super. Selv om forskjellen er liten i det tilfellet er det definitivt merkbar.

 

Jeg bruker mobilskjermen nærmest utelukkende i loddrett stilling. Det vil si at en bredere skjerm ville vært bedre for meg enn en høyere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...